سمعک پشت گوشی دیجیتال

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 03 / 08 / 1401

سمعک پشت گوشی دیجیتال

سمعک دیجیتال بهترین وسیله برای ایجاد شنوایی است. این سمعک ها از نوین ترین نوع سمعک های تولیدی می باشد که کیفیت بهتری نسبت به سمعک های آنالوگ دارند. در این سمعک ها کیفیت صدا بهتر شده و صوت به طور موثری حذف می شود، مدار  خروجی سمعک دیجیتال کیفیت بهتری داشته و از نوع AGC  است و صدای خش خش در آن حذف شده است. میکروفونی که در آن به کار رفته از نوع دایرکشنال است که باعث درک بهتر صدا در محیط های پر سر و صدا می شود. دارای مدار حذف سوت از نوع پیشرفته آداپتیو می باشد. با این سمعک ها بیماران می توانند به راحتی با اطرافیان خود حرف بزنند و ارتباط برقرار کنند و صدای تلویزیون و موسیقی را بشنوند. سمعک های دیجیتال از نظر اندازه سایز بسیار کوچک شده اند و وزن کمی نسبت به دیگر سمعک ها به خصوص سمعک های آنالوگ دارند.

ویژگی های سمعک پشت گوشی دیجیتال

سمعک های دیجیتالی دارای مدارهای پردازش سیگنالی دیجیتالی است که تحول بزرگی در صدای سمعک ایجاد نموده است. کاربرانی که در محیط های پر سر و صدا دچار آزار و اذیت می شدند و صداهای آهسته را به درستی درک نمی کردند، با وجود این سمعک ها مشکلاتشان رفع شده است.در سمعک های دیجیتال انواع مدار حذف نویز وجود دارد و بهبود تشخیص گفتار در سمعک ها به وجود آمده است.از دیگر ویژگی های سمعک های دیجیتال قابلیت انطباق آن هاست. در این سمعک ها با توجه به نوع افت و خیز شنوایی افراد می توان سمعک را تنظیم نمود.سمعک های دیجیتالی برنامه پیشرفته ای دارند و صداهای شفاف و با وضوح بسیار بالا می توان دریافت نمود.

تفاوت سمعک دیجیتال پشت گوش و سمعک های آنالوگ

در سمعک های قدیمی ، همه تنظیماتی که انجام می شد دستی بود. کاربر به صورت دستی میزان صدا و تنظیمات را انجام می داد و تمام اجزای امواج صوتی به یک روش تقویت می شدند مثلا گفتار و سر و صدا. سمعک های دیجیتال امواج صوتی را به سیگنال های دیجیتالی تبدیل می کند و یک کپی دقیق از صدا تولید می کند. در سمعک های دیجیتال تراشه هایی وجود دارد که گفتار و سایر اصوات محیطی را تحلیل می کند. این سمعک ها صدای پس زمینه و سوت را حذف می کند.

  • تعداد کانال در سمعک دیجیتال سبب کیفیت بهتر صدا و حذف سوت می شود.
  • مدار خروجی سمعک دیجیتال سبب کیفیت بهتر صدا شده و سمعک صدای خش خش ندارد.
  • نوع میکروفن سبب درک بهتر صدا در محیط های شلوغ می شود.
  • نوع مدار حذف سوت سبب می شود سمعک اصلا سوت نزند.
  • برنامه کودکان و تلفن دارد.
  • با برنامه وایرلس آن کاربر می تواند به راحتی با تلفن حرف بزند و صدای موسیقی و تلویزیون را بشنود.
  • سایز کوچک دارد.
  • کیفیت صدا عالی است.

مزایای خرید سمعک های پشت گوشی دیجیتال

میکروفون جهت دار سمعک های پشت گوش دیجیتال به کاربر این امکان را می دهد که در محیط های شلوغ مکالمه داشته باشد و این اجازه را می دهد تا صدا از یک جهت خاص در مقایسه با صدا از جهات دیگر به سطح بیشتری تقویت شود. هنگامی که میکروفن جهت دار فعال شود، صدایی که ار مقابل می آید در سطح بالاتر از صدای پشت سر تقویت می شود.تل کویل این امکان را می دهد تا از تنظیمات میکروفن عادی به تنظیمات تل کویل بروید تا بتوانید از طریق تلفن بهتر بشنوید. صداهای حذف شده و صدا از طریق تلفن گرفته و میکروفن خاموش شود.تل کویل در سینما، تئاترها به خوبی کار می کند. صدای بلندگو که فاصله کمی دارد به طور قابل توجهی بیش از هر سر و صدای پس زمینه تقویت می شود.ورودی صوتی مستقیم این امکان را می دهد که میکروفن از راه دور یا سیستم شنود سمعکی را مستقیما متصل کنید. و به تلویزیون، رایانه، رادیو، دستگاه پخش سی دی و… متصل شوید.

  • استفاده از آن آسان است.
  • مناسب برای انواع افت های شنوایی
  • استفاده در هر سنی ممکن می باشد.تمام ویژگی های سمعک مانند ولوم کنترل ، مدار حذف نویزو…را دارد.
  • با توجه به ویژگی های آن طول عمر باتری سمعک بیشتر است.
  • با توجه به این که در پشت گوش قرار می گیرند با جرم و رطوبت گوش ارتباط ندارند و دیرتر خراب می شود.

این سمعک ها مناسب کودکان نیز می باشد، بنابرین انتخاب و خرید سمعک های پشت گوشی دیجیتال گزینه اول کاربران خواهد بود.

انواع سمعک پشت گوشی دیجیتال و بهترین آن

سمعک پشت گوش دیجیتال(BTE) در تمام مدل های زیر تهیه و تجویز می شود، بسیاری از افراد تمایل به استفاده از سمعک داخل گوشی یا سمعک نامرئی دارند، اما این سمعک برای تمام افراد ممکن است مناسب نباشد و با توجه به میزان افت شنوایی، سن فرد و اندازه ی کانال گوش سمعک پشت گوشی تجویز خواهد شد. انواع آن عبارت است از:

  • سمعک داخل گوشی
  • سمعک پشت گوشی
  • سمعک نامرئی
  • سمعک رسیور در کانال یا ریک

سمعک های پشت گوشی دارای 6 نوع هوشمند، فرا هوشمند، شارژی، باتری خور، سمعک ریک، سمعک های پشت گوشی کلاسیک هستند:

سمعک هوشمند: این سمعک ها نسبت به سمعک های معمولی توانایی بالاتری در تشخیص اصوات و انتقال آن ها به داخل گوش دارند و به همین علت امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. این سمعک ها وضوح گفتاری بیشتری را با خود به همراه دارند و کیفیت صدا نیز در آن ها مفهوم تر است.

سمعک فراهوشمند: مهم ترین تفاوت سمعک فرا هوشمند با سمعک هوشمند در کیفیت صدای حاصل از سمعک است. تعداد کانال و باندها در سمعک فراهوشمند بیشتر است و در نتیجه درک و کیفیت شنوایی در آن ها افزایش یافته است. در این سمعک های پشت گوشی، وزوز گوش به حداقل می رسد و درک شنوایی بیشتر می شود.

سمعک ریک: این سمعک ها اندازه های کوچک تر و ظریف تری دارند که این طراحی زیبا و تکنولوژی باعث محبوبیت بالای آن شده است. سمعک های ریک به دو نوع هوشمند و فراهوشمند نیز تقسیم شده اند. درک شنیداری در این سمعک ها ساده تر و دارای جهت یابی دقیق و درک موقعیت بهتر و سیستم محافظ باد می باشد.

سمعک شارژی: اگر چه سمعک های باتری خور بسیار کاربردی هستند، اما بسیاری از افراد از تعویض پی در پی باتری ناراضی هستند و این سمعک ها مناسبشان می باشد.

سمعک باتری خور: یکی از مدل های سمعک پشت گوشی باتری خور هستند. باتری این سمعک ها پس از خالی شدن تعویض می شوند و باتری جدید روی آن قرار می گیرد. انواع باتری های مورد استفاده در سمعک های پشت گوشی با برند های اصل در آزمایش آنلاین موجود می باشد.

تعویض سمعک پشت گوشی چگونه می باشد؟

باتری سمعک  پشت گوشی نیز همانند دیگر مدل های سمعک تعویض می شوند. سمعک های پشت گوشی برای گروهی از بیماران به خصوص افراد مسن که با مشکلات حرکتی و بینایی مواجه هستند، بسیار مناسب است به این دلیل که باتری های سایز بزرگتر در آن استفاده می شود.با جدا کردن برچسب روی باتری و قرار دادن آن در سمعک، سمعک شروع به کار خواهد کرد. البته برای کارایی و طول عمر بیشتر باتری بهتر است دو الی سه دقیقه صبر کنید و سپس آن را در سمعک قرار دهید.

باتری مناسب سمعک پشت گوشی دیجیتال

باتری سمعک در 4 سایز و در برندهای متفاوت موجود است. سایز باتری بر اساس سایز سمعک متغیر است. به این حالت که سمعک های پشت گوشی بیشتر باتری های بزرگتر مانند باتری سمعک سایز 675 و سمعک های داخل گوشی اغلب باتری های کوچکتر مانند باتری سمعک سایز 10 دارند. بنابرین معمولا مصرف باتری در سمعک های داخل گوش و نامرئی بیشتر از مصرف باتری در سمعک های پشت گوشی است. در واقع طول عمر باتری ارتباط مستقیم یا سایز باتری دارد.

بزگترین باتری شماره 675 است که عمر آن بین 3 تا 4 هفته است. سایز بعدی شماره 13 که طول عمر آن ها 2 تا 3 هفته، سایز بعدی شماره 312 که عمر آن 10 تا 15 روز و کوچکترین سایز 10 می باشد که عمر آن 3 تا 7 روز است.

برخی از سوالات کاربران در مورد سمعک های دیجیتال

سمعک دیجیتال در کودکان هم استفاده می شود؟ سمعک دیجیتال مناسب کودکان حتی نوزادان 4 ماه به بالا می باشد.

در سمعک های دیجیتال مدل سمعک نامرئی هم موجود است؟ خیر، سمعک های دیجیتال فقط در مدل های داخل گوشی که کمی از سمعک های نامرئی بزرگتر است، وجود دارد.

سمعک دیجیتال همان سمعک هوشمند می باشد؟ خیر، سمعک های دیجیتال یک نسل از سمعک های هوشمند عقب تر هستند.

سمعک دیجیتال ضد آب می باشد؟ خیر، سمعک های دیجیتال ضد آب نیستند، سمعک های هوشمند ضد آب می باشند.

سمعک های دیجیتال به تلفن وصل می شوند؟ بله وصل می شوند اما نه به صورت مستقیم، نیاز است یک وسیله رابط در جیب یا دور گردن کاربر وصل شود.

اندازه سمعک دیجیتال و سمعک هوشمند یکی است؟ بله، سایز سمعک دیجیتال شبیه به بقیه سمعک هاست و تنها مدار پردازشی صدای گفتاری آن ها یک نسل قدیمی تر از سمعک های هوشمند می باشد.

سمعک های دیجیتال نسل دوم سمعک ها با تکنولوژی نوین و منحصر به فرد و با قابلیت های فراوان می باشد. قیمت سمعک های دیجیتال متفاوت است و بستگی به کارایی، نوع تکنولوژی و مدل آن ها دارد. منبع انرژی سمعک دیجیتال باتری می باشد.

کاربران گرامی تمامی سمعک های دیجیتال و باتری سمعک اصل و با کیفیت را از مراکز معتبر تهیه فرمایید. چرا که با انتخاب سمعک و باتری سمعک با کیفیت بر عمر آن ها افزوده می شود. خرید باتری غیر اورجینال به دستگاه شما آسیب می زند و باعث خرابی آن خواهد شد.

آزمایش آنلاین با سمعک و باتری سمعک اصل و معتبر و پاسخ دهی به سوالات شما در مورد آن ها در خدمت شماست. باتری سمعک ریواک ، باتری سمعک دی پاور ، باتری سمعک زیمنس ، باتری سمعک ریواک و بقیه برند های معتبر باتری سمعک را از مرکز آزمایش آنلاین تهیه فرمایید تا از اصل بودن آن مطمئن باشید. پرسنل مرکز آزمایش آنلاین آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان و راهنمایی جهت بهترین خرید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *