لیزر درمانی در منزل

لیزر درمانی، یکی از روش‌های جدید و بدون جراحی برای درمان تعدادی از بیماری‌هاست. شما می‌توانید با پر کردن فرم زیر، لیزر درمانی را برای مشکل جسمانی خود در منزل شروع کنید.

شرایط استفاده از لیزر درمانی در منزل​

لیزر درمانی نوعی درمان پزشکی است که از پرتوی قوی نور برای برش، سوختن یا از بین بردن بافت استفاده می‌کند. پرتوی نور لیزر خطری برای سلامتی برای بیمار یا تیم پزشکی ایجاد نمی‌ کند. این روش همان خطرات جراحی باز را نیز شامل می‌شود، از جمله درد، خونریزی و غیره؛ اما زمان بهبودی جراحی لیزر معمولاً کوتاه تر است.

تکنیک‌های لیزر درمانی بر اساس عمل متفاوت است. در صورت تحت درمان بودن تومور، ممکن است از آندوسکوپ (لوله‌ای نازک، سبک و قابل انعطاف) جهت هدایت لیزر و مشاهده بافت‌های داخل بدن استفاده شود. آندوسکوپ از طریق روزنه‌ای در بدن مانند دهان وارد می‌شود. سپس، جراح لیزر را هدف قرار داده و تومور را کوچک یا از بین می ‌برد. در روش ‌های زیبایی، لیزرها معمولاً مستقیماً روی پوست قرار می‌گیرند.

لیزر درمانی در منزل با دستگاه‌های لیزر درمانی سرد انجام می‌شود و برای درمان بیماری‌های نواحی شکمی، دست، پا و مانند آن انجام می‌شود. پس از انجام لیزر درمانی در منزل، نیاز است چند روز استراحت کنید و یا اگر درد و ناراحتی داشت، از داروی مسکن استفاده نکنید.

کاربردهای لیزردرمانی و خطرات آن

به طور معمول، لیزر درمانی برای جراحی انکساری چشم، سفید کردن دندان‌ها، برداشتن جای زخم لوازم آرایشی، خال کوبی‌ها و یا از بین بردن چین و چروک پوست و برداشتن تومورها و آب مروارید استفاده می‌شود. برای انجام هر کدام از این موارد، از انواع لیزرها استفاده می‌شود؛ لیزرهای حاوی دی اکسید کربن (CO2) برش‌های سطحی ایجاد می‌کنند. آن‌ها اغلب برای سرطان‌های سطحی مانند سرطان پوست استفاده می‌شوند.

لیزرهای آرگون همچنین برش‌های کم عمقی ایجاد می‌کنند و می‌توانند برای فعال سازی داروهای حساس به نور (با نور فعال) در طی درمان فتودینامیکی مورد استفاده قرار گیرند. این نوع درمان سرطان، نور را با شیمی درمانی ترکیب می‌ کند تا سلول‌های سرطانی بیشتری را از بین ببرد.

لیزرهای Nd YAG می‌توانند در کنار فیبرهای نوری حرکت کنند. آن‌ها در انواعی از درمان سرطان از طریق گرما درمانی بینابینی ناشی از لیزر به کار برده می‌شوند.

لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) که لیزر سرد نیز نامیده می‌شود، از نور لیزر جهت تنظیم طول موج‌های بین 600 تا 980 نانومتر بهره می‌برد. از این نوع لیزر برای انجام جراحی‌های جزئی و تقویت بازسازی در بافت استفاده می‌شود. برنامه‌ هایی وجود دارد که LLLT را به عنوان کمکی برای ترک سیگار ارائه می‌دهد، اما شواهد کمی از تاثیر حقیقی آن برای این منظور وجود دارد.

در کنار این کاربردهای جالبی که از لیزر درمانی گفته شد، خطراتی هم در لیزر درمانی وجود دارد؛ ایجاد خون ریزی، عفونت، درد، جای زخم و تغییر در رنگ پوست از شایع‌ترین عوارضی است که در لیزر درمانی می‌تواند به وجود آید. از طرفی به طور معمول، لیزر درمانی در یک جلسه، بهبودی کامل ایجاد نمی‌کند و حداقل باید چند جلسه در زمان‌های مشخص، این کار تکرار شود.


Notice: Undefined index: color_titel in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2447

Notice: Undefined index: color_bt_text in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2450

Notice: Undefined index: color_bg_text in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2453

Notice: Undefined variable: class_align_m in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2484

Notice: Undefined index: image_m in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2486

Notice: Undefined variable: class_align_m in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2487

Notice: Undefined index: color_titel in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2506

Notice: Undefined index: color_bg_text in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2512

Notice: Undefined index: color_bt_text in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2513

پاسخ به سوالات شما

برخی از موارد لیزر درمانی مانند جراحی‌های زیبایی پوست و چشم، جراحی‌های انتخابی محسوب می‌شوند. برخی از افراد باور دارند که خطرات احتمالی می‌تواند از مزایای این نوع جراحی‌ها بیشتر باشد. به عنوان مثال، برخی از بیماری های پوستی یا سلامتی ممکن است توسط جراحی‌های لیزر تشدید یابند. همانند دیگر جراحی ها، افرادی که از سلامت عمومی ضعیفی برخوردارند بیشتر در معرض خطرات جانبی قرار می‌گیرند.

قبل از تصمیم گیری برای انجام هرگونه عمل جراحی با لیزر، با پزشک خود صحبت کنید. با توجه به سن، سلامت کلی، برنامه مراقبت های بهداشتی و هزینه لیزر درمانی، ممکن است پزشک توصیه کند روش‌های سنتی جراحی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر شما کمتر از 18 سال دارید، نباید جراحی چشم لیزیک انجام دهید.

از قبل برنامه ریزی کنید تا اطمینان حاصل کنید که بعد از عمل لیزر درمانی زمان کافی برای بهبودی دارید. همچنین اطمینان حاصل کنید که کسی می‌تواند شما را به خانه برساند زیرا که بعد از آن احتمالاً هنوز تحت تأثیر مواد بیهوشی یا داروها خواهید بود.

لیزر درمانی در خانه بسته به نوع درمانی که شما استفاده می‌کنید ممکن است متفاوت باشند ولی این نکته را فراموش نکنید که لیزر درمانی روشی نسبتاً گرانی است.

طی دو هفته اول پس از درمان، موارد زیر را حتماً انجام دهید: از داروهای بدون نسخه برای درد مانند ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید. ناحیه مورد نظر را به طور مرتب تمیز کنید. از کیسه‌های یخ استفاده کنید. از کندن زخم‌های دلمه شده خودداری کنید.

شما باید دستوراتی را که پزشک به شما می ‌دهد بسیار دقیق انجام دهید. به عنوان مثال، اگر روی پوست خود درمانی کرده‌اید، ممکن است تورم، خارش و یا برآمدگی در ناحیه تحت درمان مشاهده کنید؛ و پزشک شما می‌تواند پمادی برای پوشاندن زخم برای جلوگیری از تماس با آب یا هوا توصیه کند.