آزمایش غربالگری

آزمایش آنلاین ارائه دهنده بروز ترین خدمات پزشکی در منزل ، اینبار با خدمت غربالگری در منزل رویکرد جدیدی در خدمات خود آغاز کرده است.

غربالگری

آزمایش غربالگری بارداری در منزل
(سه ماهه اول)

2 آیتم حیاتی بدن مادر و جنین
قیمت 280,500 تومان
غربالگری

آزمایش غربالگری بارداری در منزل
(سه ماهه دوم)

4 آیتم حیاتی بدن مادر و جنین
قیمت 771,500 تومان

آزمایش غربالگری بارداری در منزل

آزمایش غربالگری بارداری یکی از مهم ترین آزمایشهای دوران بارداری می‌باشد. تست‌های غربالگری، مجموعه‌ای از بررسی‌های سونوگرافی و تست‌های آزمایشگاهی می‌باشد که در دوران بارداری در زمان‌های معین برای تشخیص ناهنجاری‌های جنین انجام می‌شود. آزمایش غربالگری بارداری می‌تواند مادر و کودک را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها حفظ نماید. اين غربالگري‌ها احتمال ابتلاي جنين به سندروم‌هاي ژنتيكي شايع کاهش می‌دهد. شایع‌ترین آن تریزومی 21 که به آن سندرم داون (مونگولیسم ) هم گفته می‌شود، است. آزمایش غربالگرى دوران بارداری کمک می‌کند تا ريسك ابتلا به این سه سندروم مشخص ‌شود و هم چنین نقص لوله عصبی و ناهنجاری‌های اصلی در جنین هم با غربالگری قابل تشخیص می‌باشد. دقت تشخيص تست‌هاي غربالگري 80%- 90% است. پس اصلا جای نگرانی نیست.

دیگه نیازی نیست برای غربالگری به آزمایشگاه بروید

اگر باردار هستند و خارج شدن از منزل برای شما مشکل است، ما به شما کمک می‌کنیم بدون نیاز به رفتن به آزمایشگاه، آزمایش غربالگری بارداری را به راحت‌ترین حالت ممکن انجام بدهید.

آزمایش غربالگری بارداری سه ماهه اول بارداری چیست؟

از آنجا که میزان مایع تجمع‌یافته پشت گردن جنین در سه ماهه اول بارداری با خطر ابتلا به سندرم داون در ارتباط است، در هفته ۱۱ تا ۱۴ بارداری میزان مارکرهای آلفافتوپروتئین و گنادوتروپین جفتی انسان اندازه‌گیری می‌شود تا مشخص شود جنین مبتلا به سندرم داون هست یا خیر. همچنین شما می‌توانید از آزمایش چکاپ پزشکی نیز استفاده نمایید. غربالگری سه ماهه اول ترکیبی از آزمایشات PAPP-A ، hCG و شفافیت نخاعی است.

زمان آزمایش غربالگری سه ماهه اول بارداری

زمان انجام غربالگری سه ماهه اول برای خانم‌های باردار از 11 هفته تا 13 هفته و6 روز می‌باشد و شامل یک آزمایش خون و یک سونوگرافی برای بررسی ضخامت پشت گردن (سونوگرافی (NT و وجود استخوان بینی (NB) می‌باشد. دراین آزمایش خون که به آن دبل مارکر هم گفته می‌شود، ۲ هورمون free-B-HCG و PAPP-A خون مادر اندازه گیری می‌شود . برای انجام این آزمایش مادران باردار نیاز به ناشتا بودن ندارند و در تمام ساعات روز هم می‌توانند برای انجام ازمایش اقدام کنند .

