باتری سمعک زیمنس شماره 13

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 28 / 06 / 1401

باتری سمعک زیمنس شماره 13

شرکت زیمنس با نام تجاری (Signia) یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه تولید باتری سمعک می‌باشد. این شرکت در جهت تقویت قدرت شنوایی افراد کم شنوا انواع سمعک و باتری سمعک را تولید و به بازار عرضه می‌نماید. با استفاده از سمعک زیمنس کیفیت زندگی افراد و روابط اجتماعی آنها بهبود می‌یابد و می‌توانند همانند افراد عادی صدای اطراف خود را بشنوند.

برای اینکه سمعک عملکرد مناسبی داشته باشد و صدا را بدون نویز و به طور واضح منتقل کند باید از باتری مناسب و باکیفیت استفاده نمود. باتری سمعک زیمنس شماره 13 یکی از انواع قدرتمند و باکیفیت است و عمر طولانی دارد.

چگونه در مصرف باتری سمعک زیمنس 13 صرفه جویی کنیم؟

برای اینکه باتری سمعک زیمنس عمر طولانی تری داشته باشد باید در زمان استفاده از باتری و نگهداری از آن چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهید. اگر باتری سمعک به درستی استفاده نشود ممکن است عملکرد مناسبی نداشته باشد و صدای واضحی را تولید نکند. باتری سمعک با توجه به نوع سمعک انتخاب می‌شود و هر باتری ولتاژ مشخصی را تامین می‌کند. به عنوان مثال سمعک‌های پشت گوشی برای کار کردن نیاز به ولتاژ بالایی دارند و به همین دلیل باید از باتری قوی‌تر استفاده نمود.

طول عمر سمعک به چند عامل مهم بستگی دارد. یکی از این عوامل مقدار استفاده از سمعک است. تعداد ساعاتی که در روز از سمعک استفاده می‌شود در میزان مصرف باتری موثر است. بهتر است در زمان استراحت سمعک را خاموش نمائید تا باتری بی دلیل مصرف نشود. رعایت چند نکته می‌تواند به صرفه جویی در مصرف باتری کمک کند که به شرح زیر می‌باشند:

قانون 5 دقیقه را رعایت کنید

باتری سمعک زیمنس (signia) شماره 13 با استفاده از تکنولوژی روی- هوا کار می‌کند. واکنش میان اکسیژن موجود در هوا با عنصر روی موجود در باتری موجب فعال شدن باتری می‌شود. به همین دلیل برای اینکه باتری پیش از مصرف فعال نشود بر روی آن برچسبی قرار داده شده است تا  از واکنش هوا با روی جلوگیری کند.

طبق قانون 5 دقیقه بهتر است پیش از قرار دادن باتری درون محفظه باتری در سمعک، برچسب را از روی باتری جدا کرده و 5 دقیقه صبر کنید تا باتری به طور کامل فعال شود. اگر باتری بلافاصله درون سمعک قرار گذاشته شود امکان دارد به طور کامل فعال نشود و باتری کارکرد مناسبی مطلوبی نداشته باشد. بنابراین در مدت بسیار کوتاهی تخلیه شده و سمعک نیاز به تعویض باتری خواهد داشت. به همین دلیل در زمان جایگذاری باتری سمعک نباید عجله کنید.

هنگامی که صدای بوق سمعک را شنیدید برچسب باتری را جدا کنید و 5 دقیقه صبر کنید تا فعالیت باتری آغاز شود، سپس باتری کهنه را از سمعک خارج کرد و باتری را جایگزین کنید. بهتر است پیش از اینکه سمعک به دلیل ضعیف شدن باتری از کار بیفتد، باتری را عوض کنید.

باتری باکیفیت خریداری کنید.

طول عمر باتری سمعک با کیفیت باتری ارتباط مستقیم دارد. اگر باتری از موادی بی کیفیت و نامرغوب تولید شده باشد، خیلی زود تخلیه خواهد شد. باتری سمعک زیمنس 13 و همچنین باتری سمعک دوراسل از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین باتری‌های موجود در بازار است و در صورتی که به درستی از آن استفاده شود، طول عمر آن 2 الی 3 هفته می‌باشد.

مشخصات باتری سمعک زیمنس شماره 13

رنگ برچسب باتری: نارنجی

تعداد باتری در هر بسته: 6 عدد

مناسب برای: انواع سمعک پشت گوشی (BTE) و سمعک داخل گوشی (ITE)

ولتاژ باتری: 1.45 ولت

نوع فناوری: تکنولوژی روی- هوا

قابلیت شارژ شدن: ندارد

مدت زمان ماندگاری باتری: طولانی

سایر ویژگی‌ها: ساخت کشور آلمان، عدم وجود جیوه در باتری و سازگار با محیط زیست

مزایای استفاده از باتری سمعک زیمنس 13

با خرید باتری سمعک زیمنس 13 به مدت 6 الی 14 روز می‌توانید از باتری استفاده کنید و صدا را واضح و شفاف دریافت کنید. باتری سمعک زیمنس 13، تا 4 الی 5 سال ماندگاری دارد و اگر در محلی خشک و خنک نگهداری شوند تا مدت‌های طولانی قابل استفاده می‌باشند. با خرید از فروشگاه آزمایش آنلاین می‌توانید از اصالت و کیفیت باتری اطمینان حاصل نمائید. در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما خواهند بود.

چه کنیم تا طول عمر باتری سمعک زیمنس 13 افزایش یابد؟

اگر نکات زیر را رعایت کنید طول عمر باتری سمعک افزایش می‌یابد. برخی از این نکات مربوط به نحوه مراقبت از باتری است و برخی دیگر به نحوه استفاده از سمعک مربوط می‌شود که در ادامه هر یک را به طور کامل شرح خواهیم داد:

  • برخی از افراد بر این باورند که با قرار دادن باتری درون یخچال یا فریزر می‌توان از تخلیه شدن آن جلوگیری کرد. اما باید بگوئیم که این باور صحیح نیست. جای مرطوب و سر برای نگهداری باتری سمعک به هیچ عنوان مناسب نیست و موجب می‌شود تا از کیفیت سمعک کاسته شود.
  • سمعک را نباید کنار لوازم فلزی و درون جعبه فلزی نگهداری کنید. این موضوع موجب می‌شود تا واکنش شیمیایی درون باتری رخ دهد و باتری تخلیه شود. بهتر است یک محفظه مناسب از جنس پلاستیک یا چرم برای باتری تهیه کنید و در زمان حمل آن، باتری را درون کیف یا جعبه قرار دهید.
  • در زمان تعویض باتری حتما دستهای خود را تمیز کنی. وجود کوچکترین آلودگی و چربی بر روی باتری ممکن است به سمعک آسیب بزند.
  • پیش از تعویض باتری باید سمعک را به طور کامل تمیز کنید و رطوبت و جرم موجود درون سمعک را برداشته و سپس باتری جدید را جایگذاری کنید. جرم موجود درون سمعک ممکن است به باتری آسیب بزند و از عمر مفید آن بکاهد.
  • در زمان خواب حتما سمعک را خاموش کنید. درب محفظه باتری را باز بگذارید تا گرما و رطوبت موجود در اطراف باتری از بین برود.
  • اگر برای مدتی طولانی قصد ندارید از سمعک استفاده کنید حتما باتری را از درون سمعک خارج کنید تا باتری مصرف نشود.
  • تاریخ انقضای باتری را چک کنید و در صورتی که چندین باتری خریداری نموده‌اید ابتدا باتری قدیمی‌تر را استفاده کنید.
  • تعداد روزهای مصرف باتری را یادداشت کنید تا مدت زمان کارکرد هر باتری را بدانید و بتوانید زمان مناسب برای تعویض باتری را تخمین بزنید.

سخن پایانی،

باتری سمعک حاوی مواد خطرناک و سمی است و در صورت بلعیده شدن عوارض خطرناکی به همراه خواهد داشت. اگر کودک خردسال در منزل دارید باید باتری را از دسترس خارج نمائید تا کودک آنها را در دهان نگذارد. همچنین برای افراد سالمند نیز باید باتری‌ها را درون محفظه مخصوص قرار دهید تا به دلیل ضعف بینایی با قرص اشتباه نگیرند و آن را نبلعند.

به کودکان و افراد سالمند نحوه تعویض باتری را آموزش دهید تا در صورت نیاز بتوانند به تنهایی باتری را عوض کنند. اگر باتری خالی مدتی طولانی درون سمعک بماند باد می‌کند و به سمعک آسیب می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *