تست کرونا در منزل در اصفهان

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 16 / 06 / 1400

آزمایش‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توانید برای بررسی وجود ویروس کرونا (COVID-19) انجام دهید. آزمایشی که انتخاب می‌کنید بستگی به دلیل آن دارد.

2 آزمایش اصلی عبارتند از:

  • تست PCR: عمدتا برای افرادی که علائم دارند، برای آزمایش به آزمایشگاه فرستاده می‌شوند.
  • تست کرونا در منزل (رپید تست): فقط برای افرادی که علائم ندارند، با استفاده از دستگاهی مشابه آزمایش بارداری نتیجه را به سرعت ارائه می‌دهد.

تست کرونا در منزل در اصفهان را می‌توان به راحتی از داروخانه‌ها و یا حتی به صورت آنلاین تهیه کرد و بدون نیاز به مراجعه به مطب پزشک و یا آزمایشگاه، آزمایش خود را انجام دهید.

چه کسانی باید تست کرونا در منزل در اصفهان را انجام دهد؟

  • افرادی که علائم COVID-19 دارند.
  • اکثر افرادی که با فرد مبتلا به COVID-19 تأیید شده (در فاصله یک متری و در مجموع 15 دقیقه یا بیشتر مانند یک دوره 24 ساعته) تماس نزدیک داشته‌اند.

 

  • افراد کاملاً واکسینه شده باید 3-5 روز پس از قرار گرفتن در معرض شخصی که مشکوک به عفونت کووید-19 یا آزمایش وی تائید شده است خود را قرنطینه کند و ماسک را به مدت 14 روز یا تا زمانی که نتیجه آزمایش منفی نشده است، در محیط های سرپوشیده عمومی استفاده کنند.
  • افرادی که در 3 ماه گذشته تست کووید 19 مثبت داده‌اند و بهبود یافته‌اند، مادامی که علائم جدیدی در آنها مشاهده نشود، نیازی به آزمایش ندارند.
  • افراد واکسینه نشده که در فعالیت‌هایی شرکت کرده‌اند که آنها را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به COVID-19 قرار می‌دهد، زیرا نمی‌توانند برای اجتناب از قرار گرفتن در معرض نیاز فیزیکی مانند سفر، شرکت در اجتماعات بزرگ اجتماعی یا جمعی یا حضور در محیط های شلوغ یا دارای تهویه نامناسب به
  • افرادی که از آنها خواسته شده یا به آنها ارجاع داده شده است که توسط ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی، یا ایالت، قبیله یا بخش بهداشت منطقه‌ای مورد آزمایش قرار گیرند.

CDC توصیه می‌کند که هر فردی که دارای علائم یا نشانه‌های COVID-19 است، بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون یا عفونت قبلی، تست کرونا در منزل در اصفهان را انجام دهند. اگر به دلیل داشتن علائم یا احتمالاً در معرض ویروس قرار گرفتن مورد آزمایش قرار گرفته‌اید، باید تا زمان در دسترس بودن نتایج آزمایش از دیگران دور بمانید و از توصیه پزشک یا متخصص بهداشت عمومی پیروی کنید.

تست کرونا در منزل در اصفهان

با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود تماس بگیرید یا از وب سایت ما به سلامتیاران متخصص با توجه به زمان و مکان درخواستی خود دسترسی داشته باشید تا آخرین اطلاعات لازم در مورد انجام تست کرونا در منزل در اصفهان را پیدا کنید. نوع آزمایشات ویروسی COVID-19 ارائه شده ممکن است بر اساس مکان متفاوت باشد.

 

اگر علائم و نشانه‌های COVID-19 را دارید و نمی‌توانید توسط ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا مقام بهداشت عمومی مورد آزمایش قرار بگیرید، ممکن است ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی به شما توصیه کنید که میت مورد نظر برای انجام تست کرونا د رمنزل را تهیه کرده و آزمایش را در منزل توسط خود و یا فردی دیگر انجام دهید و سپس نتیجه را برای مراکز بهداشتی ارسال نمایید تا مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و در نهایت نتیجه به صورت تلفنی، آنلاین، ایمیل و یا… در دسترس شما قرار گیرد.

نحوه استفاده از نتایج تست کرونا در منزل

قبل از دسترسی به نتایج تست کرونا در منزل در اصفهان دریابید چه اقدامی می‌توانید برای جلوگیری از شیوع COVID-19 انجام دهید. در صورت مثبت بودن آزمایش، بدانید چه اقدامات حفاظتی را برای جلوگیری از بیماری دیگر افراد خانواده و دوستان خود لازم است انجام دهید.

اگر تست کرونا شما منفی بود، احتمالاً در زمان جمع آوری نمونه شما آلوده نبوده‌اید. نتیجه آزمایش فقط به این معنی است که شما در زمان آزمایش به COVID-19 مبتلا نبوده‌اید. بدین معنا نیست که به هیچ عنوان به این عفونت مبتلا نخواهید شد. بنابراین به خاطر بسپارید که به منظور جلوگیری از گسترش کووید-19 تمامی اقدامات موردنیاز برای محافظت از خود را ادامه دهید.

تفسیر نتایج جواب تست کرونا در منزل در اصفهان

  • اگر نتیجه آزمایش من مثبت باشد به چه معناست؟

اگر نتیجه آزمایش شما مثبت است، به احتمال زیاد یک مورد فعال COVID-19 دارید. بنابراین، از شما خواسته می‌شود که خود را قرنطینه کنید تا از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری کنید. در حالی که بسیار نادر است، ممکن است نتیجه مثبت شما یک نتیجه مثبت کاذب و نادرست باشد. ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی با شما کار می‌کند تا بر اساس نتایج آزمایش، علائم و سابقه پزشکی، بهترین روش مراقبت از شما صورت گیرد. در صوتی که نتیجه تست کرونا در منزل یک مثبت کاذب باشد و بعد از گذشت چند روز هر یک از این علائم (دمای بالا، سرفه جدید و مداوم،

از دست دادن یا تغییر حس بویایی یا چشایی) را تجربه کردید، لازم است خود را قرنطینه کرده و دوباره تست کرونا در منزل در اصفهان را انجام دهید تا از صحت ابتلا یا رد این احتمال اطمینان حاصل شود.

  • اگر نتیجه آزمایش من منفی باشد به چه معناست؟

نتیجه منفی آزمایش به این معناست که ویروس عامل COVID-19 ، SARS-CoV-2 ، در نمونه جمع آوری شده از بینی یا گلو تشخیص داده نشده است. برای COVID-19 ، نتیجه آزمایش منفی نشان می‌دهد که هر نوع علائم COVID-19 که ممکن است تجربه کنید مانند سرفه، تب، خستگی و غیره به احتمال زیاد به دلیل نوع دیگری از بیماری‌ها مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی است. در حالی که بسیار نادر است، ممکن است نتیجه منفی شما یک نتیجه منفی کاذب و نادرست باشد. این بدان معناست که شما ممکن است درحال حاضر COVID-19 داشته باشید، حتی اگر هیچ ویروسی در نمونه شما تشخیص داده نشده باشد (زیرا در زمان جمع‌آوری نمونه به این ویروس آلوده نبوده‌اید). ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی نتیجه آزمایش شما را همراه با سایر جنبه‌های سابقه پزشکی شما از جمله علائم، قرار گرفتن در معرض احتمالی و موقعیت‌های جغرافیایی مکان‌هایی که اخیراً سفر کرده‌اید، در نظر می‌گیرد، زیرا او تصمیم می‌گیرد که چگونه بهتر است از شما مراقبت کند.

آیا تست کرونا در منزل در اصفهان عوارضی دارد؟

ناراحتی یا عوارض دیگر در هنگام جمع آوری نمونه از طریق سواب بینی یا گلو امکان پذیر است اما این تست دارای هیچگونه عوارض خطرناک یا طولانی مدت نمی‌باشد.

 

مزایای تست کرونا در منزل در اصفهان چیست؟

  • نتایج آزمایش COVID-19 شما، به همراه سایر اطلاعات، می‌تواند به ارائه دهنده خدمات درمانی شما در تصمیم گیری آگاهانه درباره مراقبت از شما کمک کند.
  • آزمایش COVID-19 ممکن است به محدود کردن شیوع COVID-19 در خانواده شما و سایر افراد جامعه کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *