رزرو تست کرونا در محل با تعرفه دولتی

تست کرونا در محل

اگر مشکوک به کرونا هستید، می‌توانید با ثبت درخواست آنلاین و یا تلفنی، از خدمت تست کرونا در منزل آزمایش آنلاین بهره‌مند شوید.

فرم رزرو آزمایش کرونا

+85 هزار تومان هزینه نمونه گیری در منزل و تجهیزات مورد نیاز

تست PCR کرونا چیست؟

در تست PCR کرونا که با عنوان تست مولکولی هم شناخته می‌شود، حضور ویروس کرونا در بدن شما بررسی می‌شود. درواقع در این تست مشخص می‌شود که آیا به عفونت فعال کرونا مبتلا هستید یا خیر. در این آزمایش، نمونه گرفته شده از فرد مشکوک از جهت وجود دو ژن ویروس کرونا (RNA و DNA) مورد بررسی قرار می‌گیرد و به همین علت دقت بالایی دارد و امکان خطای این آزمایش کم است. با این وجود این تست، با درصدی خطا نیز همراه است؛ به خصوص اگر در زمان مناسب و در مراکز معتبر انجام نشود.

زمان مناسب برای انجام این تست، یک هفته پس از بروز این علائم است و اگر در مراکز معتبر، نمونه گیری انجام نشود، کیت های تشخیصی با کیفیت کم، ممکن است پاسخ اشتباهی ایجاد کنند. 

در حال حاضر دو تست آنتی بادی و PCR کرونا از بهترین روشهایی هستند که توسط سازمان بهداشت جهانی و متخصصین برای تشخیص عفونت و ایمنی نسبت به کرونا توصیه‌ می‌شوند. 

تست آنتی بادی، نمونه گیری خونی است و آنتی بادی‌های IgM و IgG را اندازه می‌گیرد.

جواب در عرض چند ساعت آماده می‌شود و احتمال ابتلا را پیش از زمان اکنون نشان می‌دهد.

تست پی سی آر به کمک یک سواب، از هر دهان و دو سوراخ بینی انجام می‌شود

جواب تست در کمتر از 24 ساعت آماده می‌شود و برای بررسی عفونت فعال در فرد استفاده می شود.

تست آنتی بادی کرونا چیست؟

در تست آنتی بادی کرونا، میزان ایمنی بدن نسبت به این عفونت ویروسی سنجیده می‌شود. آنتی بادی‌ها، پروتئین‌هایی در خون هستند  که مسئولیت مقابله با عفونت و عوامل خارجی مانند ویروس‌ها را دارند. حضور آنتی بادی کرونا در بدن به این معنی است که شما پیش از این با ویروس مواجه شده‌اید و بدنتان برای دفاع از خود، پادتن یا آنتی بادی ساخته است.

به خاطر داشته باشید که منفی یا مثبت شدن این تست هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه ویروس کرونا در حال حاضر در بدن شما وجود دارد یا خیر، نمی‌دهد و فقط مشخص می‌شود که آیا شما در مدت 1 تا 3 هفته قبل با این ویروس مواجه شده‌اید یا خیر.

تست فوری کرونا، نیز از تست آنتی بادی استفاده می‌کند. افرادی که مایلند جواب تست کرونا خود را در فاصله دو تا چند ساعت دریافت کنند، می‌توانند از این تست استفاده کنند تا با بررسی آنتی بادی تولید شده در خون، به حضور این ویروس در بدن پی ببرند. 

نکات ضروری در بیماری کرونا

اگر تست کرونای شما مثبت شده است، یا در کنار فردی بوده‌اید که به این بیماری مبتلاست و تست او مثبت شده است، باید چند نکته را رعایت کنید تا علاوه بر بهبودی سریع‌تر، امکان انتشار بیماری به سایر افراد را تا حد امکان محدود کنید:

خود را قرنطینه کنید: باید خود را به مدت 14 روز قرنطینه کنید. حداقل 1.5 متر از اطرافیان‌تان فاصله بگیرید. از ماسک استفاده کنید. اگر امکانش را دارید، در یک اتاق جداگانه خود را قرنطینه کنید. همواره سطوح را با الکل ضدعفونی کنید.

به علائم بدن توجه کنید: در دوران قرنطینه سعی کنید توجه بیشتری به علائم بدن داشته باشید. برای مثال دمای بدن خود را چک کنید. اگر سرفه می‌کنید و یا تنگی نفس پیدا کرده‌اید، از مایعات گرم استفاده کنید و سعی کنید مواد مغذی را مصرف کنید که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

دوباره تست دهید: بعد از اتمام دوران قرنطینه تست دهید. در این مرحله فقط می‌توانید تست آنتی بادی را برای اینکار انتخاب کنید. وجود انتی بادی در بدن نشانه آن است که بدن توانسته با ویروس مقابله کند و آنتی بادی‌های لازم را تولید کند.

حضور این آنتی‌بادی‌ها بسته به وضعیت بدنی فرد، بین 3 تا 6 ماه مقاومت در برابر بیماری ایجاد می‌کند. البته به این معنی نیست که دیگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنید و از یا از زدن ماسک خودداری کنید. مواردی هم بوده‌اند که در همان سه ماه اول برای چندین بار به این بیماری مبتلا شده‌اند و شرایط سخت‌تری را هم تجربه کرده‌اند.

یکی از شرایط ناگواری که کرونا ایجاد می‌کند، وجود بیماری در افراد بدون بروز علائم است. این افراد احتمالا به دلیل سیستم ایمنی قوی‌تر، به سرعت در مقابل ویروس مقابله کرده و آنتی بادی در بدن تولید می‌کنند. اما اگرچه این شرایط برای خود فرد بسیار ایده‌ال است، اما احتمال انتقال ویروس به سایرین، به ویژه افراد با بیماری زمینه‌ای دارند. به همین علت است که همواره تاکید می‌شود پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت کنیم و تا آنجا که امکان دارد ماندن در قرنطینه را جدی بگیریم.

 

پاسخ به سوالات شما

آزمایش آنلاین مرکز معتبر ارائه دهنده انواع تست‌های آزمایشگاهی از جمله تست کرونا در منزل است و با آزمایشگاه‌های کاملا معتبری که مجوز وزارت بهداشت دارند، همکاری می‌کند.

هزینه آزمایش در آزمایش آنلاین بر حسب تعرفه دولتی محاسبه می‌شود و هزینه ایاب و ذهاب نیز با هزینه تست محاسبه شده است. البته هزینه تست کرونا برای افرادی که قبل از سفرهای خارجی تست می‌دهند، بسته به آزمایشگاه‌های طرف قرارداد و تعرفه‌های آنها، ممکن است تغییر کند و زیاد شود.

جواب تست آنتی بادی کرونا، در کمتر از چند ساعت آماده است و شما می‌توانید از طریق صفحه کاربری خود، جواب آن را مشاهده کنید. جواب تست PCR هم در کمتر از 24 ساعت آماده می‌شود و شما می‌توانید همانند تست آنتی بادی جواب آن را به صورت آنلاین مشاهده کنید. همچنین لازم به یادآوری است که در هر دو حالت، جواب آزمایش برای شما پیامک هم می‌شود.

در صورتی که نتیجه تست کرونا شما مثبت شده است، به هیچ وجه نگران و مضطرب نشوید؛ همانطور که می‌دانید باید مدت مشخصی را در خانه بمانید و خود را قرنطینه کنید. در این راه می‌توانید از خدمات مراقبت از بیماران کرونایی آزمایش آنلاین هم که شامل مشاوره با پزشک، ویزیت، دریافت مکمل‌های تقویتی، سرم تراپی و مواردی از این دست می‌شود، بهره بگیرید.

بله، اگر مورد شما اضطراری است، می‌توانید از تیم پشتیبانی آزمایش آنلاین درخواست کنید جواب آزمایش کرونا را در کمتر از دو ساعت آماده و برای‌تان ارسال کند.