آزمایشگاه پاتوبیولوژی دانش تهران

آزمایشگاه دانش

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 18 / 03 / 1396

آزمایشگاه دانش

آزمایشگاه دانش با دارا بودن بخش های متنوع و مختلف، جزو یکی از آزمایشگاه های موثر کلان شهر تهران است. مسئول فنی این آزمایشگاه آقای دکتر محمد اسماعیل جعفری است.

آزمایشگاه دانش خدماتی همچون سرولوژی، پاتولوژی، هورمون شناسی، انگل شناسی، بیوشیمی، هماتولوژی، میکروب شناسی، ایمنی شناسی و تجزیه ادرار را به مردم ارائه می دهد. آزمایشگاه دانش، همه روزه از ساعت 6 صبح الی 18 عصر به جز ایام تعطیل به ارائه خدمات می پردازد.

 

 

آدرس و تلفن آزمایشگاه دانش

آدرس آزمایشگاه دانش:تهران،طالقانی غربی – بین وصال و فریمان، آزمایشگاه دانش

تلفن آزمایشگاه دانش: 62974-021

دریافت جواب آزمایش از آزمایشگاه دانش

جهت دریافت جواب آزمایش خود به صورت آنلاین اینجا کلیک کنید.

ساعت کار آزمایشگاه دانش

پذیرش و نمونه گیری از ساعت 6 صبح تا 18 بعد از ظهر به جز ایام تعطیل

 

بیمه های طرف قرارداد با آزمایشگاه دانش

– تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح، شهرداری
-مرکزی، کشاورزی، تجارت، صادرات، ملت، سپه، صنعت و معدن، ملی، توسعه صادرات
– بیمه پارسیان، نفت فلات قاره، بازنشستگان شرکت نفت، کانون سردفتران

بیمه های تکمیلی طرف قرارداد با آزمایشگاه دانش

كاركنان مجلس شوراي اسلامي، كتابخانه و موزه مركز اسناد مجلس، بيمه كارآفرين، مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي

برای آشنایی بیشتر با آزمایشگاه پاتوبیولوژی دانش لازم است ابتدا توضیحاتی درباره آزمایشگاه های پاتولوژِی و آزمایشگاه های تشخیص طبی ارائه کنیم. در ادامه به صورت اختصار به بیان این موضوعات می پردازیم.

 

 

پاتولوژی چیست؟

پاتولوژی یا همان آسیب شناسی از نظر لغت از دو بخش تشکیل شده است که واژه patho به معنی عذاب و درد و رنج می باشد و واژه logy به معنی تحقیق و مطالعه می باشد. اگر به صورت تخصصی تر به این علم نگاه کنیم پاتولوژی شامل دستورالعمل هایی است شامل علوم بالینی و علوم پایه که به جهت تحقیق بر روی تغییرات بنیادی و عملکرد سلول ها، اندام ها و بافت ها بدن که زمینه ساز به وجود آمدن بیماری های مختلف می باشد به بررسی و تحقیق می پردازد. در کل می توان گفت که پاتولوژی به معنای علت شناسی و بررسی اتفاقاتی است که باعث بروز علایم و بیماری ها می شود.

آسیب شناسی به دو بخش آسیب شناسی عمومی و آسیب شناسی سیستمیک تقسیم می شود. آسیب شناسی عمومی ملاک را بر پاسخ های اساسی بافت ها و سلول هایی قرار داده که محرک های آسیب شناسی نشان می دهند؛ اما آسیب شناسی سیستمیک فقط پاسخ های خاصی که اعضای تخصیص یافته بدن نشان می دهد را مورد بررسی قرار می دهد.

 

آزمایشگاه دانش تهران

آزمایشگاه پاتولوژی

در آزمایشگاه پاتولوژی مایعات و هر یک از بافت های بدن توسط میکروسکوپ مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در صورت وجود بیماری های و اختلالات و تغییرات ژنتیکی ریشه یابی و علل به وجود آمدن آن مورد بررسی قرار میگیرد.

 

آزمایشگاه تشخیص طبی

آزمایشگاه تشخیص طبی دارای بخش هایی شامل هورمون شناسی، سرولوژی، بیوشیمی، میکروب شناسی، هماتولوژی، الایزا و اسپرموگرام است که با بررسی بر روی خلط، ادرار، زخم، خون و… به تشخیص بیماری ها می پردازند. این آزمایشگاه ها باید از وزارت بهداشت و درمان مجوز لازم را اخذ کنند. همچنین افراد شاغل در این آزمایشگاه باید دارای مدرک علوم آزمایشگاهی یا میکروبیولوژی باشند.

 

آزمایشگاه پاتوبیولوژی

آزمایشگاه های پیشرفته ای که از نظر فضا و امکانات پیشرفته و گسترده باشند و امکان ارائه خدمات آزمایشگاه های پاتولوژی و آزمایشگاه های تشخیص طبی را هم زمان داشته باشند را آزمایشگاه های پاتوبیولوژی می نامند که قطعاً هر یک از متخصصین در بخش مخصوص به خود به فعالیت مشغول می باشند.

 

پاتوبیولوژیست کیست؟

متخصصان علم پاتوبیولوژی را پاتوبیولوژیست می نامند. پاتوبیولوژیست ها برای تشخیص علل تغییرات بدن از روش های گوناگون میکروب شناسی و مولکولی استفاده می کنند. پاتوبیولوژیست ها هم تغییراتی که فقط با استفاده از میکروسکوپ مشاهده می شوند را بررسی می کنند و هم تغییرات قابل مشاهده بدن با چشم غیر مسلح مانند خون و ادرار را مورد بررسی قرار می دهند.

 

آزمایشگاه دانش

آزمایشگاه پاتوبیولوژی دانش

آزمایشگاه پاتوبیولوژی دانش تهران سال هاست که در اختیار داشتن متخصصین متعهد و حرفه ای و امکانات پیشرفته و روز دنیا در جهت ارائه خدمات به مردم به فعالیت می پردازد. آزمایشگاه پاتوبیولوژی دانش تلاش دارد تا با ارائه جواب ها و تشخیص های دقیق و سریع شرایط مطلوبی را برای نیازمندان به این موضوع فراهم آورد.

 

آزمایشگاه دانش دارای تجهیزاتی مبتنی بر اتوماسیون آزمایشگاهی است که با استفاده از آن به ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی می پردازد. شعار این آزمایشگاه احترام و اکرام مراجعین و ارائه پاسخ مناسب به آن ها و ارتقا سطح ارائه خدمات به مردم و شهروندان است. این آزمایشگاه در شهر تهران، خیابان طالقانی، حد فاصل خیابان وصال و فریمان، رو به روی سینما عصر جدید قرار دارد.شما می توانید به راحتی از طریق آزمایش آنلاین به صورت آنلاین آزمایش های مختلف را درخواست دهید.

مجموعه آزمایش آنلاین پیشرو در خدمات رسانی در منزل ، شما عزیزان میتوانید خدمات آزمایش ژنتیک ، آزمایش hpv ، فیزیوتراپی در منزل ، تست اعتیاد در منزل ، ویزیت پزشک در منزل با آزمایش آنلاین تجربه کنید

 

9 دیدگاه ها

  1. Anne گفت:

    راحت تو خونه میشینیم بدون هزینه اضافی تر آزمایشاتمون انجام میشه . ممنون برای همه چی

  2. دلارام گفت:

    ممنون از خدماتتون ولی نمونه گیرتون با تایخر مراجعه کردن

  3. معصومه محمدخانی گفت:

    سلام.یک سال و سه ماه پیش دخترم آز دادن ولی چون جواب اینترنتی دریافت کردم الان در دسترس ندارم و بهش نیاز دارم.میشه از طریق کد ملی دوباره بتونم جوابو داشته باشم؟

  4. حسین ملکی گفت:

    سلام
    کلی گشتم برای نوبت دهی آنلاین ولی پیداش نکردم

    • فاطمه مهربان گفت:

      با سلام
      برای رزرو و ثبت آزمایش با شماره ۰۲۱۲۸۱۱۱۰۵۰ تماس بگیرید.

  5. مهدی گفت:

    سلام خیلی عجیبه که برای رزرو نمونه گیری در منزل باید هزینه را بصورت اینترنتی به حساب آزمایشگاه واریز کنیم ولی وقتی انجام نمونه گیری را کنسل میکنیم برای عودت وجه میگن باید حضوری بیایید و کلی دوندگی داره تا پولتو بگیری. اینکار آزمایشگاه یعنی چه ؟

  6. سارا گفت:

    سلام و خسته نباشید . آزمایش خون برای تعیین جنسیت جنین هم انجام میدید ؟ باتشکر

  7. محمدی گفت:

    باسلام
    ب نظر من اون ازمایشگاهی مجهز و ب روز هست که جواب ازمایش را بشه انلاین دید یا در واتساپ و تلگرام ارسال نمایند تا در روند درمان بیمار جهت ارایه به پزشک معالج تریع گردد که متاسفانه و درکمال تعحب این ازمایشگاه باتمام توصیف و تعاریفی ازان بعمل امده چنین خدماتی ندارد. باتشکر

  8. عباسی گفت:

    سلام، ببخشید روزهای جمعه هم آزمایشگاه باز هست؟
    و این که برای انجام آزمایش باید از قبل نوبت گرفت؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *