چکاپ آزمایش انلاین
چکاپ آزمایش انلاین

آزمایش سرطان پروستات در مردان

چکاپ ها نمونه خون
چکاپ ها 2 پارامتر مورد ارزیابی
چکاپ ها 2 روز تا نتیجه ی آزمایش
onlin
    در آزمایش سرطان پروستات موارد زیر بررسی می‌شود:
    • آنتی ژن اختصاصی PSA آزاد
    • آنتی ژن اختصاصی PSA توتال
      

    اطلاعات چکاپ ها

    چرا باید این تست را انجام دهیم؟

    به طور معمول پزشکان توصیه میکنند، تمامی مردان بالای 50 سال، غربالگری مربوط به سرطان پروستات را انجام دهند. البته مردان با سنین کمتر از 50 هم می‌توانند این آزمایش را بدهند، اما شیوع این بیماری در سنین پایین‌تر کم است. در آزمایش سرطان پروستات، میزان PSA آنتی‌ژن اختصاصی پروستات اندازه‌گرفته می‌شود و اگر میزان آن، بالاتر از حد طبیعی (4 نانوگرم بر میلی‌لیتر) باشد، فرد مشکو به سرطان پروستات خواهد بود و باید آزمایش‌های تاییدی بیشتری را انجام دهد.

    تشخیص زودهنگام سرطان پروستات، آزادی عمل بیشتری به پزشکان برای درمان سرطان پروستات می‌دهد.

    این چکاپ شامل چه آزمایش هایی می شود؟

    نشانگرهای زیستی

    آزمایش پروتئین‌ها

    پروتئین‌ها برای عملکرد سلول‌ها و بافت‌ها و همچنین برای ساختن عضلات بسیار مهم هستند. پروتئین‌های موجود در خون، برای کمک به تشخیص بیماری‌های کبد یا کلیه و همچنین سایر مشکلات سلامتی اندازه گیری می‌شوند. پروتئین‌ها همچنین مولکول‌های دیگری را در خون حمل می‌کنند (مانند هورمون‌ها)؛ بنابراین گاهی برای تعیین اینکه چه مقدار از یک هورمون خاص متصل به پروتئین است و چه مقدار از آن آزاد است و در دسترس سلولها قرار دارد هم، سطح این پروتئین‌ها اندازه‌گیری می‌شود. افزایش سطح هورمون‌ها غالباً در اثر کم آبی بدن ایجاد می‌شود، اما ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد. کاهش سطح پروتئین‌ها می‌تواند نشانگر سوء تغذیه شدید یا سوء جذب باشد.

    آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA T,F)

    آنتی ژن اختصاصی پروستات که به عنوان PSA نیز شناخته می‌شود، پروتئینی است که عمدتاً توسط سلول‌های پروستات تولید می‌شود. یک غده کوچک در مردان که مجرای ادرار را احاطه …

    بیشتر بخوانید