تفسیر نتایج آزمایش غربالگری سه ماهه اول بارداری

یک مشاور ژنتیک یا پزشک بالینی که بتواند معنی نتایج را توضیح دهد و در مورد پیگیری بیشتر گزینه‌هایی ارائه دهد، باید نتایج غربالگری را تفسیر کند. مهم است که به خاطر داشته باشید که آزمایش غربالگری مثبت همیشه به معنای تشخیص ناهنجاری‌های جنین نیست. بلکه نشان دهنده افزایش خطر است. تنها تعداد بسیار کمی از زنان با نتیجه مثبت آزمایشات سه ماهه اول دارای نوزادانی هستند که در واقع دارای اختلال کروموزومی هستند. در بارداری‌هایی که جنین دارای نقص کروموزومی است، مانند مواد کروموزومی اضافی که منجر به سندرم داون یا سندرم ادواردز می‌شود، سطوح PAPP-A کاهش می‌یابد، سطح hCG به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و فضای گردن جنین بزرگتر از حد طبیعی است. در حالی که آزمایش غربالگری سه ماهه اول می‌تواند تقریباً 85 درصد از زنان دارای جنین مبتلا به سندرم داون و 75درصد از کسانی که مبتلا به سندرم ادواردز هستند را به درستی تشخیص دهد، حدود 5 تا 10 درصد از حاملگی‌های طبیعی نتیجه مثبت کاذب خواهند داشت. در صورت مثبت بودن تست غربالگری، آزمایشات قطعی‌تری برای تعیین و تایید تشخیص مورد نیاز است. اینها ممکن است شامل یک آزمایش تشخیصی مانند نمونه گیری از پرزهای کوریونی (CVS) در سه ماهه اول یا آمنیوسنتز در سه ماهه دوم باشد. در حالی که این دو روش از آزمایشات غربالگری دقیق‌تر هستند، اما تهاجمی نیز می‌باشند و خطر سقط جنین و خطر نادر جراحت را به همراه دارند.

رزرو آزمایش غربالگری در منزل

رزرو آزمایش غربالگری در منزل

ثبت درخواست

آزمایش غربالگری سه ماهه دوم بارداری چیست؟

آزمایش غربالگری سه ماهه دوم بارداری یا کوآد؛ همانند غربالگری سه ماهه اول بارداری، تست غربالگری است و تست تشخیصی نیست. این تست به مادر کمک می‌کند متوجه شود که در معرض خطر حمل جنین مبتلا به اختلال ژنتیکی قرار دارد یا خیر. جهت انجام این امر می‌توانید از آزمایش ژنتیک استفاده نمایید. بسیاری از خانم‌ها که نتیجه تست غیر طبیعی دارند نوزادان سالم به دنیا می‌آورند. نتایج غیرعادی آزمایش نیاز به انجام آزمایش‌های اضافی برای تشخیص را اعلام می‌کنند. بهتر است پس از آزمایش کوآد، سونوگرافی انجام شود.

آزمایش غربالگری سه ماهه دوم بارداری (تست سه گانه):

اگر اینهبیین آ اندازه گیری نشود به آن تریپل مارکر (تست سه گانه ) می‌گویند. نیاز به ناشتا بودن یا آمادگی خاصی برای این آزمایش نیست و در هر ساعتی از شبانه روز می‌توان این آزمایش را انجام داد. اگر میزان هر چهار هورمون طبیعی باشند به احتمال 98 درصد جنین فاقد اختلالات و بیماری‌های مهم خواهد بود. به طور کلی، در هر ویزیت پزشک، آزمایش ادرار برای بررسی پروتئین و قند و علائم عفونت انجام می‌شود. پزشک یا پرستار وزن و فشار خون شما را نیز بررسی می‌کند. اندازه گیری شکم که به سرعت در حال رشد و صدای قلب نوزاد بسیار هیجان انگیز است. ارتفاع رحم (قد پایه) نیز اندازه‌گیری می‌شود. این به بررسی رشد کودک کمک می‌کند. ضربات قلب جنین: پزشک شما احتمالاً می‌تواند صدای قلب جنین را با استفاده از دستگاه سونوگرافی دستی بشنود. سونوگرافی: معمولاً در هفته 20 ارائه می‌شوند، اگرچه ممکن است در هر زمان از بارداری نیز انجام شوند. سونوگرافی ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد، از جمله تأیید تاریخ زایمان، بررسی تعداد جنین، بررسی عوارضی مانند جفت سرراهی (یک جفت با ارتفاع پایین) یا کند شدن رشد جنین، یا تشخیص ناهنجاری‌هایی مانند شکاف کام. گاهی اوقات، اگر یافته‌های مشکوکی در مورد ناهنجاری ژنتیکی مشاهده شود، ممکن است به متخصص یا آزمایش ژنتیک ارجاع داده شوید. غربالگری گلوکز: این آزمایش معمولاً در هفته‌های 24 تا 28 انجام می‌شود، این یک آزمایش معمول برای شناسایی دیابت ناشی از بارداری است که می‌تواند منجر به متولد شدن نوزادان بسیار بزرگ، زایمان‌های دشوار و مشکلات سلامتی برای شما و نوزاد شود. این آزمایش سطح قند خون شما را یک ساعت پس از خوردن یک لیوان محلول مخصوص اندازه گیری می‌کند. اگر میزان قند خون بالا باشد، یک آزمایش تحمل گلوکز حساس تر نیز انجام می‌شود، که در آن با معده خالی محلول گلوکز می‌نوشید و خون شما در چند مرحله با صافله زمانی 2-3 ساعت جمع آوری می‌شود.

زمان آزمایش غربالگری سه ماهه دوم بارداری

هیچ کس نمی‌خواهد از روز شلوغ خود برای رزرو نوبت با متخصص‌های مختلف وقت بگذارد تا آزمایش غربالگری مبتنی بر سن را برای سرطان روده بزرگ یا سایر مشکلاتی که برای شناسایی آنها نیاز به انجام آزمایش غربالگری در منزل است، انجام دهد، به همین دلیل است که اخیراً شاهد افزایش برخی آزمایشات غربالگری در منزل و درواقع خانگی هستیم. استفاده از خدمات آزمایش غربالگری در منزل مزایا بسیار زیادی را برای تمامی افراد به خصوص آن دسته از اشخاصی که بنا به برنامه پرمشغله خود قادر به مراجعه به مطب پزشک و آزمایشگاه‌ها نیستند، به ارمغان می‌آورد. مصرف کنندگان آزمایش غربالگری در منزل و یار آزمایش‌های خانگی را دوست دارند زیرا استفاده از آنها راحت است. یک آزمایش سریع ساده در خانه از رفت و آمد به مطب پزشک جلوگیری می‌کند که می‌تواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. البته در صورتی که فرد به تنهایی قصد انجام آزمایش خانگی را داشته باشد، باید این نکته را نیز در نظر داشته باشد که این تست‌ها دارای درصد پایینی از خطا نیر هستند و علی‌رغم اینکه نتایج سریع به دست می‌آورید. ممکن است کاذب نیز باشند. بهترین راه برای جلوگیری از این مورد کمک گرفتن از یک فرد متخصص است که به خانه یا محل کار شما در زمان انتخابی که تعیین کرده‌اید آمده و آزمایش غربالگری در منزل را برای شما انجام می‌دهد. سپس نتایج برای شما ارسال خواهد شد. منتقدان بر این باورند که برخی از تست‌های خانگی که فرد به تنهایی باید از آنها استفاده کند، ترس بی مورد را ترویج می‌دهند و وقت و پول شما را هدر می‌دهند زیرا قابل اعتماد نیستند یا اگر به درستی انجام نشوند نتایج کاذب را نشان می‌دهند. با این حال، افزایش میل مصرف کنندگان برای تشخیص زودهنگام مشکلات احتمالی سلامتی، روند کمک گرفتن از یک متخصص برای انجام آزمایش غربالگری در منزل را مطلوب تر می‌کند.

تصویر آزمایش غربالگری در منزل

سایر موارد استفاده از آزمایش غربالگری در منزل

آزمایش غربالگری تنها برای دوره بارداری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلگه برای بررسی و تشخیص سایر مشکلات پزشکی می‌توان از آزمایش غربالگری در منزل استفاده کرد که به شرح زیر می‌باشند: