چکاپ آزمایش انلاین
چکاپ آزمایش انلاین

تست اندازه‌گیری هورمونهای ورزشی

چکاپ ها نمونه خون
چکاپ ها 2 پارامتر مورد ارزیابی
چکاپ ها 1 روز تا نتیجه ی آزمایش
onlin

    اطلاعات چکاپ ها

    چرا باید این تست را انجام دهیم؟

    آیا در مورد عملکرد خود در سالن ورزشی سوالی دارید؟ آیا با سرعت کمتری از آنچه انتظار داشتید، عضله سازی می کنید؟ آیا شما از استروئید استفاده می کنید و می خواهید هورمون ها و سلامت عمومی خود را کنترل کنید؟ اگر می خواهید یک آزمایش کاملا دقیق با راهنمایی پزشک در مورد معنی نتایج خود داشته باشید ، این چکاپ مناسب شماست.

    این چکاپ شامل چه آزمایش هایی می شود؟

    نشانگرهای زیستی

    آزمایش سلامت عضلات
    آزمایش هورمونی
    آزمایش استرس

    هورمون‌ها بر همه فعالیت‌های بدن، از رشد و متابولیسم گرفته تا تولید مثل و چرخه خواب، تاثیر می‌گذارند. حتی یک عدم تعادل ناچیز در سطح هورمون‌های شما می‌تواند تأثیر قابل توجهی در سلامتی داشته باشد و بر خلق و خو، سطح انرژی و همچنین باروری و میل جنسی شما تأثیر بگذارد. هورمون‌ها به عنوان پیام رسان‌های شیمیایی شناخته می‌شوند که توسط غدد تولید می‌شوند و به جریان خون آزاد می‌شوند. آنها فعالیت‌های مختلفی در بدن انجام می‌دهند، از جمله تنظیم اشتها، رشد، روحیه و تولید مثل و غیره. به طور کلی، آنها تمام عملکردهای بدن را تنظیم کرده و متعادل نگه می‌دارند. اختلالات هورمونی، مشکلات رایجی هستند که اغلب از طریق درمان جایگزینی هورمون یا تغییر سبک زندگی، قابل کنترل و درمان هستند. سطح هورمون‌ها همیشه ثابت نیست و در طول روز و در زنان و در طی چرخه تولید مثلی، تغییر می‌کند.

    عدم وجود هورمون استرس به بدن آسیب می‌زند، اما ترشح بیش از حد آن نیز برای بدن ضرر دارد. شاید در برخی افراد میزان این هورمون خیلی بیشتر از حد طبیعی نباشد، اما همین عدم تعادل در طولانی مدت برای سلامت آن‌ها زیان بار خواهد بود. بنابراین اگر به طور دائم علائم استرس را هر چند خفیف احساس می کنید، باید برای اجتناب از پیامدهای منفی زیر به دنبال راهی برای کاهش استرس خود باشید. در آزمایشات استرس، سطح استرس در بدن شما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

    آزمایش هورمون رشد | GH

    هورمون رشد (GH) یکی از چندین هورمون تولید شده توسط غده هیپوفیز در مغز شما است. این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سوماتوتروپین نیز شناخته می‌شود. GH …

    بیشتر بخوانید
    آزمایش هورمون رشد | GH

    هورمون رشد (GH) یکی از چندین هورمون تولید شده توسط غده هیپوفیز در مغز شما است. این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سوماتوتروپین نیز شناخته می‌شود. GH …

    بیشتر بخوانید
    کورتیزول | Cortisol

    در آزمایش کورتیزول که به عنوان آزمایش کورتیزول سرمی نیز نامید می‌شود، از یک نمونه خون برای اندازه گیری سطح کورتیزول موجود در خون شما استفاده می‌شود. کورتیزول یک هورمون …

    بیشتر بخوانید
    کورتیزول | Cortisol

    در آزمایش کورتیزول که به عنوان آزمایش کورتیزول سرمی نیز نامید می‌شود، از یک نمونه خون برای اندازه گیری سطح کورتیزول موجود در خون شما استفاده می‌شود. کورتیزول یک هورمون …

    بیشتر بخوانید

    تست اندازه‌گیری هورمونهای ورزشی یک آزمایش خون وریدی است (که باید از ورید بازو گرفته شود) که نشانگرهای اصلی زیست را که بابد در یک ورزشکار اندازه گیری شود، پوشش می دهد. اگرچه این تست با توجه به استفاده از استروئیدها طراحی شده است ، اما برای هر ورزشکاری که بدنبال درک عواملی است که می توانند عملکرد آنها را تحت تأثیر قرار دهند ، می تواند مفید باشد. بررسی هورمون ورزشی از هورمون های اصلی عملکردی مانند تستوسترون ، استرادیول و هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) و تیروکسین آزاد (FT4) تشکیل شده است. عدم تعادل در این هورمون ها می تواند بر توانایی شما در عضله سازی تأثیر بگذارد ، ترکیب بدن شما لاغر شدن را دشوارتر می کند و می تواند بر خلق و خو و انگیزه تأثیر بگذارد و به نظر می رسد تمرینات سخت تر از حد لازم است.

    هر کسی که از هر نوع مکمل تستوسترون استفاده می کند ، باید سلامت عمومی خود را به ویژه گلبول های قرمز خون ، عملکرد کبد و سطح کلسترول خود را پیگیری کند. مصرف استروئیدهای آنابولیک باعث می شود که شما بیش از حد گلبول های قرمز خون ایجاد کنید که منجر به لخته شدن خون مستعدتر می شود. همه استروئیدها ، به ویژه استروئیدهای خوراکی ، می توانند باعث التهاب کبد و نتایج کلسترول غیر طبیعی در جایی شوند که کلسترول LDL (بد) افزایش می یابد و کلسترول HDL (خوب) به زیر سطح نرمال می رسد.

    روش ما برای آزمایش برای افرادی که استروئید مصرف می کنند ، کاهش آسیب با کمک به شما برای دیدن تأثیر استفاده از استروئید بر سلامتی است. با قطع مصرف استروئیدها ، برخی از ناهنجاری ها می توانند به حالت طبیعی برگردند ، اما برخی دیگر می توانند آسیب پایداری ایجاد کنند ، به خصوص اگر چرخه های شما طولانی باشد. به طور خاص ، هیپوگنادیسم ، جایی که بیضه ها کوچک می شوند و دیگر نمی توانند تستوسترون کافی برای باروری ، خلق و خوی و رفاه عمومی تولید کنند ، یک عارضه جانبی رایج و گاه پایدار مکمل با تستوسترون است. پزشکان ما در مورد شما قضاوت نخواهند کرد ، بنابراین لطفاً هنگام انجام این آزمایش تا آنجا که ممکن است در مورد استفاده از استروئید به آنها بگویید.

    حد فوقانی تمدید شده بسیاری از آزمایش های تستوسترون سطح تستوسترون را بالاتر از 52 نانومول در لیتر اندازه گیری نمی کنند ، آزمایش ما مقادیر حداکثر 520 نانومول در لیتر را اندازه گیری می کند. این امر خصوصاً برای مردانی که از درمان جایگزینی تستوسترون (TRT) یا استروئیدهای آنابولیک استفاده می کنند و انتظار دارند سطح فوق طبیعی تستوسترون داشته باشند بسیار مفید است. لطفا توجه داشته باشید ، اگر میزان مطالعه شما بالاتر از 520 نانومول در لیتر باشد ، آزمایشگاه قادر به محاسبه تستوسترون رایگان یا مقدار شاخص آندروژن آزاد نخواهد بود. در این صورت ، دیگر حق استرداد نخواهید داشت.
    نتایج آزمایش خون استرادیول زیر 18 pmol / L به صورت <18 pmol / L (کمتر از 18 pmol / L) بیان می شود.