آزمایش آنلاین

آزمایش چکاپ زنان

با توجه به شرایط جسمی که زنان دارند، امکان ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند سرطان دهانه رحم، روده بزرگ و پستان در آنها شایع‌تر است. همچنین احتمال کمبود آهن و پوکی استخوان به دلیل دوره‌های قاعدگی و بارداری در خانم‌ها بیشتر است.

به همین علت، توصیه می‌شود حتی بانوانی که احساس سلامتی می‌کنند و نشانه‌ای از بیماری در آنها مشاهده نمی‌شود، آزمایشات زنان و چکاپ‌های دوره‌ای را جدی بگیرند. البته زمانی که افراد در خانواده و یا خویشاوندان خود بیماری‌های زمینه‌ای دارند، انجام آزمایشات غربالگری زنان باید به صورت جدی‌تری پیگیری شود.

اگر با خواندن این نکات، مایلید این آزمایش‌ها را به صورت مرتب انجام دهید، اما با مشکلاتی مانند کمبود وقت، نداشتن حوصله کافی برای بودن در ترافیک و یا نوبت‌های طولانی کلینک‌ها روبرو هستید، می‌توانید آزمایش‌های چکاپ زنان را در منزل انجام دهید. فقط کافی است آزمایش مورد نظر خود را انتخاب کنید تا متخصصین در زمان درخواست شده، در محل حاضر شوند و پس از نمونه‌گیری و بررسی آزمایش، نتیجه تست و غربالگری را برای شما ارسال کنند.

لیست آزمایش‌های زنان

آزمایشات ضروری زنان

غربالگری‌های مربوط به زنان را می‌توان در دو دسته سلامت عمومی بدن و سلامت جنسی طبقه بندی کرد. آزمایش‌های دسته اول مشابه با آزمایش‌های مردان است و آزمایش‌های سطح انرژی و سوخت و ساز بدن، اندازه‌گیری ویتامینها، املاح، آهن و هورمون‌های ضروری بدن را شامل می‌شود.

چکاپ جنسی در زنان، آزمایش‌های مربوط به اندام‌های زنانه، هورمون‌های جنسی، معاینه پستان و ماموگرافی به ویژه پس از سن 40 سالگی و بررسی عفونتهای مقاربتی (SDI) مانند کلامیدیا، سیفیلیس، زگیل تناسلی و HIV است که در زنانی انجام می گیرد که فعالیت جنسی دارند.

آزمایشهای زنان در موارد بسیاری با نمونه گپری خون و ادرار انجام می‌شود و در مواردی مانند بررسی عفونت‌های انتقالی از راه جنسی، نمونه‌گیری موضعی با کمک سواب‌ها و دستگاه‌های مخصوص ضروری می‌شود.

همچنین دوره بارداری، یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی هر زنی است و آزمایش‌های مختلفی مانند آزمایش‌های پیش از بارداری تا ماه آخر بارداری را شامل می‌شود. این آزمایش‌ها نقش مهمی در تعیین سلامت مادر و جنین دارند و بسیاری از آنها کمک می‌کند تا جنین فرایند تکاملی و رشد خود را به صورت سالم و طبیعی طی کند و در صورت بروز مشکل و خطرات احتمالی، پزشک مخصوص زنان، مراقبت‌ها و داروهای ویژه را تجویز می‌کند. به طور معمول این آزمایش‌ها، از آزمایش خون ساده تا آزمایش تیروئید، آزمایش آنتی بادی، RH، هورمون گنادوتروپین (Free BhcG) و موارد مختلفی را شامل می‌شود.

همچنین در دوران بارداری، انجام سونوگرافی NT برای تشخیص بیماری‌های ژنتیکی مانند سندورم داون، سونوگرافی تشخیصی برای رشد صحیح اندام‌های داخلی و مغز جنین ضروری است.

آزمایش خانم ها

آزمایش چکاپ خانم ها در محل با آزمایش آنلاین

برای انجام هر کدام از آزمایش های بانوان، می‌توانید به صورت تلفنی و یا از طریق وب سایت و اپلیکیشن درخواست دهید تا متخصصین مجرب به محل اعزام شوند و نمونه‌گیری را انجام دهند. به خاطر داشته باشید که نمونه‌گیری‌ها به صورت کاملا محرمانه انجام می‌شود، تست‌ها در آزمایشگاه‌های معتبر بررسی می‌شود و جواب آزمایش نیز برای شما ارسال می‌شود.

یکی از مهم ترین آزمایش هایی که زنان پس از زایمان باید انجام دهند، بررسی ویتامین‌ها و سطح آهن بدن است. همچنین در مواردی به تشخیص پزشک، آزمایش‌های تیروئید نیز ضروری می‌شود.

اندازه گیری چربی (کلسترول) خون، تعداد سلول‌های خونی (گلبول‌های قرمز و گلبول‌های سفید که نقش ایمنی بدن را به عهده دارند)، اندازه‌گیری قند و فشار خون، تشخیص اختلالات کبدی به ویژه هپاتیت سی و کبد چرب، تیروئید، بررسی املاح و الکترولیت‌ها و آزمایش‌های هورمونی زنان، بخشی از آزمایش های ضروری زنان است.

بسته به اینکه چه آزمایش و چکاپی را انجام داده باشید، جواب آزمایش‌ها بین 1 تا 7 روز پس از نمونه گیری آماده شده و برای فرد ارسال می شود.

تمام هزینه آزمایش ها، در بخش چکاپ های بانوان، به طور کامل مشخص شده است و شما می‌توانید قبل از ثبت درخواست، آنها را مشاهده کنید. هزینه ها هم بر حسب تعرفه‌هایی است که آزمایش آنلاین با آزمایشگاه‌های معتبر، قرارداد همکاری بسته است.  

بله، افراد می‌توانند پس از دریافت جواب آزمایش، از مشاوره پزشکانی که با آزمایشگاه آنلاین همکاری می‌کنند، مشاوره بگیرند.