با انواع گزینه‌های غربالگری سرطان سینه آشنا شوید!

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 26 / 02 / 1401

غربالگری سرطان سینه ابزار و تستی حیاتی برای تشخیص سرطان سینه قبل از بروز هر گونه علائم است. کشف سرطان سینه در مراحل اولیه درمان را ساده می‌کند و به طور قابل توجهی میزان بقا را بهبود می‌بخشد. انجام چکاب زنان به صورت مداوم نیز شامل این غربالگری و تشخیص زودهنگام است. ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی باید در مورد ماموگرافی و سایر انواع معاینه و غربالگری پستان برای زنان صحبت کنند. همچنین شما را راهنمایی کنند که مناسب ترین غربالگری سرطان سینه برای شما متناسب با سن، سبک زندگی کدام است. مشاوره پزشکی تلفنی ما گزینه‌های غربالگری سرطان سینه را توضیح می‌دهد تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید. در ادامه این مقاله به توضیح اهمیت غربالگری سینه و همینطور انواع گزینه‌های غربالگری در دسترس پرداخته‌ایم.

اهمیت غربالگری سرطان سینه

غربالگری سرطان سینه مطمئن ترین راه برای تشخیص بیماری در اسرع وقت است. این فناوری می‌تواند سرطان سینه را قبل از ظهور علائم کشف کند، همچنین درصد موفقیت آمیز بودن درمان را افزایش دهد. نزدیک به 13 درصد از زنان در طول زندگی خود به سرطان سینه مهاجم مبتلا می‌شوند. اما با انجام غربالگری سرطان سینه می‌توان به نجات جان خود کمک کرد.

 

تشخیص زودهنگام برای پیشگیری از مرگ و میر ناشی از سرطان سینه بسیار مهم است. یک مطالعه نشان داد که زنان مبتلا به سرطان سینه که در غربالگری‌های منظم شرکت می‌کردند، در 10 سال گذشته، 60 درصد کمتر در معرض خطر مرگ (پس از تشخیص) قرار داشته‌اند. غربالگری سرطان پستان اولین روش دفاعی در برابر این بیماری است که به طور قابل توجهی شانس درمان موفقیت آمیز را بهبود می‌بخشد. غربالگری سرطان سینه را در منزل نیز می‌توانید انجام دهید، تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

انواع گزینه‌های غربالگری سرطان سینه

زنان بزرگسال در هر سنی باید به نوعی غربالگری سرطان سینه را دریافت کنند. یک مشاوره پزشکی می‌تواند بهترین گزینه غربالگری سینه را بر اساس سن، سابقه خانوادگی و سایر عوامل خطر توصیه کند. در اینجا رایج ترین ابزارهای غربالگری سرطان سینه آورده شده است.

بررسی پستان در منزل

زنان می‌توانند پستان‌های خود را در خانه بررسی کنند اما برای انجام موفقت آمیز این روش می‌توان با پشتیبانان آزمایش آنلاین تماس بگیرید و از تیم ویزیت پزشک در منزل کمک بگیرید تا این خودآزمایی را با حضور افرادی متخصص انجام دهید و از نتایج به دست آمده مطمئن باشید.

 

این گزینه فقط چند لحظه طول می‌کشد و جالب توجه است که چهل درصد از زنانی که به سرطان سینه مبتلا شده بودند، در معایناتی که در منزل انجام شده است، توده را تشخیص داده‌اند. همه زنان باید حداقل یک بار در ماه سینه‌های خود را علاوه بر سایر غربالگری‌های سرطان سینه معاینه کنند.

معاینه بالینی پستان

یک متخصص بهداشت آموزش دیده که در تیم ویزیت پزشک در منزل است، یک معاینه بالینی را در طول ارزیابی فیزیکی انجام می‌دهد. این ارزیابی فیزیکی لازم است به صورت مداوم انجام شود تا در صورت وجود هرگونه عارضه‌ای قادر به تشخیص زودهنگام و درمان موفقیت آمیز آن باشید. مشاوره پزشکی به آرامی هر دو سینه، زیر بغل و بالا را به سمت استخوان ترقوه فشار می‌دهد تا وجود و یا عدم وجود توده‌ها و سایر علائم سرطان سینه را بررسی کند. پزشکان باتجربه ممکن است متوجه توده‌های غیرعادی شوند که در طول معاینه پستانی که خودتان انجام داده‌اید، متوجه آن نشده‌اید. برای انجام معاینه بالینی توسط متخصصین با تجربه و حرفه‌ای تیم ما، همین حالا تماس بگیرید.

 

 

ماموگرافی

ماموگرافی نوعی عکس برداری با اشعه ایکس از بافت پستان است که برای ثبت علائم اولیه سرطان سینه مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها در تشخیص ندول‌های سرطانی که در طول معاینه پستان بسیار کوچک هستند، موثر هستند. ماموگرافی تومورها را تا سه سال قبل از اینکه به اندازه کافی بزرگ و خطرناک شوند نشان می‌دهد.

