تست کرونا در منزل در قم

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 29 / 06 / 1400

تمامی افرادی که در قم ساکن هستند و علائم COVID-19 در آنها مشاهده می‌شود، لازم است تست کرونا در منزل در قم را انجام دهند تا از چرخه گسترش این بیماری به صورت قابل ملاحظه‌ای جلوگیری کرد. همانطور که می‌دانید، علائم COVID-19 عبارتند از:

  • درجه حرارت بالا: این بدان معناست که در هنگام لمس قفسه سینه یا پیشانی با پشت دست احساس گرما می‌کنید (نیازی به اندازه گیری درجه حرارت نیست)
  • سرفه مداوم: این به این معنی است که بیش از یک ساعت سرفه می‌کنید یا در طول شبانه روز بیشت از 2 الی 3 بار سرفه‌های شدید و خشک را مشاهده کرده‌اید. (اگر معمولاً سرفه می‌کنید، ممکن است بدتر از حد معمول باشد)
  • از دست دادن یا تغییر حس بویایی و چشایی

 

اگر علائم COVID-19 در شما ظاهر شد یا به عنوان تماس نزدیک با فردی که آزمایش او مثبت تشخیص داده شده است، باید بلافاصله یک آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) یا تست کرونا در منزل در قم رزرو کرده و تا مشخص شدن نتایج آن خود را در محیطی به دور از بقیه اعضای خانواده قرنطینه کنید. (در صورت مثبت بودن آزمایش شما باید در کل 10 روز قرنطینه شوید.)

نحوه انجام تست کرونا در منزل در قم

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای انجام تست کرونا در منزل در قم ترتیب دهید. روش انجام آزمایش درواقع یک فرایند “خودآزمایی” است. اگر کودک نیاز به آزمایش دارد، والدین یا سرپرست وی باید به محل آماده شده برای آرام نگه داشتن کودک به منظور انجام نمونه برداری با استفاده از سواب حاضر شود.

اگر علائم دارید، یا در تماس با فردی هستید که آزمایش او مثبت بوده است، می‌توانید برای انجام تست کرونا به یکی از مراکز موجود در محل زندگی خود مراجعه نمایید و یا به راحتی در خانه بمانید (از انتشار ویروس در اثر مبتلا بودن خودداری کنید) و با استفاده از وب سایت ما به صورت آنلاین یک تست کرونا در منزل در قم را رزرو و دریافت کرده تا خودتان در خانه قادر به انجام تست کرونا باشید. اگر نمی‌توانید به سایت‌های آزمایشی دسترسی داشته باشید، می‌توان یک آزمایش خانگی را به صورت آنلاین و یا از داروخانه‌ها تهیه کنید

 

 

به خاطر داشته باشید که بعد از گذشت 8 روز که علائم را تجربه می‌کنید، برای انجام تست کرونا باید به صورت حضوری به آزمایشگاه مراجعه نمایید زیرا برای انجام تست کرونا در منزل در قم به تنهایی تاحدودی دیر است. اگر برای رزرو تست کرونا در منزل در قم دچار مشکل شده‌اید و یا سوالی دارید، با ما تماس حاصل فرمایید.

تفسیر نتایج تست کرونا در منزل در قم

آزمایشات PCR باید در آزمایشگاه انجام شود. شما باید نتایج آزمایش خود را ظرف 48 ساعت پس از انجام آزمایش از طریق ایمیل یا پیامک به تلفن همراه خود دریافت کنید. گاهی ممکن است نتیجه آزمایش را درب منزل نیز دریافت کنید که در این حالت امکان دارد در دسترس بودن نتیجه تست کرونا تا 72ساعت طول بکشد.

در صورتی که تمامی دستورالعمل‌های حک شده بر روی تست کرونا در محل را با دقت انجام دهید، می‌توان بدون مراجعه به آزمایشگاه نیز تست خود را انجام دهید. البته با رزرو زمان مورد نظر خود نیز می‌توان از خدمات و تست کرونا در منزل در قم نیز بهره‌مند شوید.

در چه صورت باید تست کرونا در منزل در قم را انجام دهیم؟

اگر هیچ علامتی ندارید ولی با فردی که تست PCR وی مثبت بوده است، تماس داشته‌اید، ممکن است به شما توصیه شود تا تست کرونا در منزل در قم را انجام دهید. در حال حاضر، هدف اصلی کاهش گسترش و انتقال این ویروس است. زیرا تنها در این صورت می‌توان به خوبی بیماری را کنترل کرد و جان افراد بسیار زیادی را نجات داد. بنابراین، در صورت تجربه مورد اشاره شده در بالا حتما تست کرونا در منزل و یا با مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی انجام دهید.

در حالی که آزمایش‌های سریع COVID-19 به اندازه آزمایش‌های PCR حساس نیستند، اما بهترین عملکرد را در زمانی دارند که سطح ویروس در بالاترین حد خود قرار دارد و زمانی که افراد در عفونی ترین مرحله بیماری قرار دارند. استفاده از آنها مقرون به صرفه و ساده است و در عرض 30 دقیقه نتیجه را به شما ارائه می‌دهد و با استفاده منظم، به تشخیص زودهنگام عفونت کمک می‌کند.

بعد از انجام تست کرونا در منزل در قم چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از انجام آزمایش COVID-19، نمونه گرفته شده توسط شما برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می‌شود. نتیجه به سیستم اطلاعات آزمایشگاه‌ها گزارش داده می‌شود و از طریق سامانه ما ثبت می‌شوند. وب سایت از اطلاعاتی که وارد می‌کنید، مانند شماره کارت سلامت یا شماره پرونده پزشکی و تاریخ تولد، برای شناسایی و تأیید اعتبار شما استفاده می‌کند تا نتیجه آزمایش را به صورت آنلاین به شما ارائه دهد. اگر برای انجام این فرایند به هر گونه مشکلی برخوردید و یا سوالی داشتید تنها کافیست با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را به ساده ترین حالت ممکن راهنمایی کنند. در صورت مثبت بودن آزمایش COVID-19 ، ظرف چند روز با واحد بهداشت عمومی محلی خود تماس برقرار فرمایید.

 

 

اگر تست کرونا در منزل در قم مثبت باشد چه می‌شود؟

  • برای محافظت از اطرافیان خود باید فوراً خود را در محیطی به دور از سایر افراد قرنطینه کنید.
  • ظرف چند روز با واحد بهداشت عمومی محلی خود تماس بگیرید و به منظور نظارت بر علائم خود شرح حال خود را توصیف کنید.
  • در صورت شدید شدن علائم، تنگی نفس و هرگونه علامتی که تنفس را برای شما دشوار می‌کند، با اورژانس تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *