آزمایشگاه بیمارستان جم

خدمات مرکز


اطلاعات تماس و آدرس


  • icon-mapآدرس:

    خيابان مطهری، خيابان جم، شماره 86

  • icon-phoneتلفن:

    (021) 84141

  • icon-webوبسایت:

    https://jamhospital.ir

ثبت درخواستicon-arrow-left
icon-mapنقشه و مسیریابی

نظرات درباره مرکز ابن سینا


  • 80%
  • 60%
  • 40%

آزمایشگاه بیمارستان جم در سه قسمت ساخته شده است در طبقه زیر همکف راهرو منتهی به پارکینگ بخش مدیریت ، پذیرش ، نمونه برداری و سرویس های بهداشتی می باشد که از درب ورودی بیمارستان و هم از درب پارکینگ جهت سهولت بیشتر مراجعین محترم قابل دسترسی می باشد.

بخش فنی آزمایشگاه در میان طبقه اول قرار دارد که بخش های بیوشیمی ، هورمون ، هماتولوژی ، میکروب شناسی ، سرولوژی و انعقاد ، ایمونولوژی ، ادرار و انگل شناسی و تشخیص مولکولی را شامل می شود.

بخش پاتولوژی آزمایشگاه بیمارستان جم در زیر همکف واقع شده است.

آزمایشگاه پاتوبیولوژی بیمارستان جم در تاریخ 1349 تاسیس گردید. در سال 1390 ساختمان آزمایشگاه توسعه پیدا کرد  و در سال 1394 واحد پاتولوژی به آزمایشگاه بیمارستان جم اضافه گردید.

آزمایشگاه پاتوبیولوژی بیمارستان جم مفتخر است آزمایشات بیماران محترم را با کیفیت در اسرع وقت انجام دهد.

لازم به اشاره است که این صفحه صرفا برای معرفی آزمایشگاه بیمارستان جم در نظر گرفته شده است و در صورت وجود قرارداد بین آزمایش آنلاین و این آزمایشگاه، امکان نمونه گیری در محل توسط آزمایشگاه اشاره شده وجود دارد.

بخش های مختلف آزمایشگاه پاتوبیولوژی بیمارستان جم به شرح ذیل است:

بخش هماتولوژی
با توجه به فعال بودن بخش های هماتو انکولوژی وپزشکی هسته ای این بیمارستان بخش هماتولوژی آزمایشگاه از فعالترین ومجهزترین بخش های آزمایشگاهی است.

– واحد هماتولوژی این مرکز با تکیه برحضور دستگاه های فول دیف مبتنی بر تکنولوژی فلوسایتومتری دستگاه Mindray BC6800 ودودستگاهNihon Kohden Celltac F و Nihon Kohden Celltac E جهت Back up بصورت شبانه روزی قادر به پاسخگویی می باشد وبا وجود دستگاههای پیشرفته فوق امکان شمارش سلولی اتوماتیک درمایعات بدن وشمارش رتیکولوسیت دستگاهی میسر گردیده است.
به علاوه ازنمونه های غیرطبیعی اسمیرتهیه شده وپس از رنگ آمیزی با دستگاه اتواستینر اتومات توسط پرسنل مجرب ونظارت مسئولین فنی درسه شیفت کنترل و Diffمی شوند .

بخش انعقاد
-این بخش دارای یک دستگاه آنالیزر اتومات تستهای انعقادی Stago 2 و یک دستگاه Coatron m2 بوده وقادر به سنجش تمامی تستهای انعقادی تخصصی وPT ,PTT می باشد.

بخش سرو ایمونولوژی هورمون
این بخش دارای واحدهای هورمون شناسی ، ایمنولوژی وسرولوژی و غربالگری جنین می باشد وباهمکاری نیروهای مجرب وبانظارت کامل برتجهیزات وکنترل کیفی وبااستفاده از تجهیزات تمام اتوماتیک با سیستم بسته شامل دستگاه های الکتروکمی لومینسانس شرکت Roche آلمان (یک عدد کوباس 6000،یک عدد دستگاه کوباس E 411و یک عدد Vidas PC و یک عدد Vidas MINI ، کلیه آزمایشات هورمونی ، ایمنولوژی وسرولوژی به طورکمّی را درکمترین زمان و بالاترین کیفیت ممکن به انجام می رساند.

جواب بیماران از طریق سیستم LIS از دستگاههای فوق به سرور بیمارستان ارسال و پس از بررسی توسط مسئولین فنی تایید می گردد.
به علاوه دراین بخش با توجه به حضور نرم افزار غربالگری آزمون غربالگری جنین نظیر آزمونهای Dual ، Triple ، Quadraple ، Integrated ،Sequentialو Combined درحال اجرا است.
با وجود میکروسکوپ فلورسانس EURO Star III کلیه تست های خود ایمنی نظیر ANA-ANCA-ASMA-AMA-EMAو.. به روش IF صورت می پذیرد.
با وجود دستگاه کواگلانت STEELEX تست های انعقادی پیشرفته تر نظیر فعالیت PrC,PrS (APCR Factor V leiden و … انجام می پذیرد.
واحد الکتروفورز این بخش با تکیه بردستگاه الکتروفورزGenio S Interlab الکتروفورز انواع Hbها ، پروتئین ها وایمنوالکتروفورز درخون وسرم وادرار را با دستگاه Interlab Pretty انجام می دهد.
در بخش ایمونولوژی این مرکز آنالیز انواع سنگ ، اندازه گیری کمپلمان و ایمونوگلوبولین ها و سایر تست های اختصاصی انجام می پذیرد.
بخش بیوشیمی
بخش بیوشیمی آزمایشگاه پاتوبیولوژی بیمارستان جم با حضور پرسنل کارآزموده درهرسه شیفت شبانه روز آزمایش های روتین و تخصصی بیوشیمی را با استفاده از تجهیزات تمام اتوماتیک شامل دو دستگاه BIOlis 24iیک دستگاه Hitachi 912 و دو دستگاه RA 1000جهت Backup چند دستگاه الکترولیت آنالایزر ساخت ژاپن به انجام می رساند.

آنالیز بیوشیمیایی ادرار ومایعات از جهت اندازه گیری کراتینین و پروتیین و … در این بخش صورت می پذیرد.
جواب بیماران از طریق سیستم LIS از دستگاههای فوق به سرور بیمارستان ارسال و پس از بررسی توسط مسئولین فنی تایید می گردد.
میکروب شناسی
این بخش دارای واحدهای باکتری شناسی ، انگل شناسی ، تجزیه ادرار ومایعات است دراین بخش امکان کشت وجداسازی کلیه باکتریها اعم از باکتریهای سریع الرشد ، بی هوازی ها ، باکتریهایی کند رشد ونیازمند به شرا یط خاص وکمپیلوباکتر ونیز باکتریهای غیرمتداول می باشد. آنتی بیوگرام باکتریهای کشت شده با روش معمول diffusion Diskویا جهت تعیین MIC و MAC به روش E-Test ومبتنی بردستورالعمل های NCCLS گزارش می شود.
آنالیز ادرار ومایعات با دوروش کیفی وکمّی دراین بخش انجام می شود وکلیه موارد انگلی دراین بخش قابل شناسایی است.
بخش تشخیص مولکولی
بخش تشخیص مولکولی آزمایشگاه پاتوبیولوژی بیمارستان جم طبق آخرین اصول استانداردهای آزمایشگاه مرجع سلامت برمبنای ISO 15189 پایه گذاری شده است ومجهز به دستگاه و‍Convergent TermalCycler وRotorGene 6000 Realtime متعلق به کمپانی Qiagen آلمان است که قادر به توالی یابی RNAو DNA جهت تشخیص وارزیابی ژن های دخیل دربروز انواع بیماریها به روش PCR می باشد. لازم به ذکر است که تشخیص کلیه عفونت های وایرال و باکتریال نظیر TB ، EBV ، CMV ، JC/BK ،HCV ، HBV ، HIV Brucella ، HSV 1,2 ، H1N1 و … بصورت کیفی و کمی (Viral Load) امکان پذیر است. همچنین تشخیص ابتلا به HPV و تعیین 18 تایپ High Risk و 12 تایپ Low Risk در این بخش انجام می پذیرد.

پاتولوژی
بخش پاتولوژی مسئولیت پذیرش ، انجام عملیات فنی و ارائه گزارش نمونه های بافتی و سیتولوژی و مایعات بدن و مغز استخوان و پاپ اسمیر و نمونه های سرویکس واژینال را بر عهده دارد.

اهداف: ارائه خدمات به بیماران و پزشکان معالج جهت تسریع در روند درمان با انجام آزمایشات بافتی و سیتولوژی بر اساس استانداردهای علمی ، فنی و ایمنی تعریف شده توسط دستگاه ها و روش های به روز علمی در فضای فیزیکی مناسب

خدمات ارائه شده توسط این واحد:

بررسی بافت
بررسی سیتولوژی مایعات بدن
بررسی Popsmear
بررسی نمونه مغز استخوان
بررسی نمونه FNA (تیروئید ، پستان ، … )
رنگ آمیزی های اختصاصی بافت
رنگ آمیزی ایمنو هیستوشیمی (IHC)
انجام تست CISH (HER-2)

گالری تصویر



Notice: Uninitialized string offset: 0 in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/plugins/nt-az/templates/partials/single-health-center.php on line 195

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس و آدرس


  • icon-mapآدرس:

    خيابان مطهری، خيابان جم، شماره 86

  • icon-phoneتلفن:

    (021) 84141

  • icon-webوبسایت:

    https://jamhospital.ir

ثبت درخواستicon-arrow-left
icon-mapنقشه و مسیریابی