لیست مراکز آزمایش ازدواج

مراکز آزمایش ازدواج

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 21 / 03 / 1396

مراکز آزمایش ازدواج

در گذشته ازدواج ها اکثراً به صورت سنتی بوده حتی ممکن بود دختر و پسر تا پای سفره عقد هم یکدیگر را نبینند؛ اما امروزه قبل از ازدواج زوجین نسبت به هم آشنایی کامل پیدا می کنند تا در آینده به مشکل برخورد نکنند. امروزه قبل از ازدواج برای جلوگیری از مشکلات احتمالی زن و شوهر ، در مسائل و بیماری هایی چون تالاسمی، اعتیاد و مهم‌تر از همه ناهنجاری جنینی دختر و پسر آزمایشاتی را در مراکز آزمایش ازدواج انجام می دهند.

محضرهای رسمی ثبت ازدواج نیز بدون ارائه برگه سلامت جسمی توسط دختر و پسر از مراکز آزمایش ازدواج رسمی و قانونی اقدام به ثبت ازدواج نمی کنند.

 

برای داشتن یک زندگی سالم و آرام انجام دادن این آزمایش بسیار ضروری است. این آزمایش مهم باعث حفظ بنیان خانواده خواهد شد لذا قانونی وضع شده تا این آمایش به‌صورت اجباری برای تمامی افرادی که قصد ثبت ازدواج دارند صورت پذیرد.

 مراکز آزمایش ازدواج

مراحل انجام آزمایش ازدواج

در مرحله اول متقاضیان ازدواج باید با یک قطعه عکس و مدارک لازم برای محضر به دفاتر ثبت ازدواج مراجعه کنند و فرم عکس دار ممهور به مهر محضر را برای انجام آزمایشات دریافت کنند و به یکی از مراکز آزمایش قبل ازدواج مراجعه کنند در مراکز آزمایش قبل ازدواج از دوطرف آزمایش خون و ادرار گرفته می شود. از بررسی و آزمایش خون به بیماری ژنتیکی و مقاربتی می توان پی برد و با آزمایش ادرار می توان متوجه اعتیاد یا عدم اعتیاد فرد شد. در مدت زمان آماده شدن نتایج آزمایشات دختر و پسر باید در کلاس های مشاوره تنظیم خانواده قبل ازدواج شرکت کنند و پس از دریافت نتایج آزمایش در صورت نبودن مانعی برای ازدواج فرم معرفی نامه ازدواج را دریافت و جهت عقد به محضر مراجعه کنند.

 

خدمات ارائه شده توسط مراکز آزمایش ازدواج

تست وی‌دی‌آر‌ال

تست وی دی آرال برای تمامی آقایان و فقط برای خانم هایی که ازدواج مجدد دارند جهت جلوگیری از بیماری سیفیلیس در مراکز آزمایش ازدواج اجباری است. به این آزمایش وی ‌دی ‌آر‌ال، آزمایش بیماری مسری، آزمایش خون نیز گفته می شود.

در دوران بارداری نیز برای پیشگیری از بیماری سیفیلیس مادرزادی به‌صورت مداوم این آزمایش باید انجام شود. در صورت مثبت بودن و وجود بیماری باید اقدامات درمانی صورت پذیرد و بعد از درمان صدور گواهی ازدواج توسط مراکز آزمایش ازدواج بلامانع است.

 

آموزش ها و مشاوره های تنظیم خانواده قبل ازدواج

در تمامی مراکز آزمایش ازدواج سراسر کشور جلسه ای آموزشی به‌صورت اجباری برای زوج ها در نظر گرفته شده است. در این جلسات مسائلی چون بهداشت ازدواج، نحوه بارداری، نکاتی در مورد زایمان، آموزش هایی جهت تأمین سلامت جنین و فرزند، بیماری های ارثی، سن مناسب بچه دار شدن و تعداد مناسب بچه و … به افراد آموزش داده می شود. هر چند زمان این جلسه بسیار محدود است و اهداف مورد نظر را به‌صورت کامل پوشش نمی دهد ، ولیکن همین مقدار نیز می تواند گره گشای بعضی از مسائل زندگی باشد.

 

 

تزریق واکسن کزاز

کزاز یک بیماری کشنده است که جلوگیری از بروز آن یک امر ضروری است. این بیماری در اثر آلوده شدن زخم ها توسط هاگ باکتری ایجاد می شود. در شرایط عدم وجود هوا هم این هاگ ها فعال می شوند و تولید سم می کنند. این سم علاوه بر منقبض کردن همان ناحیه بدن از طریق رشته های عصبی وارد نخاع می شوند و تمام عضلات بدن را به حالت انقباض در می آورند. عامل ایجاد این بیماری می تواند استفاده از لوازم آلوده هنگام پانسمان کردن، سوراخ کردن گوش، بریدن بند ناف یا ختنه کردن باشد. برای پیشگیری از این بیماری لازم است قبل ازدواج این واکسن حتماً تزریق شود. در زمان بارداری نیز تا ماه ششم با تزریق این واکسن می توان از ابتلا جنین به این بیماری جلوگیری کرد.

آزمایش ژنتیک ازدواج فامیلی

تشخیص بیماری تالاسمی

تالاسمی یک بیماری ارثی است که در آن مغز استخوان بیمار قادر به ساختن هموگلوبین نمی باشد. دو نوع تالاسمی وجود دارد: مینور و ماژور

تالاسمی مینور بیماری محسوب نمی شود و فرد امکان ازدواج را دارد ولی زمانی مشکل به وجود می آید که طرف مقابل هم مبتلا به تالاسمی مینور باشد در این صورت 25 درصد احتمال دارد فرزند آن‌ها دچار بیماری تالاسمی ماژور شود.جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آزمایش اعتیاد این مطلب را مطالعه نمایید.

در تالاسمی ماژور فرد مبتلا با مشکلاتی چون مشکلات قلبی و عروقی، پوکی استخوان، دیابت، مشکلات گوارشی و… مواجه است. معمولاً افراد درگیر با این بیماری عمر کوتاه تری دارند.

در صورتی که هر کدام از زوجین مبتلا به این بیماری ها باشند جهت درمان به مراکز درمانی معرفی خواهند شد.

 

لیست آزمایشگاهها جهت انجام آزمایش ازدواج

 

نام آزمایشگاهنشانیتلفن
 

درمانگاه طالقانی

 

 

منطقه ۱، تجریش، اوایل خیابان شریعتی، جنب داروخانه طالقانی

 

۲۲۲۳۵۰۰۰۲۲۲۱۸۰۲۲

 

درمانگاه فاضل

 

 

منطقه ۶، بلوار کشاورز، انتهای خیابان برادران شهید عبداله‌زاده، روبروی سازمان آب

 

۸۸۹۶۱۲۴۷۸۸۹۶۱۲۴۸

 

درمانگاه دکمه‌چی

 

 

منطقه ۸، بزرگراه رسالت، خیابان کرمان جنوبی، کوچه زرین قبایی

 

۲۲۵۲۵۱۴۰

 

مرکز بهداشت جنوب، فرمان‌فرمائیان

 

منطقه ۱۱، خیابان آذربایجان، بین گلشن و باستان

۶۶۵۹۱۱۱۰۶۶۹۲۸۴۸۸۶۶۹۲۴۱۳۸
 

آزمایشگاه مرکزی معاونت سلامت

 

منطقه ۱۲، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، نبش خیابان عدالت‌خواه

 

۵۵۶۳۲۴۷۰۵۵۶۳۰۴۴۴

 

درمانگاه تقوی

 

 

منطقه ۱۲، خیابان بهارستان، خیابان مجاهدین، خیابان آقاجانلو، کوچه پور زرگری

 

۳۳۵۶۴۶۴۶۳۳۴۴۰۴۰۳

 

درمانگاه خواجه نوری

 

منطقه ۱۲، دروازه شمیران، خیابان مازندران، ضلع شمالی ایستگاه مترو

 

۷۷۵۰۹۹۰۶۷۷۵۰۷۷۳۰

 

درمانگاه شهید هاشمی‌نژاد

 

منطقه ۱۷، خیابان قزوین، دوراهی قپان، جنب داروخانه ایثار

۵۵۷۰۸۰۸۱۵۵۷۳۹۸۸۱۵۵۷۳۹۸۸۲
درمانگاه احمدیخیابان دماوند ابتداي كهن(فتحنايي) پلاك2277543086
شهداي يافت آبادخیابان يافت آبادميدان الغدير66806322
نامجومیدان شهید نامجو (گرگان ، جنب کلانتری)6 77544732
وليعصرشهرك وليعصر خیابان شهيدبهرامي66224755
ارشادشریعتی، روبروی حسینیه ارشاد، کوچه هدیه22257688 

22916187

 

مجموعه آزمایش آنلاین پیشرو در خدمات رسانی در منزل ، شما عزیزان میتوانید خدمات آزمایش ژنتیک ، آزمایش hpv ، فیزیوتراپی در منزل ، تست اعتیاد در منزل ، ویزیت پزشک در منزل با آزمایش آنلاین تجربه کنید

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *