انتخاب درست پرستار کودک در منزل

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 02 / 03 / 1401

Notice: Undefined index: title in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2484

Notice: Undefined index: title in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2484

Notice: Undefined index: title in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2484

Notice: Undefined index: title in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2484

والدینی که شاغل هستند و در طول روز نمی‌توانند در کنار فرزند خود حضور داشته باشند ترجیح می‌دهند کودک در منزل تحت مراقبت پرستار باشد و در محیط امن و آرام منزل نگهداری شود. از این رو بهترین راه انتخاب پرستار کودک برای نگهداری از کودک در منزل می‌باشد. انتخاب پرستار کودک در منزل باید با دقت انجام شود زیرا کودک تمام طول روز با او در ارتباط است و خصوصیات اخلاقی و رفتاری پرستار بر کودک تاثیر خواهد گذاشت. در این مقاله قصد داریم چند ویژگی مهم یک پرستار کودک خوب را برشماریم، دقت داشته باشید که انتخاب پرستار کودک و پرستار سالمند در منزل از اهمیت بالایی برخوردار است و باید خصوصیات اخلاقی و رفتاری پرستار به دقت بررسی شود.

ویژگی‌های پرستار کودک

پرستار کودک مدت زمان زیادی را در طول روز با فرزند شما سپری می‌کند و به همین دلیل برای انتخاب پرستار باید بسیار دقت داشته باشید. اینکه پرستار کودک چه سنی دارد و خصوصیات رفتاری وی به چه صورت است و چگونه با کودکان ارتباط برقرار می‌کند، همگی از جمله مسائلی هستند که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. بنابراین در زمان انتخاب پرستار کودک در منزل نکات زیر را که از ویژگی‌های یک پرستار کودک خوب است در نظر داشته باشید:

 

  • پرستار کودک باید قابل اعتماد باشد: والدین معمولا در این مورد بسیار نگران هستند و خیلی سخت می‌توانند به فردی اعتماد کنند و فرزندشان را به وی بسپارند. به همین دلیل برای اطمینان خاطر خود و فرزندتان بهتر است با پرستار کودک در منزل به صورت خصوصی ملاقات داشته باشید و یا شخصا با وی صحبت کنید. در مورد نحوه نگهداری از فرزند و قوانین مربوط به خانه با وی صحبت کنید. تاکید کنید که پرستار در منزل تمام مدتی که در محل حضور دارد باید از کودک مراقبت کند و از صحبت کردن با تلفن همراه و دعوت از دوستان به خانه اجتناب کند. پرستار باید به طور مداوم در کنار فرزند حضور داشته باشد و از او مراقبت کند. استفاده مدوام از گوشی و تماشای تلویزیون نباید در ساعات کاری وی انجام شود.
  • پرستار کودک باید وقت شناس باشد: والدین در طول هفته باید در ساعت مشخصی از منزل خارج شوند تا بتوانند به موقع در محل کار خود حاضر شوند. به همین دلیل وقت شناس بودن پرستار کودک در منزل از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر پرستار هر روز به یک بهانه دیر به منزل برسد، نظم خانواده به هم می‌ریزد و والدین نمی‌توانند به موقع از خانه خارج شوند. در صورتیکه مشکلی برای پرستار بوجود آمد باید روز قبل یا ساعتی قبل به والدین اطلاع داده شود تا آنها بتوانند برنامه کار خود را تغییر دهند و یا کودک را نزد شخص دیگری بسپارند. این مورد از جمله تعهدات یک پرستار خوب و وظیفه شناس است.
  • پرستار کودک فردی صبور و مهربان است: ارتباط با کودکان و گذراندن وقت با آنها بسیار لذت بخش است و این لذت زمانی حاص می‌شود که شما فردی آرام و صبور باشید. صبر و حوصله بالا از ویژگی‌های بارز یک پرستار کودک خوب و حرفه‌ای است. کودکان در طول روز ممکن است به دلایل مختلف بهانه گیری کنند و یا از انجام کاری امتناع ورزند، پرستار می‌تواند با استفاده از تجربه و تخصص خود به صورتی فرزند را آرام کند و او را با بازی یا وسیله‌ای سرگرم کند. پرستار کودک هرگز اجازه تندخویی و پرخاش با کودک را ندارد. پرستار کودک باید بداند که با هر کودک چگونه باید رفتار کرد. کودکان در سنین مختلف خصوصیات رفتاری متفاوتی دارند و لجبازی‌ها و شیطنت آنها در هر سن متفاوت خواهد بود.

 

 

  • شاد و پرانرژی بودن پرستار کودک مهمترین ویژگی است: در اولین برخورد با پرستار کودک دقت داشته باشید که پرستار فردی آرام و ساکت است یا فردی پر انرژی و شاد. این موضوع بسیار حائز اهمیت است. زیرا کودکان دوست ندارند با افرادی کم حوصله و بی انرژی وقت بگذرانند. آنها دوست دارند با بزرگترها بازی کنند، جنب و جوش داشته باشند، کارهای خلاقانه و شاد انجام دهند. بنابراین یک پرستار خوب و حرفه‌ای به خوبی می‌داند که چگونه باید کودکان را سرگرم کند. او می‌تواند با استفاده از بازی‌های خلاقانه و شاد اوقاتی خوش را برای کوکتان بسازد و شما از اینکه کودکتان ساعات خوبی را در کنار پرستار خود سپری می‌کند اطمینان خاطر داشته باشید. دقت داشته باشید که سن پرستار کودک ملاکی برای پر انرژی و شاد بودن او نیست. بسیاری از پرستاران با سابقه به خوبی می‌دانند که چگونه می‌توانند با کودک ارتباط برقرار کنند و کودک را شاد نگه دارند.
  • آشنایی با نیازهای کودکان و حساس بودن نسبت به خواسته کودک: فردی که به عنوان پرستار کودک در منزل فعالیت دارد باید نسبت به کودک و نیازهای او حساس باشد. رسیدگی به کارهای کودک باید در اولویت کار پرستار کودک باشد. پرستار باید همانند یک مادر نسبت به کودک احساس مسئولیت داشته باشد و نسبت به کوچکترین خواسته و نیاز کودک احساس مسئولیت کند. تا زمانی که پرستار کودک در کنار کودک حضور دارد باید تمامی نیازهای جسمی و عاطفی وی را فراهم کند. در آغوش گرفتن، نوازش، خواباندن، غذا دادن، نظافت و …. همگی باید با احتیاط و دلسوزانه انجام شود نه از روی وظیفه. کودکان بسیار پاک و معصوم هستند و در مقابل محبت و نوازش واکنش مثبتی از خود نشان می‌دهند و این حس را به فرد مقابل منتقل می‌کنند.

 

  • پرستار کودک باید همیشه در دسترس باشد و منعطف باشد: در زندگی هر فردی ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که والدین مجبور باشند در ساعتی به غیر از ساعت کاری پرستار از وی بخواهند تا به منزل آنها مراجعه کند و از کودکشان مراقبت کند. یکی از ویژگی‌های یک پرستار خوب و متعهد منعطف بودن وی است. به این معنی که همیشه در دسترس است و اگر کاری ضروری برای شما پیش آید می‌توانید با اطمینان از او بخواهید که از کودکتان مراقبت کند. یک پرستار متعهد و وظیفه شناس می‌تواند این اطمینان را در شما ایجاد کند که هرگاه به کمک وی نیاز داشتید می‌توانید با او تماس بگیرید.
  • پرستار کودک فردی با تجربه و ماهر است: مهارت پرستار در مراقبت از کودک از مهمترین ویژگی‌های یک پرستار حرفه‌ای و کارآزموده است. پرستار باید بداند که در زمان وقوع حادثه برای کودک یا آسیب دیدن او چه کاری انجام دهد و با مراقبت‌های اولیه آشنایی داشته باشد. همچنین یک پرستار مجرب و ماهر به خوبی با تکنیک‌های رفتاری آشنا است و می‌داند که وقتی کودکی پرخاش می‌کند و یا تندخویی و لجبازی دارد، چگونه باید با کودک رفتار کند تا بتواند شرایط را تحت کنترل خود داشته باشد. کنترل بحران‌های موجود در زمان نگهداری از کودک تنها با استفاده از مهارت و تجربه امکان پذیر خواهد بود. به عنوان مثال درمان دل درد در کودکان و درمان تب در کودکان تنها با مهارت و تجربه پرستار امکان پذیر خواهد بود.
  • پرستار باید علاوه بر مراقبت از کودک به او آموزش دهد: بسیاری از والدین از پرستار کودک در منزل می‌خواهند که به کودکشان نکاتی را آموزش دهد. به عنوان مثال نحوه مرتب نگه داشتن اتاق، غذا خوردن، دستشویی رفتن و … این قوانین و آموزش‌ها از دیگر وظایفی است که بر عهده پرستار می‌باشد. برخی از پرستاران مهربان و دلسوز به خوبی می‌دانند که چگونه و به چه روشی می‌توانند کودک را برای دستشویی رفتن و از پوشک گرفتن آمده کنند. این موضوع به تجربه و مهارت پرستار بر می‌گردد. برخی از پرستاران به کودکان رنگ‌ها و اعداد را آموزش می‌دهند. به طور کلی پرستار کودک تنها برای مراقبت از کودک نیست و می‌تواند اتفاقات بسیار مهمی در زمان حضور پرستار در کنار کودک رقم بخورد. پرستار می‌تواند با استفاده از مهارت خود در برقراری ارتباط با کودکان بسیاری از نکات و مهارت‌های زندگی را به آنها آموزش دهد.

مزایای حضور پرستار کودک در منزل

پدر و مادر در زندگی تلاش می‌نمایند تا کودکشان در آرامش و رفاه رشد کند. در شرایطی که پدر و مادر هر دو شاغل هستند و ساعتی از روز را بیرون از منزل حضور دارند دغدغه مراقبت از کودک را خواهند داشت. زیرا نمی‌توان کودک را همه روزه نزد اقوام سپرد و یا سپردن کودک به مهد کودک نیز سختی‌های خود را دارد. مشکلات رفت و آمد و حضور به موقع در محل کار از مشکلاتی است که در زمان بردن کودک به مهد پیش می‌آید. از طرفی مهد محیطی است که کودکان بسیاری در آنجا حضور دارند و احتمال بیماری کودک و عدم رسیدگی به کودک بیشتر خواهد شد. به همین دلیل بهترین گزینه استخدام پرستار در منزل می‌باشد.

 

نگهداری از کودک در منزل توسط پرستار مزایایی دارد که عبارتند از:

  • برای نگهداری از کودک دیگر نیازی نیست از اقوام و دوستان بخواهید تا کودک شما را نگه دارند.
  • والدین می‌توانند بدون نگرانی به کار خود برسند و در مدتی که بیرون از منزل هستند خیالشان از بابت امنیت و رفاه کودکشان راحت است.
  • کودک یا نوزاد در شرایط آب و هوایی مختلف مشکلات رفت و آمد را نخواهد داشت.
  • نیازی نیست که کودک را صبح زود از خواب بیدار کنید و به مهد ببرید. کودک می‌تواند در آرامش از خواب بیدار شود، غذا بخورد و بازی کند.
  • والدین ساعت مراقبت از کودک را می‌توانند تغییر دهند و در صورتیکه کار بیشتری داشته باشند می‌توانند از پرستار بخواهند تا مدت زمان بیشتری نزد کودکشان بماند.
  • محیط منزل برای کودک آشنا و امن است و کودک در منزل نسبت به مهد یا منزل فرد دیگر راحت‌تر خواهد بود.
  • والدین از مشکلات رفت و آمد و بردن و آوردن کودک به مهد خلاص می‌شوند.
  • در صورتیکه پرستار به کودک نکاتی را آموزش بدهد والدین از بابت آموزش کودک خود خاطر جمع خواهند بود و کودکشان همانند کودکی که به مهد رفته است آموزش خواهد دید.

خدمات مراقبت و پرستاری از کودکان با آزمایش آنلاین

ما مفتخر هستیم که توانسته‌ایم این امکان را برای والدین عزیز فراهم نمائیم که با اعزام پرستار کودک در منزل از دغدغه‌های آنها بکاهیم. والدین می‌توانند با مراجعه به سایت و انتخاب نوع خدمت و شهر درخواست خود را ثبت نمایند و از مزایای حضور پرستار کودک در منزل بهره مند گردند. ما پرستارانی مجرب و متخصص را به شما معرفی خواهیم نمود و شما می‌توانید با اطمینان خاطر کودکتان را در منزل به پرستار بسپارید و با خیالی آسوده به فعالیت‌های خود بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشورت با کارشناسان ما با شماره تلفن‌های مرکز تماس حاصل نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *