فیزیوتراپی زانو | تعداد جلسات برای بهبودی کامل

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 26 / 04 / 1401

از پیچیده ترین مفاصل در بدن زانوها هستند که باید نیرویی 6 برابر وزن بدن را تحمل کنند. مفاصل زانو بارها خم و راست می شوند، بنابرین اینکه زانوها دچار مشکل شوند دور از انتظار نیست، بسیاری از زانو دردها با فیزیوتراپی به موقع بدون مصرف داروها و اعمال جراحی به سرعت بهبود می یابند و فیزیوتراپی غیر تهاجمی ترین روش درمانی می باشد.

آسیب دیدگی و درد زانو ممکن است دیگرعضلات و مفاصل را درگیر کند. فیزیوتراپی یک بخش مهم درمانی برای افراد مبتلا به زانو درد یا آسیب دیدگی شده اند، می باشد که کمک می کند تا فعالیت های خود را آغاز کرده و دردهای زانو تسکین پیدا کند. ازجمله اقداماتی که در فیزیوتراپی برای درمان زانودرد انجام می دهند، عبارت است از:

  • افزایش انعطاف پذیری پا
  • بهبود دامنه حرکتی زانو

 

  • آموزش نرمش های مخصوص زانو درد
  • آموزش راه رفتن و انجام حرکات بعد ار جراحی
  • برگرداندن دامنه حرکتی مفصل زانو

انواع روش های فیزیوتراپی زانو

هنگامی که برای درمان زانودرد خود به فیزیوتراپی مراجعه می فرمایید، از روش های مختلفی برای درمان شما استفاده می گردد، روش های نظیر:

  • ورزش های مخصوص زانودرد: در این روش درمانی از فشار بر روی مفاصل کم می شود و ورزش و حرکات اصلاحی انجام می شود . حرکاتی که قدرت و تحمل عضلات پا را افزایش می دهد و عملکرد عضلات پا بهبود می یابد.
  • سرما درمانی و گرما درمانی: این روش ها از دیرباز اصلی ترین روش درمان فیزیوتراپی بوده اند. گرما باعث بهبود جریان خون در عضله یا مفصل و در نتیجه درد را کاهش می دهد. همچنین حرکت مفاصل خشک را راحت تر کرده و انعطاف پذیری را افزایش می دهد. از سرما نیز برای کاهش تورم و التهاب در عضله یا مفصل با آسیب دیدگی حاد استفاده می شود.
  • ماساژ درمانی: ماساژ به شل شدن عضلات و حرکت بهتر و راحت تر مفصل زانو کمک می کند. با ماساژ بافت های نرم بدن به دفع سموم از طریق خون و سیستم لنفاوی کمک می کند.
  • التراسوندتراپی: از رایج ترین روش ها می باشد و در آسیب دیدگی هایی که در حد کشیدگی عضله باشد، استفاده می شود.
  • تحریک عصب و عضله: با این روش دستگاه الکتریکی عصب با مسدود کردن پیام های درد که به سمت مغز ارسال می شود که تسکین دهنده و آرام بخش می باشد.
  • مگنت تراپی: این روش درمانی بدون درد است که از امواج الکترومغناطیسی استفاده می شود. سیگنالی که به واسطه میدان الکترومغناطیسی ایجاد می شود که در درمان دردزانو موثر می باشد.

 

  • لیزر درمانی: لیزر باعث بهبود گردش خون، سالم شدن سلول ها، آزاد شدن آندورفین که با درد مبارزه می کند، التهاب را کاهش داده و باعث افزایش تولید بافت های جدید و سالم می شود.
  • کنزیوتیپ: کنزیوتیپ یک نوار از پارچه ای انعطاف پذیر ساخته شده است که در هنگام حرکت کشش دارد و کشیده می شود و توسط فیزیوتراپیست ها برای شما استفاده می شود و عملکردهایی نظیر مهار عضلات، تسکین درد، کنترل تورم و کبودی، تسهیل در عملکرد عضلات دارد.
  • یونتوفروزیس: نوعی تحریک الکتریکی برای انتقال دارو از طریق پوست به بافت های آسیب دیده می باشد و به کاهش درد و تورم بسیار کمک می کند.

 تعداد جلسات فیزیوتراپی زانو

از فیزیوتراپی زانو اغلب از شروع آسیب زانو تا پایان و درمان قسمت آسیب دیده استفاده می گردد. برای آسیب های کوچکتر اغلب 2 تا 3 جلسه قیزیوتراپی کافی است اما در صدمات جدی تر که سیستم عضلانی و استخوانی را آسیب دیده اند معمولا پزشکان 15 جلسه فیزیوتراپی زانو را تجویز می کنند. گاهی کامل کردن دوره درمانی برای برخی بیماران که توانایی خروج از منزل را ندارند، دشوار است که این مسئله باعث تاخیر در بهبود وضعیت بیمار خواهد شد. با فیزیوتراپی در منزل آزمایش آنلاین می توانید فیزیوتراپیست و انواع روش های درمانی را به منزل بیاورید.

 

هزینه فیزیوتراپی زانو

هزینه های فیزیوتراپی زانو بستگی به تعداد جلساتی که نیاز به فیزیوتراپی می باشد بستگی دارد و تعیین تعداد جلسات به میزان آسیب دیدگی و میزان درد، بستگی دارد.

عوارض فیزیوتراپی زانو

انجام فیزیوتراپی زانو مانند فیزیوتراپی کمر، فیزیوتراپی دست و فیزیوترای گردن نه تنها هیچگونه عوارضی ندارد، بلکه به بهبود حرکتی و توانبخشی بیمار بسیار کمک می کند. در واقع در فیزیوتراپی از دارو و اعمال جراحی استفاده نمی شود به همین علت عوارضی برای شخص بیمار نخواهد داشت. البته استفاده از دستگاه ها و فرکانس ها در فیزیوتراپی باید توسط افراد متخصص انجام شود تا اتفاق ناگواری پیش نیاید. آزمایش آنلاین با به کارگیری از فیزیوتراپیست های باتجربه در فیزیوتراپی در منزل شما را در انتخاب فیزیوتراپی مطمئن کرده است.

فیزیوتراپی زانو در منزل

با بهره گیری از فیزیوتراپی در منزل از ترافیک و رفت و آمد های پی در پی در مسیرهای شلوغ به دور هستید. با انجام فیزیوتراپی در منزل همراهان شما می توانند در جریان روند درمان شما باشند و این کمک شایانی به بهبودی سریع تر شما خواهد کرد. با فیزیوتراپی در منزل فیزیوتراپیست می تواند وقت بیشتری برای درمان شما بگذارد و حرکات و روند درمان را بهتر کنترل کند و این نتیجه بهتری برای درمان شما خواهد داشت. طبیعتا مشکلات زانو بر حرکت و راه رفتن بیمار تاثیر می گذارد و اینکه بیمار را تا مدت ها به مراکز فیزیوتراپی منتقل کنید هم برای همراهان وهم برای خود بیمار مشکل ساز خواهد بود و این مسئه ممکن است باعث رها کردن روند منظم درمان شود، بنابرین با فیزیوتراپی در منزل بدون دردسر و دغدغه به درمان بپردازید. آزمایش آنلاین با فیزیوتراپی در منزل با فیزیوتراپیست ها و پرستاران حرفه ای آماده خدمت رسانی می باشد.

 

خوشبختانه روش های مناسب و کم تهاجمی مانند فیزیوتراپی، افراد را در بهبود دامنه حرکتی و کاهش درد و تورم کمک نموده تا از انجام عمل های جراحی و یا مصرف داروها در امان باشند. فیزیوتراپی در اختلالات اسکلتی و عضلانی بدن می تواند جایگزین روش های درمانی مانند جراحی باشد و هیچگونه آسیبی به بدن نخواهد رساند. امروزه نیز با فیزیوتراپی در منزل بسیاری از مشکلات مراجعه حضوری نیز کاهش یافته و خوشبختانه تمام افراد سالمند که توانایی حرکت ندارند یا کودکان که در محیط مراکز درمانی دچار استرس می شوند نیز می توانند از این روش درمانی در منزل خود بهره ببرند. با فیزیوتراپی در منزل آزمایش آنلاین به گرفتن نتیجه صد در صد مثبت امیدوار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *