سمعک قابل شارژ | ویژگی‌ها و مزایا

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 09 / 07 / 1401

سمعک قابل شارژ | ویژگی‌ها و مزایا

سمعک قابل شارژ به نوعی از سمعک گفته می‌شود که نیازی به باتری یکبار مصرف ندارد و برای تامین انرژی از باتری‌های شارژی استفاده می‌کند. باتری‌های یکبار مصرف پس از تمام شدن دیگر قابل استفاده نیستند و باید از باتری دیگری برای روشن کردن سمعک استفاده کرد. این روش برای سمعک‌های معمولی و غیر شارژی است. اما برخی از سمعک‌ها نیازی به تعویض باتری ندارند و تنها کافی است آنها را درون پایه مخصوص سمعک قرار دهید تا باتری سمعک مجدد شارژ شود. در این مقاله قصد داریم سمعک قابل شارژ و انواع آن را معرفی نمائیم.سمعک‌های قابل شارژ با استفاده از یک رابط که مختص همان نوع سمعک است شارژ می‌شود و دیگر نیازی نیست که چندین باتری خریداری کنید و به طور مداوم باتری سمعک را عوض کنید. سمعک قابل شارژ مانند هر وسیله الکترونیک شارژی دیگری با اتصال به رابط شارژ می‌شود و انرژی لازم برای کار کردن را ذخیره می‌کند.

انواع سمعک قابل شارژ

سمعک‌های قابل شارژ دو نوع دارند. برخی از آنها باتری دارند و برای استفاده از آنها باید باتری را شارژ کرد و برخی دیگر بدون باتری هستند و سمعک به طور مستقیم شارژ می‌شود. سمعک‌هایی که باتری ندارند باید به طور مستقیم درون محفظه مخصوص شارژ شدن قرار داده شوند و در مدت زمان حدود 3 الی 4 ساعت شارژ می‌شوند.اما در سمعک‌هایی که با باتری کار می‌کنند باید باتری را شارژ کنید. در برخی از سمعک‌ها به راحتی می‌توان باتری را از داخل سمعک خارج کرد و باتری دیگری را جایگزین نمود و حتی در برخی از مواقع می‌توان از باتری یکبار مصرف برای روشن کردن سمعک استفاده کرد. اما برخی از سمعک‌ها به سادگی باز نمی‌شوند و برای تعویض باتری باید نزد تکنسین مراجعه کرد. در سمعک‌های باتری دار باتری ها را درون محفظه مخصوص قرار می‌دهند تا شارژ شوند.

باتری سمعک قابل شارژ

باتری‌ سمعک قابل شارژ در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. بهترین نوع آن باتری‌های قابل شارژ لیتیوم- یونی هستند که به دلیل عملکرد بهتر و کارکرد طولانی پرفروش‌تر هستند. این نوع باتری برای اینکه به طور کامل شارژ شود باید 4 ساعت در محفظه مخصوص شارژ قرار داده شود، سپس تا 30 ساعت کار می‌کند. اگر سمعک سالم باشد و فرد از سمعک خود به خوبی استفاده کند و نکات مربوط به نگهداری از سمعک و باتری را به درستی رعایت کند، از هر باتری می‌توان تا 5 سال استفاده کرد.

باتری‌های قابل شارژ نقره- روی از دیگر باتری‌های شارژی مورد استفاده برای سمعک هستند و به دلیل کارایی نامناسب و کوتاه دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. این نوع باتری تنها برای 5 الی 6 ساعت قابل استفاده است و خیلی زود تخلیه می‌شود.

معرفی بهترین سمعک‌های قابل شارژ

امروزه رقابت میان شرکت‌های تولید کننده سمعک بسیار بیشتر از قبل شده است و محصولات با کیفیت بسیاری در بازار موجود است. هر شرکت سعی دارد در زمینه تولید سمعک از تکنولوژی جدیدتری استفاده نماید و امکانات بیشتری به سمعک‌های خود اضافه می‌کند. یکی از این قابلیت‌ها و امکانات شارژی بودن سمعک است. بدین ترتیب فرد مشکلاتی از قبیل خرید باتری سمعک و حمل و نگهداری آن را نخواهد داشت. در سمعک‌های قابل شارژ علاوه بر تکنولوژی، نوع باتری مورد استفاده در آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه باتری سمعک و سمعک بتواند مدت زمان بیشتری کار کند و شارژ بیشتری نگه دارد کیفیت بالاتری خواهد داشت. بهترین برندهای سمعک قابل شارژ عبارتند از:

سمعک قابل شارژ زیمنس

شرکت نام آشنای زیمنس سال‌های بسیاری است در زمینه تولید باتری سمعک و انواع سمعک فعالیت دارد و یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده محصولات و تجهیزات شنوایی محسوب می‌شود. برند زیمنس (signia) سمعک‌های قابل شارژ خود را نیز به بازار جهان عرضه نموده است و طراحی زیبای سمعک‌های این برند موجب شده است تا طرفداران بسیاری در میان افراد کم شنوا داشته باشد. این سمعک به صورت بی سیم شارژ می‌شود و با 3 ساعت شارژ تا مدت 20 ساعت کار می‌کند.

سمعک قابل شارژ یونیترون

سمعک قابل شارژ یونیترون(Unitron) با استفاده از باتری کار می‌کند و باتری آن به سادگی قابل تعویض است به همین دلیل در مواقع مورد نیاز می‌توان از باتری‌ سمعک یکبار مصرف نیز استفاده کرد. سمعک قابل شارژ یونیترون اندازه کوچکی دارد و برای افرادی که کم شنوایی متوسط دارند تا افرادی که کم شنوایی شدید دارند مناسب است.

سمعک قابل شارژ ریساند

این برند با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ساخته شده است و با هر 3 ساعت شارژ شدن تا 30 ساعت کار می‌کند. سمعک‌های این برند ضد آب هستند و در برابر گرد و غبار و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این سمعک برای افرادی که در طول روز مدت زیادی از سمعک استفاده می‌کنند مناسب است زیرا تا مدت زمان زیادی نیاز به شارژ ندارد.

سمعک قابل شارژ ویدکس

این نوع سمعک شارژی با استفاده از باتری کار می‌کند و امکان استفاده از باتری یکبار مصرف در این سمعک نیز وجود دارد. این سمعک شارژر مخصوصی دارد که قابل حمل است و می‌توان از آن در هر مکانی استفاده کرد.

مزیت استفاده از سمعک قابل شارژ

استفاده از سمعک‌های قابل شارژ در مقایسه با سمعک‌های معمولی که با استفاده از باتری یکبار مصرف کار می‌کنند مزایایی دارد که یکی از آنها عدم نیاز به تعویض باتری است. این موضوع برای سالمندان و افرادی که توانایی حرکتی ندارند از اهمیت بالایی برخوردار است. سایر مزیت‌های استفاده از سمعک‌های قابل شارژ عبارتند از:

  • عمر باتری‌های سمعک‌های قابل شارژ بسیار بیشتر از باتری‌های یکبار مصرف است و تا 4 الی 5 سال نیازی به تعویض باتری سمعک نیست؛
  • خطر بلعیده شدن باتری توسط کودکان و حیوانات خانگی از بین خواهد رفت؛
  • افراد سالمند و افرادی که مشکل بینایی دارند می‌توانند به راحتی سمعک را شارژ کنند و نیازی به عوض کردن باتری ندارند؛
  • افرادی که لرزش دست دارند و نمی‌توانند باتری را به درستی درون سمعک قرار دهند دیگر مشکل عوض کردن باتری را نخواهند داشت؛
  • هزینه اضافی که بابت خرید باتری صرف می‌شود با استفاده از سمعک‌های قابل شارژ حذف خواهد شد.

سخن آخر،

شاید فکر کنید استفاده از سمعک معمولی به دلیل پائین بودن قیمت آن مقرون به صرفه باشد اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر باتری یکبار مصرف نهایتا 2 هفته قابل استفاده است و شما در طول سال باید هزینه زیادی را صرف خرید باتری کنید. اما با خرید سمعک قابل شارژ طول عمر باتری سمعک تا مدت 5 سال بودن نیاز به تعویض باتری می‌توانید از سمعک خود استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید سمعک قابل شارژ و سمعک غیر قابل شارژ و باتری سمعک می‌توانید با کارشناسان آزمایش آنلاین در تماس باشید و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *