فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی، خدمت جدیدی در آزمایش آنلاین است که شما می‌توانید آن را برای فیزیوتراپی گردن، کمر، زانو و سایر بخش‌های بدن درخواست دهید تا متخصصین کارآزموده این حوزه در اسرع وقت در محل حاضر شوند و خدمت فیزیوتراپی را انجام دهند.

چرا فیزیوتراپی در محل؟

فیزیوتراپی که نوعی فیزیک درمانی است، یک راه موثر و ثمر بخش برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های مربوط به اندام‌های ماهیچه‌ای-اسکلتی و در برخی موارد اختلالات عصبی است که با استفاده از تجهیزات مختلف مکانیکی، جریان‌های الکتریکی و تمرینات ورزشی، انجام می‌شود.

همچنین در بسیاری از توان‌بخشی‌هایی که به دلایل مختلف مانند تصادفات رانندگی اتفاق می‌افتد، فیزیوتراپی نقش بسیار اساسی دارد. به این ترتیب، فیزیوتراپی، نقش موثری در کاهش زمان بستری، بهبود و عوارض آن دارد.

اگر به خدمات فیزیوتراپی نیاز دارید، می‌توانید این خدمت را در محل دریافت کنید. اینکار مزایای جالبی دارد؛ بدون صرف هزینه زمانی و بودن در ترافیک و حتی صف‌های نوبتی که در مزاکر فیزیوتراپی وجود دارد، می‌توانید فیزیوتراپی مورد نظر را انجام دهید.

روش‌های درمانی فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپیست‌ها از روش‌های مختلفی برای کمک به شما در کاهش درد و سفتی، بهبود حرکت و قدرت تحرک استفاده می‌کنند. ممکن است از عوامل فیزیکی مانند گرما، سرما، سونوگرافی یا تحریک الکتریکی نیز در فیزیوتراپی استفاده شود. تکنیک‌های دستی اغلب برای کمک به بهبود تحرک استفاده می‌شوند.

همچنین در فیزیوتراپی از ورزش‌های درمانی نیز برای کمک به افراد در افزایش دامنه حرکت، افزایش قدرت و بهبود عملکرد استفاده می‌شود. در فیزیوتراپی، آموزش درباره بیماری‌ شما و شرایطی که دارید اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر به شما کمک می‌کند که از شرایطی که در آن قرار دارید، آگاه شوید. همچنین فیزیوتراپیست‌ها، ممکن است تمریناتی ورزشی را به شما یاد بدهند که در خانه انجام دهید. این امر به بهبود سریع‌تر شما کمک می‌کند.

به این ترتیب، زمانی که برای اولین بار، فیزیوتراپیست شما را ویزیت می‌کند، وضعیت کلی شما را ارزیابی می‌کند تا اطلاعاتی در مورد بیماری شما یا آسیبی که دیده‌اید جمع‌آوری کند. این اطلاعات بیشتر در زمینه قدرت، دامنه حرکت، انعطاف‌پذیری، تعادل، تحرک مفاصل، عملکرد عصبی، درد، عملکرد قلب، عملکرد ریوی و تحرک عملکردی کلی اعضای بدن شماست.

پس از جمع‌آوری اطلاعات در مورد آسیب یا بیماری، فیزیوتراپیست، وضعیت شما را پیش‌بینی می‌کند و می‌تواند راهکارهایی را برای کمک به شما در حرکت بهتر ارائه دهد. او همچنین در مورد اهدافتان از فیزیوتراپی با شما صحبت می‌کند و با همکاری خودتان یک برنامه درمانی برای توان‌بخشی تهیه می‌کند.

به طور معمول شما می‌توانید برای خدمات مختلفی از کمک فیزیوتراپیست در محل استفاده کنید:

  • مشکلات ارتوپدی: هرگونه درد مفصل یا عضله، آرتروز، گردن درد، کمردرد، سفتی مفاصل، تغییر شکل مفصل، شانه یخ‌زده و غیره.
  • مشکلات عصب شناختی: سکته یا فلج مغزی، پارکینسون، نوروپاتی، فلج صورت یا فلج بل، آسیب عصبی جمجمه، آسیب‌های عصبی محیطی، سیاتیک و غیره.
  • مشکلات قلبی عروقی: شرایط بعد از عمل جراحی بای‌پس سرخرگ کرونر، بیماری‌های مزمن ریوی و غیره.
  • مشکلات کودکان: ناهنجاری‌های مادرزادی، فلج مغزی، تاخیر رشدی.
  • مشکلات مربوط به ورزش: آسیب رباط، آسیب منیسک، پیچ‌خوردگی، فشار و غیره.
  • شرایط بعد از عمل: جایگزینی مفصل، عدم انعطاف‌پذیری بعد از جراحی، قطع عضو، جراحت سر، آسیب‌های نخاعی، شکستگی و غیره.
  • سایر شرایط: توان‌بخشی سالمندان، مشکلات وضعیتی، مشکلات مربوط به راه رفتن، اسکلروز چندگانه یا ام اس، میاستنی گراویس، مشکلات تعادل و هماهنگی، آموزش سرپایی.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که فیزیوتراپی در منزل، چه مزایای بیشتری نسبت به فیزیوتراپی در مراکز درمانی دارد. برخی از این مزایا را در اینجا لیست کرده‌ایم:

  1. اجتناب از استرس ناشی از ترافیک و رفت‌وآمد طولانی: در بسیاری از شهرها، ترافیک خیابان‌ها، یکی از معضلات  روزمره شهروندان است. این امر می‌تواند استرس و تنش زیادی به همراه داشته باشد که با دریافت خدمات فیزیوتراپی در محل، قابل‌حل است.
  2. نظارت بیشتر: زمانی که شما در محل تحت فیزیوتراپی قرار می‌گیرید، اعضای خانواده‌تان بیشتر در جریان معالجات شما هستند و می‌توانند بر روند درمان نیز نظارت بیشتری داشته باشند. این امر همچنین به تقویت روحیه شما هم کمک زیادی می‌کند.
  3. ایمنی بیشتر: بسیاری از افرادی که نیاز به خدمات فیزیوتراپی دارند، در جابه‌جایی یا تحرک با مشکل مواجه‌اند که در این صورت فیزیوتراپی در محل می‌تواند برای آن‌ها امن‌تر باشد و از بروز مشکلات جدی‌تر حرکتی جلوگیری کند.
  4. درمان شخصی: فیزیوتراپی در محل به این معنی است که در هنگام انجام آن، شما تنها بیمار فیزوتراپیست هستید و او زمان و انرژی بیشتری برای تمرکز بر شرایط شما دارد. این امر باعث می‌شود درمان شما شخصی‌تر شود و درنتیجه روند بهبودی نیز سریع‌تر طی شود.

پاسخ به سوالات شما

بله، هزینه‌هایی که برای انجام فیزیوتراپی در منزل در نظر گرفته شده است، با هزینه ایاب و ذهاب محاسبه می‌شود.

به طور معمول افرادی که دارای آرتروز زانو هستند، مفصل زانوی خود را عمل کرده‌اند و یا دارای پارگی رباط صلیبی بوده‌اند، بیشترین متقاضیان استفاده از فیزیوتراپی زانو هستند.

افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند، معمولا دچار ضعف حرکتی می‌شوند. این افراد با انجام فیزیوتراپی، معمولا توان حرکتی خود را تا حد زیادی دوباره به دست می‌آورند.

آرتروز گردن، ساییدگی مهره‌های گردنی و کاهش فاصله فتق دیسک بین مهره‌ای، از مهم‌ترین بیماری‌هایی است که نیاز به استفاده از فیزیوتراپی گردن دارد.