در طول ماموگرافی، شما هر بار یک سینه را روی دستگاه ماموگرافی قرار می‌دهید. یک بازو به آرامی سینه شما را فشرده می‌کند تا تصویری دقیق از بافت سینه ثبت شود. ماموگرافی یکی از بهترین ابزارهای تشخیص سرطان سینه است که بسته به سن و تراکم سینه شما حدودا بالای 90 درصد دقت عمل دارد. ماموگرافی در تشخیص صحیح سرطان سینه در زنان بالای 50 سال موثرتر است. آنها خطر مرگ ناشی از سرطان سینه را تا 30 درصد کاهش می‌دهند.

ماموگرافی سه بعدی یا توموسنتز جدیدترین پیشرفت در ماموگرافی است. این نوع از روش غربالگری سرطان سینه یک تصویر سه بعدی با جزئیات بیشتر ایجاد می‌کند تا به رادیولوژیست‌ها کمک کند تا ناهنجاری‌های بی ضرر را از تومور تشخیص دهند. هنگامی که با ماموگرافی دو بعدی سنتی ترکیب می‌شود، می تواند دقت تشخیصی را افزایش دهد و نیاز به غربالگری‌های بعدی را کاهش دهد.

انجام غربالگری سرطان سینه به روش ماموگرافی برای تمامی خانم‌ها توصیه می‌شود اما زنان 50 تا 74 ساله لازم است بیشتر از سایر افراد به انجام این روش به صورت منظم توجه داشته باشند. ماموگرافی در چکاب سالمندان نیز انجام می‌شود. قبل از رزرو جلسه ماموگرافی در منزل خود با مشاوره پزشکی تلفنی تیم ما صحبت کنید تا بیشتر از مزایا این روش آگاه شوید.

سونوگرافی

هنگامی که ماموگرافی یک ناهنجاری را تشخیص داد، مشاوره پزشکی اغلب سونوگرافی پستان را توصیه می‌کنند. سونوگرافی از امواج صوتی با فرکانس بالا برای گرفتن تصاویری از بافت سینه شما استفاده می‌کند. این فرآیند کاملا بی خطر و بدون درد است. یک تکنسین سونوگرافی که به منزل شما اعزام شده تا سونوگرافی را برای شما انجام دهد، به آرامی یک مبدل دستی را روی سینه شما می‌چرخاند تا تومورها را (در صورت وجود) اسکن کند. امواج صوتی از بافت سفت منعکس می‌شوند تا ناهنجاری‌ها را آشکار کنند.

 

تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)

متخصصان تیم ویزیت پزشک در منزل از MRI سینه برای غربالگری زنان با ریسک بالاتر سرطان سینه استفاده می‌کنند. انجمن سرطان توصیه می‌کند که زنان 30 ساله و بالاتر که بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند، در طول عمرشان باید به صورت منظم و هر ساله MRI سینه و ماموگرافی انجام دهند. در این روش، با استفاده از امواج رادیویی و یک آهنربای قدرتمند متصل به کامپیوتر، MRI تصویری دقیق از بافت سینه را می‌گیرد. MRI با کنتراست که نیاز به تزریق مایع از طریق IV دارد، جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند. در طول MRI، در حالی که دستگاه از بافت سینه شما عکس می‌گیرد، لازم است به صورت دراز بکشید.

زنان بزرگسال در هر سنی باید به طور منظم غربالگری سرطان سینه را دریافت کنند. برای تعیین بهترین غربالگری‌های تشخیصی برای نظارت بر سلامت سینه خود با مشاوره پزشکی تلفنی تیم ما مشورت کنید. آزمایش آنلاین اینجاست تا با خدمات تصویربرداری پیشرفته و متخصصینی دلسوز به شما در منزل خدمات رسانی کند و شما را در این فرآیند راهنمایی کنند. ما ماموگرافی، سونوگرافی و MRI را با نتایج سریع و بدون خطا به شما ارائه می‌دهیم.

غربالگری سرطان سینه؛ جمع بندی

غربالگری به دنبال نشانه‌های سرطان سینه، قبل از بروز علائم است. هدف از انجام آزمایش‌های غربالگری، یافتن سرطان در مراحل اولیه است. یعنی زمانی که بتوان آن را در مدت زمان کوتاه‌تر و با روش‌هایی ساده تر درمان کرد زیرا در این مرحله احتما درمان موفقیت آمیز بسیار بیشتر است.   مهم است به خاطر داشته باشید که اگر پزشک شما آزمایش غربالگری سرطان سینه را پیشنهاد کند، لزوماً بدین معنا نیست که شما سرطان دارید. آزمایش‌های غربالگری زمانی انجام می‌شود که علائم سرطان را نداشته باشید. زنانی که دارای سابقه خانوادگی قوی یا سابقه شخصی سرطان یا سایر عوامل خطر هستند نیز ممکن است آزمایش ژنتیکی دریافت کنند. اگر نتیجه آزمایش غربالگری غیرطبیعی باشد، ممکن است نیاز به انجام آزمایشات بیشتری داشته باشید تا مشخص شود آیا سرطان دارید یا خیر. این دسته از آزمایشات که در این مرحله اضافه می‌شوند، تست‌های تشخیصی نامیده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *