باتری سمعک رناتا

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 21 / 08 / 1401

باتری سمعک رناتا

باتری سمعک رناتا از نوع باتری سکه ای مخصوص سمعک می باشد. باتری سمعک رناتا با کیفیت بالا مناسب برای سمعک های آنالوگ، دیجیتال و سمعک های پیشرفته می باشد. این  باتری ها غیر شارژی ساخت کشور آلمان است. باتری سمعک رناتا با نام ZA که مخفف کلمه Zince  Air و بیان می کند که این نوع باتری از روی- هوا تشکیل شده است.انرژی خروجی در قطب های مثبت و منفی باتری سمعک رناتا معادل 1.45 و جریان داخلی آن 105 آمپر است و طول عمر بالایی دارد.

مشخصات و ویژگی های باتری سمعک رناتا

باتری سمعک رناتا یکی از بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی باتری زینک- هوا است. در حال حاضر ویژگی ولتاژ بالاتر و عملکرد قدرتمندی برای سمعک های آنالوگ، سمعک دیجیتال و سوپر دیجیتال دارد. کمپانی رناتا فعالیت خود را از سال 1952 میلادی یعنی حدودا 69 سال پیش شروع کرده است. شرکت رناتا عمده فعالیت هایش در زمینه تولید باتری های مختلف است. باتری های تولید این شرکت می توانند در محصولات و وسایل مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. سمعک نیز یکی از بسترهای استفاده از باتری های رناتا می باشد. این باتری ها دارای اندازه های مختلفی هستند. برخی مشخصات آن عبارت است از:

  • جنس بدنه: آلیاژ فلزات
  • ولتاژ باتری: 1.45 ولت
  • قابل شارژ: باتری غیر شارژی
  • موارد استفاده: سمعک
  • جنس باتری: لیتیوم.

باتری ها بسته به اندازه، عمر مفید دارند. عمر مفید باتری علاوه بر اندازه آن، به تعداد برنامه های فعال شده در سمعک و به دلایل دیگر نیز بستگی دارد.به طور کلی از نظر عمر باتری، باتری ZA 675 (آبی) دارای طولانی ترین طول عمر، به ترتیب ZA13 (نارنجی)،    باتری سمعک 312 (قهوه ای) و کوتاه ترین طول عمر باتری ZA10  ( زرد) است.

  • نوع روی و هوا
  • با برداشتن برچسب روی باتری، باتری شروع به کار می کند و عمر مفید آن شروع می شود.
  • ماندگاری طولانی دارد.
  • ساخت کشور آلمان می باشد.
  • باتری سمعک رناتا در حلقه های شش تایی تولید می گردد.
  • مناسب برای انواع سمعک دیجیتال و آنالوگ هستند.
  • باتری سمعک رناتا از روی- هوا تشکیل شده است.

انواع باتری سمعک رناتا

امروزه برای تولید باتری  سمعک رناتا از فلز روی استفاده می شود. باتری های سمعک نیز به همین گونه هستند. در گذشته برای تولید باتری های سمعک از فلز جیوه استفاده می شد، که این فلز خطرناک مایع خطر ابتلا به سرطان را تا حدود بسیاری افزایش می داد. فناوری زینک- ایر یا روی- هوا به تعامل فلز زینک یا همان روی با اکسیژن هوا گفته می شود. این تعامل باعث ایجاد جریان الکتریکی در سمعک می شود که امکان شنیدن صدا فراهم خواهد شد. برای استفاده از این باتری ها باید به محض تصمیم به استفاده برچسب باتری را جدا نمود و پس از جدا کردن برچسب باتری در جای خود قرار می گیرد. اگر قصد استفاده از باتری را ندارید برچسب آن را جدا نکنید زیرا باتری شروع به کار خواهد کرد و با چسباندن دوباره برچسب نمی توان از کارکردن آن جلوگیری کرد. انواع باتری سمعک رناتا عبارت است از:

  • باتری سمعک رناتا 10
  • باتری سمعک رناتا 13
  • باتری سمعک رناتا 312
  • باتری سمعک رناتا 675

تعویض باتری سمعک رناتا چگونه انجام می شود؟

تعویض باتری سمعک یکی از ضروری ترین کارهایی است که فرد پس از خرید سمعک باید از آن اطلاع داشته باشد. تعویض باتری سمعک کاری بسیار آسان است. کافی است که شما قطب + و – سمعک را از هم تشخیص دهید و سپس از جهت درست باتری سمعک را وارد درب باتری کنید. سطح صاف باتری سمعک در تمامی مدل ها قطب مثبت و سطح برآمده قطب منفی می باشد.

درب باتری سمعک نیز به شکل قالب باتری ساخته شده است تا باتری در آن جای گیرد. درب باتری سمعک دارای یک سر باز و یک سر بسته می باشد.

درب باتری را کامل باز کنید تا جایی که باتری بتواند خارج شود. درب باتری نباید بیش از حد باز شود زیرا امکان شکستن آن وجود دارد. سپس برچسب را از باتری جدا کنید و یک الی سه دقیقه صبر کنید تا با هوا تماس برقرار کند. این امر باعث می شود که طول عمر باتری سمعک بیشتر شود. سپس باتری سمعک را وارد درب باتری کنید. تعویض باتری در سمعک پشت گوشی و داخل گوشی شبیه به هم است.

نکاتی در مورد تعویض باتری:

برای خارج کردن و تعویض باتری سمعک می توان از موچین پلاستیکی، یک وسیله باریک یا ضربه انگشت استفاده کنید.

باتری را از سمت قطب منفی یعنی سطح برآمده باتری وارد درب باتری نمایید. باتری باید کاملا درون درب باتری سمعک جای و شکل بگیرد. اگر به صورت اشتباه و برعکس باتری وارد سمعک شود، درب بسته نخواهد شد.

نحوه نگهداری و استفاده از باتری سمعک رناتا

باتری های سمعک رناتا (Renata) زمانی فعال می شوند که زبانه محافظ آن برداشته شود. بنابرین زبانه محافظ فقط باید حدود 2 الی 5 دقیقه قبل از قرار دادن باتری در سمعک برداشته شود.باتری ها را ترجیحا در دمای اتاق یعنی حدود 20 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

باتری خالی هرگز نباید بیش از حد لازم در سمعک باقی بماند.باتری ها در هنگام نگهداری با اجسام فلزی تماس پیدا نکنند. زیرا باعث تخلیه آن می شود. باتری ها در جعبه های خودشان نگهداری شوند.

بهتر است باتری تمام شده را در سمعک نگهداری نکنید به این دلیل که باعث آسیب سمعک خواهد شد.

  • سمعک با صدای بوق اخطار می دهد.
  • صدای سمعک قطع می شود.
  • از تستر باتری استفاده شود.

باتری سمعک رناتا در چهار سایز 10، 13، 312 و 675 تولید می شود. سایز باتری سمعک رناتا از روی رنگ باتری مشخص می شود. باتری سمعک رناتا سایز 10 به رنگ زرد،سایز 13 رنگ نارنجی، سایز 312 رنگ قهوه ای . سایز 675 رنگ آبی می باشد. در هر بسته 6 عدد باتری سمعک قرار دارد. برای خرید باتری سمعک رناتا حتما به تاریخ انقضای آن توجه فرمایید. ما در مرکز آزمایش آنلاین بهترین و معتبرترین برندهای باتری سمعک مانند : باتری سمعک زیمنس ، باتری سمعک ریواک ، باتری سمعک ویدکس و… را در اختیار شما قرار داده ایم تا با اطمینان سفارش خود را ثبت نمایید. همچنین کارشناسان مجموعه آماده پاسخگویی هر گونه سوال هستند و شما عزیزان را به بهترین نحو راهنمایی خواهند نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *