نقطه جی زنان

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 03 / 06 / 1400

در سال 1950 ، ارنست گروفنبرگ متخصص زنان آلمانی یک منطقه وابسته به عشق شهوانی را در دیواره فوقانی داخلی واژن توصیف کرد. از آن زمان تا به حال، نقطه جی زنان موضوع بحث‌های علمی و جنسی باقی مانده است. برخی از خانم‌ها گزارش می‌کنند که از تحریک این نقطه لذت زیادی را تجربه کرده‌اند. این در حالیست که برخی دیگر از زنان، سرخوردگی را از عدم توانایی در یافتن آن یا از اعتقاد به عدم وجود نقطه G گزارش کرده‌اند.

یافتن نقطه جی زنان می‌تواند لذت جنسی برخی از خانم‌ها را افزایش دهد و چالش جنسی مهیجی را برای زوجین ایجاد کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که افرادی که نمی‌توانند نقطه G را پیدا کنند یا نمی‌خواهند برای یافتن آن اقدام کنند، هنوز هم قادر هستند از رابطه جنسی لذت لذت ببرند.

ارگاسم می‌تواند به کاهش استرس، بهبود پوست و احساس خوب، کمک کند. با این حال، برای بسیاری از زنان، ارگاسم‌ها (به ویژه مواردی که از طریق نفوذ به دست می‌آیند) می‌توانند به همان اندازه تحریک نقطه جی زنان ، دست یافتنی و لذت بخش باشند.

 

نسبتاً غیرمعمول است که زنان فقط از طریق مقاربت ارگاسم می‌کنند. در حقیقت، طبق یک مطالعه در سال 2017 ، فقط حدود 18 درصد از زنان تنها با نفوذ به ارگاسم می‌رسند، یعنی نیازی به دست، دهان یا وسیله جنسی خاصی نیست. بیشتر اوقات، برای رسیدن به ارگاسم در حین رابطه جنسی، تحریک کلیتورال لازم است یا حداقل مفید است.

با این حال، حتی اگر ارگاسم رابطه جنسی واژنیال را تجربه نکرده باشید، به این معنی نیست که غیرممکن است. برخی بر این باورند که نقطه جی زنان ممکن است کلید دستیابی به ارگاسم در هنگام نفوذ در زنان باشد. اما برخی از محققان معتقدند که ارگاسم واژنیال حتی وجود ندارد، بنابراین تفکیک واقعیت از این عقاید و باورها دشوار است.

نقطه جی زنان چیست؟

شما احتمالاً در مورد نقطه جی زنان شنیده‌اید که کلید رسیدن به ارگاسم واژینال است. اما آیا این مورد حقیقت دارد؟ راستش را بخواهید، پیچیده است. دکتر Beverly Whipple بعد از اینکه متوجه شد با استفاده از حرکت در داخل واژن، یک واکنش جسمی در خانم‌ها ایجاد می‌شود. نقطه G توسط دکتر گروفنبرگ شناخته شد. وی معتقد بود که این منطقه می‌تواند کلید دستیابی به ارگاسم زنان در هنگام رابطه جنسی باشد.

با این حال، مهم است که روشن کنیم که نقطه G در واقع قسمت مشخصی از آناتومی شما نیست. در حقیقت، در یک مطالعه در سال2017 ، محققان تلاش کردند نقطه G را پیدا کنند تا فقط با دست خالی به آن اشاره کنند. بنابراین، متوجه شدند که به جای اینکه نقطه جی به صورت جداگانه در واژن قرار داشته باشد، بخشی از شبکه کلیتوری است. این به این معنی است که وقتی نقطه جی زنان تحریک می‌شود، در واقع بخشی از کلیتوریس مورد تحریک قرار گرفته است، که بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما باور داریم. به نظر می‌رسد، توپی به اندازه نخود در جایی که لب‌های داخلی به هم می‌رسند، فقط نوک کلیتوریس است و به دو “ریشه” تقسیم می‌شود که می‌توانند حدود چهار اینچ طول داشته باشند.

بعلاوه، این منطقه می‌تواند از یک زن به زن دیگر متفاوت باشد و این دلیل می‌شود که مکان یابی آن اغلب دشوار است. با این حال، هنگامی که نقطه جی تحریک شد، می‌تواند باعث انزال زنان شود و به زنان در رسیدن به ارگاسم واژن کمک کند.

چگونه می‌توان نقطه جی زنان را پیدا کرد؟

یافتن نقطه جی زنان ممکن است دشوار باشد، خصوصاً اینکه در هیچ آناتومی بدنی به صورت مشخص و جداگانه نشان داده نشده است. البته این بدین معنا نیست که غیرممکن است. به جای جستجوی آن در طی فعالیت‌های جنسی و با مشارکت شریک جنسی، یافتن نقطه G از طریق جستجوی فردی (توسط زن) آسان تر است.

اگر می‌خواهید نقطه G خود را پیدا کنید، با آرامش شروع کنید. همانطور که شروع به کشف بدن می‌کنید، تجربه احساس خاصی به شما منتقل می‌شود. قبل از قرار دادن انگشتان یا وسایل جنسی، در صورت آماده بودن، دهانه واژن خود را ماساژ دهید. بخاطر داشته باشید، نباید سعی در لمس نقطه خاصی از بدن داشته باشید بلکه باید متوجه بیشترین احساسی که منتقل می‌شود، باشید تا ناحیه مورد نظر را بیابید. همانطور که احساس ایجاد می‌شود، حرکت را تکرار کنید و به جای یک حرکت داخل و خارج، توجه خود را بر روی این قسمت متمرکز کنید.

 

همانطور که ثابت شده است، تجربه ارگاسم در زنان کاملا متفاوت است بدین خاطر هیچ راه صحیح یا غلطی برای انجام این مورد وجود ندارد.

همه زنان از طریق تحریک نقطه G به ارگاسم نمی‌رسند و از رابطه جنسی خود زضایت نخواهند داشت و این نیز خوب است. به یاد داشته باشید که خودارضایی کاملاً طبیعی است و می‌تواند بخشی سالم از هر رابطه باشد. با اختصاص دادن وقت برای بررسی موارد شخصی خود، می‌توانید از این اطلاعات برای آموزش شریک زندگی خود در مورد آنچه بیشترین لذت را در حین رابطه جنسی دارید، استفاده کنید.

نقطه G زنان و سایر مناطق تحریک پذیر

برای بیشتر خانم‌ها، حساس‌ترین و مهم‌ترین منطقه تحریک پذیر، کلیتوریس است. بیشتر خانم‌ها برای ارگاسم به تحریک کلیتورال نیاز دارند. برای برخی، تحریک نقطه G زنان ممکن است به طور غیر مستقیم باعث تحریک کلیتوریس یا ریشه‌های آن شود که به دیواره واژن منتقل می‌شوند.

بعضی از خانم‌ها از تحریک پستان‌ها نیز لذت می‌برند یا انواع خاصی از تحریکات را در کلیتوریس یا واژن ترجیح می‌دهند. هر قسمت از بدن می‌تواند یک منطقه قابل تحریک باشد و پاسخ هر فرد در برابر لمس متفاوت است. ارتباطات آزاد و تمایل به امتحان کردن آنها می‌تواند به کشف مناطق تحریک پذیر جدید و منابع جدید برای تجربه‌ای لدتبخش کمک کند.

  • نکاتی برای داشتن رابطه جنسی سالم

هیچ استراتژی یا سبک جنسی وجود ندارد که برای همه مفید و موثر باشد. در عوض، رابطه جنسی سالم عبارت است از یافتن آنچه برای هر یک از شرکا بهتر است. ارتباط آزاد در حین و خارج از رابطه جنسی می‌تواند به بهبود تجربه برای همه کمک کند.

افرادی که می‌خواهند موقعیت‌های جنسی جدید را تجربه کنند و نقطه جی زنان را تحریک کنند در حالی که احتمال ارگاسم را به حداکثر برسانند، می‌توانند یکی یا موارد زیر را امتحان کنند:

 

  • به زن کنترل بیشتری برای تحریک بدهید. هنگامی که زنان در بالا قرار دارند، آنها می‌توانند جهت و شدت تحریک را کنترل کرده و دسترسی به نقطه G خود را آسان کنند.
  • از ویبراتور یا دست برای تحریک کلیتوریس در حین رابطه جنسی نفوذی استفاده کنید.
  • رابطه جنسی دهانی را امتحان کنید. استفاده از رابطه جنسی دهانی احتمال ارگاسم زنان و تحریک نقطه جی را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *