آزمایش ازدواج ناشتا

ناشتایی برای آزمایش ازدواج | نکاتی که باید بدانید

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 28 / 10 / 1397

آزمایش ازدواج ناشتا همانند سایر آزمایش های خون، فرد باید حتما 8 ساعت ناشتا باشد. البته برخی از افراد معتقد هستند ناشتایی برای آزمایش خون ازدواج لازم است و برخی معتقدند نیازی نیست. با این وجود ناشتا بودن برای انجام آزمایش (آزمایش ازدواج ناشتا) ضرورتی ندارد.

آزمایش ازدواج ناشتا بدین صورت انجام می شود که یک نمونه خون از افراد گرفته می شود تا به بررسی بیماری هایی همچون تلاسمی مینور در مرد، ویروس هپاتیت ب، وجود فکتور سیفلیس بپردازند. همچنین آزمایش ادار نیز از زوجین گرفته می شود تا با آن اعتیاد افراد مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه می خواهیم آزمایش ازدواج ناشتا را بررسی کنیم و توضیح دهیم که چه آزمایش هایی صورت می گیرد.

در چه آزمایش‌هایی از آزمایش ازدواج باید ناشتا باشیم

برای آزمایش تالاسمی حتماً باید ناشتا باشیم

آزمایش تالاسمی یکی از آزمایش‌های رایج ازدواج است که در کنار آزمایش خون انجام می‌شود. برای انجام آزمایش تالاسمی باید ناشتا باشیم. معمولاً توصیه می‌شود حداقل قبل از آزمایش به مدت 8 ساعت باید ناشتا باشیم.

در صورت ابتلا به تالاسمی چه اتفاقی برای ازدواج می‌افتد؟

بیماری تالاسمي يک بیماری ارثي خوني است که از طريق پدر يا مادر و يا هر دو به فرزند انتقال مي یابد. جالب است بدانید که بیماری تالاسمی انواع مختلفی دارد. بنابراین اگر ژن حامل تالاسمي از يکي از پدر و مادر به فرزند منتقل شود، آن فرد مبتلا به تالاسمي مينور می شود. تالاسمی مینور بدین صورت است که فرد از نظر ظاهري کاملا نرمال است و در واقع فقط کمي کم خوني دارد، اما اگر ژن حامل تالاسمي از هر دو والد به فرزند انتقال داده شود، فرزند آن ها مبتلا به تالاسمي ماژور خواهد شد، که در واقع یک بيماري به شمار می آید. بدن افراد مبتلا به بیماری تالاسمی ماژور توانایی ساخت هموگلوبین را به طور طبیعی ندارد و برای جبران این خون سازی دیگر استخوان ها همچون استخوان فک و صورت را درگیر می کند.

افراد مبتلا به بیماری تالاسمی ماژور در صورت آن ها تغییر شکل دیده خواهد شد و استخوان های صورت آن ها تا حدودی پهن تر می شود. با انجام آزمایش ازدواج ناشتا مشخص می شود که افراد مبتلا به بیماری تلاسمی هستند یا خیر؟ اگر یکی از افراد تنها مبتلا به بیماری تالاسمی مینور باشد و دیگری سالم باشد آن ها برای بچه دار شدن مشکلی ندارند، اما ممکن است فرزند آن ها با احتمال 50 درصد مبتلا به بیماری مینور شود.

در واقع با انجام این آزمایش ازدواج ناشتا که یکی از آن ها بررسی بیماری تالاسمی است، افراد آگاه می شوند که تصمیم بگیرند بچه دار شوند یا بچه دار نشوند و یا با انجام آزمایشات ژنتیک بررسی کنند که احتمال مبتلا شدن فرزندشان به بیماری تالاسمی چند درصد است.

 

آزمایش سيفليس نیازی به ناشتایی ندارد

سیفلیس یکی دیگر از بیماری هایی است که در آزمایش ازدواج ناشتا مورد بررسی قرار می گیرد. این بیماری یک نوع عفونت است که از راه رابطه جنسی منتقل می شود و عامل اصلی آن یک نوع باکتری می باشد. اگر یکی از افراد به این بیماری مبتلا باشد فرد دیگر نیز مبتلا خواهد شد. اگر این بیماری به صورت درست تشخیص داده نشود و درمان نشود عوارض خطرناکی را به همراه دارد.

شایان ذکر است که بیان شود اگر مادري مبتلا به عفونت سيفليس باشد، در صورت بارداری جنین نیز مبتلا خواهد شد. بنابراین انجام تست VDRL برای آقایان امری ضروری است.

نمونه‌گیری آزمایش ازدواج

آزمایش هپاتيت ازدواج نیازی به ناشتایی ندارد

هپتاتیت نیز یکی دیگر از بیماری هایی است که در آزمایش ازدواج ناشتا مورد بررسی قرار می گیرد. درواقع هپاتيت يک نوع بيماري ويروسي است که کبد انسان را درگير مي کند و سبب التهاب کبد خواهد شد. هپاتیت دارای ويروس هاي مختلفی می باشد که عبارتند از (A,B,C,D,E,…) در واقع بیماری هپاتیت یک بیماری بسیار خطرناک در دوران جوانی و میانسالی است.

هپتاتیت B یک از شایع ترین نوع هپاتیت است که اختصار این آزمايش با HBsAgنمایش داده می شود که با انجام این آزمایش به بررسی وجود آنتي ژن ويروس هپاتيت ب در خون می پردازند.

راه هاي انتقال بیماری هپاتیت B عبارتند از:

  • انتقال از مادر به فرزند: احتمال انتقال بیماری هپاتیت از مادر به فرزند در زمان حاملگی بالا است. ۵ تا ۱۰ درصد انتقال بیماری هپاتیت از مادر به جنين در طي ۶ ماهه اول بارداری اتفاق می افتد و بیسترین انتقال این بیماری در سه ماهه آخر بارداري و زايمان رخ می دهد.
  • انتقال از طريق جنسي: یکی از اصلی ترین و مهم ترین راه های انتقال بیماری هپاتیت B از طریق رابطه جنسی است.
  • تزريق خون و فرآورده هاي خوني و پيوند اعضا: انتقال از طريق وسایل تيز و تماس هاي زير پوستي
    معتادان تزریقی که از سرنگ های مشترک استفاده می کنند بیشتر در خطر ابتلا به بیماری هپاتیت B از این طریق هستند. همچنین روش های مختلف از جمله خالکوبی، طب سوزنی، سوراخ کردن گوش، ختنه و …. از دیگر راه های انتقال این بیماری می باشد.
  • انتقال در حين ارائه خدمات تشخيصي و درمان : انتقال ويروس هپاتیت B از طريق وسایل آلوده در دندانپزشکي ، جراحي، دياليز، اندوسکوپي و دیگر اقدامات تشخيص و درماني بیماری ها امکان پذیر است.
  • دیگر راه هاي انتقال : این ویروس به دلیل مقاومت خیلی زیادی که دارد می تواند هفت تا ده روز بر روی هر سطحی باقی بماند و سبب آلودگی شود. بنابراین توصیه می شود وسایل مشترک با هیچ فردی نداشته باشید، زیرا این بیماری به سرعت قابل انتقال است.

 

آزمایش Hiv نیازی به ناشتایی ندارد

یکی دیگر از آزمایش‌هایی که معمولاً انجام می‌شود، آزمایش ایدز است. ایدز به‌عنوان ویروس تخریب‌کننده سیستم ایمنی بدن، فعلاً درمانی ندارد. برای انجام آزمایش ایدز نیازی به ناشتایی نیست. در صورت مثبت شدن تست ایدز امکان ازدواج طرفین با نظارت پزشک و چک آپ های دوره‌ای وجود دارد. در صفحه آزمایش ایدز ما می‌توانید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید.

 

 

آزمایش اعتیاد ازدواج نیازی به ناشتایی ندارد

آزمایش اعتیاد از آزمایش های قبل از ازدواج است که نیازی به ناشتایی ندارد. در واقع می توان این گونه بیان نمود که آزمایش ازدواج ناشتا به آزمایش خون قبل از ازدواج می می گویند. آزمايش اعتياد که بوسیله نمونه ادرار صورت می گیرد، تشخیص داده می شود فرد اعتیاد دارد یا خیر. فرد نمونه ادار را با نظارت کامل تحويل مسئول آزمایشگاه می دهد تا هیچ گونه تقلبی صورت نگیرد. اگر فرد قبل از انجام آزمایش اعتیاد از دارو هاي کديين دار استفاده نماید فرد مشکوک به اعتیاد است و آزمایش را باید تکرار نماید.
بنابراین برای انجام آزمایش اعتیاد لازم است به جای ناشتا بودن از مصرف کدئین به مدت 72 ساعت قبل از آن خودداری نمایید.
با انجام آزمایش ازدواج ناشتا برای خانم ها ضروری است که واکسن کزاز نیز تزریق نمایند. با تزریق این واکسن می توانند از به دنیا آوردن فرزندی مبتلا به بیماری کزاز جلوگیری نمایند.

آزمایش ازدواج، مهم‌ترین آزمایش زندگی

احتمالاً می‌توان آزمایش ازدواج را مهم‌ترین آزمایش در طول زندگی دانست. چراکه وجود بیماری، ویروس یا باکتری‌های خطرناک می‌تواند بر سلامتی طرف دیگر هم اثرگذار باشد. از طرف دیگر در این صورت وجود بیماری امکان تولد فرزند سالم دشوار خواهد بود. همه این مواد نشان از اهمیت آزمایش ازدواج دارد.
در انتهای مقاله یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. وب‌سایت تخصصی آزمایش آنلاین امکان انجام انواع آزمایش‌های عمومی را در منزل و محل کار فراهم کرده است. برای استفاده از خدمات ما کافی است خدمت موردنظر خود را انتخاب یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۸۱۱۱۰۵۰ تماس حاصل کنید.شما می توانید به راحتی از طریق آزمایش آنلاین به صورت آنلاین آزمایش های مختلف را درخواست دهید. جهت درخواست  اینجا کلیک کنید.

مجموعه آزمایش آنلاین پیشرو در خدمات رسانی در منزل ، شما عزیزان میتوانید خدمات آزمایش ژنتیک ، آزمایش hpv ، فیزیوتراپی در منزل ، تست اعتیاد در منزل ، ویزیت پزشک در منزل با آزمایش آنلاین تجربه کنید

 

4 دیدگاه ها

  1. دلارام گفت:

    ممنون از خدمات خوبتون

  2. Anne گفت:

    فوق العاده

  3. پورقاسم گفت:

    بسیارعالی بود

  4. فاطمه گفت:

    تیم فوق حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *