Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-includes/author-template.php on line 104
آزمایشات ضروری قبل از بارداری - آزمایش آنلاین
آزمایشات ضروری قبل از بارداری

آزمایشات ضروری قبل از بارداری

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 20 / 07 / 1396

آزمایشات ضروری قبل از بارداری

آزمایشات ضروری قبل از بارداری چیست و چگونه مراحل این آزمایش ها طی می شود؟ این سوالات و دیگر سوالات همیشه مورد دغدغه بانوان گرامی می باشد. ازدواج یک تصمیم مهم و قابل احترام برای تمام دختران و پسران جهان می باشد ولی بارداری یک تصمیم جدی و با قدرت مسئولیت پذیری بسیار بالایی را طلب می کند! در گذشته نوزادان زیادی به سبب نبود امکانات پزشکی و تجهیزات علمی جان خود را از دست می داند اما اکنون با توسعه و گسترش علوم مامایی و پزشکی مرتبط با بارداری، خیلی کم شاهد از بین رفتن نوزادان می شویم؛ در حال حاضر با انجام آزمایشات ضروری قبل از بارداری به راحتی می توان از سلامت نوزادان اطمینان حاصل کرد و خود را آماده سرپرستی یک کودک کاملا سالم و با نشاط ساخت.


آزمایشات بارداری

آزمایشات ضروری قبل از بارداری:

پیش از اینکه به سراغ آزمایشات ضروری پیش از بارداری برویم بهتر است قدری در خصوص معاینه قبل از بارداری صحبت کنیم؛ این معاینه همانطور که شما نیز از عنوان ان مطلع شده اید، یک معاینه کامل معمولی پیش از بارداری برای خانم ها است و که اغلب توسط متخصصین حوزه های سلامت و یا متخصصین امور زنان و زایمان انجام می گیرد. اما این معاینه به ظاهر ساده از اهمیت های بسیار بالایی برخوردار است! این معاینه ها سبب می شوند تا پیش از بارداری اقدامات لازم در جهت هر چه سالم تر بچه دار شدن از سوی والدین، صورت پذیرد و آنان از آمادگی نسبی خوبی برخوردار شوند. متاسفانه با اینکه اطلاع رسانی های زیادی در خصوص انجام معاینه های پیش از بارداری شده است اما هنوز هم هستند کسانی که به این معاینه ها توجه نمی کنند و درصد بارداری خود و حتی مشکلات ژنتیکی برای فرزندانشان را به جان می خرند! به هر حال ما در این مطلب قصد نصیحت و یا توضیح معاین ههای قبل از بارداری را نداشته و نداریم و بیشتر تمایل داریم تا شما را با بخش کوچکی از آزمایشات ضروری قبل از بارداری آشنا نماییم؛

  • انجام آزمایش خون قبل از بارداری: با انجام آزمایش خون، موارد زیادی که از تاثیرگذاری بالایی در شرایط بارداری برخوردار هستند، مورد بررسی قرار داده می شوند. مواردی همچون: تعداد هموگلوبین، RH و غلظت خون؛
  • مشخص شدن وزن: در واقع پزشک بیشتر به سبب اینکه در مدت زمان بارداری با مشکلات کمتری مواجه شوید، این کار را انجام می دهد و سعی می کند تا با دریافت مشخصه های بدنی شما از یک رژیم غذایی مناسب برایتان استفاده نماید.
  • آزمایش تعیین فعالیت غده تیروئید: غده تیروئید از جمله موارد است که اگر مشکل دار باشد می تواند اثرات مخربی را بر روی بارداری شما از خود نشان دهد! بنابراین اغلب متخصصان زنان و زایمان با بررسی قدرت عملکرد این غده، سعی می کنند تا از بابت کارایی درست آن اطمینان حاصل کنند.
  • بررسی نوع دارو و میزان مصرف آن قبل تاز بارداری: اگر معاینه های پیش از بارداری را انجام داده باشید، دیگر نیازی به انجام این آزمایش نیست؛ ولی اگر آن دسته از معاینه ها را انجام نداده اید بهتر است هر نوع دارو با هر میزان مصرفی که دارید را به پزشک معلج خود بگویید تا در صورت مغایرت با شرایط بارداری، شما را از استفاده آن داروها منع کند.
  • انجام عمل واکسیناسیونی: شاید خیلی اطلاعاتی در خصوص این مرحله نداشته باشید اما برای محافظت از خانم های باردار اغلب باید واکسن هایی تزریق شود تا آنان را در مقابل بیماری های مختلف بیمه کند.
  • انجام آزمایش پاپ اسمیر: که در صورت انجان ندادن آن در گذشته، پزشک به هنگام معالجه انجام آن را برایتان توصیه می کند.
  • آزمایشات داخلی، پستان و لگن خاصره: که از سوی پزشک معالج باید مود بررسی قرار داده شود.
  • گرفتن آزمایش ادرار پیش از بارداری: ممکن است پزشک معالج از شما یک نمونه ادرار درخواست کند تا به وسیله آن بتواند عفونت های مجاری ادرار شما را مورد بررسی قرار دهد.


تست بارداری - baby chek

کلام آخر:

در پایان چیزی برای گفتن نیست جز اینکه انجام آزمایشات قبل از بارداری را جدی بگیرد و حتما برای خود یک پزشک متخصص در امور زنان و زایمان و همچنین یک مشاور آگاه در زمینه های بارداری پیدا کنید. قبل از بارداری به دندان پزشکی بروید و از سلامت دندان های خود مطمئن شوید، از مواد غذایی مغزی استفاده کنید، از مصرف سیگار و دیگر دخانیات و همچنین مشروبات الکلی به طور جد پرهیز کنید و سعی کنید به تمام حرف های پزشک خود گوش کنید.

شما می توانید به راحتی از طریق آزمایش آنلاین به صورت آنلاین آزمایش های مختلف را درخواست دهید.
جهت درخواست  اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *