جواب تست کرونا

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 03 / 06 / 1400

اگر علائمی مانند تب، سرفه یا تنگی نفس دارید، می‌توانید با استفاده از جواب تست کرونا خود تشخیص دهید که آیا بیمار هستید یا خیر. جواب آزمایش PCR بدین صورت به دست می‌آید که یه فرد متخصص با استفاده از یک سواب نازوفارنکس از ترشحات بینی شما نمونه برداری می‌کند و از آن برای تشخیص آثار COVID-19 استفاده می‌شود.

جواب تست کرونا مثبت

جواب تست کرونا مثبت به این معنی است که احتمالاً هنگام انجام آزمایش، شما به ویروس کرونا مبتلا شده‌اید و لازم است فوراً خود را قرنطیه کنید. آنچه باید بعد از انجام آزمایش انجام دهید بستگی به نوع آزمایشی دارد که انجام داده‌اید.

  • انواع آزمایش ویروس کووید-19

2 آزمایش اصلی COVID-19 وجود دارد:

  • آزمایشات PCR: عمدتا افرادی که علائم دارند، برای آزمایش به آزمایشگاه فرستاده می‌شوند و نتیجه را در عرض یک یا دو روز دریافت می‌کنند.
  • آزمایش سریع: فقط برای افرادی که علائم ندارند، با استفاده از دستگاهی مشابه کیت خانگی بارداری آزمایش شده و ظرف 30 دقیقه نتیجه را مشاهده خواهند کرد.

جواب تست PCR

در صورت مثبت بودن جواب تست PCR، باید فوراً خود را ایزوله (قرنطینه) کنید تا از انتقال عفونت به افراد دیگر جلوگیری شود. بررسی کنید آیا افرادی که با آنها زندگی می‌کنید باید خود را قرنطینه کنند. دوره قرنطینه شما شامل روز شروع علائم (یا روزی که آزمایش را انجام دادید، در صورت عدم وجود علائم) و 10 روز بعدی است. با پزشک خود مشورت کنید و دریابید که دقیقا تا چه زمانی باید در قرنطینه بمانید.

 

اگر قبلاً خود را قرنطینه کرده‌اید و آزمایش کرونا را نیز به علت در ارتباط بودن با افرادی که تست کرونا آنها مثبت شده است، انجام داده‌اید، دوباره دوره قرنطینه خود را از سر بگیرید تا جواب تست کرونا را به دست آورید. در صورت مثبت بودن جواب تست کرونا باید به طی کردن دوره قرنطینه خود ادامه دهید. گاهی ممکن است لازم باشد بجای 10 روز، 14 روز خود را قرنطینه کنید. ممکن است NHS یا شورای محلی با شما تماس گرفته و اطلاعاتی را برای کمک به مخاطبین نزدیک شما ارائه دهد. جواب زمایش مثبت خود را به کارفرما، مدرسه یا مهد کودک خود ارائه دهید.

جواب تست کرونا سریع خانگی

اگر برای تشخیص و یا رد مبتلا بودن به کرونا از آزمایش سریع خانگی استفاده کرده‌اید و نتیجه آن مثبت شده است، حتما مواردی که در زیر آمده‌اند را رعایت کرده و جدی بگیرید:

  • فوراً خود را قرنطینه کنید. بررسی کنید آیا افرادی که با آنها زندگی می‌کنید نیازی به قرنطینه شدن دارند یا خیر.
  • نتیجه جواب آزمایش کرونا خود را در اسرع وقت به پزشک یا مراکز درمانی گزارش دهید
  • در نهایت اغلب لازم است یک آزمایش PCR یا تست کرونا در منزل (آزمایشی که به آزمایشگاه ارسال می‌شود) برای تأیید نتیجه مثبت قبلی خود انجام دهید.

تا زمانی که جواب آزمایش PCR را دریافت نکرده‌اید، به دوره قرنطینه خود ادامه دهید. هنگام دریافت نتیجه، توصیه‌هایی را که به شما توسط پزشک ارائه می‌شود، دنبال کنید.

در انگلستان، اگر طی 2 روز پس از آزمایش مثبت سریع کرونا، آزمایش PCR انجام ندهید، حتی اگر نتیجه PCR شما منفی باشد، باید 10 روز کامل خود را قرنطینه کنید.

جواب تست کرونا؛ آنتی بادی

آزمایش آنتی بادی، به معنی غربالگری مواردی به نام آنتی بادی در خون شما است. بدن شما هنگام مبارزه با عفونت، مانند COVID-19، آنتی بادی‌هایی را تولید می‌کند. وقتی واکسن دریافت می‌کنید، واکسن‌هایی مشابه واکسن آنفولانزا نیز همین اتفاق می‌افتد. به این ترتیب بدن شما در برابر ویروس ایمنی ایجاد می‌کنید.

آزمایش آنتی بادی وجود ویروس را بررسی نمی‌کند. در عوض، مشخص می‌کند که آیا سیستم ایمنی بدن شما (دفاع بدن در برابر بیماری) به عفونت پاسخ داده است یا خیر.

آزمایش آنتی بادی چگونه انجام می‌شود؟

یک تکنسین مقداری از خون شما را از رگ بازو یا نوک انگشت شما می‌گیرد. این آزمایش به دنبال یک یا هر دو نوع آنتی بادی SARS-CoV-2 است، ویروسی که باعث COVID-19 می‌شود:

  • آنتی بادی IgM ، که در اوایل عفونت ایجاد می‌شود
  • آنتی بادی‌های IgG ، که به احتمال زیاد بعداً ظاهر می‌شوند

اکثر افراد حدود 14 روز پس از شروع علائم ، آنتی بادی IgG دارند. آنها معمولاً مدت زیادی پس از از بین رفتن عفونت در خون شما باقی می‌مانند، اما تا به حال مشخص نشده است که این مدت چقدر برای ویروس کرونا جدید به طول می‌انجامد.

 

  • تفاوت بین آزمایش کروناویروس و آزمایش آنتی بادی چیست؟

تست کرونا، که گاهی اوقات آن را آزمایش تشخیصی نیز می‌نامند، به دنبال علائم ویروس فعال است. این آزمایش ساده‌تر و سریعتر از آزمایش آنتی بادی است. اما این آزمایش تنها در در صورتی وجود ویروس را تشخیص می‌دهد که در زمان انجام آزمایش ویرس در بدن شما وجود داشته باشد. این در حالی است که آزمایش آنتی بادی نشان می‌دهد که آیا شما در گذشته به این ویروس مبتلا بوده‌اید یا خیر.

چرا به جواب آزمایش کرونا آنتی بادی نیاز داریم؟

شما ممکن است به SARS-CoV-2 آلوده باشید ولی از آلوده شدن خود آگاه نباشید. زیرا همه کسانی که به این ویروس مبتلا می‌شوند، علائم ندارند. کارشناسان امیدوارند آزمایش آنتی بادی بتواند به مقامات بهداشتی تصور بهتری از میزان شایع بودن این ویروس بدهد.

هنگامی که دانشمندان می‌دانند چه کسی به این ویروس مبتلا شده است، می‌توانند دریابند که چند درصد از افرادی که قبلا به ویروس مبتلا شده‌اند، دوباره بیمار شده‌اند و یا در بدن این افراد در اثر مواجه دوباره با ویروس چه اتفاقی می‌افتد. در کنار سایر اطلاعات علمی، این مورد نیز می‌تواند به محققان کمک کند تا بفهمند چه کسانی ممکن است در برابر این ویروس مصون باشند.

  • هزینه آزمایش کرونا

 

عوامل متعددی می‌توانند هزینه آزمایش آنتی بادی را تحت تأثیر قرار دهند از جمله محل نمونه برداری، آزمایشگاه و نوع فناوری که برای تجزیه و تحلیل نمونه آزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه‌های مربوط به آزمایش می‌تواند شامل هزینه‌های تکنسین برای گرفتن نمونه خون، هزینه تجزیه و تحلیل و هزینه بازدید از منزل (در صورت استفاده از خدمات آزمایش آنلاین در منزل) باشد. در صورت تجویز آزمایش آنتی بادی توسط پزشک، این هزینه‌ها اغلب تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرد.

در صورت داشتن تست سرولوژی COVID-19، با پزشک و ارائه دهنده بیمه خود مشورت کنید تا در مورد کپی‌ها، کسورات و سایر هزینه‌ها مطلع شوید. اگر در حال انجام آزمایشی به عنوان بخشی از یک مطالعه تحقیقاتی هستید، از تیم تحقیق بپرسید که آیا هزینه‌های مورد نیاز را شما باید پرداخت کنید یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *