چکاپ آزمایش انلاین
چکاپ آزمایش انلاین

چکاپ آزمایش دیابت بارداری

چکاپ ها نمونه ادرار و خون
چکاپ ها 5 پارامتر مورد ارزیابی
چکاپ ها 1 روز تا نتیجه ی آزمایش
onlin
    در آزمایش دیابت بارداری، موارد زیر بررسی می‌شود:
    • CBC
    • U/A و U/C
    • OGTT 75 mg

    اطلاعات چکاپ ها

    چرا باید این تست را انجام دهیم؟

    آزمایش دیابت بارداری، میزان سطح قند خون خانم باردار را اندازه می‌گیرد، چرا که اگر فرد در طول بارداری، به دیابت مبتلا شود، احتمال مسمومیت بارداری (پره اکلامپسی)، افسردگی و نیاز به سزارین افزایش می‌یابد. همچنین نوزادانی که از مادران مبتلا به دیابت به دنیا می‌آیند در خطر ابتلا به ماکروزومی یا بزرگی بیش از حد، زردی و افت قند خون پس از تولد قرار دارند. به همین دلیل انجام این آزمایش برای همه مادران باردار ضروری است.

    این چکاپ شامل چه آزمایش هایی می شود؟

    نشانگرهای زیستی

    آزمایش قند خون | آزمایش دیابت
    آزمایش شمارش کامل سلولهای خون | CBC
    آزمایش کلیه و ادرار

    آزمایش قند خون در بسیاری از موارد برای بررسی بیماری‌های دیابتی به کار می‌رود. این بیماری، به مریضی خاموش معروف است و اگر میزان قند بدن کنترل نشود، فرد دچار مشکلات بسیار متعددی می‌شود.

    شمارش کامل خون (CBC) آزمایشی است که سلولهای در گردش خون را آنالیز می کند. این سلولها عبارتند از گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها. در واقع آزمایش CBC می تواند به تشخیص برخی از بیماری ها مانند کم خونی، عفونت و یا التهاب، خون ریزی داخلی، بیمارهای مرتبط با انعقاد خون، سرطان ها و همچنین به بررسی وضع سلامت عمومی بدن و یا اثرات مخرب درمان هایی که گلبول های خون را تحت تاثیر قرار می دهند مانند شیمی درمانی کمک کند.

    این دسته از آزمایش‌ها، با بررسی وضعیت ظاهری، شیمیایی و میکروسکوپی ادرار و کشت ادرار، اطلاعات دقیقی از انواع عفونت‌های بدن، اختلال در عملکرد کلیه و مجاری ادراری و حتی سایر اندام‌های بدن نشان می‌دهد.

    آزمایش تحمل گلوکز خوراکی OGTT

    آزمایش OGTT که به عنوان آزمایش تحمل گلوکز خوراکی نیز شناخته می‌شود، روشی است برای بررسی و اندازه‌گیری در مورد اینکه بدن شما چقدر می‌تواند گلوکز را متابولیزه کند. گلوکز …

    بیشتر بخوانید
    کشت ادرار (U/C)
    آنالیز ادرار (U/A)