آزمایشگاه پاتولوژی کریمی‌نژاد-نجم‌آبادی

خدمات مرکز


اطلاعات تماس و آدرس


  • icon-mapآدرس:

    شهرک غرب، میدان صنعت، ضلع غربی ایستگاه مترو صنعت، پلاک 2

  • icon-phoneتلفن:

    88370838

  • icon-webوبسایت:

    http://www.irangenepath.com

ثبت درخواستicon-arrow-left
icon-mapنقشه و مسیریابی

نظرات درباره مرکز ابن سینا


  • 80%
  • 60%
  • 40%

مرکز پاتولوژی و ژنتیک کریمی‌نژاد-نجم‌آبادی با بهره‌گیری از نیروی انسانی توانمند، زیرساخت‌های مدرن و روش‌های علمی روز دنیا سالانه بیش از صدها تست تشخیصی برای بیماران مبتلا، تشخیص قبل از تولد و تعیین وضعیت ناقلی در بیماران ژنتیک انجام می‌دهد.
کارنامه موفق 38 ساله این مرکز حاکی از انجام شمار قابل توجهی تست تشخیصی قبل و بعد از تولد جهت بررسی ناهنجاری‌ها و بیماری‌های ژنتیک است؛ بی شک این امر حاصل تعهد بنیانگذاران، مدیران و یکایک کارکنان این مجموعه به ارائه و حفظ بالاترین کیفیت خدمات و کسب رضایت مراجعین بوده است، به طوری که نام این مجموعه همواره در میان قدرتمندترین برندهای عرصه تشخیص ژنتیک کشور و منطقه درخشیده است. این مرکز همواره در راه‌اندازی و ارائه خدمات نوین تشخیصی در کشور پیشرو و انتخاب اول متخصصان و خانواده‌های درگیر با ناهنجاری‌ها و بیماری‌های ژنتیک بوده است. خوش‌نامی مرکز پاتولوژی و ژنتیک کریمی نژاد- نجم آبادی حاصل نرخ بالای موفقیت جوابدهی و بالاتر بودن دقت و کیفیت جواب‌ها از استانداردهای جهانی بوده، به نحوی که ارجاع پرشمار هموطنان و همنوعان جویای خدمات مشاوره و تشخیص ژنتیکی از سرتاسر کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای صغیر گواه این مدعاست.
مرکز پاتولوژی و ژنتیک کریمی‌نژاد-نجم‌آبادی علاوه بر بهره‌گیری از مجموعه‌ای از کارشناسان و تکنیسین‌های آموزش دیده و مجرب، که عمدتا دانش‌آموخته مراکز دانشگاهی معتبر داخلی و بین‌المللی بوده و به دانش و تکنیک‌های روز دنیا تسلط دارند، همواره در صورت لزوم از همکاری‎های علمی و حرفه‌ای سازمان‌یافته با محققین و دانشمندان و سازمان‌های داخلی و بین‎المللی جهت تحقق هدف والای خود یعنی جوابگویی با بالاترین دقت و در اسرع وقت بهره برده است.
مرکز پاتولوژی و ژنتیک کریمی‌نژاد-نجم‌آبادی به عنوان یک مجتمع آزمایشگاهی خدمات متنوع مشاوره‌ای و تشخیصی را به هموطنان ارائه می‌کند و همواره با اهتمام به تجهیز بخش‌ها و راه‌اندازی تست‌های جدید به این خدمات وسعت بخشیده است. خدمات نمونه‌گیری به بیماران سرپایی و بستری در تمامی سنین از جمله خدمات این مرکز است. تیمی از متخصصان ژنتیک بالینی تفسیر تمامی نتایج را در این مرکز بر عهده دارند و تمامی آزمایش‌ها با سخت‌گیرانه‌ترین معیارهای کیفی به انجام می‌رسند. در صورت لزوم به تمامی بیماران و مراجعین خدمات مشاوره‌ای پیش از آزمایش و پس از آن ارائه می‌شود تا از تاثیرات آزمایش بر خود و خانواده خود آگاهی یابند. این مرکز خدمات تشخیصی برای بیش از 450 ناهنجاری و 900 ژن ارائه می‌دهد و در تمامی خدمات تشخیصی ارائه شده، تفسیر کامل تشخیصی از واریانت‌های بالینی نیز ارائه می‌شود.

هر چند فعالیت بخش‌های تخصصی این مرکز را نمی‌توان جدا از هم تصور کرد، جهت آشنایی شما عزیزان به اختصار و به تفکیک موضوعی به معرفی بخش‌ها و خدمات این مرکز می‌پردازیم. لازم به اشاره است که این صفحه صرفا برای معرفی آزمایشگاه کریمی-نجم آبادی در نظر گرفته شده است و در صورت وجود قرارداد بین آزمایش آنلاین و این آزمایشگاه، امکان نمونه گیری در محل توسط آزمایشگاه اشاره شده وجود دارد.

بخش مشاوره و ژنتیک بالینی
· مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و ازدواج‌های فامیلی
· مشاوره ژنتیک پیش از بارداری و دوران بارداری
· بیماری‌های ارثی، عقب‌افتادگی‌های ذهنی و جسمی، ناهنجاری‌های مادرزادی در فرد و خانواده
· نازایی، ناباروری، سقط مکرر، مرده‌زایی، ابهام جنسی
· سرطان‌های فامیلی؛ پیشگیری و درمان
· بیماری‌های متابولیک در فرد یا خانواده برای تشخیص پیش از تولد فرزندان آینده
· مشاوره جهت بررسی مولکولی تمامی بیماری‌های ژنتیک شناخته شده (در صورت لزوم با همکاری مراکز خارج از کشور)

بخش پاتولوژی و سیتولوژی
· آسیب‌شناسی بالینی
· آسیب‌شناسی تشریحی
· کالبدشکافی
· سیتولوژی
· ملکولی: FISH بافت و سلول

بخش سیتوژنتیک
· تشخیص پیش از تولد: انواع تکنیک‌های متداول نواری (Banding) بر روی نمونه‌های خون، مایع آمنیوتیک و پرزهای جفتی
· تشخیص پس از تولد: انواع تکنیک‌های متداول باندینگ و باندیگ با رزولوشن بالا بر روی نمونه‌های خون محیطی و بافت
· سرطان: تشخیص نوع لوسمی و لنفوم، انتخاب درمان، کنترل پاسخ به درمان با استفاده از نمونه‌ی مغز استخوان

بخش سیتوژنتیک ملکولی
· تشخیص انواع حذف و ریزحذف، جابجایی، واژگونی و اختلالات شمارشی کروموزوم‌ها با تکنیک‌های نواری (Banding) و FISH
· هیبریداسیون مقایسه‌ای ژنوم بر آرایه الیگو ((Array Comparative Genomic Hybridization (aCGH) و غربالگری ژنتیک پیش از لانه‌گزینی ((Preimplantation Genetic Screening (PGS)
· هیبریداسیون مقایسه‌ای ژنوم بر آرایه bac

بخش ژنتیک ملکولی
1. تشخیص بیماری های تک‌ژنی با توالی یابی Sanger
2. تشخیص چندژنی (پنل‌های ژنی) Targeted NGS
3. تشخیص با توالی‌یابی اگزوم برای بیماری‌های کم‌توانی ذهنی، ناشنوایی، عصبی- عضلانی، سرطان‌ها، بیماری‌های متابولیک و هماتولوژیک
4. تعیین جهش (تست ناقلی: Carrier testing)
5. تشخیص ژنتیک پیش از لانه‌گزینی ((Preimplantation genetic diagnosis (PGD)
6. خدمات تست غیرتهاجمی پیش از تولد ((Noninvasive Prenatal Testing (NIPT)
7. خدمات تشخیص سرطان‌ها برای پیش آگهی انتخاب نحوه درمان (فارماکوژنتیک)
8- بررسی‌های کمی و کیفی سرطان‌های خونی با استفاده از تست‌های مولکولی
9. روش سریع تشخیص برای ناهنجاری های کروموزومی با استفاده از تست مولکولی QF_PCR

همکاری‌های علمی و تشخیصی با مراکز داخل و خارج از کشور
بیماریهای متابولیک
همکاری با دانشگاه اراسموس روتردام هلند.این همکاری از سال 1368 (1987 میلادی) شروع شد و در ابتدا به صورت یک طرح تحقیقاتی مشترک با مرکز متابولیک دانشگاه اراسموس بصورت رایگان شروع شد و نتیجه آن بررسی آنزیمی 826 بیمار و 222 تشخیص قبل از تولد بود. این همکاری همچنان ادامه دارد.
دیسپلازی های استخوانی
همکاری با ثبت بین المللی دیسپلازی استخوانی ((International Skeletal Dysplasia Registry (ISDR)
این مرکز برای بیماران دیسپلازی استخوانی از اساتید به نام این حوزه راهنمایی می گیرد و رادیولوژی همراه با شرح بالینی کامل بیماران را برای ISDR ارسال نموده و از همکاری آنها استفاده می نماید. تا بحال 113 شرح بالینی رادیولوژی بیمار برای ISDR ارسال شده و این مرکز توانسته است تشخیص قطعی برای موارد دیسپلازی های نادر را شناسایی کند.
بیماریهای بافت همبند
همکاری بسیار موفقی با دانشگاه گنت، مرکز مدیکال ژنتیک (Center for Medical Genetics, Ghent) از سال 1387 شروع شد که به واسطه آن این مرکز توانست ژن عامل Spondyloepimetaphyseal dysplasia with joint laxity / Ehlers Danlos syndrome, progeroid type 2 و در موردی دیگر یک سندرم کوتیس لاکسا جدید را به همراه ژن آن گزارش کند.
بیماری های چشمی
همکاری با دانشگاه ویسکانسن در رابطه با بیماری های چشمی تا کنون چندین مقاله در مورد بیماری های چشمی گزارش شده است (منبع).
بیماریهای پوستی
همکاری با دانشگاه جفرسن آمریکا و مراکز دیگر در زمینه اپی درمولسیس بولوزا ((Epidermolysis bullosa (EB) و چندین بیماری پوستی دیگر بصورت گسترده شروع شد و همچنان ادامه دارد (منبع).
بیماریهای عصبی عضلانی
همکاری با دانشگاه گوتنبرگ (University of Gothenburg) سوئد در مورد بیماری های آرتروگریپوز و شناسایی ژن جدید عامل نوعی آرتروگریپوز همراه با استرابیسم و ترمور (منبع).

گالری تصویر



Notice: Uninitialized string offset: 0 in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/plugins/nt-az/templates/partials/single-health-center.php on line 195

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس و آدرس


  • icon-mapآدرس:

    شهرک غرب، میدان صنعت، ضلع غربی ایستگاه مترو صنعت، پلاک 2

  • icon-phoneتلفن:

    88370838

  • icon-webوبسایت:

    http://www.irangenepath.com

ثبت درخواستicon-arrow-left
icon-mapنقشه و مسیریابی