دیدار مدیران آزمایش آنلاین با وزیر بهداشت

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 24 / 05 / 1397

در تاریخ 21/5/97 دیدار صمیمانه ای بین وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی( به همراه هیئت معاونین محترم ایشان) با استارتاپ های حوزۀ سلامت داشتند که مدیر آزمایش آنلاین، ضمن توضیحاتی در مورد نحوۀ کار سیستم آزمایش آنلاین اقدام به ارایۀ گزارشی از کارکرد این مجموعه به وزیر محترم بهداشت نمود.

پس از آن، آقای دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر محترم بهداشت ضمن تقدیر و تشکر از زحمات وپیگیری های استارتاپ های حوزۀ سلامت اعلام حمایت مجموعۀ وزرات بهداشت را از استارتاپ های سلامت را ابراز نمودند. جناب آقای دکتر قاضی زادۀ هاشمی همچنین در بخش هایی از سخنان خود این گونه بیان داشتند که انتظار ایشان از مجموعه های استارتاپ بسیار بیشتر است. ایشان همچنین از آقای دکتر ایازی معاون محترم اجتماعی خویش درخواست نمودن امور مربوط به استارتاپ های حوزۀ سلامت را پیگیری نموده و به ایشان گزارش دهند.

در این جلسه آقای دکتر ایازی معاون محترم اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آقای مهندس الفت نسب رییس اتحادیۀ کسب و کارهای اینترتی ضمن ارایۀ گزارشی از نحوۀ کار استارتاپ های حوزۀ سلامت در کشور درخواست هایی در جهت تسهیل فضای کسب و کار این استارتاپ ها به آقای دکتر قاضی زاده هاشمی ارایه نموند.

در ادامۀ متن دقیق سخنان ایشان که در سایت وزارت بهداشت نیزذکر شده است به تفضیل ارایه می شود:

دکتر قاضی زاده هاشمی(وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی): مردم در قرن 21 می توانند راحت تر زندگی کنند/ توانمندی های مناسب کشور در حوزه کسب و کارهای نوپای حوزه سلامت

وزیر بهداشت با بیان اینکه توانمندی های کشور در حوزه کسب و کارهای نوپای فعال حوزه سلامت، مناسب است، گفت: وزارت بهداشت در این زمینه باید تعامل بیشتری با مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا در (استارت آپ) حوزه سلامت داشته باشد.

به گزارش وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی در نشست مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) در حوزه سلامت، اظهار داشت: بخشی از سفارش های استارت آپ های حوزه سلامت باید از سوی وزارت بهداشت باشد و چون در حوزه های مختلف به شدت تعصب بر روی عدم ورود افراد غیرصنف، وجود دارد، ممکن است همراهی و همکاری با مدیران و فعالان کسب و کارهای نوپا، در حد انتظار نباشد. لذا این نقد، بر وزارت بهداشت وارد است و زمان و مطالبه عمومی در آینده می تواند این مشکلات را برطرف کند.

وزیر بهداشت افزود: بیش از 4 سال در مورد استفاده از فرصت های کسب و کارهای نوپا صحبت کردیم. البته اقدامات زیرساختی بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در راستای شفاف سازی، پیشگیری از فساد، مصرف بی رویه خدمات، تجهیزات پزشکی و دارو و تقویت و توسعه پرونده الکترونیک سلامت در سطح ملی انجام شده یا در حال انجام است. اما در حوزه هایی که با معیشت و زندگی روزمره مردم سر و کار دارد، توفیق چندانی نداشته ایم.

 

متن کامل سخنان وزیر محترم بهداشت در دیدار با استارتاپ های پزشکی در سایت وزارت بهداشت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *