خرید باتری سمعک دوراسل شماره 10

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 28 / 06 / 1401

باتری سمعک دوراسل شماره 10

سمعک‌های غیر شارژی انرژی مورد نیاز برای تقویت صدا را از یک منبع انرژی موقت دریافت می‌کند. این انرژی توسط باتری سمعک تامین می‌شود و در صورتی که از باتری با کیفیت استفاده شود، هر باتری 10 الی 15 روز دوام خواهد داشت. برخی از انواع سمعک برنامه‌های گوناگونی دارند که برای فعال نگه داشتن آن نیاز است که از باتری با کیفیت و قوی استفاده کرد.باتری سمعک معمولا شارژی نیستند و پس از تمام شدن انرژی باید دور انداخته شوند. هر سمعک بسته به اندازه و نوع میزان انرژی مشخصی مصرف می‌کنند، همچنین میزان کم شنوایی فرد و بلندی صدای سمعک نیز در طول عمر باتری سمعک موثر خواهند بود.

باتری سمعک دوراسل 10 (Duracell) محصولی از شرکت دوراسل در بسته بندی‌های 6 عددی عرضه می‌گردند و ماندگاری آن 5 سال می‌باشد. برچسب این نوع باتری سمعک به رنگ زرد است و در ساخت آن از فناوری روی- هوا استفاده شده است و با قرار گرفتن در مجاورت هوا و شروع واکنش شیمیایی باتری فعال می‌شود. به همین دلیل باید مراقب برچسب روی باتری باشید. زیرا در صورتی که اکسیژن یا روی واکنش دهد باتری فعال می‌شود و پس از چند روز تخلیه می‌شود.شرکت دوراسل در زمینه ساخت انواع باتری شارژی، باتری سمعک و … فعالیت دارد و به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های باتری سازی شناخته می‌شود

باتری سمعک دوراسل 13 و 10 در برابر رطوبت مقاوم هستند و به دلیل اینکه در ساخت آن از جیوه استفاده نشده است در دسته باتری‌های سازگار با محیط زیست قرار دارد. این نوع باتری به دلیل طراحی بسته بندی کاربردی بسیار ساده دارد و افراد سالمند می‌توانند خود به تنهایی باتری را جایگذاری کنند.

چه زمان باید باتری سمعک دوراسل شماره 10 را عوض کنیم؟

هر گاه باتری سمعک خالی شد باید سریع در داخل محفظه باتری خارج شود تا آسیبی به سمعک وارد نکند. زیرا اگر باتری خالی درون سمعک بماند پس از مدتی ورم می‌کند و در آوردن آن از درون سمعک دشوار می‌شود. در زمان جاگذاری و خارج کردن باتری باید دقت داشته باشید که به محفظه قرار گرفتن باتری آسیب نزنید. به همین دلیل بهتر است نحوه قرار دادن باتری و خارج کردن آن را از تکنسین بیاموزید.

اگر باتری به درستی درون سمعک قرار نگیرد ممکن است موجب داغ شدن سمعک شود و سمعک را خراب می‌کند. هر زمان که سمعک هشدار داد که باتری رو به اتمام است باید باتری را عوض کنید. بهتر است عوض کردن باتری را پیش از خاموش شدن سمعک به دلیل اتمام باتری انجام دهید. هر گاه چراغ هشدار سمعک روشن شد و صدای بوق هشدار را از درون سمعک شنیدید روکش باتری جدید را جدا نموده، چند دقیقه صبر کنید و سپس باتری قدیمی را دور بیاندازید و باتری جدید را جایگزین کنید.

دلیل اینکه می‌گوئیم کمی صبر کنید این است که باتری سمعک دوراسل شماره 10 با فناوری روی- هوا کار می‌‌کند و تا زمانی که برچسب موجود بر روی باتری جدا نشده باشد باتری فعال نخواهد شد. برای استفاده از باتری باید برچسب روی باتری را جدا نمائید و کمی صبر کنید تا فعالیت درون باتری به دلیل واکنش‌های شیمیایی روی با هوا آغاز شود سپس باتری را درون سمعک قرار دهید.

مزایا خرید باتری سمعک دوراسل 10

با خرید سمعک دوراسل از فروشگاه‌های معتبر از کیفیت و اصالت باتری آسوده خاطر خواهید بود و می‌توانید مدت زمان طولانی باتری سمعک را نگهداری نموده و از آن استفاده کنید. ماندگاری باتری سمعک دوراسل 10 4 الی 5 سال است و هر باتری به طور میانگین 5 الی 10 روز کار می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه سفارش محصول می‌توانید با کارشناسان آزمایش آنلاین در تماس باشید.

در زمان خرید باتری سمعک باید به تاریخ انقضای آن دقت کنید. اگر تعداد زیادی باتری خریداری می‌کنید به خاطر داشته باشید که ابتدا باتری‌های قبلی را استفاده کنید. اگر تاریخ انقضای باتری گذشته باشد ممکن است به سمعک آسیب بزند. باتری را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و هرگز تعداد بیشتر از میزان نیاز خود را خریداری نکنید زیرا اگر تاریخ انقضای آن بگذرد دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

در زمان خرید باتری سمعک دوراسل به سایز سمعک دقت داشته باشید، باتری سمعک در 4 سایز مختلف تولید می‌شود و هر یک برای نوعی از سمعک قابل استفاده است. اگر باتری سمعک برای سمعک مناسب نباشد خیلی سریع خالی می‌شود.

نکته دیگر ولتاژ باتری سمعک است. یکی از مشخصه‌های باتری سمعک میزان ولتاژ تولیدی آن است و این میزان به مواد استفاده شده به عنوان الکترولیت بستگی دارد. باتری‌هایی که بیشتر برای سمعک مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای فناوری روی- هوا هستند. روی به عنوان الکترولیت منفی عمل می‌کند و اکسیژن به عنوان الکترولیت مثبت، هنگامی که این دو الکترولیت با هم واکنش نشان می‌دهند باتری سمعک فعال می‌شود. هنگامی که این دو الکترولیت به پایان می‌رسد ولتاژ باتری افت می‌کند و صدایی که سمعک تولید می‌کند ضعیف می‌شود و در نهایت سمعک از کار می‌افتد.

امروزه بیشتر سمعک‌ها زمانی که ولتاژ ضعیفی دریافت می‌کنند هشدار می‌دهند و صدای بوق تولید می‌کنند. بدین ترتیب کاربر متوجه خالی شدن باتری می‌شود و پیش از آنکه سمعک از کار بیفتد باتری نو درون دستگاه قرار می‌دهد.

مشخصات باتری سمعک دوراسل شماره 10

  • ابعاد بسته بندی: 1*4.5*9
  • نوع فناوری: روی- هوا
  • ولتاژ باتری: 1.45 ولت
  • مناسب برای: انواع سمعک نامرئی (IIC)، سمعک گیرنده داخل کانال کوچک (mini RITE) و سمعک داخل کانال (CIC)
  • قابلیت شارژ شدن: ندارد
  • تعداد باتری موجود در هر بسته: 6 عدد

سایر ویژگی‌ها: درصد وجود جیوه صفر می‌باشد، ابعاد هر باتری 5.8*5.8*3.6 است و بسته بندی به صورت EasyTap می‌باشد

  • مدت ماندگاری: 5 سال
  • طول عمر هر باتری: 10 الی 15 روز
  • وزن محصول: 12.3 گرم

نحوه نگهداری از باتری سمعک دوراسل شماره 10

مراقبت از باتری در طول عمر آن بسیار موثر است. به عنوان مثال اگر باتری را در مکانی گرم و مرطوب نگهداری کنید عمر مفید آن کاهش خواهد یافت. باتری سمعک را باید از لوازم الکترونیک و اشیا فلزی دور نگه دارید زیرا باتری تخلیه می‌شود و کارایی لازم را نخواهد داشت.

باتری‌های اضافی خود را درون کمد یا کشو نگهداری نمائید. جایی که به دور از نور و گرما باشد. یک باتری با کیفیت معمولا یک الی دو هفته کار می‌کند. اگر دیدید که باتری سمعک شما زودتر از 5 روز تمام شد باید احتمال دهید که تاریخ انقضای باتری گذشته باشد، سمعک خراب شده یا باتری غیر اصل باشد.

به طور دقیق نمی‌توان گفت که هر باتری چند روز کار می‌کند، این موضوع با توجه به نوع سمعک و تعداد برنامه‌های فعال در آن متغیر خواهد بود. همچنین میزان کم شنوایی فرد و بلندی صدای سمعک نیز در میزان مصرف انرژی باتری موثر خواهد بود. اما به طور کلی اگر باتری در شرایط خوبی نگهداری شود طول عمر آن بیشتر خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *