خودارضایی در پریودی

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 28 / 04 / 1400

ممکن است که افراد در دوره قاعدگی نیز خودارضایی کنند، اگرچه ممکن است به برخی آماده سازی‌ها و تمیز کردن‌های اضافی نیاز داشته باشد، اما خودارضایی در پریودی امری است که با توجه به شرایط افراد امکان اتفاق آن وجود دارد. این مقاله با جزئیات بیشتر به بررسی خودارضایی در پریودی می‌پردازد، از جمله اثرات، نحوه و برخی نکات برای رعایت بهداشت.

آیا خودارضایی در پریودی طبیعی است؟

خودارضایی هنگامی صورت می‌گیرد که فرد دستگاه تناسلی یا مناطق حساس خود را تحریک کند. برخی از افراد ممکن است این کار را با انگشتان خود یا یک وسیله خاص مانند ویبراتور انجام دهند.
برخی از افراد تصور می‌کنند که خون پریود کثیف است و در برخی فرهنگ‌ها، باورها و قوانین خاصی وجود دارد. با این حال، این افسانه است که خون قاعدگی کثیف یا مضر است. تا زمانی که شخصی به بیماری منتقله از طریق خون مبتلا نباشد، خون قاعدگی خطری ندارد.
برخی نیز معتقدند که خودارضایی از نظر اخلاقی به دلایل مذهبی یا فرهنگی اشتباه است. این ممکن است باعث شود بعضی‌ها از انجام آن احساس شرم کنند. با این حال به طور قطعی اثبات نشده است که از نظر سلامت جسمی، خودارضایی آسیب رسان خواهد بود.

 

آیا خودارضایی در پریودی مضر است ؟

برخی شواهد نشان می‌دهد که خودارضایی در پریودی می‌تواند از لحاظ روحی آسیب رسان باشد. برخی از مضرات بالقوه روانی این امر احساس شرم و گناه بعد از خود ارضایی می باشد، گرچه مضرات جسمی و پزشکی نمیتوان برای این امر معرفی کرد اما ممکن است احساس شرم برای اشخاص آزاردهنده باشد.

چگونه در دوره ی پریود خودارضایی انجام می شود؟

برخی از افراد در حین خودارضایی از لوازم خارجی استفاده میکنند که ممکن است در صورت آبلوده بودن عفونت وارد بدن شود، و برخی افراد بدون دخالت ابزار خای خارجی خود ارضایی را انجام میدهند که این روش از نظر انتقال عفونت و سایر بیماری ها ایمن تر است. پیشنهاد می کنیم برای توضیحات بیشتر و در صورت تمایل و علاقه به ترک خود ارضایی با مشاوره روانشناسی مجموعه تماس برقرار کنید. در ادامه راه های خودارضایی در ز مان پریودی با بانوان معرفی شده است که پیشنهاد میکنیم قبل از انجام آن با مشاوره روانشناسی و متخصص زنان مشورت نمایند.

 

  • راه‌های دیگر برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی

رابطه جنسی با همسر در طول دوره قاعدگی نیز ایمن است، به شرطی که افراد اقدامات احتیاطی را در برابر بارداری ناخواسته و STI (بیماری های مقاربتی) انجام دهند. برخی از روش‌های زیر برای افرادی که از تامپون یا پد قاعدگی استفاده می‌کنند و در عین حال تمایل به برقراری رابطه جنسی دارند، ارائه شده است. با این حال، برخی ممکن است ترجیح دهند که در دوره قاعدگی از برقراری هرگونه رابطه جنسی خودداری کنند. قبل از شروع رابطه جنسی واژنیال، به یاد داشته باشید که هرگونه محصولات بهداشتی مربوط به قاعدگی را از واژن خارج کنید.
اگر همسرتان بخواهد این گزینه‌ها را روی تختخواب امتحان کند، گذاشتن مقداری حوله یا ملحفه قدیمی برای جلوگیری از لکه دار شدن پارچه‌های دیگر مفید خواهد بود.

  • رابطه جنسی دهانی

استفاده از رابطه جنسی دهانی در دوران قاعدگی  ممکن است گزینه دیگری باشد. اگر فردی بخواهد این مورد را امتحان کند اما در مورد ورود خون به دهان خود مطمئن نیست، می‌تواند استفاده از سد دندان را امتحان کند. سدهای دندان دستگاه‌هایی هستند که در هنگام رابطه جنسی دهانی، دهان را از تماس مستقیم با دستگاه تناسلی محافظت می‌کنند.

  • رابطه جنسی مقعدی

تحریک یا نفوذ مقعدی یکی دیگر از راه‌های برقراری رابطه جنسی در دوره قاعدگی است. فرد می‌تواند در حین پریود رابطه جنسی مقعدی دریافت کند یا با استفاده از خودارضایی آن را انجام دهد.

چگونه می‌توان بعد از خودارضایی در پریودی، آشفتگی ایجاد شده را تمیز کرد؟

به طور کلی، تمیز کردن بعد از خودارضایی در پریودی یا رابطه جنسی روند مشابه پاکسازی بعد از رابطه جنسی در حالت معمول را دنبال می‌کند. ابتدا شخص باید ولوو خود را با آب گرم بشوید. اگر همسرتان در این رابطه شرکت کرده است، وی نیز باید دستگاه تناسلی خود را به همان روش بشوید.
در صورت قرار گرفتن خون در لباس یا ملافه، فرد می‌تواند لکه را با آب سرد بشوید. با این کار حذف آن آسان‌تر خواهد بود. بدین خاطر توصیه می‌شود که از آب گرم استفاده نکنید. استفاده از پاک کننده‌های مخصوص نیز به از بین بردن لکه کمک می‌کنند.

آیا خطری برای خودارضایی در پریودی وجود دارد؟

تا به حال خطر جسمی و آسب جسمی از خودارضایی در زمان پریودی عنوان نشده است. با این حال، مانند زمان خودارضایی در زمان‌های دیگر، فرد باید برخی از اصول بهداشتی را دنبال کند. و در صورت نیاز با مشاوره روانشناسی و مشاوره تلفنی زنان ارتباط برقرار نمایید.
اگر شخصی در دوره قاعدگی خود مقاربت واژینال داشته باشد، باز هم نیاز به استفاده از کنترل بارداری خواهد داشت. باردار شدن ممکن است پس از رابطه جنسی بدون محافظت در هنگام قاعدگی صورت گیرد.
علاوه بر این، توصیه می‌شود رابطه جنسی محافظت شده مانند استفاده از کاندوم داشته باشید. زیرا استفاده از کاندوم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی ضروری است. در حین رابطه جنسی دهانی، سدهای دندان می‌توانند از ابتلا به STI محافظت کنند.

 

خودارضایی در دوران قاعدگی؛ نکات پایانی

برخی افراد که در دوره پریود خودارضایی می کنند در واقع دچار استرس و حس گناه می شوند، بهترین کمک در این مواقع صحبت با فرد آگاه در این زمینه همچون مشاوره روانشناس و یا مشاوره با متخصص زنان است. اگر در طول دوره قاعدگی، رابطه جنسی واژنیال برقرار می‌کنید، از کنترل بارداری همچنان ضروری است.
مجموعه آزمایش آنلاین پیشرو در خدمات رسانی در منزل ، شما عزیزان میتوانید خدمات نمونه گیری در منزل ، تست کرونا در منزل ، شنوایی سنجی در منزل ، آزمایش تیروئید و تزریق واکسن hpv  با مجموعه آزمایش آنلاین تجربه کنید

5 دیدگاه ها

  1. .... گفت:

    مخالف نظرتون راجب اینکه خودارضایی ایمن ترین راه برای جنسی هست
    ادمی که اینکار رو انجام میده اینطوری نمیشه که اون نیازش برطرف بشه نه
    سیرابی نداره
    انقد عوارض داره من خودم شاید چند سال بشه بهش وابسته هستم و نه اعصابی برات میزاره نه فکر و حواسی…عوارضش رو مغز هم بماند ووو
    ترکش سخته

  2. لنسی جیسا گفت:

    سلام من یه سوال داشتم که امیدوارم بهش پاسخ بدین چون تاحالا جوابی براش پیدا نکردم.
    ایا خود ارضایی در نوجوانان باعث میشه که در اینده برای پریودی انها مشکلی پیش بیاد؟
    یعنی اگه یه نوجوون که هنوز پریود نشده فقط با مالش خود ارضایی کنه ، در اینه مشکلی برای پریودیش بوجود میاد؟

    • فاطمه مهربان گفت:

      با سلام
      بهتر است از راهنمایی همکاران روانشناس و رفتار شناس نوجوان کمک بگیرید اما در رابطه با سوال شما انجام این مورد میتواند موجب بلوغ زودرس در فرد و عواقب ناشی از آن شود.

  3. ملیکا گفت:

    وقتی همسری هم داری که مدام به فکر زندگی قبلی زن و بچه اش همسر جدیدش چه گناهی کرده مجبوره که خود ارضایی کنه همسر دوم هم از شوهر لولش خیری ندید اونم همش فاصله میگرفت ولی میل به زنهای دیگه داشت غیر زن خودش و متاسفانه همه ی اینا ریشه داره و هیچکس هم نمیتونه حل کنه تنها راهش عشق و دوست داشتنه که همه چی باهاش به وجود میاد این نظر منه

  4. ملینا گفت:

    وقتی که دخول انجام شه هزارن بار خود ارضایی بشه باز هم ارضای درست انجام نمیشه چون بدن به آن شکل عادت کرده مردهای حالا 48 ساعت درگیر مشکلات هستن چه درگذشته چه در آینده اما خانومها چون در منزل وقت بیشتری میگذرانند آرامش بیشتری دارن و شاید هفته ای سه بار یا هر شب نیاز به رابطه داشته باشن البته بستگی به میزان مزاج مقابل داره و وقتی مرد زندگیش نتونه نیازش برطرف کنه دست به خودارضایی میزنه و مسایل دیگه ای به وجود میاد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *