درمان کرونا در بارداری

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 10 / 06 / 1400

زنان بارداری که به عفونت COVID-19 مبتلا شده‌اند یا مشکوک هستند، باید به سرعت مورد ارزیابی قرار گیرند تا شدت علائم آنها مشخص شود و در صورت وجود عوامل خطر که آنها را در معرض بیماری شدید قرار می‌دهد. داده‌های جدید در مورد نتایج کرونا در بارداری برای زنان باردار نشان داده است که بارداری یک عامل خطر برای افزایش مرگ و میر و عوارض شدید محسوب می‌شود. به عنوان مثال، ناراحتی تنفسی که نیاز به لوله گذاری و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دارد، مرگ مادر و عوارض زنان و زایمان مانند زایمان زودرس.

طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شد که نتیجه تست کرونا هفت درصد از زنان بارداری که تحت آزمایش قرار گرفته‌اند، مثبت است که 75 تا 85 درصد آنها بدون علامت و 90 درصد به بیماری خفیف مبتلا هستند که برای درمان کرونا در بارداری تنها کافیست در خانه بمانند و از روش‌های درمانی استفاده کنند. بنابراین، اکثر زنانی که به این عفونت مبتلا می‌شوند، می‌توانند بدون نیاز به بستری در بیمارستان درمان شوند، اما همه بیماران شناخته شده یا مشکوک به عفونت باید تحت نظارت دقیق قرار گیرند.

زنان بارداری که در معرض یک فرد آلوده و یا علائم عفونت COVID-19 قرار می‌گیرند، مانند تب، سرفه، HA، گلو درد، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، خستگی، میالژی (درد عضلانی)، علائم GI (اسهال، تهوع، استفراغ)، رینوره، لرز، مشکل در تنفس و یا SOB باید از نظر ابتلا به عفونت کووید-19 آزمایش شود. نتایج آزمایش تحت تأثیر واکسیناسیون اخیر بیمار تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

 

درمان کرونا در بارداری

زنان بارداری که به کرونا مبتلا می‌شوند و لازم نیست برای درمان کرونا در بارداری به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شوند، دائما این سوال را در ذهن خود مرور می‌کنند که در حال حاضر چه چیزی برای درمان سرپایی بیماران باردار مبتلا به عفونت یا مشکوکبه آن هستند، توصیه می‌شود؟ در حال حاضر هیچ روش پیشگیرانه‌ای برای قرار گرفتن در معرض SARS-CoV-2 یا عفونت شناخته شده وجود ندارد. اکنون آزمایشات در حال انجام است، اما اغلب زن باردار اجازه نمی‌دهند که تحقیقات و بررسی‌های لازم بر روی آنها صورت گیرد، بنابراین، ممکن است اطلاعات ایمنی در دوران بارداری هرگز مشخص نشود. درمان کرونا در بارداری با استفاده از استامینوفن مسکن ترجیحی برای میالژی‌ها و سایر دردها مانند سردرد در زنان باردار مبتلا به عفونت خفیف COVID-19 است.

  • عفونت همزمان پنومونی باکتریایی که توسط حضور در اجتماع به دست آمده است باید با آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند سفتریاکسون به علاوه آزیترومایسین یا سفتریاکسون به تنهایی درمان شود. می‌توان با استفاده از آزمایش و بررسی سطح پروکلسیتونین برای تشخیص عفونت همزمان پنومونی باکتریایی استفاده کرد.

  • آنتی بادی‌های مونوکلونال برای درمان کرونا در بارداری (بیماری خفیف تا متوسط) دارای مجوز اضطراری ​​در بیمارانی است که در معرض خطر بالای پیشرفت به COVID-19 شدید هستند. دستورالعمل‌های NIH برای درمان کرونا در بارداری بیان می‌کند که هیچ منع مصرفی برای استفاده از آنتی بادی‌های مونوکلونال در بارداری وجود ندارد، اما در حال حاضر شواهد کافی برای استفاده از آنها وجود ندارد. بیماران با مشخصات خطرناک ممکن است از این روش درمانی بهره‌مند شوند. هماهنگی با پزشک و مشاوره متخصص ممکن است قبل از تجویز لازم باشد.
  • گلوکوکورتیکوئیدها برای بیماران مبتلا به عفونت شدید COVID-19 و درمان کرونا در بارداری استفاده می‌شود و می‌تواند در بیماران باردار به این منظور یا برای بلوغ ریه جنین استفاده شود. با این حال، در بیشتر موارد، مصرف این دارو برای بیمارانی که به اندازه‌کافی در ضعیت پایدار هستند و رو به بهبود می‌باشند، لازم نیست.
  • پیشگیری از VTE برای بیمارانی که در خانه تحت مراقبت قرار می‌گیرند، توصیه نمی‌شود مگر اینکه بیمار عوامل خطر برای یک رویداد ترومبوتیک داشته باشد. پزشکان می‌توانند از قضاوت خود برای زنان باردار مبتلا به چاقی، HTN ، بیماری قلبی، DM یا دوره های طولانی مدت بی تحرکی استفاده کنند.
  • ثابت شده است که قرار دادن بیماران در موقعیت نشسته در هنگام خواب، علائم تنفسی COVID-19 را تا حدودی بهبود می‌بخشد. در حالی که هیچ مانعی برای دراز کشیدن روی شکم برای بیماران باردار وجود ندارد، این می‌تواند با شکم شکافته (بعد از زایمان) مشکل باشد. دراز کشیدن بر روی یک دست (ترجیحا دست چپ) نیز روشی جایگزین برای کاهش علائم و درمان کرونا در بارداری است.

ارائه مراقبت‌های ایمن و جامع قبل از زایمان برای زنان مبتلا به عفونت‌های شناخته شده یا مشکوک به COVID-19 مستلزم وجود پروتکل‌هایی برای ارتباط از راه دور با بیمار و سیستمی است که می‌تواند به موقع به نگرانی‌های بیمار در مورد مواجهه یا علائم مشکوک پاسخ دهد. ارائه دهندگان باید منابعی برای آزمایش سریع و گزارش برای بیماران خود داشته باشند. همچنین باید محیطی برای ارزیابی بیمار مشخص شود که برای کارکنان مطب و بیماران ایمن باشد.

درمان خانگی کرونا در بارداری

  • ویتامین‌ها و مواد معدنی

شواهد زیادی وجود دارد که مواد مغذی موجود در غذایی که مصرف می‌کنیم، می‌تواند از سیستم ایمنی بدن محافظت کرده و همچنین آن را تقویت کند تا به جلوگیری از عفونت و بهبودی و همچنین درمان کرونا در بارداری کمک می‌کند. ویتامینB6 ، C ، D و روی به جلوگیری از بیماری و تولید سلول‌های ایمنی و آنتی بادی‌ها کمک می‌کند.

پزشکان اظهار می‌کنند که تا به امروز هیچ شواهد واقعی نداشته‌اند که نشان دهد مکمل‌های ویتامین به طور خاص در برابر COVID-19 یا ویروس‌های دیگر و درمان کرونا در بارداری موثر هستند، اما مطمئناً کاهش شدید ویتامین‌ها و مواد معدنی بر سلامتی تأثیر منفی می‌گذارد.

برخی از سرماخوردگی‌ها ممکن است به دلیل کروناویروس باشد و روی نشان داده است که مدت زمان سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. اکنون توصیه می‌شود که همه افراد بالای 1 سال روزانه 10 میکروگرم مکمل ویتامین D را در نظر بگیرند.

 

آیا استفاده از درمان خانگی کرونا در بارداری عوارض دارد؟

قرن‌ها قبل از اینکه داروخانه‌ها در هر گوشه‌ای از دنیا ظاهر شوند، زنان برای درمان ناراحتی‌ها و بیماری‌های دوران بارداری از داروهای گیاهی استفاده می‌کردند. آنها برای رفع حالت تهوع صبحگاهی زنجبیل می‌خوردند یا چای برگ تمشک می‌نوشیدند تا طول زایمانو همینطور ددر ناشی از آن کوتاه شود.

درمان کرونا در بارداری نیز از این قانون مستثنا نیست. البته باید به خاطر بسپارید که تنها در صورتی می‌توان از درمان خانگی کرونا در بارداری استفاده کنید که بیماری بسیار خفیف باشد. داروهای گیاهی ممکن است گزینه بهتری نسبت به داروهای شیمیایی به نظر برسند زیرا از گیاهان تهیه می‌شوند و طبیعی هستند. اما طبیعی بودن آنها به این معنا نیست که این محصولات برای شما و نوزاد شما بی خطر هستند. مروری بر 74 مطالعه در مورد مصرف مکمل‌های گیاهی در دوران بارداری، در مورد عوارض جانبی برخی از داروها مشخص شده است. زنجبیل با سوزش سر دل، درد شکم و حالت تهوع همراه است. روغن بادام، که برای جلوگیری از علائم کشش استفاده می‌شود، با زایمان زودرس ارتباط دارد. و برگ تمشک با زایمان زودهنگام سزارین همراه است.

در مقایسه با داروها، اطلاعات زیادی در مورد مکمل‌ها وجود ندارد. محققان بر این باورند که برای دریافت تأییدیه FDA داروهای صنعتی و مکمل‌ها نیاز به انجام مطالعات دقیق و بیشتر دارند. مکمل‌ها این فرایند (انجام تحقیقات و آزمایشات) را طی نکرده‌اند، بنابراین راهی وجود ندارد که بدانیم آنها واقعا بی خطر هستند یا به درمان خانگی کرونا در بارداری کمک می‌کنند.

شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده در این مطالعه شکایات دستگاه گوارش مانند تهوع، استفراغ و اسهال بود که می‌تواند آب بدن یک زن باردار را کم کند. این حالت ممکن است دچار انقباض شود که به طور بالقوه می‌تواند مادر را در معرض زایمان زودرس قرار دهد.

پیش بینی اینکه مکمل چه عوارضی را ممکن است ایجاد کند یا حتی دقیقاً بدانیم به چه صورت بر بدن یک زن باردار تاثیر می‌گذارد، دشوار است. هنگامی که محققان کانادایی DNA 44 محصول گیاهی را تجزیه و تحلیل کردند، دریافتند که بیشتر آنها حاوی مواد ژنتیکی از گونه‌های گیاهی هستند که در برچسب‌ها و دستورالعمل‌های آنها ذکر نشده است. برخی از محصولات گیاهی با مواد شیمیایی، آفت کش‌ها یا سایر آلاینده‌های خطرناک ترکیب شده‌اند. بدین خاطر لازم است از مصرف خودسرانه هرگونه دارو گیاهی یا شیمیایی برای درمان کرونا در بارداری خودداری کرده و با پزشک خود مشورت نمایید.

تا زمانی که درباره خطرات مکمل‌های گیاهی اطلاعات بیشتری کسب نکرده‌اید، بدون مشورت پزشک از آنها استفاده نکنید. اگر به دنبال مصرف مکمل هستید، در مورد آن با پزشک خود مشورت کنید. اگر برخی از گیاهان دارویی مانند زنجبیل را در دوز و شکل مناسب مصرف کنید ممکن است مفید باشد. زیرا زنجبیل تهوع را به خوبی درمان می‌کند، اما اگر بیش از حد مصرف کنید، می‌تواند باعث سوزش سر دل شود. آبمیوه زنجبیل و آب نبات زنجبیل ممکن است نسبت به زنجبیل خالص برای معده موثر و مفیدتر باشد.

یکی از مکمل‌هایی که مصرف آن خالی از لطف نیست، ویتامین قبل از تولد است. این ماده حاوی اسید فولیک است که از نقایص مادرزادی لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا و آهن جلوگیری می‌کند که به رشد طبیعی نوزاد کمک می‌کند. در حالت ایده آل، شما باید قبل از بارداری، مصرف ویتامین قبل از زایمان را شروع کرده و مصرف آن را در طول دوران بارداری خود ادامه دهید.

 

  • 15 درصد: درصد زنان بارداری که گفته‌اند از گیاهان و مکمل‌ها استفاده می‌کنند.
  • 25 درصد: درصد زنان بارداری که در مورد مصرف مکمل‌های گیاهی به پزشک خود اطلاع نمی‌دهند.
  • 79٪: درصد مکمل‌های گیاهی مورد آزمایش که حاوی گیاهان ذکر شده در برچسب محصول نبوده است.
  • 400 میکروگرم: میزان اسید فولیک که زنان باردار باید هر روز از طریق غذاها یا مکمل‌ها دریافت کنند.

مجموعه آزمایش آنلاین پیشرو در خدمات رسانی در منزل ، شما عزیزان میتوانید خدمات نمونه گیری در منزل ، تست کرونا در منزل ، شنوایی سنجی در منزل ، آزمایش تیروئید و تزریق واکسن hpv و… با مجموعه آزمایش آنلاین تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *