ویزیت پزشک عمومی در منزل

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 20 / 02 / 1401

در صورت نیاز به مراقبت فوری پزشکی، اولین کاری که انجام می‌دهیم این است که به پزشک مراجعه کنیم. اما در بسیاری از موارد رانندگی به نزدیک‌ترین درمانگاه یا بیمارستان در ساعات اوج ترافیک دشوار است یا ممکن است به هر دلیل نتوانیم از خانه بیرون برویم. در چنین مواردی، پزشکان می‌توانند به سراغ بیماران در خانه‌هایشان بیایند و آنها را ویزیت کنند. امروزه «ویزیت پزشک عمومی در منزل» بسیار محبوب شده است زیرا اگر فردی دچار مشکل ناگهانی شود، بدون آنکه از منزل بیرون برود، توسط پزشک مجرب ویزیت می‌شود. در این بررسی به مزایای ویزیت پزشک عمومی در منزل و خدماتی پزشکی در خانه می‌پردازیم.

مزایای ویزیت پزشک عمومی در منزل

همه ما می‌دانیم که انتظار کشیدن در کلینیک، درمانگاه یا بیمارستان برای ویزیت دکتر تا چه اندازه دشوار است. به ویژه زمانی که فردی به شدت بیمار است و تحمل انتظار کشیدن را ندارد، مراجعه به پزشک حضوری سخت‌تر نیز خواهد بود. اما به لطف پیشرفت‌های دیجیتالی در حوزه خدمات پزشکی خانگی، پزشکان می‌توانند در خانه بیماران را ویزیت کنند. اکنون فقط با تعیین وقت ملاقات، می‌توانید از خدمات ویزیت پزشک عمومی در خانه بهره مند شوید.

اجازه دهید در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای ویزیت پزشک عمومی در منزل بپردازیم:

 

صرفه جویی در زمان

گاهی اوقات مجبورید مسافت‌های طولانی را طی کنید تا توسط پزشک عمومی ویزیت شوید. از طرف دیگر، باید در صف منتظر بمانید تا نوبت شما برسد. این مورد زمان زیادی را می‌طلبد و همچنین انرژی شما را تلف می‌کند. با انتخاب خدمات ویزیت دکتر در منزل می‌توانید پزشک را به محیط زندگی خود بیاورید، بدون اینکه زمان با ارزش خود را تلف کنید. پزشک دقیقاً در زمان مورد نظر به محل زندگی شما مراجعه می‌کند.

راحتی و سلامتی بیشتر

هیچ چیز بدتر از محیط‌های شلوغ و پر سر و صدای درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، شما را عصبی نمی‌کند و هیچ چیز هم به اندازه محیط گرم و آرامش بخش خانه، به شما راحتی نمی‌بخشد. پس چرا نباید در خانه ویزیت شوید؟ شما می‌توانید شکل سنتی مراجعه به پزشک را در سبک زندگی خود تغییر دهید تا حداکثر راحتی را به دست آورید. همچنین، سالم خواهید ماند و خود را از فضای آلوده درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها دور نگه خواهید داشت.

ارتباط موثر و دقت بالا در ویزیت

با انتخاب خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل می‌توانید برای ویزیت پزشک برنامه ریزی کنید و در هر زمانی در منزل خود به صورت 24 ساعته از خدمات او کمک بگیرید. علاوه بر این، پزشک به شما توجه بیشتری خواهد داشت زیرا هر دوی شما در فضای آرامش بخش خانه هستید و از استرس‌های درمانگاه با بیمارستان خود را دور نگه داشته‌اید. از زمانی که در خانه خود هستید، پزشک می‌تواند با آرامش و دقت بیشتری مشکل شما را بررسی کند.

مناسب برای برای کودکان، سالمندان و معلولان

ویزیت پزشک در منزل راحت‌ترین و مطمئن‌ترین شکل درمان برای کودکان، سالمندان و معلولان است. این دسته افراد به دلایل فیزیکی توان حضور و تحمل انتظار در محیط‌های درمانی را ندارند. پدر بزرگ و یا مادر بزرگ شما ممکن است توان راه رفتن نداشته باشند یا شاید فردی معلول در خانه دارید که مراجعه او به درمانگاه بسیار دشوار و زمان‌بر است. اما ویزیت دکتر در منزل به معنای کسب راحتی و آزادی عمل بیشتر است.

مقرون به صرفه از نظر هزینه

انتخاب خدمات پزشکی در منزل منجر به کاهش هزینه در مقایسه با روش سنتی می‌شود. شما نیازی نیست خودروی خود را روشن کنید و هزینه اضافی را بابت سوخت و استهلاک پرداخت کنید. حتی ممکن است شغل شما در خانه باشد و بابت رفتن به درمانگاه، از کار خود عقب بمانید. علاوه بر این، هزینه خدمات ویزیت پزشک در منزل نیز در مقایسه با هزینه‌های معمول بیمارستان مساوی یا کمتر است.

 

 

خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل شامل چه مواردی است؟

پزشک عمومی مجهز به تمام ابزارهای مهم برای معاینه، تشخیص و درمان بیماران است. هنگامی که پزشک بیمار را در خانه ویزیت می‌کند، عملاً می‌تواند تغییرات سلامتی او را به شکلی موثرتری بررسی کند.. یک پزشک در خانه همچنین می‌تواند مسائلی که ممکن است در ویزیت‌های بالینی سنتی نشان داده نشوند را کشف کند. او کاملاً نیازهای بیماران را درک می‌کند و بهترین خدمات درمانی را ارائه می‌دهد.

پزشک در حین ویزیت در منزل، مشاوره دقیق، معاینه، آزمایشات و سایر اقدامات تشخیصی را که می‌توان در منزل انجام داد، به شما ارائه می‌دهد. پزشک می‌تواند با استفاده از دستگاه‌هایی برای تعیین اکسیژن خون، سطح گلوکز، آزمایش سریع برای تعیین آنفولانزا، استافیلوکوک، آزمایش سریع برای تجزیه و تحلیل سریع ادرار و غیره را انجام دهد.

به طور کلی، از خدمات مربوط به ویزیت پزشک عمومی در منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارزیابی، تشخیص و درمان
  • معاینات پزشکی و بهداشتی
  • توصیه‌ها و مشاوره‌های پزشکی
  • تجویز دارو و سفارش آزمایشات پزشکی
  • مدیریت شرایط حاد و مزمن
  • ارجاع به متخصصان درمانی

 

ویزیت پزشک عمومی در منزل شامل چه درمان‌هایی می‌شود؟

پزشک می‌تواند انواع و اقسام بیماری‌ها را ارزیابی کند و به شما برنامه درمانی موثری ارائه دهد. پزشک عمومی با شما مستقیماً در خانه ملاقات می‌کند، وضعیت سلامتی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت نیاز به درمان تخصصی، شما را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد. اما ویزیت پزشک عمومی در خانه شامل ارزیابی و تشخیص بیماری‌های زیر می‌شود:

  • سرماخوردگی و آنفولانزا
  • آسم و بیماری‌های تنفسی
  • مسائل مربوط به کم خونی و فشار خون
  • درمان دیابت و ویزیت بیماران دیابتی
  • بیماری‎‌های هیپوفیز و تیروئید
  • سکته‎‌ مغزی و حملات قلبی
  • بیماری‌های مربوط به کلیه و کبد
  • بررسی دردهای فیزیکی و مفصلی
  • بیماری‌های گوارشی و روده‌ای

ویزیت پزشک عمومی در منزل مناسب چه کسانی است؟

خدمات پزشک عمومی در خانه برای همه افراد با هر شرایط پزشکی قابل استفاده است. این خدمات به مکان خاصی محدود نمی‌شوند و شما می‌توانید از بیشتر شهرهای کشور از این سرویس بهره مند شوید. پس ویزیت پزشک عمومی در منزل تنها شامل کهنسالان، معلولان، کودکان با مشکلات خاص و و بیماران سکته مغزی، پارکینسون، قطع نخاعی و غیره نیست. برای افرادی که به هر دلیلی امکان خروج از منزل را ندارد، استفاده از این خدمات عالی خواهد بود.

برای مثال، فرض کنید در زمان ورزش دچار آسیب دیدگی شده‌اید و نمی‌توانید از خانه بیرون بروید یا بانویی باردار هستید که شرایط خروج شما از منزل امکان پذیر نیست، بنابراین خدمات ویزیت پزشک در محل بهترین راهکار برای شما خواهد بود. حتی برای بسیاری از مادرانی که در خانه از فرزندان خود مراقبت می‌کنند، امکان مراجعه حضوری وجود ندارد. پس چه چیزی بهتر از خدمات آنلاین می‌تواند گره گشای کار شما باشد؟ در نهایت، ویزیت پزشک در منزل برای نوزادان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، افراد مسن و به طور کلی برای مردان و زنان در همه سنین مناسب است.

چه زمانی می‌توان از ویزیت پزشک عمومی در منزل استفاده کرد؟

خدمات دکتر عمومی در خانه تنها مختص موارد معمول پزشکی نمی‌شود و شما می‌توانید برای مسائل اضطراری نیز درخواست خود را ثبت کنید. در موارد اورژانسی شما نیاز به خدمات فوری دارید و امکان حضور شما در درمانگاه میسر نخواهد بود. موارد اورژانسی اغلب عبارتند از:

 

  • میگرن، سردرد و سرگیجه
  • حرکات دشوار به دلیل درد مفاصل
  • اختلالات گوارشی، علائم سوء هاضمه
  • اختلالات ادراری
  • ضعف عمومی و خستگی
  • بثورات پوستی و غشاهای مخاطی
  • دمای بدن تا 39 درجه، لرز و غیره
  • عفونت حاد دستگاه تنفسی
  • سرفه، آبریزش بینی و گلودرد
  • رگ به رگ شدن
  • سوختگی و بریدگی جزئی

پزشک عمومی چه آزمایش‌هایی را تجویز می‌کند؟

پزشک اغلب بسته به شرایط بیمار و معایناتی که انجام داده است، آزمایش‌های خاصی را تجویز می‌کند. اما ممکن است به دلیل تخصصی بودن بیماری، به پزشک متخصص ارجاع داده شوید. از آزمایشاتی که پزشک عمومی تجویز می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل با آزمایشگاه آنلاین

خدمات پزشک عمومی در خانه برای افرادی که شرایط پزشکی پیچیده‌ای دارند و نمی‌توانند منزل خود را ترک کنند، انتخابی عالی است. همچنین، بیشتر بیمارانی که خواستار کمک‌های سریع و آسان هستند و می‌خواهند در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کنند، ملاقات با پزشک در خانه راهکاری ایده آل خواهد بود.

از این رو، آزمایش آنلاین این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در محیط گرم خانه خود بنشینید و تنها با چند کلیک با پزشک عمومی ملاقات کنید. همچنین، انجام انواع آزمایش‌های مختلف توسط تیم متخصص ما انجام می‌شوند. ما با آزمایشگاه‌های خوب تهران همکاری می‌کنیم و دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *