باتری سمعک دوراسل | هزینه + طول عمر باتری

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 25 / 03 / 1401

سمعک‌ها چه با باتری‌های استاندارد و چه با باتری‌های قابل شارژ کار کنند، برای کارکردن نیز به انرژی دارند. در حالی که یک باتری قابل شارژ باید به طور مرتب شارژ شود، باتری‌های سمعک استاندارد یکبار مصرف هستند و باید تعویض شوند. کسانی که از سمعک با باتری استاندارد استفاده می‌کنند، به طور معمول باید باتری سمعک خود را عوض کنند. اما باتری سمعک دوراسل (Duracell) به دلیل کیفیت ساخت بالا و عمر طولانی یکی از بهترین باتری‌های بازار است. در این بررسی به طور کامل در مورد باتری سمعک دوراسل صحبت می‌کنیم.

انواع باتری سمعک دوراسل

زبانه باتری سمعک دوراسل طویل است، بنابراین کار با آن ساده خواهد بود و شما می‌توانید به راحتی باتری را در سمعک قرار دهید. محصولات این برند در بسته بندی شیک و سبک وزن سبک به فروش می‌رسند. باتری‌های سمعک دوراسل تا چهار سال در انبار دوام خواهند داشت. همچنین باتری‌های سمعک دوراسل دارای کد رنگی هستند و به راحتی می‌توانید اندازه مورد نظر خود را پیدا کنید. مدل‌های باتری دوراسل دارای Activair Easy Tab هستند که به راحتی می‌توان باتری سمعک را تعویض کرد.

انواع باتری سمعک دوراسل طبق جدول زیر است:

سایز

رنگقطر (میلی‌متر)

ارتفاع (میلی‌متر)

باتری سمعک دوراسل 10

زرد5.8

3.6

باتری سمعک دوراسل 312

قهوه‌ای7.9

3.6

باتری سمعک دوراسل 13

نارنجی7.9

5.4

باتری سمعک دوراسل 675

آبی11.6

5.4

نکته: سمعک‌های پشت گوش (BTE) معمولاً از باتری‌های 13 و 312 استفاده می‌کنند، در حالی که سمعک‌های داخل گوش (ITE) اغلب شامل باتری‌های سایز 312 یا 10 هستند.

نحوه کار باتری سمعک دوراسل

در گذشته، باتری‌های روی – جیوه رایج‌ترین نوع باتری سمعک بودند اما اکنون باتری‌های روی – هوا (Zinc–Air Battery) محبوب‌تر شده‌اند. این مهم بدین دلیل است که آنها دوستدار محیط زیست هستند و ولتاژ ثابت را حفظ می‌کنند.

باتری سمعک روی – هوا به صورت زیر عمل می‌کند:

  • سوراخ‌های کوچک در سطح باتری اجازه می‌دهند تا هوا به آن نفوذ کند.
  • هوا با روی داخل باتری واکنش داده و اکسید روی تولید می‌کند.
  • واکنش به وجود آمده باعث ایجاد انرژی باتری می‌شود.

پس می‌توان درک کرد چرا سوراخ‌های باتری‌های سمعک قبل از استفاده با فویل رنگی (زبانه) محافظ مخصوصی بسته می‌شوند! قبل از اینکه باتری را در سمعک خود قرار دهید، باید این فویل محافظ را بردارید. از آنجایی که باتری فقط پس از برداشتن فویل شروع به کار می‌کند، ممکن است لحظه‌ای طول بکشد تا برق به سمعک برسد.

هنگامی که فویل محافظ را از باتری جدا کردید، باتری شروع به تولید انرژی می‌کند و هیچ راهی برای متوقف کردن آن نخواهید داشت. بنابراین مطمئن شوید که فویل محافظ را فقط زمانی خارج می‌کنید که آماده قرار دادن باتری در سمعک خود هستید. همچنین می‌توانید از خدمات در منزل «مشاوره و تجویز سمعک» برای شنوایی سنجی و انتخاب سمعک مناسب بهره مند شوید.

نحوه استفاده از باتری سمعک دوراسل

اولین قدم این است که فویل محافظ را از باتری‌ها جدا کنید. حدود دو دقیقه بعد از این کار باتری‌ها به انرژی کامل می‌رسند. مطمئن شوید که باتری‌ها را با اضلاع منفی و مثبت به درستی در سمعک وارد کرده‌اید. اگر متوجه شدید که محفظه باتری بسته نمی‌شود یا بسته شدن آن دشوار است، این مشکل اغلب بدین دلیل است که مثبت و منفی را اشتباه در جای خود قرار داده‌اید! اگر به نظر می‌رسد سمعک حتی پس از نصب باتری جدید کار نمی‌کند، بررسی کنید که هیچ آلودگی در محفظه باتری وجود نداشته باشد. آلودگی ممکن است در اتصال اختلال ایجاد کند.

طول عمر باتری سمعک دوراسل

باتری‌های سمعک دوراسل عمر طولانی دارند. ظرفیت باتری سمعک با واحد میلی آمپر ساعت (mAh) شناخته می‌شود. برای مثال، ظرفیت باتری 280 میلی آمپر ساعت است، بدین معنا که این باتری می‌تواند به مدت 280 ساعت جریان یک میلی آمپری را برای سمعک تامین کند. پس هرچه جریان مصرفی سمعک بالاتر باشد، طول عمر باتری کمتر می‌شود.

متوسط طول عمر باتری‌های دوراسل طبق جدول زیر هستند:

سایز

تعداد روز

باتری سمعک دوراسل 10

3 تا 7

باتری سمعک دوراسل 312

3 تا 10

باتری سمعک دوراسل 13

6 تا 14

باتری سمعک دوراسل 675

9 تا 20

افزایش عمر مفید باتری سمعک دوراسل

عمر باتری‌های دوراسل با نگه داشتن آنها در بسته‌های محافظ‌شان و نگهداری آنها در دمای اتاق افزایش پیدا می‌کنند. هرگز فویل رنگی را قبل از نیاز به استفاده از باتری جدا نکنید. باتری‌های سمعک را هرگز نباید در یخچال نگهداری کنید، آنها در جیب خود بگذارید یا اجازه ندهید با باتری‌های دیگر یا اشیاء فلزی تماس پیدا کنند.

زمانی که از سمعک خود استفاده نمی‌کنید، با باز کردن درب محفظه باتری از تخلیه سریع باتری جلوگیری کنید. این کار همچنین به جلوگیری از تجمع رطوبت در محفظه باتری سمعک کمک می‌کند.

باتری‌ها باید در دمای اتاق، در حدود 10 تا 25 درجه سانتیگراد نگهداری شوند. مطمئن شوید که آنها را دور از دسترس کودکان قرار دهید. به محض اینکه باتری‌های سمعک شما تمام شد، آنها را از سمعک خود خارج کنید. شما نباید باتری‌های مستعمل را همراه با زباله‌های معمولی یا بازیافت دور بیندازید. در عوض، آنها را به محل بازیافت باتری‌ها ببرید.

قیمت باتری سمعک دوراسل

زمان تعویض باتری بستگی به نوع سمعک و نوع باتری آنها و همچنین مدت استفاده از سمعک دارد. یک باتری سایز 10 در سمعک با بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته ممکن است بین سه تا پنج روز دوام بیاورد، در حالی که یک باتری سایز 13 در سمعک با عملکردهای ساده‌تر می‌تواند تا سه هفته دوام بیاورد. همچنین برای هر سمعک به یک باتری نیاز دارید. پس می‌توان نتیجه گرفت که قیمت باتری سمعک دوراسل به نوع سمعک، دفعات استفاده، نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا وابسته است.

نکات مهم در زمان خرید باتری سمعک

با دانستن اینکه باتری سمعک دوراسل برند شماره یک مورد اعتماد مشتریان است و توسط بنیاد آرتریت برای سهولت استفاده توصیه می‌شود اما همیشه باید به سراغ بهترین باتری‌های بازار بروید. در ادامه به نکات مهم در انتخاب باتری خوب اشاره می‌کنیم:

کیفیت باتری

باتری‌های با کیفیت بالا برای عملکرد موثر سمعک شما ضروری هستند. از آنجایی که سمعک‌ها برای عملکرد کامل خود به انرژی پایدار و قابل اعتمادی نیاز دارند، کیفیت باتری سمعک شما نقش مهمی در کارایی سمعک ایفا می‌کند.

بسیاری از ما برای نیازهای ارتباطی روزانه خود، از جلسات اداری صبحگاهی تا مکالمه با فرزندان و تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود در شب، به سمعک خود وابسته هستیم. اطمینان از کیفیت باتری سمعک نه تنها عمر باتری را به حداکثر می‌رساند بلکه هزینه شما را برای باتری کاهش می‌دهد.

سبک زندگی

بهترین باتری برای به سبک زندگی و نیازهای شنوایی‌تان بستگی دارد. هر برند باتری می‌تواند عملکرد متفاوتی داشته باشد. بنابراین، عمر باتری به نحوه، زمان و مکان استفاده از آن بستگی دارد. برای مثال، هنگامی که سمعک در معرض محیط‌های پر سر و صدا قرار می‌گیرد، اغلب برای کاهش تداخل صدای پس ‌زمینه سخت‌تر کار می‌کند و باتری سریع‌تر خالی می‌شود.

از دست دادن شنوایی

شدت کم شنوایی شما نیز نقش مهمی در عمر باتری سمعک دارد. به عنوان مثال، یک فرد با قدرت شنوایی بسیار کمر به عمر باتری بیشتری نیاز دارد. به این معنی که سمعک نسبتاً بیشتر کار می‌کند تا سطح شنوایی فرد را به محدوده طبیعی برساند.

تجهیزات جانبی

نوع لوازم جانبی که با سمعک خود استفاده می‌کنید نیز بر عمر باتری سمعک تأثیر می‌گذارد. برای مثال، اگر اغلب صدا را مستقیماً از تلویزیون یا تلفن خود پخش می‌کنید یا از برنامه‌های بلوتوث استفاده می‌کنید، باتری شنوایی 3 برابر سریع‌تر خالی می‌شود.

محیط زندگی

تعریق یا رطوبت زیاد، همراه با دمای شدید می‌تواند بر عمر باتری سمعک شما تأثیر منفی بگذارد. عملکرد بهینه باتری در دمای اتاق 10 تا 25 درجه سانتی‌گراد در شرایط خشک به دست می‌آید.

کلام آخر

همیشه قبل از خرید، تاریخ انقضای باتری را بررسی کنید، به خصوص زمانی که به صورت عمده خرید می‌کنید. برای افزایش طول عمر باتری، هرگز باتری را در دمای بسیار گرم یا سرد از جمله در یخچال نگهداری نکنید. سیاست‌های حمل و نقل و بازگشت محصول معمولاً توسط فروشنده و نه سازنده باتری‌ها تعیین می‌شوند. در نهایت، شما ابتدا به سنجش شنوایی نیاز دارید تا پزشک سمعک مناسب را به شما تجویز کند. این امکان را دارید از خدمات در منزل «مشاوره و تجویز سمعک» برای شنوایی سنجی و انتخاب سمعک مناسب بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *