Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-includes/author-template.php on line 104
آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج - آزمایش آنلاین
آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج

آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 17 / 05 / 1396

آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج

هستند زوج ها بیشماری که به سبب علاقه مندی زیاد به همدیگر و ترس از برهم زدن تصور در کنار هم بودن و همچنین از بین رفتن زندگی مشترک هنوز آغاز نشده با مشخص شدن جواب آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج، از انجام این آزمایش سر باز می زنند! در حالی که اصلا اینگونه نیست و باید گفت انجام تمامی موارد آزمایشاتی پیش از ازدواج، صرفا برای اطمینان خاطر زوج های حاضر برای ایجاد یک پیوند سالم و ان شاالله طولانی مدت است. در خصوص انجام آزمایش ژنتیک و همچنین نمایان شدن مشکلات ژنتیکی در یکی از زوج ها نیابد هیچ ترس و استرسی آنان را فرا بگرید چرا که در حال حاضر با پیشرفت های ممکنه ای که حاصل شده است، با مشاوره و شروع به موقع روند درمانی می توان این دسته از اختلالات ژنی را نیز درمان نمود و خیال خود را راحت ساخت.

آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج

آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج:

آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج ممکن است هیچ وقت برای هیچ زوجی انجام نشود و با تشخیص مشاور آن ها تنها به انجام آزمایشات قانونی ازدواج بپردازند، اما برای برخی زوج ها نیز ممکن است به دستور پزشک مشاور ژنتیکی انجام این آزمایش تجویز شود تا با صورت گرفتن آن،‌ خیال همه از بود و نبود مشکلات ژنتیکی آسوده گردد. پیش از ازدواج معمولا آزمایشاتی برای کشف بیماری هایی همچون: مقاربتی، ایدز، تالاسمی و سایر موارد برای زوج ها انجام می گردد و اکنون با وارد شدن کشور ما به سرازیری خطرناک اختلالات ژنتیکی  آن هم در تمام ابعاد ممکنه، شاید بهتر باشد انجام آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج را نیز برای تمام زوج ها؛ لازم و اجباری گردانیم تا بلکه از بالا رفتن آمار متاسفانه قابل توجه این دسته از اختلالات ژنتیکی بتوان جلوگیری کرد!

 

کدام دسته از افراد مکلف به انجام آزمایش ژنتیک می باشند؟

با تمام اطلاع رسانی ها و آگهی های مربوط به انجام آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج برای تمام زوج های ایران و حتی جهان، اما باز هم هستند کسانی که منتظرند تا به دستور پزشک معالج و یا مشاور ژنتیکی از انجام این آزمایش حالا به هر دلیل خودداری نمایند، در خصوص این که آزمایش ژنتیک برای بر روی کدام یک از افراد و زوج ها باید شکل بگیرد، باید گفت قطعا زوج هایی که احتمال بروز اختلالات ژنتیکی در بستگان درجه 1 خود را همراه داشته اند و یا به دستور پزشک معالج خود برای انجام آزمایش ژنتیکی راهنمایی شده اند؛ جالب است بدانید طبق آمار بدست آمده از مبتلایان اختلالات ژنتیکی، 50 درصد معلولیت های این چنینی مربوط به موارد ژنتیکی و 50 درصد دیگر آن، مربوط به عوامل غیر ژنتیکی است که برای مهار و کنترل هر چه زود تر هر دو گروه، باید اقدامات لازمه آن به سرعت در دستور کار مسئولین مربوطه قرار بگیرد! البته در این بین خود زوج ها نیز می توانند بیشتر کمک ممکنه را برای پایین آوردن این آمار وحشتناک انجام دهند؛ خیلی ساده است که پیش از ازدواج، آزمایش ژنتیک را انجام دهیم، پیش از اقدام به بارداری، آزمایش ژنتیک آن را انجام دهیم و حتی در طول زمان بارداری هم از انجام دستورات پزشکی و معالجاتی تجویز شده برای از بین بردن موارد احتمالی ژنتیکی خودداری نماییم.

آزمایش ژنتیک

کلام آخر:

لازم است بدانید به طور میانگین و طبیعی در حدود 7 تا 8 ژن معیوب در تمام انسان ها وجود دارد که کنار هم نشستن این ژن های معیوب در ازدواج های خارج از فامیل دو درصد و در ازدواج های فامیلی 6 تا 8 درصد می شود به همین خاطر معمولا توصیه می شود که از انجام ازدواج های فامیلی خودداری نمایید. توجه داشته باشید این خطر ابتلا محتمل است و همیشه هم ممکن است پیش نیاید و کسانی که ازدواج فامیلی با هم کرده اند، به خوبی و خوشی یک زندگی سالم را در کنار همدیگر داشته باشند. تنها راهی که می توان فهمید باید آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج را انجام داد و یا انجام نداد، مشورت با یک مشاوره ژنتیکی است که می تواند با توجه به علوم مختلفی که آموخته است ما را در این مرحله از ازدواج، راهنمایی نماید.

شما می توانید به راحتی از طریق آزمایش آنلاین به صورت آنلاین آزمایش های مختلف را درخواست دهید.
جهت درخواست اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *