ویژگی‌های پرستار سالمند در منزل

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 02 / 03 / 1401

Notice: Undefined index: title in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2484

Notice: Undefined index: title in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2484

Notice: Undefined index: title in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2484

Notice: Undefined index: title in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-content/themes/azma/functions.php on line 2484

اگر در منزل سالمند دارید و شرایط نگهداری از وی برایتان دشوار است و زمان کافی برای نگهداری و مراقبت از سالمند عزیزتان را ندارید بهترین راه حل استخدام پرستار سالمند در منزل می‌باشد. رفاه حال سالمندان عزیز آرزوی هر فرزندی است و حضور سالمند در منزل هم برای سالمند بهتر است و هم برای نزدیکان و فرزندان وی. سالمندان در منزل خود احساس آرامش بیشتری دارند و می‌توانند با دوستان و نزدیکان خود بیشتر در ارتباط باشند. بنابراین اگر سالمندتان دچار بیماری است و یا به تنهایی قادر نیست کارهای روزمره خود را انجام دهد و نیاز به مراقبت و پرستاری دارد با ما همراه باشید. آزمایش آنلاین با معرفی پرستاران مجرب و حرفه‌ای برای سالمندان شما این امکان را فراهم نموده‌ است که پرستار سالمند در منزل از والدین سالمندتان مراقبت نماید.

در این مقاله قصد داریم چند ویژگی مهم یک پرستار خوب را برشماریم. در زمان انتخاب پرستار برای نگهداری از سالمند خود چند نکته مهم را باید مورد توجه قرار دهید.

مهمترین ویژگی پرستار سالمند خوب

پرستار سالمند فردی است که با مسائل مربوط به سالمندی و انواع بیماری‌های آنها آشنایی کامل دارد و به خوبی می‌داند که چگونه با یک سالمند ارتباط برقرار کند. پرستار سالمند در منزل باید بتواند با استفاده از تخصص و مهارت خود علاوه بر نگهداری از وی کمک کند تا سالمند بتواند زندگی خوبی داشته باشد و کیفیت زندگی وی بهبود یابد. نیازهای جسمی و روحی سالمندان با یکدیگر متفاوت است و به همین علت پرستار باید با انواع نیازهای سالمندان آشنا باشد و بداند که چگونه به بهترین نحو ممکن در جهت رفع نیازها اقدامات لازم را انجام دهد. مهمترین ویژگی‌های پرستار سالمند در منزل عبارتند از:

 

  • پرستار سالمند باید صبور و با حوصله باشد: مراقبت از سالمندان نیازمند صبر و تحمل بالا است. سالمندان به دلیل کهولت سن و گاها ابتلا به برخی از بیماری‌های مربوط به دوره سالمندی تمرکز خود را از دست می‌دهند، کند حرکت می‌کنند و کند صحبت می‌کنند، نمی‌توانند خوب حرکت کنند و در حفظ تعادل دچار مشکل هستند، مشکلات روحی مانند افسردگی دارند و شرایط عادی ندارند. به همین علت پرستار سالمند باید با تمامی این شرایط آشنایی داشته باشد و نحوه برخورد با سالمند را به خوبی بداند. مهمترین مساله صبر است. پرستار باید پا به پای سالمند و ب توجه به شرایط وی کارها را انجام دهد، هرگز نباید سالمند را وادار به کاری کند و یا از او بخواهد که کارها را باسرعت بیشتری انجام دهد. سالمندانی که وضعیت جسمی و روحی مناسبی ندارند باید بیشتر مورد تجه قرار گیرند زیرا بسیار حساس و زود رنج هستند.
  • پرستار سالمند در منزل باید نسبت به تغییرات جسمی و رفتاری سالمند هوشیار باشد: پرستار سالمند به طور مداوم با سالمند در ارتباط است و می‌تواند به تغییرات جسمی سالمند را خیلی زودتر از هر فرد دیگری متوجه شود. از مهمترین ویژگی‌های یک سالمند متعهد و وظیفه شناس توجه به تغییرات فیزیکی سالمند است. توجه به تغییرات و پیگیری و درمان آن در زمان مناسب از بروز بسیاری از مشکلات و بیماری‌های جدی جلوگیری خواهد کرد. بسیاری از بیماری‌ها مانند آلزایمر، پارکینسون، پوکی استخوان، زوال عقل و … علائم خاصی دارند که برخی از آنها به سادگی قابل تشخیص است. پرستار باید با مشاهده هر علامت و تغییری در حال جسمی سالمند به نزدیکان وی اطلاع دهد تا با ویزیت پزشک در منزل بیماری به موقع تشخیص داده شود و درمان آغاز شود.
  • پرستار سالمند بایستی وظیفه شناس و متعهد باشد: پرستار سالمند باید به موقع در منزل حضور داشته باشد. تنها ماندن سالمند حتی برای ساعتی در روز ممکن است ممکن بروز حادثه شود. بسیاری از سالمندان به دلیل ابتلا به آلزایمر ممکن است از منزل خارج شوند و دیگر نتوانند راه برگشت به منزل را پیدا کنند. و یا برخی دیگر به دلیل عدم توانایی در حفظ تعادل احتمال دارد زمین بخورند و مشکلات جدی برایشان پیش آید. به همین دلیل حضور پرستار در منزل و در کنار سالمند از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله تعهدات یک پرستار سالمند در منزل عبارتند از:
  • در زمان مراقبت از سالمند از تلفن همراه خود زیاد استفاده نکند.
  • در طول هفته زیاد مرخصی نگیرد.

  • در صورت بروز مشکل و عدم توانایی برای مراقبت از سالمند یک روز قبل اطلاع دهد.
  • همیشه در دسترس باشد و به تماس‌ها پاسخ دهد.
  • تمام وظایف خود را به درستی انجام دهد و در انجام وظایف کوتاهی نکند.
  • سالمند را به هیچ وجه تنها نگذارد و در صورت نیاز به خروج از منزل به نزدیکان سالمند اطلاع دهد.
  • پرستار سالمند باید با تجربه باشد: فردی که به عنوان پرستار در منزل کنار سالمند حضور دارد باید با تمامی بیماری‌ها و مشکلات سالمندان آشنا باشد. مدیریت داروها، روش استحمام و مراقبت‌های بهداشتی، انجام تمرینات ورزشی و استفاده از غذاهای مناسب برای سالمندان از جمله مسائلی است که با توجه به شرایط و بیماری سالمندان متفاوت خواهد بود. به همین دلیل در اولین ملاقات با پرستار سالمند شرایط سالمند را برای وی شرح دهید و مطمئن شوید که پرستار از نحوه مراقبت از سالمند اطلاع کافی دارد.
  • پرستار سالمند باید بتواند با سالمند ارتباط برقرار کند: پرستار سالمند در منزل می‌تواند مانند یک حامی و همدم در کنار سالمند حضور داشته باشد. بسیاری از سالمندان به دلیل تنهایی و بیماری دچار مشکلات روحی مانند افسردگی می‌شود و نیازمند یک همدم و همراه دلسوز می‌باشند. پرستار سالمند باید بتواند به خوبی با سالمند ارتباط برقرار کند. برقراری ارتباط با سالمند شامل صحبت کردن، گوش کردن به صحبت‌های سالمند، انجام کارهای سرگرم کننده و مفرح مانند باغبانی و آشپزی و … می‌تواند در بهبود روحیه و حال روحی سالمند موثر باشد. پرستار باید مانند یک همراه و دوست صمیمی در کنار سالمند حضور داشته باشد نه صرفا یک پرستار و مراقب.

 

  • مهربانی و رفتار با محبت با سالمند: بسیاری از سالمندانی که وضعیت جسمانی مساعدی ندارند به محبت بیشتری نیاز دارند. به عنوان مثال سالمندی که قادر نیست از تخت برخیزد و باید تمام طول روز بر روی تخت دراز بکشد ممکن است به دلیل درد بدن و خستگی پرخاشگر و عصبی شود، در این شرایط پرستار سالمند در منزل باید با مهربانی و محبت با سالمند برخورد کند تا تحمل شرایط برای سالمند کمی آسان‌تر شود. اگر سالمندی نتواند ادرار خود را کنترل کند و یا در زمان غذا خوردن لباس خود را کثیف کند، پرستار نباید با تند خویی با وی رفتار کند. رفتار تند و عصبانیت پرستار موجب می‌شود تا حال روحی سالمند برتر شود و بر بیماری وی و روند پیش روی آن تاثر منفی خواهد گذاشت.

دلایل استفاده از خدمات پرستاری از سالمند در منزل

اگر سالمندی در منزل دارید به خوبی از مشکلات نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل آگاهی دارید. این یک مسئولیت بزرگ است و در مورد سالمندانی که نیازمند مراقبت و رسیدگی مداوم هستند دشوار است. اعضای خانواده به دلیل مشغله زندگی و کاری قادر نیستند به صورت مداوم در کنار سالمند حضور داشته باشند و به تمام کارهای وی رسیدگی کنند. اگر این کار توسط یک فرد انجام شود پس از مدتی برای وی امری سخت و طاقت فرسا خواهد بود. این مساله برای سالمندانی که نیاز به مراقبت  24 ساعته دارند کمی دشوارتر است. اعضای خانواده باید زمان خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که بتوانند به صورت نوبتی در کنار سالمند حضور  داشته باشند و او را تنها نگذارند. اما این کار همیشه امکان پذیر نخواهد بود. در این شرایط بهترین کار استخدام پرستار برای مراقبت از سالمند در منزل می‌باشد. مهمترین دلایل استخدام پرستار سالمند در منزل عبارتند از:

  • پرستار در هر زمان که شما بخواهید می‌تواند در منزل حضور یابد و از سالمند شما مراقبت کند. به عنوان مثال اگر نیمی از روز سر کار هستید می‌توانید از پرستار بخواهید تا صبح پیش از رفتن شما به منزل بیاید و تا زمان برگشتن شما به منزل از سالمند مراقبت کند.
  • سالمندان تمایل دارند در منزل خود زندگی کنند. زندگی کردن در خانه فرزندان یا خانه سالمندان برای سالمند کمی دشوار خواهد بود. سالمندان با زندگی کردن در منزل خود حس اعتماد به نفس بیشتری دارند و به همین دلیل با استخدام پرستار سالمند می‌توانید سالمند را در منزل خود با بهترین شرایط و امکانات نگهداری نمائید.
  • پرستار سالمند با تمامی مشکلات و بیماری‌های سالمندان آشنا است و نحوه برخورد با سالمندان را می‌داند. این موضوع بسیار مهمی است که یک فرد متخصص و آشنا به مسائل درمانی و مراقبتی در کنار سالمند حضور داشته باشد و حال وی را به صورت مداوم بررسی کند. پرستاران در طول روز تمامی علائم حیاتی سالمند را چک می‌کنند و در صورت مشاهده کوچکترین تغییر به پزشک اطلاع می‌دهند.
  • از دیگر دلایل نیاز به استخدام پرستار سالمند مدیریت داروها و یادآوری مصرف داروها است. پرستار به طور مرتب مصرف داروها را به سالمند یادآوری می‌کند و میان وعده‌های مقوی را در اختیار سالمند قرار می‌دهد.
  • حضور پرستار در کنار سالمند موجب می‌شود تا سالمند احساس تنهایی نکند و بتواند یک هم صحبت و همراه داشته باشد. این موضوع برای سالمندان بسیار مهم است. سالمندان تنهایی را دوست ندارند و از هم صحبتی با یک فرد لذت می‌برند.

 

انتخاب یک پرستار خوب با آزمایش آنلاین

برای انتخاب پرستار برای سالمند عزیزتان اصلا عجله نکنید. با دقت تمامی ویژگی‌های ذکر شده را مرور کنید و با پرستار یک جلسه به صورت خصوصی صحبت کنید. سالمند را با پرستار آشنا کنید و نظر او را در رابطه با اخلاق و رفتار پرستار جویا شوید. سالمند باید با پرستار راحت باشد و احساس صمیمیت کند تا بتواند نیازها و خواسته‌های خود را با او در میان بگذارد.

آزمایش آنلاین با ارائه خدمات پرستار سالمند در منزل این امکان را برای شما عزیزان فراهم نموده است که بتوانید در منزل و با اطمینان خاطر سالمند خود را تحت مراقبت قرار دهید. پرستاران مجرب و متخصص ما هر زمان که شما بخواهید در منزل حضور خواهند داشت و خدمات مورد نظر شما را به سالمندان ارائه خواهند داد. بدین منظور به سایت مراجعه نمائید و با انتخاب پرستار سالمند در منزل و نوع خدمت مورد نظر، درخواست خود را ثبت نمائید. ما همیشه همراه شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *