جواب آزمایش خون بارداری منفی

جواب آزمایش خون بارداری منفی

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 05 / 11 / 1397

جواب آزمایش خون بارداری منفی، یکی از نگرانی های افراد پس از انجام تست خون بارداری می باشد. سوال که ممکن است از خودتان بپرسید این است که آیا باید برای تست خون بارداری به دکتر مراجعه کنیم یا باید آزمایش حاملگی خانگی را انجام دهیم؟ از سوی دیگر یکی از بدترین چیزهایی که یک زن می تواند تجربه کند، داشتن یک دوره عادت ماهانه دیرتر و یک آزمایش حاملگی منفی است! یک عادت ماهانه با تاخیر و تکرار جواب آزمایش خون بارداری منفی می تواند منجر به مقدار زیادی از استرس، نگرانی، سردرگمی، و حدس و گمان باشد که چه اتفاقی می افتد، اگر چنین است، پس چرا جواب آزمایش خون بارداری منفی؟ اگر باردار نباشید، پس چرا عادت ماهانه به تاخیر افتاده است؟

جواب آزمایش خون بارداری منفی در مرحله اول در صورت داشتن یک عادت ماهانه با تاخیر و یک نتیجه تست خون بارداری منفی لزوما یک پارادوکس نیست. چند توضیح احتمالی وجود دارد. در واقع، در بسیاری از موارد ممکن است به غیر از بارداری توضیحی برای اینکه چرا عادت ماهانه شما دچار تاخیر شده است. همچنین ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که یک عادت ماهانه از دست رفته در حقیقت به واسطه بارداری ایجاد شده باشد و شما با این وجود نتیجه جواب آزمایش خون بارداری منفی دریافت می کنید. اکنون می خواهیم نگاهی دقیق تر به این دو سناریوی ممکن یپردازیم و برخی از دلایل ممکن را بررسی کنیم.

بگذارید این گونه بگوییم که شما یک عادت ماهانه از دست رفته دارید و چندین بار علائم حاملگی اولیه را دیده اید، اما با انجام تست خون بارداری متوجه خواهید شد که باردار نیستید. چه اتفاقی می افتد؟ آیا شما “آزمایش حاملگی منفی کاذب” را تجربه کرده اید؟ اگر چنین است، چه چیزی باعث منفی های کاذب می شود؟

 

فرض کنید که شما باردار هستید، توضیح ساده ترین آن این است که تستی که از داروخانه خریداری کرده اید حساسیت کمتری دارد. این بدان معنی است که این تست تنها زمانی قادر به تشخیص حاملگی است که سطح hCG به یک آستانه مشخص می رسد و آزمایش به سادگی به اندازه کافی حساس نیست تا نتیجه مثبت را بدست آورد. بسیاری از مارک های تست همچنان از شما خواسته اند حداقل تا روز اول از دست رفته خود را برای آزمایش منتظر بمانید. یک راه حل اینجا این است که به سادگی از یک نام تجاری حساس تر استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که بعضی نکات آزمون تست بارداری را دنبال می کنید که دقت تست ها را افزایش می دهد و تضمین می کند که سطح hCG در یک نمونه خاص بیشترین پتانسیل را داشته باشد.

همانند بسیاری از سوالات مربوط به باروری و بارداری، هیچ پاسخ مستقیمی برای این سوال وجود ندارد. هر دو آزمایش حاملگی خون و تست حاملگی خانگی، حضور هورمون حاملگی به نام گونادوتروپین کوریونیک(chorionic gonadotropin ) (hCG) را مشخص می کند و تعیین خواهد کرد که آیا باردار هستید یا نه. بنابراین، برای تعیین این که کدام آزمون برای شما مناسب است، ممکن است بخواهید راحتی، دقت و سابقه باروری خود را در نظر بگیرید.

 

انواع تست بارداری خون:

در واقع دو نوع مختلف از تست های بارداری خون وجود دارد، که همچنین آزمایش سرم حاملگی نامیده می شود.

یک نوع از آن به عنوان آزمایش خون بارداری کمی (یا یک آزمایش بتا هورمون تست) شناخته می شود که اندازه گیری دقیق مقدار hCG را در خون اندازه گیری می کند، در حالی که یک آزمون کیفی خون بارداری به سادگی تایید حضور hCG پاسخ “بله” یا “نه” را برای جواب به بارداری ارائه می­دهد. اگر تست خون بارداری نشان می­دهد که hCG کمتر از 5 mIU / ml است، آن گاه جواب آزمایش خون بارداری منفی خواهد بود. اگر سطح hCG بین 5 تا 25 mIU / ml باشد، گفته می­شود این یک نتیجه نامطلوب است، و برای آزمایش بارداری باید چند روز دیگر آزمایش شود.

همانطور که برای تست های حاملگی خانه، انواع مختلفی انتخاب وجود دارد. تمام تست های حاملگی خانه (HPT) حضور هورمون تستسترون را در ادرار تشخیص می دهند و و در نوار تست می آیند یکی از این دو ، فرمت نیمه رسانا یا  دیجیتال قرار می گیرند. نوار را در یک نمونه ادرار فرو ببرید یا به صورت مستقیم بر روی قسمت چوبی مانند ادرار کنید، چند دقیقه صبر کنید و و برای ظهور یک خط تست رنگی ظاهر می­شود، که نشان دهنده یک نتیجه مثبت است. یک آزمون دیجیتال به طور کلی و قطعی کلمات “بله” یا “نه” صفحه نمایش دیجیتال ارائه می کند. هر HPT منحصر به فرد برای شناسایی یک سطح خاص از hCG در ادرار، از جمله 20 mIU / ml، 50  mIU / ml یا 100 mIU / ml کالیبره شده است.

تست های “حساس” (sensitive”)بیشتر قادر به تشخیص مقادیر کمتر از hCG هستند که می توانند نتیجه دقیق 7-10 روز پس از تخمک گذاری را ارائه دهند.

جواب آزمایش خون

تست بارداری خون:

هنگامی که تصمیم گیری می­ کنید که شما HPT و یا استفاده از تست بارداری خون در آزمایشگاه انجام دهید، در اینجا چند مورد برای بررسی وجود دارد:

  • راحتی(Convenience) : در حالی که درست است که یک آزمایش خون کمی (quantitative blood test) می تواند حاملگی را چند روز قبل از تشخیص زودرس HPT تایید کند، یک آزمایش خون کیفی (qualitative blood test) که برای شناسایی 25 mIU / ml است حساسیت بیشتری نسبت به HPT تشخیص زودرس ندارد. بسیاری از زنان آن را راحت تر می­دانند که یک یا دو روز منتظر نمانند و آزمایش خصوصیات بارداری را در محدوده خانه خود انجام دهند. علاوه بر این، HPT به طور معمول نتایج را فقط در چند دقیقه تولید می کند. از سوی دیگر، ممکن است شما تا 48 ساعت در معرض پین ها و سوزن ها قرار داشته باشید،در حالی که شما برای نتایج آزمایش خون حاملگی منتظرید.
  • دقت(Accuracy): آزمون دقیق تر بارداری، آزمایش خون بارداری از نوع کمی است، زیرا مقدار دقیق آن را در خون شما تعیین می­کند. این امر به پزشک اجازه می دهد تا در مورد اینکه آیا شما باردار هستید و یا چندین روز دیگر مجددا مورد آزمایش قرار گیرید، قاطعانه تصمیم بگیرید. با هر دو آزمون کیفی و HPT ممکن است نتیجه منفی کاذب را دریافت کنید. این به این معنی است که آزمون به اندازه کافی حساس به تشخیص سطح فعلی hCG شما نیست (برای مثال، سطح فعلی شما 20 mIU است و تست برای تعیین hCG در 25 mIU بر روی دستگاه تنظیم شده است) حتی اگر حامله باشید، جواب آزمایش خون بارداری منفی دریافت خواهید کرد. اگر یک جواب آزمایش خون بارداری منفی از یک HPT دریافت کردید و همچنان علائم بارداری شما ادامه دارد، توصیه می­کنیم چند روز بعد مجددا آزمایش را انجام دهید.

 

  • سابقه باروری(Fertility history): اگر سابقه سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم را در گذشته تجربه کرده باشید، ممکن است پزشک بخواهد سطح hCG شما را در چند هفته اول حاملگی از تزدیک کنترل کند. در ابتدای بارداری، میزان هورمون تستوسترون هر 48 تا 72 ساعت دو برابر می­شود. برای سطح پایین hCG به عنوان پیشرفت بارداری، طبقه بندی زیر را ببینید. اگر سطح hCG در آن روزهای خیلی ابتدایی مناسب نباشد، می تواند مشکل بزرگی را در بارداری نشان دهد. با نظارت بر سطح دقیق مقدا  hCG شما با کمی آزمایش خون کمی، ممکن است پزشک بتواند یک مشکل را در اوایل تشخیص دهد. درحالیکه یک آزمایش خون کیفی و نه یک HPT اجازه چنین نوع نظارت را نمی دهد، زیرا آنها مقدار دقیق هورمون تستوسترون را نشان نمی دهند و نمی توانند تعیین کنند که آیا سطح مناسب افزایش می یابد.

 آزمایش خون بارداری

در زیر لیستی از سطوح hCG خون به دست آمده از پیشرفت های بارداری (LMP به معنی آخرین دوره قاعدگی است):

  • 3 هفته پس از LMP : 5 – 50 mIU / ml
  • 4 هفته پس از LMP: 5 – 426 mIU / ml
  • 5 هفته پس از LMP : 18 – 7،340 mIU / ml
  • 6 هفته پس از LMP: 1،080 – 56،500 mIU / ml
  • 7 تا 8 هفته پس از  LMP: 7،650 – 229،000 mIU / ml
  • 9 تا 12 هفته پس از LMP : 25،700 – 288،000 mIU / ml
  • 13 تا 16 هفته پس از LMP : 13،300 – 254،000 mIU / ml
  • 17 – 24 هفته پس از LMP : 4،060 – 165،400 mIU / ml
  • 25 تا 40 هفته پس از LMP : 3640 – 117000 mIU / ml

شما می توانید به راحتی از طریق آزمایش آنلاین به صورت آنلاین آزمایش های مختلف را درخواست دهید. جهت درخواست  اینجا کلیک کنید.

مجموعه آزمایش آنلاین پیشرو در خدمات رسانی در منزل ، شما عزیزان میتوانید خدمات نمونه گیری در منزل ، تست کرونا در منزل ، شنوایی سنجی در منزل ، آزمایش تیروئید و تزریق واکسن hpv  با مجموعه آزمایش آنلاین تجربه کنید

12 دیدگاه ها

  1. kimiya گفت:

    مرسی واقعا بابت کیفیت فوق العاااادهههه بالایه خدمات و رفتار خوب کارشناسان همه چی عالی بود من بجایه20 نمره100میدم بهشون

  2. مژده گفت:

    همه چیز عالی

  3. سمیعی گفت:

    کاش بشه تمام شهرها خدماتتون کامل بشه

    • سمانه نصیری گفت:

      از اعتمادی که به آزمایش آنلاین دارید، بسیار ممنونیم، امیدواریم بتونیم این خدمات رو در سایر شهرها هم به زودی راه اندازی کنیم. شما در کدوم شهر سکونت دارید؟

    • سمانه نصیری گفت:

      دوست عزیز سلام
      از اعتمادی که به آزمایش آنلاین دارید، بسیار سپاسگزاریم. ما الان در شهرهای تهران، کرج، مشهد، شیراز و .. . خدمات ارائه میدیم و امیدواریم بتونیم با کیفیت عالی این خدمات رو در سایر شهرها هم ارائه بدیم.

  4. maedeh گفت:

    سلام من ۱۸سالمه و چندروزی هست ک از زمان پریودیم گذشته اما هنوز پریود نشدم ازمایش خون دادم و جوابش عدد۲۸بود گفت یا به تازگی رابطه داشته اید ک نشون نمیده یا هرموناتون به هم ریخته ولی من ۱هفته قبلش نزدیکی داشتم الان باید چیکار کنم خواهش میکنم کمکم کنید

    • فاطمه مهربان گفت:

      با سلام و احترام
      تست های بارداری معمولا در صورتیکه پس از تاخیر در قاعدگی انجام شوند دقت بالایی در تشخیص بارداری خواهند داشت اما توصیه میکنم حتما با همکار متخصص زنان و زایمان مشورت داشته باشید.

  5. m گفت:

    سلام من سه دوره تست بارداری دادم و هر سه دوره این جواب بهم داذن /
    Range
    HCG resoult <0.100 mIU/ml. IFA. Non pregnant 20
    هر سه بار ازمایش ک دادم همین جواب بهم داذن مثبت یا منفی؟

  6. رویا گفت:

    جواب آزمایش من ۱.۵ بود یعنی منفیه درسته

  7. رها گفت:

    سلام من ۲۳ روزه پریودم به تاخیر افتاده
    ۱۶ روز که به تاخیر افتاده بود ازمایش خون دادم و منفی بود…آیا با این وجود ممکن هست باردار باشم؟خیلی نگرانم که این آزمایش آیا دقت بالایی داشته یا خیر…ممنون میشم راهنمایی کنید.

  8. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید ۱۷ سالمه من هفته سوم بعد از نزدیکی بی بی چک دادم منفی شد ۱۵ روز قاعدگیم عقب افتاده و آزمایش خون دادم عدد ۲۰ شد

  9. معصومه گفت:

    سلام خسته نباشین من ازمایش بتا دادم 0.98هست منفی یا مثبت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *