سن واکسن hpv | بهترین سن واکسن hpv یا گارداسیل

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 21 / 03 / 1401

سن واکسن hpv در دختران و پسران چقدر است و بهتر است افراد این واکسن را در چه سنی دریافت کنند تا اثربخشی کافی را داشته باشد؟

متاسفانه تزریق این واکسن در ایران و بسیاری از دیگر کشورها، اجباری نیست و هر فرد می تواند در صورت تمایل به صورت آزاد این واکسن را دریافت کند. این درحالی است که آمار ابتلا به این ویروس و در نتیجه زگیل تناسلی در ایران رو به افزایش و حدود 5 تا 7 درصد از فعالان جنسی می باشد.

ورود ویروس hpv در زنان باعث بروز سرطان رحم، عفونت شدید، سرطان مقعد، زگیل تناسلی و بسیاری از مشکلات دیگر خواهد شد. به همین ترتیب این ویروس در مردان نیز بیماری هایی مثل سرطان مقعد، زگیل تناسلی و… را به همراه دارد.

 

مجموعه آزمایش آنلاین برای راحتی شما و ترغیب افراد جهت تزریق این واکسن، خدماتی را با عنوان واکسن hpv ارائه داده که می توانید به راحتی و از طریق وب سایت و یا تماس با این مجموعه درخواست خود را ثبت نمایید.

بهترین سن واکسن hpv

بهترین زمان برای تزریق واکسن hpv، زمانی است که دختر یا پسر فعالیت جنسی خود را آغاز نکرده و به احتمال خیلی زیاد به هیچ یک از انواع hpv ها مبتلا نشده است. بازه سنی مناسب تزریق واکسن گارداسیل صرف نظر از جنسیت، بین 11 تا 12 سالگی است.

در صورتی که در این بازه واکسن hpv دریافت نشده، پسرها تا 21 سالگی و دخترها تا 26 سالگی باید آن را دریافت کنند.  اما برخی از پزشکان و متخصصان بر این باورند که سن واکسن hpv تا 45 سالگی است و افراد می توانند تا این سن برای دریافت واکسن اقدام نمایند.

اما طبیعی است اگر افراد در سنین پایین تر و قبل از هرگونه فعالیت جنسی، واکسینه شوند، تاثیر این واکسن بیشتر بوده و احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی و ناشی از برقراری ارتباط جنسی کاهش می یابد. همچنین می توانید برای مشورت درباره تزریق این واکسن از مشاوره تلفنی پزشکی مجموعه آزمایش آنلاین بهره مند شوید.

باید بدانید که عملکرد این واکسن در بدن افرادی که تا زمان تزریق آن، به هیچ یک از بیماری های مربوط به ویروس hpv ، مبتلا نشده اند، بسیار قوی بوده و حدود 100 درصد می تواند با این ویروس مقابله کند. چنانچه در سن کمتر از 15 سالگی برای دریافت این واکسن اقدام کنید، دو دوز از آن را با فاصله شش ماه دریافت خواهید کرد. اما اگر پس از 15 سالگی برای تصمیم به واکسیناسیون بگیرید، این واکسن در سه دوز تزریق خواهد شد.

انواع واکسن hpv

این واکسن انواع مختلفی دارد که هریک از آن ها از علیه ژنوتیپ های خاصی عمل می کنند اما فرقی نمی کند خود را با کدام یک از انواع آن واکسینه می کنید، در هر صورت بهترین سن واکسن hpv بین 11 تا 12 سالگی می باشد. در ادامه با انواع این واکسن آشنا شوید و در صورتی که خود و یا اطرافیانتان به سن واکسن hpv رسیده اید، با ما تماس بگیرید و از خدمات واکسیناسیون در منزل بهره مند شوید.

واکسن hpv 9 ظرفیتی

این واکسن که نام تجاری آن گارداسیل 9 است، وظیفه حفاظت از بدن شما را در برابر ژنوتیپ های 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 دارد. این واکسن موفق به کسب تاییدیه FDA شده اما متاسفانه در ایران موجود نیست.

واکسن چهارگانه hpv

نوعی دیگر از واکسن hpv که به آن واکسن گارداسیل نیز می گویند، واکسن چهارگانه یا چهار ظرفیتی آن است که از بدن در برابر ژنوتیپ های 6، 11، 16 و 18 محافظت می کند. این واکسن در ایران موجود بوده و به راحتی یافت می شود.

 

در بیان واکسن های مختلفی که برای مقابله با ویروس hpv تولید شده است، این واکسن تنها گزینه ای است که آقایان نیز می توانند با استفاده از آن ایمنی بدن خود را در برابر بیماری های مقاربتی افزایش دهند.

واکسن hpv دو گانه

واکسن دوگانه یا دو ظرفیتی hpv نیز تنها می تواند با ژنوتیپ های 11 و 18 مقابله کند و تنها در کشور استرالیا مورد استفاده قرار می گیرد.

واکسن پاپیلوگارد برای مردان

واکسن hpv یا پاپیلوگارد برای مردان بدن را در مقابل ژنوتیپ های 16 و 18 مقاوم می کند و در جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مثل سرطان مقعد، زگیل تناسلی، سرطان آلت تناسلی و… تاثیرگذار است.

جلوگیری از ابتلا به hpv

همانطور که در ابتدای مطلب توضیح دادیم، انتشار این ویروس در بدن می تواند عوارض سختی را در پی داشته باشد و درمان بیماری های ناشی از آن دشوار باشد.

بنابراین جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها کار بسیار ساده تری نسبت به درمان آن ها می باشد. پس با استفاده از روش های پیشگیری از این ویروس، خود را از خطر مبتلا شدن به آن برهانید.

محافظت در رابطه جنسی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل ابتلا به این ویروس، رابطه های جنسی محافظت نشده می باشد. بنابراین با استفاده از روش های صحیح و مطمئن، رابطه ای سالم و ایمن برقرار کنید.

عدم وجود تعدد شریک جنسی

در صورتی که با تعداد بیش از یک نفر ارتباط جنسی برقرار شود، احتمال ابتلا به این ویروس نیز افزایش پیدا می کند. همچنین بهتر است هر دو نفر، قبل از برقراری رابطه جنسی، آزمایشات لازم را انجام داده و از سلامت خود مطمئن باشند. یکی از خدمات آزمایش آنلاین، نمونه گیری و انجام آزمایش در منزل شما است که می توانید از این خدمات استفاده کنید.

عدم مصرف دخانیات

استعمال هرگونه دخانیات ( از جمله سیگار و تنباکو) که باعث کاهش قوای بدنی و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، می تواند خطر ابتلا به hpv را افزایش دهد.

لازم به ذکر است مجموعه آزمایش آنلاین تست اعتیاد در منزل نیز ارائه داده و شما می توانید به راحتی و بدون صرف وقت و هزینه اضافی از این خدمات استفاده کنید.

 

تغذیه مناسب

داشتن مواد غذایی مناسب در برنامه غذایی فرد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و مقاومت بدن را در برابر این ویروس افزایش دهد.

انجام به موقع تست ها و تشخیص زود هنگام

شما باید به صورت مرتب تست های مربوط به بیماری های آمیزشی از جمله تست پاپ اسمیر را انجام دهید و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در جواب آزمایش، پیگیری های لازم را انجام دهید.

همچنین می توانید ازتست hpv استفاده کرده و بدون حضور در آزمایشگاه ها و کلینیک ها، این آزمایش را انجام داده و نتیجه آن را دریافت کنید.

با استفاده از این خدمات، پرسنل مربوطه در محل مورد نظر شما حاضر شده و با رعایت اصول و بهداشت از شما تست hpv دریافت می کند و پس از انجام آزمایشات نتیجه آن آماده می شود. بنابراین اگر زمان کافی برای مراجعه به کلینیک ها ندارید و یا می خواهید بدون استرس و در منزل خودتان این تست را انجام دهید، پیشنهاد ما به شما استفاده از تست hpv در محل می باشد.

تزریق واکسن

واکسن hpv می تواند تا حد بسیار زیادی با این ویروس مقابله کرده و بدن شما را از ابتلا به آن حفظ کند. بنابراین علاوه بر اینکه موارد قبلی را جهت پیشگیری از این ویروس رعایت می کنید، حتما در اولین فرصت و در اسرع وقت برای واکسینه شدن نیز اقدام نمایید. فراموش نکنید که تزریق آن در بهترین سن واکسن hpv که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، باعث تاثیرگذاری بیشتر خواهد شد.

تزریق واکسن گارداسیل یا hpv در منزل

مجموعه آزمایش آنلاین امکان واکسیناسیون در محل را فراهم کرده و هر فرد می تواند از این مجموعه یک پرستار جهت تزریق واکسن درخواست کند.

همانطور که توضیح دادیم سن واکسن hpv بین 11 تا 12 سالگی بوده و بهتر است اگر یک یا چند نفر از اعضای خانواده شما در این سن هستند برای تزریق واکسن گارداسیل به آن ها اقدام کنید. استفاده از خدمات واکسیناسیون در منزل برای این افراد که در سنین کمتری هستند، می تواند به کنترل استرس و اضطراب آن ها کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *