چکاپ آزمایش انلاین
چکاپ آزمایش انلاین

آزمایشات پیش از ازدواج مردان و زنان

چکاپ ها نمونه خون
چکاپ ها 6 پارامتر مورد ارزیابی
چکاپ ها 2 روز تا نتیجه ی آزمایش
onlin
    در این آزمایش موارد زیر بررسی می‌شود:
    • آزمایش خون (CBC)
    • HIV ab
    • HCV ab
    • HBsAb
    • Hbs Ag
    • drugs

    اطلاعات چکاپ ها

    چرا باید این تست را انجام دهیم؟

    آزمایش پیش از ازدواج برای هر زوجی ضروری است؛ این آزمایش به افراد کمک می‌کند تا اگر مشکلی احتمالی در فرایند فرزند‌دار شدن داشته باشند مشخص شود. برای مثال، اگر زوجین، هر دو ژن تالاسمی را داشته باشند، ولی در عین حال هر دو سالم باشند، احتمال آنکه در آینده فرزندی با بیماری تالاسمی ماژور داشته باشند، زیاد است.

    این چکاپ شامل چه آزمایش هایی می شود؟

    نشانگرهای زیستی

    آزمایش شمارش کامل سلولهای خون | CBC
    آزمایش پروتئین‌ها

    شمارش کامل خون (CBC) آزمایشی است که سلولهای در گردش خون را آنالیز می کند. این سلولها عبارتند از گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها. در واقع آزمایش CBC می تواند به تشخیص برخی از بیماری ها مانند کم خونی، عفونت و یا التهاب، خون ریزی داخلی، بیمارهای مرتبط با انعقاد خون، سرطان ها و همچنین به بررسی وضع سلامت عمومی بدن و یا اثرات مخرب درمان هایی که گلبول های خون را تحت تاثیر قرار می دهند مانند شیمی درمانی کمک کند.

    پروتئین‌ها برای عملکرد سلول‌ها و بافت‌ها و همچنین برای ساختن عضلات بسیار مهم هستند. پروتئین‌های موجود در خون، برای کمک به تشخیص بیماری‌های کبد یا کلیه و همچنین سایر مشکلات سلامتی اندازه گیری می‌شوند. پروتئین‌ها همچنین مولکول‌های دیگری را در خون حمل می‌کنند (مانند هورمون‌ها)؛ بنابراین گاهی برای تعیین اینکه چه مقدار از یک هورمون خاص متصل به پروتئین است و چه مقدار از آن آزاد است و در دسترس سلولها قرار دارد هم، سطح این پروتئین‌ها اندازه‌گیری می‌شود. افزایش سطح هورمون‌ها غالباً در اثر کم آبی بدن ایجاد می‌شود، اما ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد. کاهش سطح پروتئین‌ها می‌تواند نشانگر سوء تغذیه شدید یا سوء جذب باشد.

    آنتی‌بادی HIV Ab
    HSV

    HSV چیست؟ ویروس هرپس سیمپلکس یا هرپس تناسلی که با نام HSV نیز شناخته می‌شود، عفونتی است که منجر به ایجاد تبخال می‌شود. تبخال ممکن است در قسمت‌های مختلف بدن …

    بیشتر بخوانید
    بررسی HBs Ab

    آزمایش آنتی بادی سطحی هپاتیت B چیست؟ آزمایش آنتی بادی سطحی هپاتیت B که به عنوان بررسی HBs Ab نیز شناخته می‌شود، بخشی از پانل آزمایش خون برای تشخیص عفونت …

    بیشتر بخوانید
    HBs Ag