درخواست تست کرونا در منزل تهران

  • نوشته شده توسط سمانه نصیری
  • 21 / 01 / 1400

تست کرونا برای کنترل این ویروس بسیار ضروری است. به‌محض اینکه بدانید به ویروس کرونا آلوده شده‌اید می‌توانید با قرنطینه کردن خود، دیگران را از خطر آگاه کنید و از گسترش ویروس جلوگیری کنید. تاکنون تست‌های مختلفی برای تشخیص ویروس کرونا ابداع شده است که در صورت بروز علائم لازم است با استفاده از یکی از این تست‌ها، ابتلای خود به کرونا را بررسی کنید. در این شرایط، می‌توانید از خدمات تست کرونا در منزل نیز استفاده کنید که در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا می‌شوید.

انواع تست کرونا در منزل چیست؟

در حال حاضر، در ایران، از میان انواع تست کرونا، دو نوع بیشترین استفاده را دارند که کاربرد و هدف هریک از این تست‌ها متفاوت است. تست واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) و تست آنتی‌بادی این دو نوع آزمایش هستند که هر دو در خدمات تست کرونا در منزل قابل انجام هستند. اگر ساکن تهران هستید نیز امکان تست کرونا در منزل تهران برای شما فراهم است. در ادامه با این آزمایش‌ها آشنا می‌شوید.

تست PCR

تست pcr در منزل

آزمایش PCR، به دنبال RNA (ماده ژنتیکی) ویروس است. نتیجه مثبت این تست معمولا به این معنی است که در بدنتان ویروس کرونا وجود دارد، هرچند نتیجه مثبت این آزمایش حتی بعد از گذشت دو تا سه هفته از ابتلا به بیماری نیز ممکن است مشاهده شود. نمونه‌گیری برای این تست با وارد کردن سواب به بینی یا پشت حلق انجام می‌شود.

گاهی اوقات ممکن است نتیجه تست PCR، منفی کاذب نیز باشد که معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که در دوره بیماری خیلی زود آزمایش داده باشید و درنتیجه میزان ویروس در بدن شما برای تشخیص کافی نباشد. بااین‌حال، لازم است بدانید که در حال حاضر، دقیق‌ترین و قابل‌اعتمادترین تست کرونا، تست PCR است.

تست آنتی‌بادی

این آزمایش برای تشخیص کرونا انجام نمی‌شود. تست آنتی‌بادی، یک آزمایش خون است که تعیین می‌کند شما در گذشته به ویروس آلوده شده‌اید یا نه. زمانی که ویروس وارد بدن شما می‌شود، سیستم ایمنی برای مقابله با آن شروع به تولید آنتی‌بادی می‌کند. در تست آنتی‌بادی نیز هدف، پیدا کردن آنتی‌بادی کروناست.

تست آنتی‌بادی به متخصصان کمک می‌کند که تخمین بزنند چه تعداد افراد به کرونا آلوده شده‌اند و درنتیجه چه تعداد افراد در معرض آلودگی به ویروس قرار دارند. این امر می‌تواند به پیش‌بینی گسترش همه‌گیری در آینده کمک کند. هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست که آلودگی به ویروس کرونا می‌تواند تا چه مدت مصونیت ایجاد کند. به همین دلیل، حتی اگر نتیجه این تست برای شما مثبت شد، همچنان لازم است ماسک بزنید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

چه زمانی انجام تست کرونا در منزل ضروری است؟

ازآنجایی‌که انجام تست کرونا می‌تواند هزینه‌بر باشد مهم است بدانید در چه زمانی ضروری است تست بدهید. مهم‌ترین دلیل برای تست دادن این است که علائم ابتلا به بیماری کووید-19 (COVID-19)، بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا را داشته باشید. اصلی‌ترین علائم کرونا عبارت‌اند از:

  1. دمای بالای بدن: این علامت بدین معنی است که در پشت یا سینه خود احساس گرما داشته باشید (نیازی به اندازه‌گیری درجه حرارت خود ندارید).
  2. سرفه مداوم: این نشانه بدین معنی است که بیش از یک ساعت سرفه شدید داشته باشید یا در 24 ساعت، حداقل سه دوره سرفه کردن را تجربه کنید. اگر معمولا سرفه می‌کنید، در زمان ابتلا به کرونا، سرفه شما بدتر می‌شود.
  3. از دست دادن حس چشایی یا بویایی: این علامت بدین معنی است که شما متوجه شده‌اید نمی‌توانید بو یا طعم چیزی را متوجه شوید.

بیشتر افراد مبتلا، حداقل یکی از این علائم بالا را دارند. برخی دیگر از علائم ابتلا به کووید-19 شامل سردرد، گلودرد، اسهال و استفراغ، بدن‌درد و بثورات پوستی است. همچنین، اگر متوجه شده‌اید که با فرد آلوده به ویروس کرونا تماس نزدیک داشته‌اید یا یکی از اعضای خانواده شما به این ویروس، آلوده شده است باید تست کرونا بدهید.

از سوی دیگر، اگر به محیط شلوغی رفته‌اید و فاصله اجتماعی را رعایت نکرده‌اید مهم است که تست کرونا بدهید و از وضعیت سلامت خود آگاه شوید. در این شرایط می‌توانید از خدمات آزمایش کرونا در منزل تهران نیز بهره‌مند شوید.

بعد از انجام تست کرونا در منزل لازم است چه کارهایی انجام دهید؟

ماندن در خانه در ایام کرونا

  1. اگر علائم ابتلا به کووید-19 را دارید یا با شخص مبتلا به این بیماری ارتباط نزدیک داشته‌اید لازم است بعد از انجام تست کرونا در منزل تا جایی که می‌توانید در خانه بمانید و همچنین از دیگران فاصله بگیرید. علاوه بر این، ازآنجایی‌که به خاطر داشتن علائم، آزمایش کرونا داده‌اید، همه اعضای خانواده شما نیز لازم است در خانه بمانند تا نتیجه تست شما مشخص شود.
  2. اگر تست کرونا داده‌اید اما علائمی ندارید یا با شخصی مبتلا به کووید-19 ارتباط نزدیک نداشته‌اید و بنابراین، مشکوک به ابتلا به این بیماری نیستید نیازی نیست که در هنگام انتظار برای گرفتن نتایج، در خانه بمانید و از دیگران فاصله بگیرید. اگر نتیجه تست شما مثبت شد لازم است کارهای زیر را انجام دهید:
  3. باید از زمان شروع علائم، حداقل 10 روز در قرنطینه بمانید یا اگر علائمی ندارید حداقل تا 10 روز بعد از تاریخی که آزمایش داده‌اید در قرنطینه بمانید.
  4. اگر علائم شما حداقل 24 ساعت بهبود پیدا کند و تب نداشته باشید، می‌توانید بعد از 10 روز از قرنطینه خارج شوید.
  5. اگر بیماری شما بسیار شدید بود و باعث شد در بیمارستان بستری شوید یا به‌شدت دچار نقص ایمنی هستید، باید حداقل 20 روز در قرنطینه بمانید.
  6. مراقب علائم خود باشید و درصورت شدیدتر شدن آن‌ها با پزشک تماس بگیرید.
  7. نتیجه منفی تست کرونا در منزل به این معنی نیست که شما قطعا مبتلا به بیماری کووید-19 نیستید. ممکن است این نتیجه به این دلیل به دست آمده باشد که میزان ویروس هنوز در بدنتان به میزان کافی برای تشخیص نرسیده باشد و شما در دوره بیماری خیلی زود تست داده‌اید.
  8. اگر با فردی مبتلا تماس نزدیک داشته‌اید اما نتیجه تستتان منفی شده است باز هم لازم است 14 روز خود را قرنطینه کنید اما اگر این شرایط وجود نداشته است به‌احتمال‌زیاد شما به کرونا مبتلا نیستید اما همچنان لازم است پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید.

تست کرونا در منزل چه مزایایی دارد؟

اگر دچار علائم کرونا هستید با ماندن در خانه و خود را قرنطینه کردن می‌توانید از دیگران مراقبت بیشتری داشته باشید. در این شرایط حتی می‌توانید از خدمات تست کرونا در منزل بهره‌مند شوید که مزایای متعددی نیز دارد. اگر ساکن تهران باشید خدمات تست کرونا در منزل تهران به صورت تست فوری کرونا و تست PCR برای شما فراهم است. در ادامه با مزایای این نوع خدمات آشنا می‌شوید:

دسترسی آسان‌تر

همه در نزدیکی آزمایشگاه یا بیمارستان زندگی نمی‌کنند و این امر باعث می‌شود برای انجام تست کرونا، ساعت‌ها در ترافیک و رفت‌وآمد باشند که این مسئله نه‌تنها برای دیگران امن نیست بلکه برای فردی که علائم دارد و لازم است در خانه استراحت کند نیز توصیه نمی‌شود. اگر شما نیز در این شرایط قرار دارید و به دنبال تست کرونا در منزل تهران کلینیک هستید لازم است بدانید تست کرونا در منزل تهران شماره تماس دارد و برای مثال می‌توانید با شماره تست کرونا در منزل تهران بیمارستان نیکان تماس بگیرید و این خدمات را دریافت کنید. این امکان برای تست کرونا در منزل تهرانسر نیز فراهم است.

مقرون‌به‌صرفه بودن

اگرچه تست کرونا در منزل تهران رایگان نیست اما رفت‌وآمد به آزمایشگاه علاوه بر اینکه زمان‌بر است هزینه‌بر نیز هست. این در حالی است که شما می‌توانید با مراکز تست کرونا در منزل تهران تماس بگیرید، در خانه، تست بدهید و این رفت‌وآمد را از برنامه خود حذف کنید. درنتیجه در هزینه‌ها صرفه‌جویی بیشتری می‌کنید. تست کرونا در منزل تهران هزینه کمتری برای شما به همراه دارد و اگر ساکن سعادت‌آباد هستید تست کرونا در منزل تهران سعادت‌آباد نیز قابل‌انجام است.

بهداشتی و سالم بودن

ترس از عدم رعایت بهداشت در آزمایشگاه، با انجام تست کرونا در منزل از بین می‌رود. بهداشت محیط، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از گسترش بیماری‌ها دارد که خدمات تست کرونا در منزل تهران ازجمله تست کرونا در منزل تهرانپارس این مسئله را نیز رفع کرده است. این امر به‌خصوص در این شرایط که ویروس کرونا گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است اهمیت دارد.

درنهایت، بیماری کووید-19 یک بیماری تنفسی است که در برخی افراد می‌تواند عوارض خطرناکی ایجاد کند. بنابراین، مهم است که در صورت ابتلا به آن هرچه زودتر تست بدهید و خود را قرنطینه کنید. در این شرایط، استفاده از خدمات تست کرونا در منزل می‌تواند بسیار بهداشتی‌تر و آسان‌تر باشد. اگر ساکن تهران هستید نیز خدمات تست کرونا در منزل تهران برای شما فراهم شده است.

همچنین می‌توانید پیش از اقدام به انجام تست کرونا، از مشاوره با پزشک عمومی و یا متخصص به دو شیوه بهره ببرید: ویزیت پزشک در محل و یا مشاوره تلفنی رایگان:

مراقبت از بیماران کرونایی

اگر دچار بیماری کرونا شدید ، میتوانید از خدمات مراقبت از بیمار کرونایی در منزل  آزمایش آنلاین نیز بهره ببرد، بیمه کرونا نیز راه مطمئن در این دوران پر استرس میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *