انجام آزمایش خون در منزل

انجام آزمایش خون در منزل

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 14 / 09 / 1396

آیا انجام آزمایش خون در منزل براحتی امکان‌پذیر است؟ کدام مراکز برای گرفتن آزمایش خون در منزل بهتر هستند؟ این سوالات و دیگر سوال‌ها، جزو ابهامات ذهن بسیاری از بیماران و مراجعه کنندگان هستند و ما تلاش کرده‌ایم این ابهامات را پاسخ دهیم.

انجام آزمایش خون در منزل و محل کار

انجام آزمایش خون در منزل یکی از مهمترین و شایع‌ترین آزمایشاتی است که در منزل می‌توانید انجام دهید و لزوما نیازی نیست که حتما در آزمایشگاه نمونه‌گیری خون صورت گیرد. چرا که این کار نیازی به استفاده از تجهیزات فراوان و غیر قابل حمل ندارد و فقط با حضور متخصص نمونه‌گیری و تجهیزات مورد نظر مانند سرنگ بهداشتی و پنبه الکلی، امکان‌پذیر است.

مزایای انجام آزمایش خون در منزل

در دنیای پرمشغله امروز که زن و مرد هر دو در بیرون از محیط خانه مشغول کار هستند، پیدا کردن فرصتی برای انجام آزمایش خون، شاید چندان آسان نباشد، به ویژه اگر در شهرهای بزرگ و شلوغی مانند تهران، ساکن باشید. از طرفی در حال حاضر و متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا، همه پزشکان و متخصصین درمانی توصیه می‌کنند که مگر در موارد ضروری به آزمایشگاه‌ها مراجعه نکنند. در چنین شرایطی انجام آزمایش در محل، می‌تواند یکی از راه‌های پیشگیری و ضروری باشد.

اما مزایای دیگری هم وجود دارد: صرفه جویی در زمان، عدم حضور در خیابان‌ها و ترافیک. همچنین افرای که سن بالاتری دارند و مایلند کمتر از خانه خارج شوند، نیز می‌توانند از روش انجام آزمایش خون در منزل استفاده کنند.

 

آزمایش خون

مراحل انجام آزمایش خون در منزل

برای انجام آزمایش خون در منزل، بهتر است نسخه پزشک داشته باشید تا آزمایشگاه مورد نظر بداند شما نیاز دارید، سلامتی بدن خود را از جهت چه فاکتورهایی بررسی کنید.

در این مرحله، باید از یک آزمایشگاه معتبر که خدمت انجام آزمایش در محل دارد، درخواست دهید. برای اینکار می‌توانید در آزمایش آنلاین به صورت تلفنی و یا آنلاین درخواست خود را برای روز و ساعت مورد نظر ثبت کنید تا متخصصین نمونه‌گیری در زمان درخواستی شما در محل حاضر شوند و نمونه‌گیری خون را انجام دهند.

متخصص نمونه‌گیری، موظف است با انجام تمام اصول بهداشتی، از سرنگ و پنبه استریل برای انجام نمونه‌گیری استفاده کند و نمونه خون جمع آوری شده در ویال را هر چه سریع‌تر به آزمایشگاه برساند تا بررسی آزمایشگاهی توسط متخصصین آزمایشگاهی شروع شود.

به طور معمول جواب آزمایش خون (CBC) در کمتر از یک روز آماده می‌شود، اما برخی موارد نیاز به زمان بیشتری دارند که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم:

  • آزمایش خون برای بارداری: از انجام این آزمایش تا پاسخ دهی، معمولا 24 ساعت زمان نیاز است.
  • آزمایش خون برای ازدواج: جواب این آزمایش نیز بین 5 تا 7 روز کاری آماده می شود.
  • آزمایش خون برای غربالگری سه ماه اول بارداری: این آزمایش بین 4 تا 10 روز کاری بر حسب نوع آزمایشگاه، زمان نیاز دارد.
  • آزمایش خون برای تعیین جنسیت: این آزمایش، در آزمایشگاه‌های ژنتیک، بررسی می‌شود و جواب آن، بین 5 تا 7 روز کاری آماده می شود.
  • آزمایش خون برای تیروئید: این آزمایش معمولا بین 2 تا 5 روز بر حسب میزان کار آزمایشگاه، زمان‌بر است.

پس از آماده شدن جواب آزمایش، جواب آن برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید نتیجه را به صورت پیامک و یا آنلاین مشاهده کنید.

 

آزمایش در منزل

انجام آزمایش خون در منزل در چه شهرهایی انجام می‌شود؟

اگر مایلید از طریق آزمایش آنلاین، آزمایش خون خود را در منزل و یا محل کار انجام دهید، می‌توانید در شهرهای زیر، درخواست انجام آزمایش خون خود را ثبت کنید تا متخصصین نمونه‌گیری، به محل بیایند و پس از انجام نمونه‌گیری، جواب آزمایش را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

شهرهای تحت پوشش آزمایش آنلاین

تهران، شهریار، چالوس، کرج، دماوند، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، خرم آباد، رشت، بندرانزلی و اهواز، از شهرهایی هستند که تحت پوشش خدمات آزمایش آنلاین قرار دارند و شما می‌توانید با ثبت درخواست خود به صورت تلفنی و یا آنلاین، از انجام آزمایش خون در منزل بهره‌مند شوید.

تعرفه‌های آزمایش خون در منزل

آزمایش خون در منزل بدون کوچک‌ترین هزینه اضافی انجام می‌گیرد! در واقع شما با ثبت تقاضای انجام آزمایش در منزل و یا محیط کاری خود، پرداخت تمام هزینه‌ها را مطابق با تعرفه‌های تصویب شده به منزل و محیط کاری خود موکول کرده‌اید و پس از انجام آزمایش مربوطه، تمام هزینه‌ها اعم از پذیرش، نمونه گیری و غیره را پرداخت خواهید نمود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *