راهنمای خرید باتری سمعک دوراسل (Duracell) 312

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 22 / 06 / 1401

باتری سمعک دوراسل (Duracell) 312

برخی از افراد به دلیل مشکلات شنوایی و یا کهولت سن نیازمند استفاده از سمعک هستند. به همین دلیل باید از باتری باکیفیت و مرغوب استفاده کنند و همیشه همراه خود چند باتری یدک داشته باشند تا در صورت خالی شدن باتری سمعک بتوانند باتری سالم را جایگزین نموده و از سمعک خود استفاده کنند. هر چه باتری سمعک کیفیت بالاتری داشته باشد عمر مفید آن و مدت زمانی که کار می‌کند نیز بیشتر خواهد بود. در این بخش با آزمایش آنلاین همراه باشید تا یکی از بهترین نمونه‌های باتری سمعک را به شما معرفی کنیم.

شرکت دوراسل که زیر مجموعه شرکت نام آشنای ژیلت می‌باشد، در زمینه ساخت باتری سمعک فعالیت دارد و یکی از معروف‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تولید کننده باتری در جهان محسوب می‌شود. این شرکت در ماساچوست آمریکا واقع شده است و محصولات خود را به سراسر دنیا عرضه می‌نماید. انواع باتری‌های شارژی، کتابی، سمعک و … در شرکت دوراسل تولید می‌شود و در دسته پرفروش‌ترین باتری‌های جهان قرار دارد.باتری سمعک دوراسل در اندازه‌های مختلفی تولید می‌گردند و از جمله بهترین و پرقدرت‌ترین باتری‌های سمعک هستند. با استفاده از این باتری سمعک دوراسل 312 صدای سمعک بسیار واضح و شفاف خواهد بود و مدت زمان بیشتری قابل استفاده می‌باشد.باتری سمعک دوراسل (duracell) 312 یکی از انواع باتری‌های مورد استفاده برای سمعک است که برچسب آن به رنگ قهوه‌ای است. این باتری از مواد با کیفیت و مرغوب ساخته شده است و درون سمعک عملکرد بسیار خوبی دارد. این باتری ضد زنگ است و به دلیل عدم وجود جیوه در آن، با محیط زیست سازگار می‎باشد. این باتری با استفاده از فناوری روی- هوا کار می‌کند، به این معنی که باتری تنها زمانی فعال می‌شود که سطح آن در مجاورت هوا قرار بگیرد. به همین دلیل در صورتی که نیازی به باتری ندارید نباید برچسب باتری را از روی آن جدا کنید، زیرا در این صورت باتری فعال می‌شود و بدون این که از آن استفاده کرده باشید پس از چند روز تخلیه خواهد شد.

باتری سمعک دوراسل 675 و 312 در بسته بندی 6 عددی عرضه می‌گردد و ولتاژ هر باتری 1.45 ولت می‌باشد. این نوع باتری برای انواع سمعک‌های پشت گوشی کوچک و یا سمعک‌های داخل گوش مورد استفاده قرار می‌گیرد و عمر مفید آن حدود 10 الی 15 روز می‌باشد. نحوه تعویض این باتری بسیار ساده است، تنها کافی است برچسب وجود بر روی باتری را جدا نموده و آن را در داخل سمعک قرار دهید. این باتری در مناطق مرطوب عملکرد خوبی دارد و وجود رطوبت در هوا بر عمر آن تاثیری نخواهد داشت.

مشخصات فنی باتری سمعک دوراسل 312

  •  ولتاژ باتری: 1.45 ولت
  • نوع فناوری باتری: روی- هوا
  • مدت زمان ماندگاری: 5 سال
  • مناسب برای انواع سمعک پشت گوشی ظریف و کوچک و در برخی از سمعک‌های داخل گوش
  • قابلیت شارژ: ندارد

طول عمر باتری سمعک دوراسل 312

عمر مفید باتری سمعک دوراسل 312 ممکن است به دلایل مختلف و بسته به مدل سمعک متغیر باشد. به عنوان مثال نوع مدار سمعک و امکانت موجود در سمعک و تعداد برنامه‌های فعال آن موجب می‌شود میزان انرژی بیشتری مورد نیاز باشد. به همین دلیل باتری زودتر خالی خواهد شد. از دیگر مواردی که در عمر باتری تاثیر خواهد داشت میزان کم شنوایی فرد است. اگر فردی کم شنوایی جزئی داشته باشد نیازی ندارد که سمعک را در بالاترین حد قرار دهد و مقدار انرژی کمتری از باتری مصرف می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود در فواصل زمانی مشخص برای انجام شنوایی سنجی اقدام نمائید تا در صورت کاهش میزان شنوایی از سمعک مناسب استفاده کنید. گاهی نیاز است که تنظیمات سمعک را تغییر دهید تا عملکرد دستگاه بهتر شود. به همین دلیل بهتر است گاهی سمعک خود را به تکنسین نشان دهید.

از دیگر عواملی که در عمر باتری سمعک موثر خواهد بود، سلامت سمعک است. اگر سمعک خراب شده باشد ممکن است مصرف باتری بیش از حد معمول باشد و اگر باتری مناسب نیز برای سمعک خریداری نشده باشد موجب می‌شود تا باتری قدرت لازم را نداشته باشد خیلی زود خالی شود. در زمان خرید سمعک، کیفیت و عملکرد سمعک را مورد توجه قرار دهید.

استفاده از باتری تاریخ گذشته و بی کیفیت نیز در عمر مفید باتری موثر می‌باشد. اگر موارد ذکر شده را مورد توجه قرار ندهید ممکن است در فواصل زمانی کوتاه نیاز داشته باشید که باتری سمعک خود را عوض کنید.

مزایای خرید سمعک دوراسل 312

کیفیت باتری سمعک و تاریخ انقضای آن از جمله مواردی است که بر طول عمر سمعک تاثیر مستقیم دارد. با خرید از فروشگاه آزمایش آنلاین می‌توانید باتری سمعک دوراسل 312 اصل و باکیفیت را به صورت تضمینی تهیه نمائید. باتری سمعک دوراسل 312 معمولا بین 3 الی 12 روز عمر دارند و برای انواع سمعک پشت گوشی کوچک (mini BTE)، سمعک گیرنده داخل کانال (RIC/ RITE) و سمعک داخل کانال (ITC) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه نگهداری از باتری سمعک دوراسل (Duracell) 312

مراقبت صحیح از باتری سمعک دوراسل 10 و 312 در افزایش عمر مفید باتری تاثیر بسزایی خواهد داشت. برای اینکه بتوانید از باتری سمعک خود به طور بهینه استفاده کنید نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

باتری باکیفیت و مرغوب تهیه کنید. باتری را از مراکز معتبر خریداری نمائید.

مراقب باشید تا برچسب روی باتری کنده نشود. حتی اگر گوشه‌ای از برچسب کنده شده باشد موجب می‌شود تا باتری فعال شود. به همین دلیل باتری را بدون محافظ داخل جیب یا کیفتان قرار ندهید.

در زمان استراحت و خواب سمعک خود را خاموش کنید و در محفظه باتری را باز بگذارید تا باتری‌ها خنک شوند. همچنین اگر رطوبتی درون محفظه باتری جمع شده باشد، با باز گذاشتن در سمعک این رطوبت تبخیر خواهد شد.

اگر در منطقه مرطوب زندگی می‌کنید حتما برای خشک نگه داشتن باتری از دستگاه خشک کند مخصوص سمعک و باتری سمعک استفاده کنید.

باتری‌های یدک خود را در محیطی خشک و خنگ نگه دارید. برخی از افراد باتری‌ها را درون فریزر قرار می‌دهند اما این روش موجب ضعیف شدن باتری می‌شود و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

در زمان تعویض باتری ابتدا باتری‌هایی که قبل‌تر خریداری کرده‌اید را استفاده کنید تا تاریخ مصرف‌شان منقضی نشود.

هرگز باتری را در کنار لوازم و ابزار فلزی قرار ندهید. اگر باتری را درون کیف خود نگهداری می‌کنید آن را دور از گوشی همراه و سایر لوازم فلزی مانند کلید یا سکه قرار دهید. وسایل فلزی موجب می‌شود تا باتری تخلیه شود.

هنگامی که باتری سمعک خالی شد هر چه زودتر باتری را از درون سمعک خارج کنید. زیرا ممکن است باتری اکسید شود و یا ورم کند و خارج کردن آن در درون محفظه باتری مشکل شود.

دقت داشته باشید که باتری‌ها را دور از دسترس کودکان قرار دهید، همچنین افرادی که بینایی ضعیفی دارند باید مراقب باشند که به اشتباه باتری را به جای دارو نبلعند. مراقب سالمندان و کودکان خود باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع باتری سمعک و قیمت انواع باتری با کارشناسان آزمایش آنلاین در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *