باتری سمعک زیمنس شماره 10

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 29 / 06 / 1401

باتری سمعک زیمنس شماره 10

باتری سمعک غیر شارژی با استفاده از تکنولوژی روی- هوا کار می‌کنند و در 4 سایز مختلف تولید می‌شوند. سایز 312 به رنگ قهوه‌ای، سایز 13 به رنگ نارنجی، سایز 675 به رنگ آبی و سایز 10 آن با رنگ زرد مشخص شده است و هر یک طول عمر مشخصی دارد و برای نوع خاصی از سمعک مورد استفاده قرار می‌گیرد.تمام باتری‌های سمعک که با استفاده از این تکنولوژی کار می‌کنند دارای یک برچسب هستند که سطح رویی باتری را به طور کامل پوشانده است. این برچسب به دلیل جلوگیری از فعال شدن باتری بر روی آن نصب شده است، زیرا در صورت رسیدن اکسیژن به رویه باتری، واکنش شیمیایی درون باتری رخ می‌دهد و باتری شروع به تولید ولتاژ می‌کند و پس از مدتی خالی می‌شود.باتری سمعک در برابر دما و رطوبت حساس است و در صورتی که در محیط مرطوب یا خیلی گرم قرار بگیرد از طول عمر آن کاسته می‌شود. همچنین باتری‌های سمعک باید از لوازم فلزی دور نگه داشته شوند. واکنش میان مواد درون باتری و فلز موجب می‌شود تا باتری سمعک ضعیف شود و خیلی زودتر از حالت عادی تخلیه شود.

باتری سمعک زیمنس (Siemens) که با  نام تجاری سیگنیا (signia) و همچنین باتری سمعک دوراسل به بازار عرضه می‌شود از جمله باتری‌های باکیفیت و پرفروش بازار است. این نوع باتری برای سمعک‌های داخل گوش و پشت گوش مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بسته بندی‌های 6 عددی در بازار به فروش می‌رسد. ولتاژ تولید شده توسط این باتری 1.45 ولت است و با استفاده از تکنولوژی روی- هوا کار می‌کند.این نوع باتری سمعک قابلیت شارژ شدن ندارد و برای مدتی طولانی ماندگار است. برچسب باتری سمعک زیمنس شماره 10 به رنگ زرد است و به راحتی درون سمعک جای می‌گیرد. با استفاده از این باتری می‌توانید صداها را واضح و بدون نویز بشنوید.
شرکت زیمنس که دفتر مرکزی آن در مونیخ واقع شده است یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدی صنعتی اروپا محسوب می‌شود و در زمینه صنعت، بهداشت، درمان و زیرساخت‌ها فعالیت دارد. باتری سمعک زیمنس نیز از پرفروش‌ترین باتری‌های موجود در بازار است و از عمر طولانی و کیفیت بالا برخوردار می‌باشد

چگونه می‌توان از باتری سمعک زیمنس 10 بیشتر استفاده کرد؟

برای اینکه باتری سمعک زیمنس 13 و 10  عمر طولانی داشته باشد باید چند مورد را رعایت کنید تا بتوانید از باتری بیشترین استفاده را کنید. برای اینکه عمر باتری طولانی باشد رعایت نکات زیر الزامی است:

  • باتری را بلافاصله درون سمعک قرار ندهید، اجازه دهید 5 دقیقه بدون برچسب بماند تا باتری به طور کامل فعال شود. با این روش می‌توانید از تمام توان باتری استفاده کنید.
  • باتری را درون بسته بندی اصلی آن نگه دارید و مراقب باشید تا برچسب آن از روی باتری جدا نشود.
  • باتری را در محیطی خشک نگهداری کنید، گرما و رطوبت تاثیر نامطلوبی بر روی باتری می‌گذارد و از عمر آن می‌کاهد.
  • هنگامی که از سمعک استفاده نمی‌کنید درب آن را باز بگذارید تا باتری خنک شود و عمر آن بیشتر شود.
  • مدت زمان مصرف باتری را یادداشت کنید، با این روش می‌توانید زمان تقریبی تعویض باتری را پیش بینی کنید.
  • باتری‌های خالی را دور بیاندازید تا با باتری‌های سالم اشتباه نگیرید. باتری‌های تمام شده را می‌توانید به مراکز بازیافت تحویل دهید.

مشخصات باتری سمعک زیمنس شماره 10

مناسب برای: انواع سمعک داخل کانال CIC و سمعک نامرئی IIC و سمعک‌های داخل کانال کوچک (mini RITE)

تعداد باتری در هر بسته: 6 عدد

مدت زمان ماندگاری باتری: 4 الی 5 سال

قابلیت شارژ مجدد: ندارد

نوع فناوری باتری: روی- هوا

سایر ویژگی‌ها: در ساخت این نوع باتری از جیوه استفاده نشده است و با محیط زیست سازگار می‌باشد.

ولتاژ باتری: 1.45 ولت

مزایای خرید باتری سمعک زیمنس 10

با خرید باتری سمعک زیمنس می‌توانید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. با استفاده از باتری با کیفیت و اصل می‌توانید از تمام توان باتری استفاده کنید. باتری سمعک زیمنس 10 معمولا بین 7 الی 10 روز به خوبی کار می‌کند و اگر این زمان به کمتر از 3 روز کاهش یافت باید عملکرد سمعک را به دقت بررسی کنید و یا تاریخ انقضای باتری را چک کنید.

منظور از فناوری روی- هوا چیست؟

قطب منفی باتری سمعک زیمنس از روی ساخته شده است و قطب مثبت آن اکسیژن موجود در هوا می‌باشد. یک باتری روی- هوا با قرار گرفتن در معرض هوا فعال می‌شود و واکنش شیمیایی درون باتری آغاز می‌گردد. بدین ترتیب باتری در هر ساعت مقدار مشخصی انرژی تولید می‌کند. هر باتری ولتاژ مشخصی دارد و عددی که بر روی باتری درج شده است تعداد ساعت‌هایی است که باتری می‌تواند انرژی تولید کند.

باتری سمعک خوب و با کیفیت می‌تواند در بهبود عملکرد سمعک نقش بسزایی داشته باشد. سمعک از جمله لوازم پرمصرف محسوب می‌شود و نیاز به باتری قدرتمند دارد. باتری سمعک اندازه کوچکی دارد اما می‌تواند 2 الی 3 هفته انرژی مورد نیاز سمعک را تامین نماید. البته این موضوع به نحوه استفاده از سمعک و نگهداری از باتری آن بستگی دارد. اگر برنامه‌های بسیاری در سمعک فعال باشد مصرف باتری بسیار بیشتر از یک سمعک معمولی خواهد بود.

در مورد باتری‌هایی که با استفاده از تکنولوژی روی- هوا کار می‌کنند مراقبت از باتری و برچسب روی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا کوچکترین خراش بر روی برچسب می‌تواند موجب فعال شدن باتری شود و باتری پس از مدتی به طور کامل تخلیه خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر می‌خواهید باتری یدک ا با خود به همراه داشته باشید بهتر است آن را درون جعبه اصلی خود نگهداری کنید و یا آن را درون یک کیف مخصوص قرار دهید تا برچسب آن مخدوش و جدا نشود.

همچنین محل نگهداری از باتری و دمای محیط بر روی عمر باتری تاثیر خواهد داشت. برخی از افراد فکر می‌کنند اگر باتری را درون یخچال یا فریزر قرار دهند باتری سالم می‌ماند. اما این باور صحیح نیست. زیرا رطوبت و سرمای زیاد موجب می‌شود تا عمر مفید باتری کاهش یابد و نتوانید از تمام توان باتری استفاده کنید.

باتری باید در محلی خشک و خنک مانند اتاق نگهداری شود. اگر تعداد زیادی باتری دارید می‌توانید آنها را درون کمد یا کشو بگذارید تا خشک بماند. دمای محل نگهداری باتری نباید گرم باشد. نور مستقیم نیز نباید به باتری بتابد.

نگهداری صحیح از باتری موجب می‌شود تا باتری به طور کامل مصرف شود. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب و هوای مرطوب دارد بهتر است از دستگاه خشک کن سمعک استفاده کنید و هر زمان که از سمعک استفاده نمی‌کنید آن را درون دستگاه قرار دهید تا رطوبت درون سمعک و محفظه باتری تبخیر شود و باتری بیشتر عمر کند.

سخن آخر،

خرید باتری سمعک با کیفیت در میزان کارکرد باتری و بهبود عملکرد سمعک تاثیر مستقیم دارد، به همین دلیل برای مراقبت از سمعک و شنیدن صدای واضح و شفاف بهتر است باتری را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و در زمان خرید تاریخ انقضای آن را به دقت بررسی کنید.با خرید از فروشگاه آزمایش آنلاین می‌توانید از کیفیت و اصالت کالا اطمینان حاصل نمائید و از خدمات پشتیبانی بهره مند گردید. برای اطلاع از نحوه سفارش محصول و انتخاب باتری مناسب با کارشناسان ما در آزمایش آنلاین تماس حاصل فرمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *