سمعک داخل گوش

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 23 / 07 / 1401

سمعک داخل گوش

سمعک داخل گوش سمعکی است که تمام اجزای آن(رسیور، آمپلی فایر، میکروفن) داخل پوسته و درون گوش بیمار قرار می گیرند. سمعک داخل گوشی روی گوش دید بسیار کمی دارد و اندازه سمعک به اندازه ی مجرای گوش و رنگ آن به رنگ پوست بیمار بستگی دارد.با توجه به اینکه سمعک در کدام قسمت گوش خارجی قرار بگیرد اندازه آن متفاوت می باشد.

انواع سمعک داخل گوش کدامند؟

سمعک های داخل گوش به طور معمول به چهار نوع تقسیم بندی می شوند:

  • این سمعک در داخل مجرای گوش خارجی قرار می گیرند، جایی که دیگران نمی توانند آن را ببینند.IIC1- سمعک نامرئی
  • این مدل در داخل مجرای گوش خارجی قرار می گیرد و به سختی دیده می شود، اما کاملا پنهان نیست.CIC2- سمعک نامرئی
  • این نوع سمعک در مجرای گوش خارجی و قسمت تحتانی صدفه گوش قرار می گیرد.ITC3- سمعک داخل کانال
  • این مدل در مجرای گوش خارجی و قسمت های بیشتری از لاله گوش قرار می گیرد.ITE4- سمعک داخل گوشی

نحوه تنظیم سمعک های داخل گوش چگونه می باشد؟

سمعک های جدید نظیر سمعک دیجیتال یا سمعک هوشمند قابلیت تنظیم با کامپیوتر را از طریق وسیله ای به نام هایپرو دارند. در سمعک های نامرئی نیاز به کابل های مخصوص برای تنظیم سمعک می باشد و برای هر برند سمعک تفاوت دارد. سمعک های نامرئی بالاترین تکنولوژی را دارند. با اتصال سمعک به کامپیوتر، دسترسی منوی تنظیمات سمعک فعال می شود.

در تنظیمات سمعک می توان قدرت سمعک را در تمام فرکانس های مختلف با توجه به میزان کم شنوایی تغییر داد. در صورتی که بعد از تنظیم سمعک، قدرت کافی برای کارکرد مناسب سمعک اعمال نشود، امکان تنظیم مجدد سمعک وجود خواهد داشت.

در تنظیمات سمعک های داخل گوشی می توانیم میزان درک صدا، انتقال فرکانسی سمعک، عملکرد میکروفن سمعک، برنامه وزوز گوش، فرمول تجویزی گوش، برنامه تلفن سمعک و.. را تغییر داد.

هر چقدر سمعک از نظر تکنولوژی قوی تر باشد، تنظیمات سمعک بهتر و دقیق تر انجام می شود. زیرا امکانات بیشتری جهت طبیعی و واضح بودن صدا فراهم می شود.

باتری سمعک مورد استفاده در سمعک داخل گوش

باتری سمعک که از اجزای اصلی در سمعک به شمار می آید بسیار مهم است که از اصل بودن آن مطمئن باشید تا دستگاه آسیب نبیند. در سمعک های داخل گوشی از باتری سمعک دی پاور10، باتری سمعک ویدکس 10 و باتری سمعک ریواک 10 که در مرکز آزمایش آنلاین این باتری ها را با کیفیت بالا و اورجینال تهیه خواهید نمود. تاریخ انقضای باتری سمعک نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

نحوه تعویض باتری سمعک های داخل گوشی چگونه می باشد؟

باتری های سمعک داخل گوشی نیز مانند دیگر سمعک ها تعویض می شوند با این تفاوت که اندازه باتری در سمعک های داخل گوشی کوچکتر است. در سمعک های داخل گوشی از باتری سمعک دی پاور، باتری سمعک ویدکس و باتری سمعک ریواک که در مرکز آزمایش آنلاین این باتری ها را با کیفیت بالا و اورجینال تهیه خواهید نمود.

هنگام تجویز سمعک های داخل گوشی، همانند انواع سمعک ها برای افراد نیازمند به سمعک بخصوص افراد مسن نیاز به آموزش های بیشتری جهت تعویض باتری سمعک می باشد.

با جدا کردن برچسب روی باتری سمعک و قرار دادن داخل درب باتری سمعک، سمعک شروع به روشن شدن می شود.

برای افزایش طول عمر باتری سمعک بعد از جدا کردن برچسب باتری، یک تا سه دقیقه صبر کنید تا اکسیژن به باتری برسد و سپس درب باتری سمعک را ببندید.

با توجه به علامت مثبت و منفی روی باتری سمعک و همچنین درب باتری، درب باتری روی سمعک قرار می گیرد و بدون هیچگونه فشار اضافی درب باتری سمعک بسته می شود و بعد از چند ثانیه شروع به روشن شدن می شود.

هنگامی که از سمعک استفاده نمی کنید، مثلا هنگام خواب، هنگام استحمام، هنگام استراحت بهتر است سمعک را خاموش نمایید تا از مصرف باتری خودداری شود.

توجه داشته باشید که درب باتری سمعک دارای دو مرحله است یعنی کم باز شدن درب باتری و کامل بازشدن باتری برای تعویض باتری سمعک.

تمیز کردن سمعک های داخل گوشی چه طور انجام می شود؟

تمام سمعک ها چه سمعک های داخل گوشی چه سمعک های پشت گوشی به دلیل تماس با تعرق پوست و رطوبت و.. نیاز به نظافت دارند. تمیز کردن اجزای سمعک از خرابی های سمعک و کاهش عمر سمعک جلوگیری خواهد شد.

نظافت سمعک های داخل گوشی و سمعک های نامرئی یکسان و شبیه به هم می باشد و به دلیل ظرافت سمعک نامرئی نیاز به مراقبت بیشتری است.

بیشترین علت خرابی سمعک های داخل گوشی میکروفن سمعک یا رسیور سمعک می باشد در نتیجه تمیز کردن این دو بخش بسیار مهم و ضروری می باشد.

میکروفن سمعک های نامرئی در کنار درب باتری سمعک می باشد و دارای سوراخ یا منفذ بسیار کوچکی می باشد. به دلیل کوچک بودن ورودی میکروفن به مرور امکان بسته شدن ورودی میکروفن وجود دارد. بنابرین نیاز است هر یک یا دو روز یکبار با یک مسواک خشک و نرم بر روی ورودی میکروفن به آرامی برس کشیده شود، البته بدون هیچگونه فشار اضافی باشد.

رسیور سمعک داخل گوشی توسط واکس گارد سفیدی محافظت می شود. نقش واکس گارد این است که از ورود جرم به داخل سمعک جلوگیری می کند. اولین خط دفاعی برای جلوگیری از ورود جرم می باشد.

تمیز کردن واکس گارد نیز همانند میکروفن سمعک می باشد. تمیز کردن واکس گارد هر دو روز یک بار باید انجام شود. البته بسیاری از بیماران هر دو هفته واکس گارد را تعویض می نمایند که باتمیز کردن مرتب آن نیازی به تعویض نمی باشد.

نیاز است تا آموزش های لازم مانند نحوه تعویض باتری سمعک ، نحوه تمیز کردن سمعک، نحوه درست قرار دادن سمعک در داخل گوش و دیگر موارد را ببینید، تا از بهترین عملکرد سمعک خود لذت ببرید.

مزایای خرید سمعک های داخل گوشی

اولین و مهم ترین مزیت خرید این سمعک ها این است که این سمعک ها غیر قابل دید و مخفی به شمار می آیند. و به خوبی با تلفن کار می کنند و کیفیت بسیار بالای این سمعک باعث می شود تا به صورت بسیار طبیعی اصوات را جمع کند. معمولا برای تمام سنین بالای 9 سال مناسب هستند و به راحتی با شرایط بیمار منطبق می شود.

آیا سمعک داخل گوش توسط خود فرد قابل خارج یا داخل شدن در گوش می باشد؟

سمعک های داخل گوش دارای فناوری (iic) هستند و اندازه ی بسیار کوچکی دارند و در داخل کانال گوش قرار می گیرند و قابل مشاهده نیستند و باعث می شود که فرد کم شنوا صدا را با کیفیت بسیار بالایی بشنود.

سمعک های داخل گوش به دلیل این که از روی قالب گوش ساخته می شوند، دقیقا به شکل گوش بیمار است و در عمق مجرای گوش قرار می گیرد.بنابرین قرار دادن آن ها داخل گوش و خارج نمودن آن بسیار ساده می باشد.

برای قرار دادن سمعک های داخل گوشی کافیست آن را در ابتدای مجرای گوش قرار داد و سپس با یک فشار کوچک، سمعک در جای خود قرار می گیرد. همچنین برای در آوردن سمعک می توان از پین روی سمعک که برای همین کار طراحی شده، استفاده نمود. با کشیدن پین، سمعک به راحتی از گوش خارج خواهد شد.

برای انتخاب بهترین سمعک داخل گوشی باید به فاکتورهای مختلفی توجه نمود. باید توجه داشت که مجرای گوش فرد به مقدار کافی فضا برای ساخت قالب مناسب سمعک داخل گوشی و مخفی شدن را دارد یا خیر. همچنین در سمعک های داخل گوشی به دلیل قرار داشتن در معرض عوامل مختلف و امکان خرابی بیشتر، بحث خدمات و گارانتی بسیار مهم می باشد. برای انتخاب سمعک مورد نیاز و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مرکز آزمایش آنلاین در تماس باشید. با خرید از آزمایش آنلاین از سمعک هایی با بهترین کیفیت و قیمت بهره مند خواهید شد.

مهم ترین نکته ای که در نگهداری سمعک داخل گوش حائز اهمیت است، خرید باتری اصل و باکفیت می باشد. تا بهترین عملکرد از سمعک را مشاهده نمایید. باتری های بی کیفیت و تقلبی عمر سمعک شما را به حداقل می رساند و باعث آسیب و خرابی دستگاهتان خواهد شد. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم باتری سمعک داخل گوشی خود را از آزمایش آنلاین تهیه نمایید تا از اصل بودن و تاریخ انقضای آن اطمینان خاطر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *