تست کرونا در منزل مشهد

درخواست تست کرونا در منزل مشهد

  • نوشته شده توسط سمانه نصیری
  • 21 / 01 / 1400

از سال 2019 که ویروس کرونا جدید و عامل بیماری تنفسی کووید-19 (COVID-19) در چین کشف شد، همه جهان تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت. بسیاری از افراد به آن مبتلا شدند و برخی افراد نیز در اثر آلوده شدن به این ویروس، جان خود را از دست دادند. ازآنجایی‌که یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با گسترش ویروس‌ها شناسایی به‌موقع مبتلایان و قرنطینه کردن آن‌هاست، تست‌های مختلفی برای تشخیص ابتلا به بیماری کووید-19 ساخته شد که از میان آن‌ها تست PCR بالاترین دقت و اعتبار را دارد.

از سوی دیگر، روش‌های مختلفی نیز برای انجام تست‌ها، در نظر گرفته شد که یکی از آن‌ها خدمات تست کرونا در منزل است. این روش به شما کمک می‌کند بدون نیاز مراجعه به آزمایشگاه، در خانه تست بدهید و از وضعیت سلامتی خود آگاه شوید. همچنین اگر به ویروس کرونا مبتلا باشید نیز با دریافت این خدمات، امکان انتقال ویروس به دیگران کاهش می‌یابد. بنابراین، تست کرونا در منزل می‌تواند منافع بسیار زیادی هم برای شما و هم برای دیگران داشته باشد. در ادامه با جزئیات بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت.

چه کسانی باید تست کرونا در منزل بدهند؟

همانطور که مطرح شد تشخیص هرچه سریع‌تر ابتلا به بیماری کووید-19، به کاهش گسترش ویروس کرونا کمک می‌کند. بنابراین، مهم است بدانید در چه شرایطی لازم است تست کرونا بدهید. همچنین، اگر به دلایلی امکان خارج شدن از منزل را ندارید امکان تست کرونا در منزل نیز برای شما در این شرایط فراهم است. درصورتی‌که در یکی از موقعیت‌های زیر قرار دارید، لازم است تست کرونا بدهید.

علائم ابتلا به کووید-19 را تجربه می‌کنید. علائم اصلی ابتلا به کرونا عبارت‌اند از: تب، سرفه، تنگی نفس، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، خستگی، سردرد و بدن‌درد.

 

  1. اخیرا با فردی مبتلا به کووید-19 تماس نزدیک داشته‌اید.
  2. به محیط شلوغی رفته‌اید که در آن فاصله اجتماعی رعایت نشده بود.
  3. می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید و برای داشتن مجوز سفر نیاز به نتیجه منفی تست کرونا دارید.
  4. در محیط‌های پرخطر مثل بیمارستان، خانه سالمندان و مراکز مراقبت مشغول به کار هستید.

لازم است بدانید اگر ساکن مشهد هستید و شرایط لازم برای دادن تست را دارید، خدمات تست کرونا در منزل مشهد نیز برای شما فراهم است.

تست کرونا در منزل چگونه انجام می‌شود؟

انواع مختلفی از تست‌ها برای تشخیص بیماری کووید-19 مورداستفاده قرار می‌گیرند که هر یک از آن‌ها به‌صورت متفاوتی انجام می‌شوند. به‌طورکلی، انواع تست کرونا در منزل شامل تست‌های تشخیصی و تست‌های آنتی‌بادی می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

آزمایش‌های تشخیصی کرونا، نشان می‌دهند که آیا شما به بیماری کووید-19 مبتلا هستید یا خیر که اگر نتیجه آن مثبت باشد لازم است خود را فورا قرنطینه کنید. آزمایش‌های مولکولی و آنتی‌ژن، از آزمایش‌های تشخیصی کرونا هستند که می‌توانند عفونت فعال کووید-19 را در بدن تشخیص دهند.

همانطور که حتما می‌دانید در حال حاضر در کشور ما، متداول‌ترین تست مورداستفاده، تست PCR است که زیرمجموعه آزمایش‌های مولکولی قرار می‌گیرد و حساس‌ترین و معتبرترین تست کروناست. بنابراین، خدمات تست کرونا در منزل، شامل انجام تست PCR در منزل می‌شود. نمونه موردنیاز برای این آزمایش، مخاط گلو یا بینی است که با استفاده از یک سواب که وارد بینی یا گلوی شما می‌شود جمع‌آوری می‌گردد.

آزمایش آنتی‌بادی، به دنبال آنتی‌بادی ویروس کرونا در بدن شماست. اگر تابه‌حال، به ویروس کرونا آلوده شده باشید، سیستم ایمنی بدنتان برای مبارزه با ویروس، پروتئین‌هایی به نام آنتی‌بادی را تولید کرده است که در آزمایش‌های آنتی‌بادی قابل‌تشخیص‌اند.

این نوع تست نباید به‌عنوان تست تشخیصی مورداستفاده قرار بگیرد زیرا تولید آنتی‌بادی‌ها ممکن است یک تا سه هفته بعد از آلوده شدن به ویروس طول بکشد و بعد از بهبودی نیز چندین هفته در خون شما بماند. نمونه موردنیاز برای این آزمایش، خون است.

نتایج تست کرونا در منزل چگونه است؟

تست کرونا در منزل در مشهد

همانطور که مطرح شد تست کرونا به دو صورت تشخیصی و آنتی‌بادی انجام می‌شود که با توجه به اینکه اهداف هریک متفاوت است، نحوه تفسیر هرکدام از آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد. در ادامه با نتایج این تست‌ها آشنا می‌شوید.

نتایج تست PCR

برای اینکه بدانید بعد از دریافت نتیجه تست PCR چه‌کارهایی باید انجام دهید لازم است در ابتدا بدانید که هریک از نتایج مثبت و منفی این تست به چه معناست.

  1. نتیجه مثبت: اگر نتیجه آزمایش PCR شما مثبت است این بدین معنی است که ویروس کرونا در نمونه شما وجود داشته است و بنابراین، در حال حاضر به کووید-19 مبتلا هستید و لازم است تا آنجا که می‌توانید تا زمان بهبودی، خود را در خانه قرنطینه کنید.
  2. نتیجه منفی: اگر نتیجه آزمایشتان منفی شده است بدین معنی است که ویروس کرونا در نمونه شما تشخیص داده نشده است. این نتیجه نشان می‌دهد که شما در حال حاضر به کووید-19 مبتلا نیستید. بااین‌حال، همچنان لازم است ماسک بزنید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید و به‌صورت مکرر دست‌های خود را بشویید.

 

نتیجه تست آنتی‌بادی

در حال حاضر، تست آنتی‌بادی بیشتر برای اهداف پژوهشی مورداستفاده قرار می‌گیرد. نتایج این آزمایش نیز به دو صورت مثبت و منفی اعلام می‌شود.

  1. نتیجه مثبت: اگر نتیجه آزمایش آنتی‌بادی شما مثبت است این امر بدین معنی است که در خون شما آنتی‌بادی کووید-19 وجود دارد و در گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اید. هنوز نمی‌دانیم که وجود آنتی‌بادی‌ها در بدن، از ما در برابر ابتلا به بیماری محافظت می‌کنند یا خیر. بنابراین، توصیه می‌شود که همچنان ماسک بزنید، دست‌های خود را به‌طور مرتب بشویید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.
  2. نتیجه منفی: اگر نتیجه آزمایش آنتی‌بادی شما منفی است یعنی این آزمایش، هیچ آنتی‌بادی‌ای که مرتبط با بیماری کووید-19 باشد را در خون شما پیدا نکرده است. بااین‌حال، درصورتی‌که پس از ابتلا به بیماری کووید-19 خیلی زود و قبل از گذشته سه هفته، تست آنتی‌بادی بدهید ممکن است نتیجه این آزمایش برای شما منفی اعلام شود زیرا بدن هنوز آنتی‌بادی کافی تولید نکرده است.

تست کرونا در منزل چه فوایدی دارد؟

فواید تست کرونا در منزل مشهد

درصورتی‌که شرایط لازم برای دادن تست را دارید مهم است که فورا تست بدهید و درصورتی‌که نتیجه آن مثبت شد خود را قرنطینه کنید. در این شرایط، برای اینکه بتوانید مراقبت بیشتری نیز از دیگران داشته باشید می‌توانید از خدمات تست کرونا در منزل نیز استفاده کنید. همچنین، امکان گرفتن تست کرونا در منزل مشهد برای ساکنین شهر مشهد فراهم شده است. در ادامه با مزایای این خدمات آشنا می‌شوید.

  1. صرفه‌جویی در وقت و انرژی: با استفاده از خدمات تست کرونا در منزل، دیگر نیازی نیست که برای رفت‌وآمد به آزمایشگاه، وقت و انرژی صرف کنید. اگر سوال شما این است که برای تست کرونا در منزل چه باید کرد؟ باید بگوییم شما می‌توانید به‌راحتی با شماره تست کرونا در منزل مشهد تماس بگیرید تا تکنسین‌های آزمایشگاه تست کرونا در منزل مشهد در تاریخ و ساعتی که خودتان انتخاب می‌کنید به منزلتان بیایند.
  2. دردسر کمتر: اگر بخواهید برای دادن تست به آزمایشگاه بروید لازم است برخی از برنامه‌های خود را لغو کنید و از سوی دیگر، اگر دچار ناتوانی‌های حرکتی باشید یا سنتان بالا باشد رفت‌وآمد به آزمایشگاه نیز می‌تواند سختی‌های بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. این در حالی است که می‌توانید به‌راحتی و در میان برنامه‌هایی که دارید درخواست تست کرونا را به مراکز تست کرونا در منزل مشهد بدهید.
  3. بهداشت بیشتر: با انجام تست کرونا در منزل مشهد، با افراد بسیار کمی ارتباط خواهید داشت و از سوی دیگر، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خانه آسان‌تر نیز خواهد بود.
  4. راحتی بیشتر برای کودکان: معمولا کودکان از دادن تست می‌ترسند اما اگر تست کرونا در منزل انجام شود این امر باعث می‌شود که تست کرونا برای کودکان ترس کمتری داشته باشد زیرا آن‌ها در فضای راحت خانه خود و در کنار عزیزانشان هستند.

همچنین لازم به ذکر است که هزینه تست کرونا در منزل مشهد مانند تست حضوری کرونا در منزل کرج، بستگی به شرایط درخواست شما دارد. از سوی دیگر، بیمه‌های تحت پوشش تست کرونا در منزل، شامل بیمه‌های تکمیلی هستند.

درنهایت، انجام تست کرونا در شرایط بروز علائم یا تماس نزدیک با فرد مبتلا بسیار ضروری است. بنابراین، اگر در این شرایط قرار دارید، مهم است که تست کرونا بدهید. از سوی دیگر، اگر امکان خارج شدن از منزل را ندارید یا می‌خواهید از مزایای تست کرونا در منزل بهره‌مند شوید می‌توانید علاوه بر تست کرونا، از ویزیت پزشک در محل استفاده کنید یا از مشاوره تلفنی رایگاه بهره‌مند شوید:

 

مراقبت از بیماران کرونایی

اگر دچار بیماری کرونا شدید ، میتوانید از خدمات مراقبت از بیمار کرونایی در منزل  آزمایش آنلاین نیز بهره ببرد، بیمه کرونا نیز راه مطمئن در این دوران پر استرس میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *