خرید باتری سمعک دوراسل 675

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 28 / 06 / 1401

باتری سمعک دوراسل 675

بسیاری از افراد به دلیل مشکلات مادر زادی یا کهولت سن شنوایی ضعیفی دارند و نمی‌توانند صداها را به طور واضح بشنوند. بهترین روش برای تقویت شنوایی این افراد استفاده از سمعک است. انرژی مورد نیاز سمعک با استفاده از باتری تامین می‌شود و هر باتری معمولا بین 5 الی 20 روز کار می‌کند.

شرکت تولیدی آمریکایی دوراسل که در زمینه تولید انوع باتری‌ها فعالیت دارد مجهز به سیستم‌های قدرمند و هوشمند می‌باشد و باتری‌های دوراسل نیز جزو پرفروش‌ترین برند باتری در جهان محسوب می‌شوند. این شرکت انواع باتری‌های کتابی، شارژی، سمعک و … را تولید می‌کند. باتری سمعک دوراسل از کیفیت بالایی برخوردار است و صدایی که در سمعک تولید می‌شود بدون نویز و بسیار واضح خواهد بود.

مهمترین نکته‌ای که در زمان خرید باتری باید مورد توجه قرار گیرد سایز باتری است. باتری سمعک دوراسل (Duracell) در 4 سایز مختلف موجود می‌باشد و هر سایز ولتاژ مشخصی تولید می‌کند و برای نوع خاصی از سمعک قابل استفاده است. سایز باتری باید با سایز سمعک متناسب باشد در غیر اینصورت کارکرد مطلوبی نخواهد داشت. به عنوان مثال باتری‌های کوچک برای سمعک‌هایی است که در داخل گوش قرار می‌گیرند. این نوع سمعک در مقایسه با انواع سمعکی که پشت گوش قرار می‌گیرد انرژی بیشتری مصرف می‌کند. در واقع طول عمر باتری به نوع سمعک بستگی خواهد داشت.

سمعک‌هایی که برای پشت گوش مورد استفاده قرار می‌گیرد به باتری بزرگتری نیاز دارند و باید از بزرگترین نوع باتری سمعک برای این نوع سمعک استفاده کرد. باتری سمعک دوراسل شماره 675 برای انوع سمعک پشت گوشی (سمعک‌های پاور و سمعک‌های سوپر پاور) مناسب هستند. برچسب این سایز باتری به رنگ آبی است و طول عمر مفید آن به 3 الی 4 می‌باشد و در مقایسه با دیگر سایزهای باتری عمر بیشتری دارند.

باتری دیگری که برای سمعک‌های پشت گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد باتری سمعک دوراسل 13 است. این باتری کم کوچکتر است و عمر آن 2 الی 3 هفته می‌باشد و بیشتر برای انوع سمعک دیجیتال و هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان انرژی که سمعک برای تقویت صدا نیاز دارد در طول عمر باتری سمعک موثر خواهد بود.

عوامل موثر در طول عمر باتری سمعک دوراسل 675

طول عمر باتری سمعک و مدت ماندگاری آن به چند عامل مهم بستگی دارد. به طور دقیق نمی‌توان تخمین زد که هر باتری دقیقا چند روز کار می‌کند اما چند عامل را می‌توان در کاهش یا افزایش عمر باتری موثر دانست. در این بخش چند عامل موثر در طول عمر باتری سمعک را برمی‌شماریم:

نوع سمعک و امکانات آن:

یکی از مهمترین عواملی که در میزان مصرف باتری سمعک دوراسل 312 و 675 موثر است کیفیت سمعک و امکانات موجود در آن است. سمعک‌های هوشمند و دیجیتال به دلیل اینکه برنامه‌های مختلفی دارند نسبت به سمعک‌های معمولی مقدار بیشتری انرژی نیاز دارند. کیفیت و سلامت سمعک نیز در میزان مصرف باتری موثر است. اگر باتری سمعک در مدت زمان کوتاهی خالی می‌شود می‌تواند به دلیل خراب بودن سمعک و یا پائین بودن کیفیت آن باشد. یا اینکه برنامه‌های زیادی در سمعک فعال شده باشد که انرژی زیادی مصرف می‌کند.

میزان کم شنوایی فرد:

هنگامی که شنوایی فرد توسط شنوایی سنج مورد بررسی قرار می‌گیرد سمعک مناسب برای وی تجویز می‌شود. نوع سمعک و قدرت آن با توجه به میزان شنوایی انتخاب خواهد شد. هر اندازه میزان شنوایی فرد کمتر باشد سمعک باید قدرت بیشتری در تقویت صدا داشته باشد و صدا در بیشترین حالت ممکن تنظیم می‌شود. همین موضوع موجب می‌شود تا مقدار مصرف باتری بیشتر شود. بنابراین باید باتری سمعک را متناسب با قدرت و نوع سمعک خریداری نمود.

میزان استفاده از سمعک:

اگر سمعک به طور مداوم روشن باشد میزان مصرف باتری بالا خواهد رفت. سمعک باید در زمان استراحت و خواب خاموش شود در غیر این صورت باتری بیشتری مصرف می‌کند و طول عمر باتری کمتر از حالت معمولا خواهد بود. بهتر است در زمان استراحت سمعک را خاموش نگه دارید و درب محفظه باتری را نیز باز بگذارید تا باتری خنک شود.

ظرفیت باتری سمعک:

ظرفیت باتری سمعک با واحد میلی آمپر اندازه گیری می‌شود و عددی که بر روی بسته بندی باتری درج شده است نشان دهنده مقدار مدت زمانی است که باتری کار می‌کند. به عنوان مثال اگر بر روی بسته نشوته شده باشد 100 میلی آمپر به این معنی است که جریان یک میلی آمپری به مدت 100 ساعت برای سمعک تامین خواهد شد. هر قدر سمعک مصرف بیشتری داشته باشد، مدت زمانی که باتری مصرف خواهد شد کوتاه‌تر است.

شرایط نگهداری از باتری سمعک دوراسل 675:

از دیگر عواملی که در طول عمر باتری سمعک دوراسل موثر است نحوه نگهداری از آن می‌باشد. اگر باتری در محیطی گرم و مرطوب نگهداری شود طول عمر مفید آن کم خواهد شد. به همین دلیل باتری را باید از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمائید تا از سلامت آنها مطمئن باشد.

بهتر است باتری را در مکانی خشک با دمایی متعادل نگهداری نمائید. باتری را نباید در کنار اشیاء فلزی قرار دهید. اگر باتری یدک با خود حمل می‌کنید بهتر است آن را درون کیف مخصوص بگذارید تا در نزدیکی گوشی همراه یا کلید و سکه نباشد. زیرا در این صورت باتری تخلیه می‌شود و عمر آن کاهش می‌یابد.

باتری را از درون بسته بندی خارج نکنید زیرا اگز برچسی روی آن مخدوش یا جدا شود باتری فعال شده و خالی می‌شود. باتری را بدون بسته بندی درون کیف یا جیب خوئ نگذارید. برای حمل باتری یک کیف مخصوص تهیه کنید و باتری را درون آن قرار دهید تا برچسب آن جدا نشود.

نکته دیگری که در مورد استفاده از باتری سمعک 675 وجود دارد نحوه جایگذاری باتری است. توصیه می‌شود پس از جدا کردن برچسب سمعک آن را بلافاصله درون سمعک قرار ندهید. بهتر است چند دقیقه صبر کنید تا باتری به طور کامل فعال شود، سپس باتری را درون سمعک بگذارید. با این روش عمر مفید باتری بیشتر خواهد شد و مدت زمان بیشتری کار می‌کند.

اگر تعداد زیادی باتری سمعک دوراسل 675 خریداری نموده‌اید پیش از آنکه تاریخ مصرف آنها بگذرد باید از آنها استفاده کنید. تاریخ درج شده بر روی باتری را بخوانید و اول از همه باتری‌هایی را مصرف کنید که تاریخ انقضای آنها نزدیک است. اگر تاریخ انقضای باتری سمعک بگذرد، عمر مفید آن کاهش می‌یابد و خیلی زود خالی می‌شود.

مشخصات باتری سمعک دوراسل 675

تعداد باتری در هر بسته: 6 عدد

مناسب برای: سمعک‌های پشت گوشی (سمعک پاور- Power BTE و سمعک‌ سوپر پاور Super Power)

ولتاژ باتری: 1.45 ولت

قابلیت شارژ شدن: ندارد

مدت زمان ماندگاری باتری: 5 سال

فناوری باتری: روی- هوا

سایر ویژگی‌ها: مقدار جیوه موجود در باتری صفر است و سازگار با محیط زیست می‌باشد.

ابعاد بسته بندی: 1*4.5*9

وزن محصول: 20.5 گرم

مزایای خرید باتری سمعک دوراسل 675

باتری سمعک دوراسل از جمله باتری‌های باکیفیت و بادوام موجود در بازار است و با قیمتی مناسب عرضه می‌گردد. برای اطمینان از اصل بودن کالا می‌توانید این باتری را از فروشگاه آزمایش آنلاین تهیه نموده و از کیفیت محصول اطمینان حاصل نمائید. باتری سمعک دوراسل 675 بین 9 الی 20 روز عمر دارد و صدا را با بهترین کیفیت تولید می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *