تست کرونا دبی

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 12 / 07 / 1400

در حال حاضر به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، یکی از موارد مهم برای کاهش مبتلایان به این ویروس، انجام تست کروناست. به همین دلیل، در همه کشورها چه برای مسافران و چه برای شهروندان، دادن تست کرونا در شرایط مختلف ضروری است. اگر در حال حاضر، به دبی سفر کرده‌اید یا در دبی زندگی می‌کنید و نیاز به دادن تست کرونا دارید لازم است بدانید با استفاده از خدمات آزمایش آنلاین، این امکان برای شما وجود دارد که تست کرونا دبی در محل بدهید و به‌این‌ترتیب از مزایای متعددی برخوردار شوید. در ادامه با تست کرونا در دبی بیشتر آشنا می‌شوید.

تست کرونا در دبی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

اگر به دبی سفر کرده‌اید و می‌خواهید به کشور خودتان برگردید یا قصد سفر به کشوری دیگر دارید لازم است قبل از پرواز، تست کرونا داده باشید و نتیجه تستتان نیز منفی شده باشد. از سوی دیگر، اگر در دبی زندگی می‌کنید و علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارید در این شرایط، دادن تست کرونا دبی ضروری است. علائمی که نشان‌دهنده احتمال ابتلا به بیماری کووید-19 و ضرورت انجام تست کرونا هستند عبارت‌اند از:

  • تنگی نفس
  • تب
  • خستگی
  • سرفه
  • بدن‌درد، سردرد و گلودرد
  • علائم گوارشی مثل حالت تهوع و اسهال
  • بثورات پوستی
  • قرمزی یا تحریک چشم‌ها
  • از دست دادن حس چشایی یا بویایی

 

 

در حال حاضر، معتبرترین آزمایش کرونا، تست واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) است که مشخص می‌کند در زمان انجام تست به کرونا مبتلا بوده‌اید یا خیر. PCR یک تکنیک آزمایشگاهی رایج است که از آن در پژوهش‌ها و اقدامات بالینی برای تقویت یا کپی بخش‌های کوچک از مواد ژنتیکی استفاده می‌شود. به این تکنیک گاهی اوقات «فتوکپی مولکولی» نیز گفته می‌شود و این روش بسیار حساس و دقیق است. PCR در دهه 1980 اختراع شد و اکنون در زمینه‌های مختلفی ازجمله انگشت‌نگاری DNA، تشخیص اختلالات ژنتیکی و تشخیص باکتری‌ها یا ویروس‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ازآنجایی‌که تجزیه‌وتحلیل مولکولی و ژنتیکی به میزان قابل‌توجهی از نمونه DNA نیاز دارد، تقریبا غیرممکن است که پژوهشگران قطعات جداشده از مواد ژنتیکی را بدون تقویت PCR مطالعه کنند. بنابراین، این تکنیک در علوم آزمایشگاهی یک تکنیک بسیار سودمند است اما تست PCR کرونا چگونه کار می‌کند؟ در این تست برای اندازه‌گیری مقدار مواد ژنتیکی در نمونه، رنگ فلورسنت به فرایند PCR اضافه می‌شود.

فرایند تجزیه‌وتحلیل به این صورت آغاز می‌شود که تکنسین آزمایشگاه نمونه را با استفاده از سواب از بینی یا پشت گلو جمع‌آوری می‌کند. سپس از RNA ویروس به‌عنوان ماده ژنتیکی آن استفاده می‌شود. هر RNA ویروس به DNA تبدیل می‌شود و سپس با انجام عمل تکثیر، صدها کپی از DNA ایجاد می‌گردد. پس از این مرحله، وجود دو ژن در ژنوم ویروس کرونا بررسی می‌گردد. اگر هر دو ژن وجود داشته باشند نتیجه تست مثبت است و اگر هیچ‌یک از ژن‌ها وجود نداشته باشند نتیجه تست منفی اعلام می‌شود.

نتایج تست کرونا در دبی چگونه مشخص می‌شود؟

نتایج تست کرونا دبی به دو صورت مثبت یا منفی مشخص می‌شود. اگر نتیجه تست شما مثبت شود به این معنی است که ویروس کرونا در بدن شما وجود دارد و بنابراین، به بیماری کووید-19 مبتلا هستید. در این صورت، لازم است خود را در خانه یا هتل قرنطینه کنید تا از ابتلای دیگران به بیماری پیشگیری کنید.

از سوی دیگر، اگر نتیجه تست کرونا در دبی منفی شود به این معنی است که ویروس در بدن شما وجود ندارد و به بیماری کووید-19 مبتلا نیستید. لازم به ذکر است که گاهی اوقات، ممکن است نتیجه تست کرونا منفی کاذب باشد. این بدین معنی است که شما مبتلا به بیماری کووید-19 هستید اما تست نتوانسته است ویروس را بدنتان تشخیص دهد. این مسئله بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که در مراحل اولیه بیماری تست داده‌اید و تعداد ویروس‌ها در بدنتان آن‌قدر کم است که با تست قابل‌تشخیص نیست.

اگر واکسن زده‌اید باز هم باید تست کرونا بدهید؟

اگر واکسینه شده‌اید نیز باز هم لازم است تست کرونا بدهید. هر کسی می‌تواند حامل ویروس باشد حتی اگر علائمی را تجربه نکند و هیچ واکسنی نیز صد در صد در برابر ابتلا به ویروس کرونا موثر نیست. شما ممکن است علی‌رغم اینکه واکسن زده‌اید باز هم به ویروس کرونا آلوده شوید و آن را به دیگران منتقل کنید. بنابراین، مهم است که به‌طور منظم تست کرونا بدهید و پروتکل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس رعایت کنید.

اگر نتیجه تستتان مثبت شد چه زمانی می‌توانید دوباره تست بدهید؟

پس از اینکه به مدت 10 روز خود را قرنطینه کردید تا 90 روز به تست دیگری نیاز ندارید اما اگر مجددا علائم ابتلا به کرونا را تجربه کردید یا به نتیجه منفی تست کرونا دبی نیاز داشتید می‌توانید دوباره آزمایش دهید. اگر بعد از 90 روز آزمایش دادید و دوباره تستتان مثبت شد لازم است مجددا خود را در خانه قرنطینه کنید.

مزایای انجام تست کرونا دبی در محل چیست؟

اگر علائم ابتلا به ویروس کرونا را تجربه می‌کنید یا برای کارهای دیگری مثل سفر نیاز به انجام تست کرونا دارید، می‌توانید از خدمات تست کرونا دبی در محل بهره‌مند شوید. شما می‌توانید درخواست تست کرونا در دبی را در آزمایش آنلاین ثبت کنید و به‌این‌ترتیب از مزایای انجام تست کرونا در دبی در منزل یا محل کار بهره‌مند شوید. پس از ثبت درخواست، متخصصان آزمایش آنلاین به محلی که شما درخواست کرده‌اید مراجعه می‌کنند و نمونه‌گیری از شما را انجام می‌دهند. در ادامه با مزایای تست کرونا دبی در محل آشنا می‌شوید.

راحتی بیشتر

مطمئنا دریافت خدمات پزشکی در محل می‌تواند راحتی بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. شما می‌توانید در فضای راحت و آشنای خانه، محل کار یا هتل منتظر رسیدن تکنسین آزمایشگاه بمانید و به‌این‌ترتیب بدون دردسر و با سرعت بیشتری آزمایش دهید. این امر به‌خصوص برای کسانی مهم است که سن بالایی دارند یا به دلایل مختلف، خارج شدن آن‌ها از منزل می‌تواند دشوار باشد.

مدیریت زمان

شما می‌توانید با توجه به برنامه روزانه خود ساعت و تاریخ انجام تست کرونا را مشخص کنید و به‌این‌ترتیب به امورات زندگی نیز بهتر برسید. بنابراین، دریافت خدمات تست کرونا در منزل این مزیت بسیار مهم را برای شما دارد که بتوانید به برنامه‌های کاری خود متعهد بمانید و تست کرونا تداخلی در برنامه‌های شما ایجاد نکند.

 به‌صرفه بودن

ازآنجایی‌که با دریافت خدمات تست کرونا دبی در محل دیگر نیازی نیست به آزمایشگاه مراجعه کنید می‌توانید هم در وقت و هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. برای مثال، دیگر لازم نیست هزینه تاکسی پرداخت کنید یا لازم نیست وقت زیادی را برای پیدا کردن جای پارک هدر بدهید.

 

 

مراقبت بیشتر از سلامت خود و دیگران

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، آنچه برای کنترل شیوع این ویروس اهمیت بسیار زیادی دارد ارتباط نزدیک کمتر با دیگران است. این امر به شما کمک می‌کند که کمتر در معرض ویروس قرار بگیرید و از سوی دیگر، اگر به ویروس کرونا آلوده هستید احتمال انتقال آن به دیگران را کاهش دهید. بنابراین، شما می‌توانید با دریافت خدمات تست کرونا دبی در محل از سلامت خود و دیگران مراقبت بیشتری داشته باشید.

درنهایت، اگر در دبی زندگی می‌کنید و به دلایلی ازجمله داشتن علائم کرونا نیاز به انجام تست کرونا دارید تست کرونا در دبی را فراموش نکنید. از سوی دیگر، اگر در دبی مسافر هستید یا می‌خواهید به کشوری دیگری سفر کنید در بیشتر موارد لازم است برای پرواز تست کرونا داده باشید و نتیجه تستتان نیز منفی شده باشد.

آزمایش موردقبول در این شرایط، تست PCR است که نشان می‌دهد در زمان انجام آزمایش به ویروس کرونا آلوده بوده‌اید یا خیر. این آزمایش را لازم است در آزمایشگاه‌های معتبر انجام دهید. از سوی دیگر، می‌توانید با استفاده از خدمات آزمایش آنلاین، تست کرونا دبی در محل بدهید و به‌این‌ترتیب در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و همچنین از سلامت خود و دیگران بیشتر مراقبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *