آزمایش ژنتیک قبل از بارداری

آزمایش ژنتیک قبل از بارداری

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 03 / 04 / 1396

آزمایش ژنتیک قبل از بارداری

مقدمه:

آزمایش ژنتیک قبل از بارداری تنها راه اطمینان بخش برای به دنیا آوردن یک نوزاد سالم می باشد. در حال حاضر با توجه به اطلاع رسانی و آگاهی های عمومی پیرامون روش های جلوگیری از به دنیا آمدن یک نوزاد دارای مشکلات ژنتیکی، انجام آزمایش ژنتیک نه تنها قبل از ازدواج دختر و پسر، بلکه قبل از بارداری نیز باید صورت گیرد تا از صحت سلامت و تندرستی کودکی که قرار است به زودی به دنیا بیاید، مطمئن شویم.

آزمایش ژنتیک قبل از بارداری:

اگر شما نیز از ان دسته از مادرانی هستید که تمام نکات پیش از بارداری را نکته به نکته رعایت می کنند اما از انجام آزمایش ژنتیک پیش از وضع حمل به هر دلیلی اجتناب می کنید، باید گفت که سخت در تلاش بیهوده ای هستید! رعایت نکات پیش از بارداری که از سوی پزشک معالج خود دریافت کرده اید، می تواند سبب یک زایمان ایده آل و راحت برای شما شود اما اگر در این بین خدایی نکرده نوزاد به دنیا آمده دچار مشکلات ژنتیکی باشد چه؟ آیا می توان بدون انجام آزمایش ژنتیک و فهمیدن این که جنین ایجاد شده در رحم مادر سالم است یا نه، تنها با رعایت اصول تغذیه ای و بهداشتی که به حق تاثیرات مثبت خود را برجای می گذارند، به فرزندی سالم و تندرست برسیم؟! آزمایش ژنتیک قبل از بارداری به همین منظور انجام می شود. آزمایش ژنتیک که با نمونه برداری از بافت خونی و بررسی آن شکل می گیرد، می تواند خیال شما را از داشتن یک نوزاد کاملا سالم، اطمینان بخشد!برای این امر می توانید با انجام آزمایش ژنتیک اطلاعات دقیقی دریافت نمایید.

آزمایش بارداری

دلایل انجام آزمایش ژنتیک قبل از بارداری:

  • تشخیص بیماری ژنتیکی نوزاد
  • کشف راه درمانی در صورت امکان
  • تخمین شانس زایمان برای آن
  • تعیین درصد معلولیت نوزاد
  • جلوگیری از هزینه کردن های پزشکی سنگین
  • جلوگیری از متولد شدن نوزادانی با بیماری های ژنتیکی

زنان بارداری که بهتر است این آزمایش را انجام دهند، عبارتند از:

  • زنانی که در بستگان خود، کسانی هستند که دارای مشکلات ژنتیکی می باشند
  • زنانی که قبلا بیش از دو بار عمل سقط جنین را تجربه کرده باشند
  • زنانی که کودکانی با مشکلات جسمی و ذهنی را قبلا به دنیا آورده اند
  • زنانی که در سن 35 سالگی به بالا، باردار می شوند
  • زنانی که ازدواج فامیلی را انتخاب کرده اند
  • زنانی که طبق نظر پزشک درمانی خود، باید این آزمایش را انجام دهند

 

آزمایش قبل از بارداری

کلام آخر:

تمام آزمایشات ژنتیکی که انجام می شود بهتر است در بستری با حضور یک مشاور ژنتیکی شکل بگیرد، مشاوران ژنتیک با اشراف کامل به مسائل ژنتیکی و همچنین طی کردن دوره های روان شناسی، می توانند بهترین گزینه برای زوج هایی باشند که از انجام آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج و حتی قبل از بارداری دوری می کنند. در حال حاضر با افزایش ازدواج های فامیلی در ایران و همچنین بالا رفتن سن ازدواج در ایران، خطر به دنیا آمدن کودکانی با مشکلات ژنتیکی در کشورمان روز به روز در حال افزایش است! خطری که تنها راه حل آن، انجام آزمایش ژنتیک در وهله اول قبل از ازدواج و در وهله بعدی هم قبل از بارداری خانم ها می باشد، فراموش نکنید که طبق آمار بدست امده از سال گذشته، در حدود یک میلیون و دویست معلول در ایران شناسایی شده است که رقم قابل توجه و تاملی می باشد. در حال حاضر با توجه به از بین رفتن تحریم های دارویی علیه ایران، می توان این امید را داشت که هزینه های سنگین انجام آزمایشات ژنتیکی نیز که سبب عدم انجام آن از سوی تعداد زیادی از زوج های عزیز کشورمان می شود، کاهش یابد و یا حتی با پیش قدم شدن بیمه های مرکزی و درمانی، تا حد زیادی از این هزینه ها جلوگیری به عمل بیاید. شاید انجام این کار در ابتدا هزینه های زیاد و گزافی را در پی داشته باشد اما در مقابل هزینه های نگهداری و درمانی کودکان و نوزادانی که با مشکلات ژنتیکی پا به این دنیا می گذارند، قطعا مقرون به صرفه خواهد بود!

 

شما می توانید به راحتی از طریق آزمایش آنلاین به صورت آنلاین آزمایش های مختلف را درخواست دهید.
جهت نمونه گیری در محل کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *