12 مورد از غذاهای تقویت نعوظ

  • نوشته شده توسط سمانه نصیری
  • 27 / 10 / 1399

تقویت نعوظ در بسیاری از مردان موجب افزایش اعتماد به نفس و البته انحام فعالیت جنسی لذت بخش‌تر می‌شود. می‎توان برای رفع مشکلات نعوظ اقداماتی انجام داد که یکی از آنها مربوط به تغییر رژیم غذایی و استفاده از مواد غذایی سالم است. به عبارت دیگر، یکی از بهترین کارها برای تقویت نعوظ در مردان، مصرف مواد غذایی است که در عین اینکه سلامت بدن، مواد مغذی، ویتامین‏ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین میکند، می تواند در عملکرد بهتر دستگاه تناسلی هم تاثیر داشته باشد. از طرف دیگر، بهبود رژیم غذایی ممکن است بیماری‎های دیگری مانند بیماری‏های قلبی و عدم تعادل هورمونی را بهبود ببخشد که در جلوگیری از اختلال نعوظ موثر است. این مقاله برخی از این موارد غذایی و اثرات آن آنها روی نعوظ را بررسی کرده است.

اسفناج برای افزایش سطح تستوسترون

اسفناج منبع غنی از فولات است و جریان خون بدن را تقویت میکند. اسید فولیک نقش مهمی در عملکرد جنسی مردان دارد و کمبود آن با اختلالات نعوظ مرتبط است. اسفناج پخته شده حاوی 66 درصد اسید فولیک مورد نیاز روزانه بدن است. علاوه بر این، اسفناج حاوی مقدار کافی منیزیم است که به بهبود و تحریک جریان خون کمک می‏کند و موجب افزایش سطح تستوسترون خون می‎شود.

یک فنجان قهوه در روز برای رابطه جنسی بهتر

تقویت نعوظ با قهوه

مطالعات نشان داده است نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز موجب تقویت نعوظ می‏شود و از اختلال آن جلوگیری می‎کند. کافئین به عنوان منبع معتبر برای بهبود جریان خون از طریق شل کردن رگ‏ها و عضلات شناخته شده است.

چای سبز و تقویت نعوظ

نقش چای سبز در کاهش وزن شناخته شده است و بسیاری از افراد نوشیدن آن را در لیست نوشیدنی‌های خود قرار داده‌اند، چرا که خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارد. اما کمتر کسی می‏داند که این نوشیدنی پرطرفدار با تولید اکسید نیتریک، باعث گشاد شدن عروق و افزایش جریان خون می‏شود که نقش مهمی در تقویت نعوظ دارد.

 

پوست سیب برای جلوگیری از سرطان پروستات

سیب دارای مزایای زیادی برای سلامتی است، اما یکی از مزایای کمتر شناخته شده آن مربوط به سلامت آلت تناسلی مردانه است. پوست سیب حاوی ترکیب فعال اسید اورسولیک است. این ترکیب برای جلوگیری از رشد سلول‏های سرطانی پروستات موثر است. انگور، توت و زردچوبه نیز اثرات مشابهی دارند. منابع معتبر نشان می‏دهند مردانی که به طور کلی میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می‏کنند، شانس بیشتری برای غلبه بر سرطان پروستات دارند.

شارژ میل جنسی با آووکادو

تقویت نعوظ با آواکادو

شاید باور نکنید ولی آزتک ها که آووکادو را به جهان نشان دادند به آن درخت بیضه می‏گفتند. آووکادو منبع عالی چربی های سالم، پتاسیم و ویتامین‏ها است و موجب تقویت روحیه می شود. همچنین دارای ویتامین E و روی (Zinc) است که هر دو اثرات مثبتی بر میل جنسی و قدرت باروری مردان دارند. روی موجب افزایش سطح تستوسترون آزاد در بدن و ویتامین E ممکن است کیفیت اسپرم را بهبود بخشد که در تقویت نعوظ موثر هستند.

نقش فلفل چیلی در تقویت نعوظ

مطالعات نشان داده است میزان تستوسترون مردانی که غذاهای پرادویه مصرف می‏کنند، بالاتر از حد متوسط است. کپسایسین (capsaicin) که در سس تند و فلفل چیلی یافت می‏شود، باعث ترشح اندورفین (هورمون احساس خوب) و تقویت میل جنسی می‏شود.

هویج سلامتی اسپرم را حفظ می کند

هویج، این ابر غذای باروری هم تعداد اسپرم و هم تحرک آن را بهبود می‏خشد. تحقیقات نشان می‏دهد این امر به دلیل کاروتنوئیدهای موجود در هویج است که مسئول ایجاد رنگ نارنجی سبزیجات نیز می‏باشد.

 

جو دوسر و تقویت نعوظ مردان

ممکن است وقتی به انواع غذاهای دنیا که منجر به تقویت جنسی می شوند، بلغور جو دوسر به ذهنتان خطور هم نکند. جو دوسر می‏تواند برای رسیدن به ارگاسم مفید باشد و نوع وحشی آن، به عنوان یک منبع برای افزایش میل جنسی قلمداد می شود. آمینو اسید آرژنین موجود در جو دوسر نیز به عنوان منبع معتبر برای درمان اختلال نعوظ شناخته شده است. ال آرژنین مانند ویاگرا به رگ‏های خونی آلت تناسلی کمک می‏کند، که برای تقویت نعوظ و رسیدن به ارگاسم ضروری است. اسیدهای آمینه موجود در جو دو سر، رگ‏های خونی را شل و به درمان اختلال نعوظ کمک می‏کنند.

گوجه فرنگی و هندوانه در تقویت نعوظ

تقویت نعوظ مردان با گوجه

مواد غذایی غنی از لیکوپن، مانند گوجه فرنگی و هندوانه، ممکن است به جلوگیری از سرطان پروستات کمک کنند. گوجه فرنگی همچنین ممکن است برای باروری مردان مفید باشد، چرا که موجب بهبود کیفیت و غلظت اسپرم می‏شود.

میوه‏ ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات

مواد مغذی موجود در بسیاری از میوه‏ ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات به بهبود جریان خون در بدن از جمله آلت تناسلی مردانه کمک می‏کند و جریان خون بیشتر در آلت تناسلی، یکی از کلیدهای نعوظ سالم و مداوم است. میوه‏ های سرشار از آنتی اکسیدان و آنتوسیانین (anthocyanin) مانند بلوبری، می‏توانند به محافظت از بافت‏های بدن کمک کنند و خطر ابتلا به بیماری‏های قلبی را کاهش دهند. غذاهای حاوی B-12 هم می‏تواند به پشتیبانی از سایر عملکردهای بدن کمک کنند که در نهایت به تقویت نعوظ منجر می شود.

مصرف کمتر غذاهای چرب، سرخ شده و فرآوری شده

مصرف رژیم غذایی حاوی غذاهای چرب، سرخ شده یا فرآوری شده ممکن است خطر بیماری‏های قلبی، فشار خون و دیابت را افزایش دهد، در نتیجه جریان خون به آلت تناسلی کاهش یافته و اختلال نعوظ ایجاد شود. محصولات لبنی پرچرب مانند ماست و شیر را با معادل کم چرب عوض کنید. به جای غلات فرآوری شده، جو دوسر یا غلات سبوس دار را انتخاب کنید تا رابطه جنسی بهتری داشته باشید.

استفاده از رژیم مدیترانه ای

برخی از منابع معتبر نشان می دهند رژیم غذایی مدیترانه ای می‏تواند با تاثیر بر بسیاری از ساختارهای بدن موجب تقویت نعوظ شود. پیروی از این رژیم غذایی به کاهش کلسترول خون، افزایش آنتی اکسیدان‏ها، افزایش ال آرژنین و بهبود جریان خون کمک می‏کند. اگر آماده نیستید رژیم غذایی خود را تغییر دهید، با تغییرات کوچک شروع کنید و ابتدا سبزیجات پر مصرف را بیشتر کنید.

 

وزن خود را کنترل کنید

داشتن اضافه وزن یا چاقی می‏تواند بر میل جنسی تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به بیماری‏هایی مانند دیابت نوع 2، فشار خون و کلسترول بالا که بر سلامت جنسی شما تأثیر می‏گذارد را افزایش دهد. داشتن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم در کاهش وزن بسیار موثر است.

مصرف الکل را کاهش دهید

مصرف زیاد الکل موجب اختلال در نعوظ می شود و می‏تواند میل جنسی را کاهش دهد. این مشکل در صورت مصرف مداوم الکل و اعتیاد به آن ایجاد می‏شود.

 20 دقیقه ورزش متوسط روزانه

تقویت نعوظ مردان با ورزش کردن

برخی تحقیقات نشان می‏دهد عدم تحرک بدنی می‏تواند بر عملکرد نعوظ تأثیر منفی بگذارد. فقط 20 دقیقه ورزش در روز به بهبود گردش خون و مدیریت وزن کمک می‏کند که دو فاکتور اصلی در تقویت نعوظ هستند.

مکمل‏های گیاهی با مشورت پزشک

مکمل‏ های گیاهی مانند غذا یا دارو عمل نمی‏کنند، بلکه چیزی بین این دو به شمار می‏روند. این مکمل‏ ها در داروخانه ‏ها بدون نیاز به نسخه به فروش می‏رسند، ولی از آنجایی که ممکن است با داروهای دیگری که مصرف می‏کنید تداخل داشته باشد، پیش از استفاده با پزشک خود مشورت کنید. برخی مکمل‏ ها در زیر بررسی شده‏ اند:

 

  1. ال آرژنین: این آمینواسید رگ‏های خونی را شل می‏کند تا جریان خون را برای نعوظ‏های مداوم بهبود بخشد. با این روش موجب تقویت نعوظ می شود.
  2. ال سیترولین: اسید آمینه دیگری است که بدن آن را به ال آرژنین تبدیل می‏کند. همچنین با کمک به ایجاد اکسید نیتریک جریان خون را بهبود می‏بخشد.
  3. جینسینگ: مدت هاست که این گیاه به عنوان منبع معتبر برای بهبود میل جنسی با ماده موثره ‏ای به نام جینسنوزید شناخته شده است. همچنین ممکن است کیفیت اسپرم و تعداد اسپرم را بهبود بخشد.
  4. یوهیمب: تصور می شود این ماده که از پوست درخت یوهیمب استخراج می‏شود، گیرنده های آدرنرژیک آلفا -2 را مسدود کند. این کار ممکن است جریان خون انتقالی به آلت تناسلی را برای تقویت نعوظ افزایش دهد. برای درک بهتر این ارتباط بالقوه، تحقیقات بیشتری لازم است.
  5. گیاه بز شاخدار: این گیاه حاوی ایکاریین است که موجب مهار آنزیمی می‏شود که وظیفه توقف نعوظ را بر عهده دارد و از این راه موجب تقویت نعوظ می‎شود. همچنین جریان خون را در عضلات صاف آلت تناسلی بهبود می‏بخشد.مجموعه آزمایش آنلاین پیشرو در خدمات رسانی در منزل ، شما عزیزان میتوانید خدمات نمونه گیری در منزل ، تست کرونا در منزل ، شنوایی سنجی در منزل ، آزمایش تیروئید و تزریق واکسن hpv  با مجموعه آزمایش آنلاین تجربه کنید

2 دیدگاه ها

  1. شیرزاد سیاوشی گفت:

    سلام – خسته نباشید، تشکر و سپاس از مطالب مفید و ارزنده تان در مورد سلامتی بدن –

  2. محمد گفت:

    سلام چند وقته آلتم سفت نمیشه لطفا راهنماییی کنید چه مواد غذایی بخورم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *