باتری سمعک ریواک | قیمت + طول عمر باتری سمعک ریواک

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 25 / 03 / 1401

چرا باتری سمعک ریواک یکی از بهترین باتری های سمعک موجود در بازار است؟ در جواب این سوال کافی است بدانید این باتری نسبت به محصولات مشابه حدود 17% توان بیشتر دارد. ریواک یکی از بزرگ ترین و معتبرترین کمپانی های تولید باتری سمعک است که محصولاتی بسیار با کیفیت تولید می کند و به همین دلیل بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد.

اطلاع از مشخصات باتری سمعک و آگاهی از نکات مهمی که باید هنگام خرید به آن ها توجه کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است و به شما کمک می کند تا بهترین و مناسب ترین باتری را برای سمعک مورد نظرتان تهیه نمایید و همچنین این امکان را دارید از خدمات در منزل آزمایش آنلاین «مشاوره و تجویز سمعک» برای شنوایی سنجی و انتخاب سمعک مناسب نیز بهره مند شوید.

بهترین برند باتری سمعک

شرکت های زیادی در دنیا وجود دارند که به تولید باتری های مختلف از جمله باتری سمعک می پردازند. برخی از بهترین برندهای باتری سمعک را در ادامه معرفی می کنیم.

باتری سمعک ریواک

در عصر امروز از باتری های قابل شارژ در سمعک ها استفاده می شود و با هربار تمام شدن شارژ باتری، فرد می تواند آن را شارژ کرده و مجدد مورد استفاده قرار دهد. اما باتری سمعک های ریواک قابل شارژ نیستند و با تکنولوژی روی-هوا ساخته شده اند.

باتری های برند ریواک (Rayovac) نسبت به سایر برندها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و همان طور که گفته شد توان بیشتری نسبت به آن ها دارند.

دوام این باتری بسیار بالا بوده و حتی در سمعک های پر مصرف نیز می تواند ماندگاری بالایی داشته باشد. لازم است بدانید که ماندگاری باتری به اندازه و نوع آن، همچنین میزان مصرف در طول روز بستگی دارد.

باتری سمعک زیمنس

باتری سمعک زیمنس یا سیگنیا که ساخت کشور آلمان است، از دیگر برندهای معتبر ساخت باتری است که مهم ترین ویژگی آن ها، سازگاری با سمعک سایر برندها می باشد. به عبارتی شما می توانید از باتری های این برند در سمعک های برند های مختلف استفاده نمایید.

باتری سمعک دوراسل

کمپانی دوراسل مدت هاست در حوزه تولید انواع باتری فعالیت می کند و باتری سمعک دوراسل نیز یکی از محصولات این کمپانی می باشد.

علاوه بر سه برند بالا، برندهای دیگری نیز در بازار وجود دارد که شامل پاوروان، ویدکس، اتیکن، آی سل تک، انرژیزر و… می باشد.

انواع باتری سمعک ریواک

توضیح دادیم که باتری های سمعک در اندازه های مختلفی تهیه می شوند که می توان آن ها را از نظر اندازه به دسته بندی های مختلفی تقسیم کرد. باتری سمعک ریواک در چهار سایز مختلف وجود دارد که در ادامه به هر یک از آن ها می پردازیم.

  • سایز 10
  • سایز 312
  • سایز 13
  • سایز 675

که در بین این ها، سایز 10 کوچک ترین سایز باتری با کمترین ظرفیت و سایز 675، بزرگترین باتری سمعک با بیشترین ظرفیت را داراست.

باتری سمعک ریواک سایز 10

این سایز از باتری سمعک جهت استفاده در سمعک های نامرئی و داخل گوشی CIC و  IICو در ابعاد 5.8*5.4 میلی متر ساخته شده و طول عمر آن ها 3 تا 7 روز می باشد. این سمعک ها با برچسبی به رنگ زرد دارد که شناسایی آن را برای افراد راحت تر می کند.

باتری سمعک ریواک سایز 312

سایز 312 باتری دارای برچسب قهوه ای و ابعاد 7.9*3.6 میلی متر است که در سمعک های داخل گوشی ITC و RIC و پشت گوشی مینی استفاده می شود. ماندگاری و طول عمر این نوع باتری با توجه به میزان استفاده بین 3 تا 10 روز است.

باتری سمعک ریواک سایز 13

رنگ نارنجی در باتری های سمعک نشان دهنده سایز 13 این محصول بوده و ابعاد آن 7.9*5.4 میلی متر است. این باتری در سمعک های داخل گوشی، پشت گوشی، RIC و ITC استفاده می شود. این باتری بین 6 تا 14 روز ماندگاری دارد.

باتری سمعک ریواک سایز 675

این باتری که بیشترین ظرفیت را بین باتری های ریواک دارد، با رنگ آبی مشخص شده و ابعاد آن 11.6*5.4 میلی متر است. این سایز باتری در سمعک های پشت گوشی کاربرد دارد. ماندگاری این نوع باتری بین 9 تا 20 روز است.

طول عمر باتری سمعک ریواک

طول عمر باتری سمعک در همه باتری ها یکسان نیست و با توجه به عوامل زیادی متغیر است اما به طور کلی می توان طول عمر باتری ها را به شکل زیر دسته بندی کرد.

  • سایز 10 : بین 3 تا 7 روز
  • سایز 312 : بین 3 تا 10 روز
  • سایز 13 : بین 6 تا 14 روز
  • سایز 675 : بین 9 تا 20 روز

افزایش عمر مفید باتری سمعک ریواک

چگونه می توان طول عمر باتری سمعک را افزایش داد؟ یکی از مشکلات مصرف کنندگان سمعک، تمام شدن زود هنگام باتری آن است. ابتدا باید توضیح دهیم که عمر باتری قابل افزایش نیست و تنها می توان با استفاده از روش هایی که در ادامه توضیح می دهیم از تمام شدن زود هنگام آن و یا به عبارتی از هدر رفتن آن جلوگیری کنید.

خاموش کردن قبل از خواب

قبل از خواب درب باتری را باز کرده و آن را خاموش کنید. با این کار از هدر رفتن باتری جلوگیری کرده اید و از طرفی رطوبت داخل سمعک از بین رفته و کاملا خشک شود.

برداشتن به موقع برچسب باتری

یک برچسب بر روی باتری های سمعک وجود دارد که باید آن را دقیقا قبل از استفاده از باتری جدا کنید. در واقع مصرف باتری سمعک از لحظه برداشتن این برچسب شروع می شود. چرا که به محض جدا کردن آن، روی (zinc) موجود در باتری با اکسیژن هوا، واکنش داده و فعالیت آن شروع می شود.

به یاد داشته باشید که با چسباندن مجدد برچسب، فعالیت باتری متوقف نخواهد شد. پس دقیقا زمانی که به باتری نیاز دارید، برچسب را جدا کرده و پس از یک دقیقه آن را در سمعک قرار دهید.

نگهداری باتری

باتری سمعک ریواک معمولا در بسته های 6 عددی عرضه می شوند و پس از تمام شدن هر باتری، فرد باید آن را از دستگاه خارج کرده و باتری جدید را در آن قرار دهد. همان طور که می دانید باتری های سمعک حدود 2 تا 3 سال تاریخ انقضا دارند. بنابراین ممکن است فرد مصرف کننده تعداد زیادی از آن را خریداری کرده و نگهداری نماید تا برای مدت زیادی از خرید مجدد باتری بی نیاز باشد.

در این مدت باید باتری ها در جای خشک، خنک و به دور از نور خورشید نگهداری شوند. بهتر است باتری ها در اتاق و در دمای معمولی نگهداری شوند. به طور کلی هر نقطه ای که به دور از رطوبت، گرما و نور خورشید باشد برای نگهداری این محصولات مناسب هستند.

نکات مهم در زمان خرید باتری سمعک

اگر می خواهید باتری سمعک تهیه کنید، بهتر است با نکاتی که در ادامه بیان می کنیم، آشنا باشید و هنگام خرید به آن ها توجه نمایید تا خریدی رضایت بخش داشته باشید.

برند باتری سمعک

بهتر است باتری سمعک را از برند مربوط به خود سمعک تهیه کنید. البته کمپانی های مانند زیمنس وجود دارند که باتری آن ها برای سمعک سایر برندها نیز مناسب است. در هر صورت هنگام خرید باتری سمعک، به برند آن، تناسب باتری و سمعک و معتبر بودن برند توجه نمایید.

اندازه باتری

باتری های سمعک در اندازه های مختلفی تولید می شوند که باید اندازه آن را متناسب با سمعک خود تهیه کنید. همان طور که پیش از این توضیح دادیم اندازه هر باتری با رنگ خاصی نشانه گذاری شده که تشخیص و به خاطر سپردن آن برای افراد راحت تر باشد.

قیمت باتری سمعک

قیمت باتری سمعک، به موارد زیادی بستگی دارید. نوسانات ارز، اندازه باتری، برند باتری و… بخشی از موارد تاثیرگذار بر روی قیمت است. با این حال یکی از نکات مهم در زمان خرید باتری سمعک، بررسی قیمت آن است تا بتوانید محصولی با قیمت مناسب و کیفیت خوب تهیه نمایید.

نظر شما درباره انواع باتری های سمعک و برندهای مختلف آن چیست؟ چه تجربه ای درباره طول عمر باتری های سمعک دارید و کدام برند را پیشنهاد می کنید؟ می توانید نظرات و تجربیات خود را جهت راهنمایی سایر کاربران در غالب دیدگاه در انتهای صفحه درج نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *