فیزیوتراپی کمر | تعداد جلسات + هزینه

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 28 / 04 / 1401

حداقل 80 درصد افراد عارضه کمر درد را تجربه کرده اند. این عارضه ممکن است به صورت درد خفیف و مبهم یا درد شدید و ناگهانی باشد، به طوری که توانایی ایستادن و حرکت را از دست دهید. به کمر دردهای ناگهانی کمر درد حاد هم می گویند. شایع ترین دلایل کمردرد عبارتند از:

  • بارداری
  • چاقی
  • ضعف عضلانی
  • سرطان ستون فقرات
  • شکستگی ستون فقرات
  • تنگی کانال نخاعی
  • بیرون زدگی دیسک کمر
  • آرتروز و ساییدگی مهره ای کمر

 

 

  • گرفتگی عضلات
  • کشیدگی عضلات کمر بع دلیل انجام یک حرکت نامناسب
  • بلند کردن جسم سنگین
  • فعالیت های سنگین ناگهانی
  • ضربه بر اثر تصادف، ورزش های سنگین، افتادن از ارتفاع
  • در وضعیت نامناسب خوابیدن
  • نشستن و ایستادن نادرست
  • خم شدن طولانی مدت و مکرر

انواع کمردرد و علائم آن

برای درمان کمردرد باید نوع و علت آن مشخص شود. برخی از علت های کمردرد عبارتند از:

اسپوندیلولیستزیس یا سرخوردگی مهره های ستون فقرات: هنگامی که یکی از مهره های ستون فقرات روی مهره زیر خودش ، دچار لغزندگی شود این اتفاق می افتد و از علائم این بیماری گرفتگی و اسپاسم عضلات پشت ران، احساس درد شدید هنگام راه رفتن یا ایستادن در طولانی مدت، بی حسی وگزگز پا، سفتی پشت می باشد.

دیسک مهره های کمری: اگر درد در ناحیه کمر به علت فتق دیسک مهره های کمری باشد ممکن است یک یا هر دوپا را درگیر کند و علائمی مانند گزگز پا و بی حسی دارد و در صورت نادیده گرفتن این بیماری ممکن است علائم گسترش یافته و منجر به فلجی پا و ضعف عضلانی شود.

تنگی کانال نخاعی: درد، بی حسی و ضعف شدید همزمان در هر دوپا و بی حسی ناحیه تناسلی و ضعف شدید و خستگی در هنگام راه رفتن از علائم این بیماریست که سریعا باید به پزشک مراجعه شود.

تحت فشار قرارگرفتن عصب وسط عضلات: علائم عصبی مانند بی حسی و یا درد به دلیل تحت فشار قرار گرفتن عصب توسط عضلات به وجود می آید و علائمی شبیه فتق دیسک دارد.

 

 

در هر یک از بیماری هایی که بیان نمودیم درمان متفاوت می باشد، شما عزیزانی که علائمی از کمردرد دارید می توانید با مشاوره پزشکی تلفنی آزمایش آنلاین تماس گرفته و با پزشکان این مجموعه مشکلات خود را در میان گذارید تا بهترین درمان را بگیرید .همچنین در صورت نیاز به فیزیوتراپی یا ورزش های درمانی می توانید از فیزیوتراپیست های این مجموعه در منزل خود بهره ببرید.

عوارض فیزیوتراپی کمر

فیزیوتراپی کمر هیچگونه عوارضی ندارد و همانطور که در فیزیوتراپی گردن و دست گفتیم، کم تهاجمی ترین روش فیزیوتراپی می باشد و می توان تا سال ها از این نوع درمان استفاده نمود. با خدمات آزمایش آنلاین فیزیوتراپی در منزل را با خیالی آسوده و امیدوار به گرفتن نتیجه صد در صد مثبت و عالی از طریق فیزیوتراپیست های حرفه ای انجام دهید.

تعداد جلسات فیزیوتراپی کمر

تعداد جلسات فیزیوتراپی کمر بستگی به نوع کمردرد در زنان و مردان و وضعیت بیمار دارد .اما به طور نرمال حداقل 20 جلسه برای افرادی که عمل کمر انجام داده اند، نیاز می باشد. همچنین برای تقویت عضلات و کاهش درد نیز 20 جلسه توسط پزشک تجویز خواهد شد یا گاهی اوقات برای برخی بیماران بیشتر نیاز می باشد.

هزینه فیزیوتراپی کمر

هزینه فیزیوتراپی با توجه به اینکه چه دستگاه هایی به منزل برده می شود و یا تعداد جلساتی که برای بهبودی بیمار نیاز است تعیین می گردد.

انواع فیزیوتراپی کمر

قبل از شروع درمان، متخصص فیزیوتراپی کمر ارزیابی های لازم را انجام داده و سوالاتی در مورد سابقه و علائمی که دارید از شما می پرسد و حرکات کمر شما را ارزیابی خواهد کرد. چند روش برای درمان وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

درمان دستی ستون فقرات: درمان دستی حتما باید توسط پزشکان متخصص انجام شود که به آن دستکاری رانشی نیز می گویند. جا انداختن ستون فقرات که پزشک نیرویی سریع به مفاصل کمر وارد می کند که این حرکت باعث کاهش درد وافزایش تحرک ستون فقرات می شود.

ماساژ: ماساژ توسط متخصصین فیزیوتراپی کمر که از دست یا ابزار ویژه برای مالش و ضربه به عضلات استفاده می کنند. این روش تاثیر بسیار عالی در تسکین دردکمر، اسپاسم، تورم، سفتی کمر خواهد داشت. در ماساژ جریان خون افزایش می یابد و عضلات وسایر بافت ها گرم و نرم می شود.

 

 

درمان سرد یا گرم: گرما خون را به داخل بافت ها می کشاند و افزایش جریان خون اکسیژن و مواد مغذی را به سلول ها می رساند. گرما میتواند درد کمر را تسکین، انعطاف پذیری کمر را بیشتر، عضلات گرفته شده را شل کند. سرما درمانی برای تورم کمر و کنترل درد بهد از پیچ خوردگی کمر استفاده می شود. سرما گردش خون را کند می کند و تورم و التهاب کمر کاهش پیدا می کند. عومل گرما و سرما با مدل های مختلف ( بسته های ژلی، تکه های یخ، پک های گرم) در دسترس هستند.

اولتراسوند: اولتراسوند در فیزیوتراپی کمر به تسکین کمردرد، سفت شدن مفاصل و اسپاسم و گرفتگی عضلات بسیار کمک می کند.در این روش امواج صوتی با فرکانس بالا از طریق یک وسیله سرگرد به یک قسمت از بدن منتقل می شود. این وسیله به آرامی روی کمر چرخانده  می شود و امواج به عمق بافت نفوذ کرده و با تولید گرمای ملایمی خون را به داخل بافت می کشاند. اکسیژن و مواد مغذی را به سلول ها می دهد و مواد زائد را از بین می برد.

واحدهای تحریک الکتریکی: جلسات فیزیوتراپی کمر با تحریک الکتریکی شروع می شود. واحدهای الکتریکی جریان خون را در عضلات بهبود می بخشد و درد سطحی ناحیه کمر را کاهش می دهد.

ورزش های فیزیوتراپی: فیزیوتراپیست وزش هایی را به شما می آموزد که حتما باید انجام دهید. این ورزش ها به تقویت عضلات کمر بسیار کمک می کند. فیزیوتراپیست تکنیک های مناسب برای نشستن و بلند شدن را به شما می آموزد. مطمئنا انجام این ورزش ها در منزل توسط فیزیوتراپیست بسیار راحت تر خواهد بود. کامل کردن و ادامه روند درمان توسط بیمار گاهی اوقات به دلایلی چون شلوغی مراکز و مشکلات دیگر انجام نمی شود. اما اگر فیزیوتراپی در منزل انجام شود هیچگونه سختی و مشقتی برای روند درمان نخواهید داشت. پس با آزمایش آنلاین فیزیوتراپی را به منزل ببرید…

فیزیوتراپی کمر در منزل

 

 

همانطور که قبلا اشاره نمودیم کمردرد ممکن است بر اثر دلایل مختلفی پدید آید. گاهی مراجعه حضوری به مراکز فیزیوتراپی برای بیمار مشکل می باشد، ممکن است جا به جایی فرد بیمار دشوار و خطرناک باشد یا نشستن در صف های انتظار نوبت یا مسیرهای شلوغ و بیماری هایی نظیر کرونا و یا به علت عمل جراحی  فرد را از انجام فیزیوتراپی باز دارد. به شما عزیزان توصیه می کنیم به راحتی و بدون دردسر فیزیوتراپی را با فیزیوتراپیست های آزمایش آنلاین در منزل انجام دهید. با درمان منظم و به موقع از بروز مشکلات جدی جلوگیری نمایید.

آزمایش آنلاین در زمینه خدمات پزشکی و مراقبتی فعالیت دارد. بیماران می توانند بعد از مشاوره با پزشکان مشاوره تلفنی پزشکی و در صورت نیاز به انجام فیزیوتراپی کمر، از پرستاران و فیزیوتراپیست ها برای درمان کمک بگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *