تست کرونا در منزل در بندرعباس

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 29 / 06 / 1400

تست کرونا در منزل در بندرعباس  شامل قرار دادن یک سواب بلند در حفره بین بینی و دهان (سواب نازوفارنکس) به مدت 15 ثانیه و چرخاندن آن برای چندین بار است. سپس همین کار را در طرف دیگر بینی تکرار می‌کنید تا مطمئن شوید مخاط کافی برای انحام آزمایش جمع آوری شده است. سپس سواب را در یک ظرف قرار داده و برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

آیا باید تست کرونا در منزل در بندرعباس را انجام دهم؟

ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند در مورد نیاز به آزمایش کروناویروس(COVID-19) به شما توصیه‌های لازم را ارائه دهد. مقامات بهداشت عمومی در تلاش هستند تا ویروس را از طریق شناسایی و جداسازی زودهنگام افراد آلوده و ردیابی تماس و ارتباط افرادی که بدون آگاهی قبلی با فردی ناقل یا بیمار ارتباط داشته‌اند و در حال حاضر در معرض خطر ابتلا هستند، هشدار دهند. همه اینها با آزمایش سریع و دقیق افرادی که ممکن است به ویروس جدید کرونا مبتلا شده باشند، آغاز می‌شود.

 

با این حال، کارشناسان بهداشت همچنین هشدار می‌دهند که آزمایشات COVID-19 فقط به شما می‌گوید که آیا در آن لحظه که تست کرونا در منزل را انجام داده‌اید به ویروس آلوده بوده‌اید یا خیر. به عنوان مثال، ممکن است چند ساعت قبل از آزمایش در معرض ویروس قرار گرفته باشید اما به حدی نرسیده باشید که با آزمایش COVID-19 قابل تشخیص باشد.

انواع تست‌ کرونا در منزل در بندرعباس

آزمایش تشخیصی، که به عنوان آزمایش PCR مولکولی شناخته می‌شود، از سوابب برای گرفتن نمونه از بینی استفاده می‌کند و نمونه‌هایی از سلول‌ها و مایعات را از سیستم تنفسی شما جمع آوری می‌کند. این امکان شناسایی ژن‌های خاص را برای ویروس SARS-CoV-2 که باعث به وجود آمدن بیماری COVID-19 می‌شود، می‌دهد. همانطور که گفته شد، نمونه با استفاده از یک سواب بلند جمع آوری می‌شود. گاهی علاوه بر جمع آوری نمونه از بینی لازم است از پشت گلو نیز نمونه‌ای گرفته شود.

آزمایشات آنتی ژنی در دسته تست‌هایی قرار می‌گیرند که نتیجه تست کرونا در منزل در بندرعباس را به سرعت در اختیار شما قرار می‎دهد. این کار با سواب بینی یا گلو انجام می‌شود و به دنبال پروتئینی است که بخشی از کروناویروس جدید (COVID-19) را تشکیل داده است. آزمایش‌های آنتی ژن هزینه کمتری دارند و به طور کلی زمان برگشت سریع تری دارند. با این حال، آنها می‌توانند دقت کمتری داشته باشند زیرا اگر فردی نزدیک به اوج عفونت نباشد و در واقع میزان کمی از ویروس را در بدن خود داشته باشد، (همچنان مسری باشد)، ممکن است آزمایش‌ها منفی شود.  CDC(مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به افرادی که علائم COVID-19 را نشان می‌دهند اما با آزمایش آنتی ژن مثبت آنها مثبت می‌شود، توصیه می‌کند که برای تایید نتایج، آزمایش PCR را نیز انجام دهند.

آزمایش آنتی بادی، همچنین به عنوان آزمایش سرولوژی شناخته می‌شود. این آزمایش با استفاده از نمونه خون انجام می‌شود که ممکن است عفونت قبلی ویروس را که باعث COVID-19 می‌شود، شناسایی کند. این یک آزمایش است که به دنبال شواهدی از پاسخ ایمنی بدن به ویروس است. آنتی بادی‌ها پس از عفونت در خون تشخیص داده می‌شوند. با این حال، در مورد COVID-19، هنوز هم ابهاماتی وجود دارد و محققین هنوز به طور کامل نمی‌دانند که وجود آنتی بادی‌های موجود در بدن به چه معناست.

 

هزینه تست کرونا در منزل در بندرعباس به چه صورت است؟

تست کرونا در منزل در بندعباس در وب سایت ما موجود است. اگر بیمه شده‌اید، می‌توانید آزمایش COVID-19 را از ارائه دهنده سلامت خود یا هر ارائه دهنده خارج از شبکه دریافت کنید. اگر بیمه ندارید، برای پرداخت هزینه تست کرونا در منزل در بندرعباس باید برای پرداخت هزینه باید از مرکز یا آزمایشگاهی که تست را انجام داده‌اید و یا خریداری کرده‌اید تا در منزل انجام دهید، سوال بپرسید.

تست کرونا در منزل در بندرعباس در تعیین عفونت چقدر موثر است؟

آزمایشات آنتی ژن حساسیت کمتری نسبت به آزمایشات ویروسی دارند. این تست‌های کووید در افرادی که در مراحل اولیه عفونت COVID-19 هستند، زمانی که بار ویروسی بیشتری در بدن فرد وجود دارد، بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند. هیچ آزمایشی کاملاً دقیق نیست، این بدین معناست که برخی موارد تشخیص صحیح اتفاق نمی‌افتد (منفی کاذب) و گاهی ممکن است به برخی از افراد در صورت عدم وجود ویروس گفته شود که نتیجه تست کرونا در منزل در بندعباس وی مثبت (مثبت کاذب) شده است. تست‌هایی که نتیجه مثبت را ارائه می‌دهند معمولاً دقیق هستند، اما آزمایش‌های منفی باید با احتیاط تفسیر شوند، به ویژه در شرایط پرخطر یا هنگامی که در افراد بدون علامت استفاده می‌شود. با این حال، برخی از کارشناسان استدلال می‌کنند که آزمایشات آزمایشگاهی، حتی اگر دقت کمتری داشته باشد، همچنان می‌تواند به مهار همه گیری COVID-19 کمک کند.

آیا راهی برای آزمایش و تشخیص آنفولانزا و COVID-19 وجود دارد؟

امروزه یک شرکت معتبر یک آزمایش پیشگامانه و بسیار دقیق ارائه کرده است که می‌تواند ویروس‌های COVID-19 و آنفولانزا را به طور همزمان بررسی کند و نتایج را در 20 دقیقه در دسترس شما قرار می‌دهد. این شرکت اولین نفر در منطقه و از جمله اولین کشورهایی است که از این آزمایش‌های مولکولی سریع و ترکیبی در محل مراقبت استفاده کرده است.

در حال حاضر، آزمایشات ترکیبی COVID-19 و آنفولانزا محدود به بخش اورژانس یا شرایطی است که سرعت برای درک وضعیت بیمار بسیار مهم است. نتایج سریع، دقیق آنفولانزا و COVID-19 می‌تواند به مدیریت و درمان هر دو ویروس کمک کند. آنها همچنین می‌توانند ساعت‌ها یا گاهی اوقات روزهای پر اضطراب را برای بیماران از بین ببرند.

 

آیا وجود آنتی بادی‌ به این معنی است که شما اکنون در برابر COVID-19 مصون هستید؟

محققان هنوز به صورت دقیق نمی‌دانند وجود آنتی بادی‌های کرونا به چه معناست. لزوماً به این معنی نیست که شما در برابر ویروس جدید کرونا (COVID-19) مصون هستید. علم پزشکی هنوز مشخص نکرده است که سطح آنتی بادی‌ها ایمنی را (در صورت امکان مصونیت یا مصونیت طولانی مدت) تأیید می‌کند. ویروس عامل COVID-19 فقط در دسامبر 2019 کشف شد و تا زمانی که اطلاعات قطعی‌تری وجود نداشته باشد، باید فرض کنیم که حتی با وجود آنتی بادی مثبت، ممکن است فرد همچنان مستعد ابتلا به کروناویروس جدید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *