پرستاری در منزل

خدمات پرستاری در منزل این امکان را فراهم کرده‌اند که مراقبت از افراد در خانه فراهم شود و به‌این‌ترتیب بتوانید از سلامت نزدیکان خود به نحوه احسن مراقبت کنید. در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا می‌شوید.

خدمت مورد نیاز

چرا پرستاری از بیمار در منزل؟

به طور کلی، زمانی که به حضور یک پرستار در منزل نیاز باشد، اهمیت حضور این افراد به مراتب بیشتر مشخص می‌شود. افرادی که با تعهد کافی برای کمک به فرد بیمار در منزل حاضر می‌شوند و کارهای لازم برای مراقبت از او را به عهده می‌گیرند. حضور پرستار بیمار در منزل، یک آرامش خاطر برای سایر افراد خانواده ایجاد می‌کند، چرا که این افراد توانایی انجام خدمات درمانی مناسبی دارند و می‌توانند طبق دستور پزشک، این خدمات را ارائه دهند.

تزریقات داروها، نصب و تعویض سرم، نصب و تعویض سونداز، کمک به حرکت بیمار و ارائه تمرین‌های ورزشی بر اساس نظر پزشک معالج از کارهای تخصصی این گروه است. اما همچنین پرستاران می‌توانند تحویل دارو در زمان مشخص، کمک به بیمار برای میل غذا و صحبت با بیمار را هم انجام دهند و همراه مناسبی در کنار بیمار باشند و او را از جهت روحی کمک کنند.

البته مساله انتخاب پرستار بیمار متعهد و باتجربه کار دشواری است و ما به عنوان یکی از مراکزی که چنین خدماتی را ارائه می‌دهیم، کاملا با این دغدغه آشنا هستیم و تلاش می‌کنیم از بهترین پرستاران آموزش دیده برای اینکار کمک بگیریم. همچنین شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات و اطمینان بیشتر، با گروه پشتیبانی تماس بگیرید و سایر اطلاعات را درباره پرستار بیمار در منزل جویا شوید.

پرستاری در منزل چه مزایایی دارد؟

خدمات پرستاری در منزل عمدتا از فعالیت‌های زندگی روزمره حمایت می‌کند و این امکان را به افراد می‌دهد تا برای مراقبت‌های شخصی روزانه خود کمک دریافت کنند و از سوی دیگر، کیفیت زندگی خوبی داشته باشند. در ادامه با مزایای خدمات پرستاری در منزل بیشتر آشنا می‌شوید.

مراقبت از بیماران کرونایی در منزل

پرستاری در منزل چیست؟

پرستاری در منزل زمانی انجام می‌گیرد که افراد پرستار به خانه افرادی که به کمک نیاز دارند می‌روند و از آن‌ها مراقبت می‌کنند. دریافت خدمات پرستاری در منزل برای کسانی ایده‌آل است که می‌خواهند در خانه بمانند اما برای زندگی روزمره به کمک نیاز دارند. این افراد شامل افراد مسن، بیماران، افراد ناتوان و کودکان می‌شوند. درواقع، پرستاری در منزل شامل هرگونه خدمات حرفه‌ای در منزل است که به افراد امکان می‌دهد با خیال راحت در خانه زندگی کنند. خدمات پرستاری در منزل می‌تواند به فردی که سن بالایی دارد کمک کند تا به‌صورت مستقل زندگی کند. این خدمات همچنین، می‌توانند در مدیریت بیماری‌های مزمن کمک زیادی کنند. از سوی دیگر، افرادی که دچار معلولیت یا ناتوانی هستند با دریافت خدمات پرستاری در منزل می‌توانند از مراقبت‌های حرفه‌ای بهره‌مند شوند و به‌این‌ترتیب نیازهایشان به‌راحتی برطرف شود

خدمات غیرپزشکی پرستاری در منزل

ابه این خدمات، مراقبت‌های غیرپزشکی در منزل نیز گفته می‌شود. این خدمات برای گذراندن روز خود با خیال راحت ارائه می‌شوند. اساس این نوع خدمات نامحدود هستند و پرستارانی که این خدمات را ارائه می‌دهند می‌توانند هر آنچه برای استقلال، آسایش و شادی افراد لازم است را انجام دهند. برخی از خدماتی که در پرستاری غیرپزشکی در منزل ارائه می‌شوند شامل موارد زیر می‌شوند:

دوش گرفتن:

اگر فردی که نیاز به مراقبت دارد به دلیل عدم تحرک یا عدم تعادل در معرض خطر افتادن است مهم است که کسی باشد تا به او در حمام کردن و لباس پوشیدن کمک کند. اگرچه ممکن است این مسئله به نظر برسد که با از دست دادن استقلال همراه است اما افتادن در حمام خطر بسیار بزرگتری برای استقلال دارد.

خانه‌داری سبک:

وقتی فرد بر روی سلامتی خود متمرکز است خانه‌داری سبک می‌تواند برای او طاقت‌فرسا باشد. گردگیری کردن یا هر کاری که شامل انجام کارهای سبک خانه است می‌تواند در دسته پرستاری غیرپزشکی در منزل قرار می‌گیرد.

آماده کردن وعده‌های غذایی:

تهیه وعده‌های غذایی مغذی روزانه یکی دیگر از کارهای مهم در پرستاری از سالمند، بیمار یا کودک است. ازآنجایی‌که رژیم غذایی در سلامت بلندمدت نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند این موضوع در پرستاری در منزل اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر برای یکی از عزیزان خود می‌خواهید پرستار استخدام کنید مهم است که در مورد وعده‌های غذایی با او صحبت کنید. این امر در پرستاری از کودک نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

حمل‌ونقل:

رفتن به مکان‌های مختلف ازجمله آرایشگاه، مطب پزشک یا ملاقات دوستان و اعضای خانواده نقش مهمی در استقلال و درگیر شدن فرد در جامعه دارد. به همین دلیل، یکی از خدماتی که در پرستاری غیرپزشکی در منزل ارائه می‌شود، کمک به رفت‌وآمد فرد در جامعه است.

پرستاری در منزل چند نوع است؟

زمانی که شما یا یکی از عزیزانتان نیاز به مراقبت دارید در نظر گرفتن سطح مراقبت و خدماتی که نیاز دارید ممکن است در ابتدا پیچیده و گیج‌کننده باشد. اگرچه مراقبت‌های پزشکی در منزل می‌تواند بخشی جدایی‌ناپذیر از پرستاری در منزل باشد اما همیشه ضروری نیست. در ادامه با انواع خدمات پرستاری در منزل آشنا می‌شوید.

خدمات پزشکی پرستاری در منزل

همانطور که انتظار دارید خدمات پرستاری پزشکی در منزل شامل مراقبت از زخم، مدیریت دارو، تزریقات، مدیریت درد یا حتی مراقبت‌های پایان زندگی است. هر نیاز پزشکی‌ای که وجود داشته باشد خدمات پزشکی پرستاری در منزل در دسترس است. پرستارانی که این خدمات را ارائه می‌دهند افرادی هستند که برای این امر آموزش دیده‌اند و از سال‌ها تجربه پرستاری در بیمارستان‌ها و محیط‌های پزشکی برخوردارند. بنابراین، اگر برای سالمند، بیمار یا یک کودک نیاز به پرستاری دارید که خدمات پزشکی در منزل را ارائه دهد خدمات پرستاری پزشکی در منزل می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. آزمایش آنلاین یکی از مراکزی است که خدمات پرستاری در منزل ازجمله پرستاری از سالمند، پرستاری از بیمار و پرستاری از کودک را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این خدمات از دریافت مراقبت‌های پزشکی و غیرپزشکی حرفه‌ای اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که عزیزتان به‌خوبی تحت حمایت و مراقبت قرار می‌گیرد. بنابراین، چه بخواهید خدمات پرستاری پزشکی و چه غیرپزشکی دریافت کنید آزمایش آنلاین یکی از مراکزی است که می‌تواند این خدمات را به‌صورت حرفه‌ای به شما ارائه کند.

دسترسی به مراقبت‌های حرفه‌ای در منزل

خدمات پرستاری در منزل آزمایش آنلاین توسط پرستارانی آگاه، مجرب، آموزش‌دیده و دارای مجوز ارائه می‌شود. بنابراین، با دریافت این خدمات می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نیازهای پزشکی یا غیرپزشکی عزیزتان به‌خوبی برآورده می‌شود.

حمایت از تغذیه و رژیم غذایی فرد

اگر یکی از عزیزانتان سالمند، بیمار، ناتوان یا کودک است مهم است اطمینان حاصل کنید که مواد مغذی موردنیاز بدن خود را دریافت می‌کند. افزایش سن، استراحت در رختخواب، بیماری و آسیب، همگی می‌توانند توده بدون چربی بدن را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهند. پرستاری در منزل می‌تواند شامل حمایت از تغذیه فرد شود و به شما کمک کند که از تامین مواد مغذی عزیزتان اطمینان حاصل کنید.

مدیریت دارو

اگر فردی که نیاز به پرستار دارد دارو مصرف می‌کند مدیریت داروهای او می‌تواند گیج‌کننده باشد. پرستار می‌تواند اطمینان حاصل کند که فرد به‌درستی و به‌موقع دارو مصرف می‌کند و بنابراین از سلامت او به‌خوبی محافظت می‌شود.

همراهی مراقبتی

تحقیقات نشان می‌دهند افراد مسن به تعاملات اجتماعی نیاز دارند. پرستاران می‌توانند این افراد را در پیاده‌روی، مطالعه، بازی کردن، فیلم دیدن، صرف غذا و مواردی از این قبیل همراهی کنند. از سوی دیگر، پرستار می‌تواند فرد را برای خرید مواد غذایی، قرار ملاقات‌های پزشکی و غیره همراهی کند. همچنین، اگر نیاز به خدمات پرستاری از کودک داشته باشید پرستار می‌تواند زمانی را به همراهی با کودک اختصاص دهد و برای مثال با او بازی کند.

انجام کارهای سبک خانه

وقتی بزرگسالان سالخورده یا افراد بیمار یا ناتوان با نیازهای روزانه کارهای خانه ازجمله لباس شستن، جاروبرقی کشیدن، شستن ظرف‌ها و انجام کارهای ساده دست‌وپنجه نرم می‌کنند. پرستار می‌تواند به برآورده کردن این نیازها کمک بسیار زیادی کند.

نتایج بالینی بهتر

مطالعات نشان می‌دهند افرادی که خدمات پرستاری در منزل را دریافت می‌کنند نتایج سلامتی بهتری نسبت به کسانی دارند که نیاز به پرستار دارند اما این خدمات را دریافت نمی‌کنند. این امر به‌خصوص برای زمان‌هایی اهمیت دارد که فرد به بیماری‌های مزمن مثل دیابت، ذات‌الریه یا بیماری انسدادی مزمن ریه مبتلاست.

حمایت فردی

فردی که خدمات پرستاری در منزل آزمایش آنلاین را دریافت می‌کند می‌تواند از این موضوع اطمینان حاصل پیدا کنند که تیم مراقبتی، نیازهای او را در اولویت قرار می‌دهند. بنابراین، ازآنجایی‌که در خدمات پرستاری در منزل، تنها از یک فرد مراقبت می‌شود مراقبت‌های شخصی و معنادارتری از فرد صورت می‌گیرد. درنهایت، برای بسیاری از خانواده‌ها خدمات پرستاری در منزل، تنها حمایتی است که می‌تواند به آن‌ها در انجام مسئولیت‌های مراقبتی و جلوگیری از فرسودگی مراقب کمک کند. این خدمات به دو نوع پزشکی و غیرپزشکی تقسیم می‌شوند که شما می‌توانید بسته به نیازهای خود یا عزیزانتان، مناسب‌ترین نوع خدمات را انتخاب کنید. چه به دنبال پرستار سالمند و بیمار باشید و چه به دنبال پرستار کودک باشید، لازم است بدانید آزمایش آنلاین این امکان را برای شما فراهم کرده است که بسته به نیازها و شرایط فردی که نیاز به مراقبت دارد، خدمات پرستاری در منزل را دریافت کنید. این خدمات توسط افرادی آموزش‌دیده و مجرب ارائه می‌شوند و می‌توانید نسبت به حرفه‌ای بودن آن اطمینان داشته باشید.

پرستار کودک در منزل

خدمات پرستاری کودک در منزل شامل تمامی خدمات مراقبتی و بهداشتی کودکان خواهد بود. این خدمات برای پدران و مادرانی که هر دو شاغل هستند بسیار مفید خواهد بود. پرستاران با هماهنگی والدین پیش از خروج آنها در منزل حضور دارد و پس از مراجعه والدین به منزل خانه را ترک می‌کند. مراقبت‌های پرستاری کودک شامل مراقبت‌های بهداشتی مانند شستشوی کودک، بردن کودک به توالت یا تعویض پوشک کودک، تعویض لباس، آماده کردن غذای کودک و غذا دادن به کودک و نوزاد، آموزش و بازی با کودک می‌باشند و باید با نهایت آرامش و مهربانی انجام می‌شود. پرستاران کودک به بهترین شکل ممکن با کودکان ارتباط برقرار می‌کنند و علاوه بر مراقبت و نگهداری از کودکان نقش بسیار موثری در آموزش مهارت‌های اجتماعی و آموزش کودکان ایفا می‌نمایند. پرستار کودک در منزل یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین خدمات مرکز محسوب می‌شود. زیرا تعداد بیشماری از والدین شاغل هستند و تمایل دارند فرزندشان در محیط امن و آرام منزل نگه داری شود.

پرستار سالمند در منزل

افرادی که با سالمندان در ارتباط هستند از مشکلات و مسائل سالمندان به خوبی مطلع هستند و به خوبی می‌دانند که نگه داری از سالمندان نیازمند توان جسمی و صبر زیاد می‌باشد. این موضوع در مورد سالمندانی که به بیماری سختی مبتلا هستند و نیازمند مراقبت 24 ساعته می‌باشند بسیار دشوارتر خواهد بود. سالمندی که برای حفظ تعادل و حرکت مشکل دارد و همیشه باید یک نفر در کنار او حضور داشته باشد تا در انجام کارهای شخصی به وی کمک کند قطعا نمی‌تواند حتی یک ساعت در روز تنها بماند. از طرفی فرزندان نیز نمی‌توانند به صورت مداوم و شبانه روز در کنار سالمند خود باشند. بنابراین بهترین راه حل استخدام پرستار سالمند در منزل می‌باشد. پرستار می‌توان به طور دائم در منزل حضور داشته باشد و یا فرزندان از وی بخواهند که تنها نیمی از روز و زمانی که آنها در محل کار هستند، در کنار سالمند بماند و به امور وی رسیدگی نماید. پرستار سالمند تمامی امور مراقبتی و بهداشتی سالمند را انجام می‌دهد. اموری مانند پختن غذا، استحمام، مدیریت داروها، انجام نظافت شخصی سالمند و از این قبیل کارها از جمله وظایف پرستار سالمند در منزلمحسوب می‌شود. میزان خدماتی که به سالمندان ارائه می‌شود به شرایط جسمی و روانی سالمندان بستگی خواهد داشت.

سوالات متداول

  • هزینه پرستار بیمار در منزل، چگونه محاسبه می‌شود؟

    هزینه خدمات پرستاری بیمار در منزل، بر حسب تحصیلات دانشگاهی پرستار، مهارت‌هایی که دارد، نوع خدماتی که به بیمار ارائه می‌دهد و تعداد ساعاتی که در کنار بیمار خواهد بود، متفاوت است. شما می‌توانید این مساله را از طریق پشتیبانی پیگیری کنید تا با توجه به شرایط خاص شما، به صورت دقیق محاسبه کنند.

  • آیا هزینه رفت و آمد پرستار بیمار، جداگانه محاسبه می‌شود؟

    خیر هزینه‌ای که برای خدمات پرستار پرداخت می‌کنید، این هزینه را هم شامل می‌شود و دیگر نیازی به پرداخت جداگانه ندارید.

  • چگونه یک پرستار بیمار در منزل قابل اعتماد را انتخاب کنیم؟

    شما می‌توانید برای تزریق دارو در عضله و یا ورید، سرم، تعویض پانسمان، کشیدن بخیه و پانسمان زخم از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنید.

  • آیا امکان استفاده از پرستار بیمار به صورت شبانه روزی وجود دارد؟

تست کرونا